Analysoikaa veljeni vaimo!
Veljeni vaimo on periaatteessa ihan mukava ihminen, sivistynyt ja koulutettu. Hauskaa seuraa ja aika älykäskin. On toisaalta hirveän maanläheinen, haluaa puuhailla kotona kaikkea, kutoo sukkia ja leipoo itse leipää. Sitten toisaalta:
Hän esimerkiksi sanoo ääneen sellaisia asioita kuin "lähiöön muuttaminen olisi aivan kamalaa". Tämä siis tuli esimerkkinä, kun he pohdiskelivat vähän aikaa sitten Helsinkiin muuttamista. Veljeni sanoi jotain että radanvarressa tai Vantaalla olisi varmasti ihan kivoja asuntoja, johon vaimo puuskahti tuon lauseen. Hänen mielestään siis voi asua vain kantakaupungissa tai sitten ihan maalla.
Kuitenkin, suuri osa suomalaisista asuu Helsingin, Espoon tai Vantaan lähiöissä. Miksei se hänelle kelpaa?
Kommentit (33)
Pienet on pohdinnan aiheet sulla. Ei tuossa mitään kummallista ole.
Oisko ap:lla joku alemmuuskompleksi nyt? Voihan se olla, jos itse asuu Korsossa, ostaa saippuat ja hajuvedet Prismasta, ei osaa leipoa tai kutoa ja kaiken kukkuraksi ikuisesti on syönyt vain makaronilaatikkoa.
Kyllähän siinä ketuttaa veljen vaimo, joka asuu Krunikassa, ostaa saippuat netistä, syö sushia ja hemmetti sentään kehtaa vielä tehdä villasukat joululahjaksi. Ettäs kehtaaaa!!!
Naura tuommoisille idiooteille. :D
Jos hänestä se on kamalaa, niin monelle keskustassa asuminen olisi kamalinta.
Mäkin täältä Vantaan periferiasta tilailen saippuani netistä (ruohonjuuri), syön sushia tuon tuosta (tehdään itse) ja neulon villasukkia ja tiskirättejä joululahjaksi Manhattanilla asuvalle siskolleni! :)
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 10:58"]
Hän esimerkiksi sanoo ääneen sellaisia asioita kuin "lähiöön muuttaminen olisi aivan kamalaa". Tämä siis tuli esimerkkinä, kun he pohdiskelivat vähän aikaa sitten Helsinkiin muuttamista. Veljeni sanoi jotain että radanvarressa tai
Kuitenkin, suuri osa suomalaisista asuu Helsingin, Espoon tai Vantaan lähiöissä. Miksei se hänelle kelpaa?
[/quote]
Siksi, koska nukkumalähiöt neukkukuutioineen missään eivät ole ihmisten asumiseen kelpaavia. Vielä vähemmän pääkaupunkiseudulla.
mä asun Vantaalla pientalossa, ympärillä on lääniä ja maaseutua ja silti palvelut lähellä. Tykkään leipoa, mutta kutoa en ole koskaan osannut. Neukkukuutioita on kyllä siellä täällä Helsingin keskustan ulkopuolella, mutta muistakaa, että suuri osa lähiöasukeista asuu pientaloissa hyvien ulkoilumaastojen äärellä lähellä palveluja. Minua ei saisi kirveelläkään asumaan Hgin keskustan hälinään, riittää kun käyn töissä siellä.
Mutta ap, veljesi vaimon valinnat eivät kuulu sinulle, eikä ihmisiä pidä arvostella heidän mielipiteidensä tai valintojensa perusteella (ellei sitten valitse olla rikollinen kuten esim. pedis tai murhaaja) :)
Mua taas puistattaa tuollaiset lähiöiden pientaloalueet. Uskomattoman pienet tontit, palvelut kaukana, naapurit kyttää toisiaan ja talot ovat sellaisia oksettavan vaaleanpunaisia:) Mielummin asuisin neukkukuutiossa kuin sellaisessa:D Onneksi on muitakin vaihtoehtoja.
Apua :D "analysoikaa ihminen sillä perusteella, ettei hän halua asua helsingin lähiössä". No niin ap, vaikkapa näin: sellainen ihminen, kuin 95% suomalaisista. Aika suuri osa suomalaisista asuu jossain muualla kuin hesan lähiöissä. Minulle se olisi lähestulkoon pahin vaihtoehto asumisen suhteen. Minun täytyy varmasti kärsiä jostain mielisairaudesta tai persoonallisuushäiriöstä.
Kälylläsi on mielipide. Noin, tulipa analysoitua.
Kuulostaa ihan minulta. Olen korkeasti koulutettu, mutta maalaisjärkinen ihan mukava ihminen. Ja en voi ymmärtää lähiössä asumista.
Missä noi "neukkukuutiotlähiöt" on, kun mä tiedän oikeestaan vain kivoja lähiöitä. Ja Kruununhaasta olen kotoisin, mutta eipä nyt ollut laittaa millia perheasuntoon siellä, mutta toisaalta en lasten kanssa haluais sielä asuakaan. Täällä lähiössä, pientalossa järven rannalla asustellessa on oikeastaan aika mukavaa. Kaikki palvelut löytyy, joten fillarilla pääsee liikkumaan myös töihin. Lapsilla on turvalliset yhteydet liikkua harrastuksiinsa ja kavereita on vieressä kymmenittäin. Koulut myös vieressä. Tunnelma on yhteisöllinen ja kylämäinen. Kaupungin hulinaan pääsee julkisilla 25 minuutissa jos tarve. Kasvimaalla on kiva kasvatella omat yrtit ja salaatit ja soutuveneellä käydä soutelemassa järvellä jos siltä tuntuu. Kauheen kurjaa täällä lähiössä kyllä. :D :D Yhtä hyvin voisi sanoa, että siellä kantakaupungissa on vain kivipihoja ja narkkareita. :D
Kyllä ihmiset on mustavalkoisuudessaan typeriä. Mutta onneks näin. Täällä vielä kämppien hinnat jossain rajoissa, on riittävän paljon ihmisiä, jotka luulee, että täällä on pelkkiä "neukkukuutioita". Ihastelun määrä onkin loputon, kun joku kantakaupunkilainen eksyy kantakaupungista tänne periferiaan kyläilemään.
Unohdit sanoa, että AMMATTIAkorkeakoulutettu eli amis. Ei voi olla mahdolllista, että akateemisella ihmisellä olisi ymmärrys noin vähäinen.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 16:38"]
Kuulostaa ihan minulta. Olen korkeasti koulutettu, mutta maalaisjärkinen ihan mukava ihminen. Ja en voi ymmärtää lähiössä asumista.
[/quote]
No ehkä siksi, että muuallakin on elämää kun hesassa. Samaa mieltä olen.
Jaapajaa, jatkan vielä ettei naisten juuri koskaan pitäisi olla missään tekemisissä keskenään, sitä mieltä todellakin olen. :) Ja klassinen toteamus; millainen ihminen tekee tänne tällaisen aloituksen? Ja entäpä millainen ihminen on vielä kypsällä iällä niin epärakentavan mustavalkoinen oman totuutensa mölisijä, ettei osaa hieman pehmentääkin niitä sanomisiaan, vaan hölöttää vain omia näkemyksiään piittaamatta loukkaako niillä jotakuta toista seurueessa? Senkun inhoaa vaikka iglujakin, mutta ehkä senkin tunne-energiansa voisi sijoittaa jonnekin toisaalle, toisaalta.