Järkyttävää tietoa menneisyydestä
Meinasin pudota tuolilta tän artikkelin aikana. En pysty uskomaan näitä asioita todeksi. Pohdin jopa, onko oikein linkata tämä artiklkeli tänne, mutta olen niin pöyristynyt!!!
http://www.hs.fi/kuukausiliite/Pedofilia+haluttiin+laillistaa/a1378347254708
"Niin paljon ilmapiiri on kiristynyt, että ehkä Kauko Röyhkäkään ei julkaisisi tänään sellaista laulua kuin Pikku enkeli, jonka hän levytti 27-vuotiaana vuonna 1986:
Tytön nään iltapäivisin menevän. /
Vihellän; sekin voi hymyillä. /
Se on kai viidentoista vain, koulumatkalla. /
Ajatus yksinäänkin tuo iloa. /
Lakaisen mukamas lunta portailta, /
ja pidän silmällä tietä, pikkutyttöä"
Kommentit (16)
Nykypäivänä on ihan yhtä yleistä, että alaikäiset tytöt harrastavat seksiä aikuisten miesten kanssa. Nykyään siitä vain ei saa puhua. Mun nuoruudessa 70-80 -luvuilla meillä oli 15-vuotiaina aikuisia kundikavereita, eikä taatusti jäänyt kädestäpitelyn asteelle kanssakäyminen. Ihan sama meininki jatkuu nykyään, mutta nyt se on julkisempaa netin takia, ja sen takia siihen kiinnitetään enemmän huomiota.
Joo... Mua järkytti tossa jutussa eniten se, että Brooke Shields on 10-vuotiaana esiintynyt alastomana Playboyssa. NiinkuinettäanteeksiMITÄ?
Ennen oltiin niin ihanan viattomia, toisin kuin nykyisenä kovien arvojen aikana.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 12:08"]
Ennen oltiin niin ihanan viattomia, toisin kuin nykyisenä kovien arvojen aikana.
[/quote]
Selitätkö vähän. Kuka oli ennen viaton? Ei 70-luvulla nuoriso ollut sen viattomampaa kuin nykyäänkään, ihan samalla tavalla ryypättiin ja harrastettiin seksiä, sitä ei vain tehty nettipalstoilla. Ja miten "kovat arvot" liittyvät tähän asiaan ja mitä niillä yleensä tarkoitat?
1970-luvulla oli aika arveluttavia lauluja. Veltto Virtasen "Lolita". Markku Arolla oli "Pikku paholainen". Oli joitain muitakin, jopa Frederikin "Linda, Linda" pisti arvailemaan laulun kohteen ikää. Jörn Donner harrasti Afrikassa seksiä 15-vuotiaan tytön kanssa, ja suomalaislehti, olikohan Nyrkkiposti, teki siitä jutun.
Yläasteella 70-luvulla luokkakaverina oli 14-vuotias tyttö, jolla oli 19-vuotias poikakaveri ja kaikki tiesivät, mitä he puuhasivat. Ei kukaan siitä hätkähtänyt, eivät nuorten vanhemmatkaan. Ajat muuttuvat.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 12:01"]
Joo... Mua järkytti tossa jutussa eniten se, että Brooke Shields on 10-vuotiaana esiintynyt alastomana Playboyssa. NiinkuinettäanteeksiMITÄ?
[/quote]
Siinä on kyllä virhe. Myöhemmin paljastettiin, että Brooken tilalla seksikohtauksissa oli aikuinen stunt-nainen, joka oli ikäistään nuoremman näköinen.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 12:21"]
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 12:01"]
[/quote]
Siinä on kyllä virhe. Myöhemmin paljastettiin, että Brooken tilalla seksikohtauksissa oli aikuinen stunt-nainen, joka oli ikäistään nuoremman näköinen.
[/quote]
Siis siinä elokuvassa, jolla hän nousi teininä kuuluisuuteen.
!970-1980 luvulla suuri osa aikuisistakin oli sitä mieltä, että kun on "rippikoulun käynyt ja rokotettu", eli 15-vuotiaana yleensä, on valmis aikuisten puuhiin kuten seksiin ja alkoholinkäyttöön. Näin meilläkin aina sanottiin kun kinusi jotain asioita että sitten kun on rippikoulu käyty niin olet riittävän aikuinen ja saat oikeuksia.
Ja niin se myös oli. Ei vanhemmatkaan vastustaneet juurikaan kun 15-vuotiaana aloin seurustella amislaisen pojan kanssa ja ihan tasan tiesivät että asiaan kuuluu seksikin. Muistuttelivat siitä että ehkäisystä pitää huolehtia koska vahinkoraskaus pilaisi elämän. Mutta ei tosiaan hysterisoineet että iik, olet vielä lapsi ja mies on kauhea pedofiili.
Mäki muistan et -90 luvulla rippikoulun käynyt oli "naimaikäinen"? Tai joku tollanen lausahdus jäänyt mieleen...
No eiköhän "naimaikäisestä"kuitenkin puhuttu leikkisästi ja tarkoitettu sitä, että jos haluaa kirkkohäät, niin pitää olla rippikoulu käyty ja konfirmoitu. Puhuttiin myös "naimaluvasta". Mutta tosiaan en usko, että vanhemmat tällä tarkoittivat, että nyt on lupa naida eli harrastaa seksiä. Tai ehkä osa vanhemmista,mutta varmasti pieni osa.
Näin vuonna -74
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 12:27"]
Mäki muistan et -90 luvulla rippikoulun käynyt oli "naimaikäinen"? Tai joku tollanen lausahdus jäänyt mieleen...
[/quote]
Kyllä sitä parikymppisenä itsekin tuli opeteltua polkaisemaan mopo käyntiin juuri 15 -vuotiaiden kanssa. Helpompi niitä oli korkata kun kolmikymppisiä ;)
Ihan hyvä että on lait nykyään suojelemassa aikuisten mielihaluilta.
No jaa, silloin kun itse olin nuori, 1980-luvulla, oli ihan tavallista että 15-kesäiset kulkivat kaupungilla iltaisin kovissa meikeissä flirttaaamassa pillurallia ajaville aikamiehille ja miehet myös heitä katsoivat. Osa myös ihan paneskelikin näiden kanssa, tosin niitä tyttöjä oli vain pieni osa, suurin osa vaan halusi testata viehättävyyttään ja saada huomiota mutta eivät ikinä olisi edes uskaltaneet vieraiden miehien kanssa mitään seksuaalista.