Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Analysoikaa veljeni vaimo!

Vierailija
12.09.2013 |

Veljeni vaimo on periaatteessa ihan mukava ihminen, sivistynyt ja koulutettu. Hauskaa seuraa ja aika älykäskin. On toisaalta hirveän maanläheinen, haluaa puuhailla kotona kaikkea, kutoo sukkia ja leipoo itse leipää. Sitten toisaalta:

Hän esimerkiksi sanoo ääneen sellaisia asioita kuin "lähiöön muuttaminen olisi aivan kamalaa". Tämä siis tuli esimerkkinä, kun he pohdiskelivat vähän aikaa sitten Helsinkiin muuttamista. Veljeni sanoi jotain että radanvarressa tai Vantaalla olisi varmasti ihan kivoja asuntoja, johon vaimo puuskahti tuon lauseen. Hänen mielestään siis voi asua vain kantakaupungissa tai sitten ihan maalla.

Kuitenkin, suuri osa suomalaisista asuu Helsingin, Espoon tai Vantaan lähiöissä. Miksei se hänelle kelpaa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kelpaisi minullekaan. Lähiössä nyt vaan asuu sellaista porukkaa aika paljon, joista haluan pysyä kaukana, sellaista, jotka eivät tietyistä syistä asu kantakaupungissa eikä maalla.

Lähiöt on nyt vaan... noh sellaisia, sorry.

Vierailija
2/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Analyysi: hänellä on kammottava käly joka tunkee nokkansa muiden asioihin ja pohtii asioita jotka ei hänelle kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään halua lähiöön. Jos ostan esim. omakotitalon, haluan, että se on kunnon pihalla (eli naapuri ei ole ihan kiinni tontin reunassa), kunnolla metsän ja vaikka pellon reunassa ja siellä on rauhallista. Lähiössä tämä ei onnistu. Unelmatalo on merenrannalla toki. :)

Ja jos taas asun kerrostalossa, asun sitten mieluummin keskustassa, josta on lyhyt matka joka paikkaan ja on kaiken ytimessä. Miksi muuten asuisin kerrostalossa?

Eli mitä outoa tässä on?

Vierailija
4/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mielta veljesi vaimon kanssa!

Vierailija
5/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi vaimo on ihan normaali ihminen jolla on Suomessa pääkaupunkiseudun ulkopuolella erittäin yleinen mielipide...

Minäkin asuin ennen Turun lähellä maalla ja kyllä minustakin oli kamalaa kun työn takia jouduin muuttamaan Helsinkiin, ja vielä lähiöön, kun kantakaupunkiin ei ole varaa. Ankeaahan tämä lähiöelämä on. Ei ole kaikki lähellä kuten keskustassa vaan autolla saa ruuhkissa suhata, ja toisaalta ei ole maaseudun rauhaa ja luonnon läheisyyttä. Heti muutan syrjempään jos saan työtä pk-seudun ulkopuolelta.

Vierailija
6/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen ihan samaa mieltä!

Vierailija
7/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että valtaosa suomalaisista asuu Hgin, Espoon tai Vantaan lähiöissä ei mitenkään velvoita veljesi vaimoa pitämään siitä. 
Itse asiassa luulen etteivät siellä asuvatkaan siitä liiemmin pidä; valtaosa heistä asuisi varmaan mielummin kantakaupungissa tai maalla, jos taloudellinen tilanne ja/tai työt sen sallisivat.

Minun ei onneksi tarvitse asua lähiössä, ja ymmärrän veljesi vaimoa varsin hyvin. 

Vierailija
8/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa suomalaisista ei asuisi lähiössä, jos voisi valita. 

Veljesi vaimon kälyllä ei ole omaa elämää.

Vierailija
9/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa outo aloitus. Veljesi vaimo haluaa asua kantakaupungissa. Ei se tee hänestä mitenkään huonoa tai poikkeuksellista ihmistä. Vähän kuin valittaisit täällä siitä, että veljesti vaimo ei pidä oransseista vaatteista tai hänestä salmiakki on pahaa.

Vierailija
10/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi häntä pitäisi sen kummemmin analysoida? Jos haluat tietää, mitä hän lausahduksella tarkoitti, kysy ihmeessä häneltä itseltään äläkä vaivaa palsta raatia.

Vierailija
11/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, joka uskaltaa sanoa mielipiteensä.

Olen aina inhonnut joojoo-ihmisiä.

Vierailija
12/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkään en missään nimessä muuttaisi mihinkään suureen kerrostaloon.

Vierailija
13/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä kumpaakaan en tahtoisi tuntea oikeasti ihmisenä, sitä mieltä olen. Kiinnostavuus lopahtaa heti alkuunsa muutaman rivin perusteella, tosin veljesi vaimon osalta vain näin kuulopuheiden perusteella, joista totta voi olla vain osa tai ei jopa mikään. En vaivaudu perustelemaan, koska menisi kuitenkin kuin vesi hanhen selästä.

Vierailija
14/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, enemmän ehkä hain sitä, miksei ihmiselle kelpaa se mikä muillekin? Hän on muutenkin sellainen, että haluaa jotenkin erottautua joukosta. Esimerkiksi muutama vuosi sitten hän söi sushia innokkaasti, nyt on kuulemma hullaantunut kaalilaatikkoon. Hän ostaa vaatteitaan ulkomailta, ei kuulemma lindexissä ole mitään. Hajuvesi ja saippua ovat jotain hienoa englantilaista merkkiä eikä todellakaan voi millekään Armanille tuoksua.

Vierailija
15/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei voi niin ei voi. Tuskin kälyn saippuavalinta jaksaa olla ongelma kenellekään muulle kuin ap:lle.

Vierailija
16/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 12:01"]

Niin, enemmän ehkä hain sitä, miksei ihmiselle kelpaa se mikä muillekin? Hän on muutenkin sellainen, että haluaa jotenkin erottautua joukosta. Esimerkiksi muutama vuosi sitten hän söi sushia innokkaasti, nyt on kuulemma hullaantunut kaalilaatikkoon. Hän ostaa vaatteitaan ulkomailta, ei kuulemma lindexissä ole mitään. Hajuvesi ja saippua ovat jotain hienoa englantilaista merkkiä eikä todellakaan voi millekään Armanille tuoksua.

[/quote]

Pitäisikö ihmisten siis mielestäsi jotenkin sulautua massaan ja yksilöllisyyden ilmaisuissa on jotain pahaa? 

Ilmeisesti hän on impulsiivinen ja uudesta helposti innostuva ihminen, ja siksi kokeilee mielellään kaikenlaisia trendejä. Ei siinä ole yhtään mitään pahaa. Samoin kuin ei siinäkään että ostaa vaikka mitä luksustuotteita jos niihin kerran on varaa. Ihan jokaisen oma asia on.

Tämän ap:n tekstin myötä tuli taas mieleen mikä Suomen ilmapiirissä ahdisti: se oli juuri tämä, että kaikki vaurauden ja menestyksen näyttäminen on muiden mielestä jotenkin paha juttu. Ihminen nähdään ylimielisenä ja kaikin puolin vastenmielisenä jos hän jotenkin haluaa erottua joukosta, varsinkin jos erottuu jollain kalliilla. Näköjään jopa hienot saippuat voi aiheuttaa paheksuntaa sitten jossain ihmisissä. Taivaan kiitos etten asu enää siellä...

Vierailija
17/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 11:02"]Analyysi: hänellä on kammottava käly joka tunkee nokkansa muiden asioihin ja pohtii asioita jotka ei hänelle kuulu.[/quote]Just mietin, että riippumatta siitä, mitä veljen vaimosta sanotaan, niin se on vain tyypillinen veljen vaimo. Huono ja paha ihminen. Aivan kuten jokaisen eksä on narsisti.

Vierailija
18/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih, onneksi en kudo ja olen asunut Helsingin kantakaupungilla jo pidempään! Muuten olisin saattanut vähän säikähtää sitä, että näinkö kälyni minusta oikeasti ajattelee. :-) Toisaalta, tuskinpa oikeasti mieheni ja minun elämäntapaa kauhistelee, on kuitenkin tottunut siihen, että veli on vähän erilainen jo ihan teini-ikäisestä. 

Vierailija
19/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan minulta, tulisin varmasti hyvin juttuun hänen kanssaan :) Lähiöt ovat rumia, mieluiten asuisin siis kantakaupungissa tai vastaavasti rauhallisesti landella. Lähiöt ovat mielestäni pelottavia, talot rumia laatikkoja, ja lisäksi matka sieltä pois kestää kauan ja joutuu joko roikkumaan autolla ruuhkassa tai käyttämään kammottavia julkisia.

Minä ainakin tykkään ostaa esimerkiksi juuri vaatteita ja kauneudenhoitotuotteita ulkomailta, saa jotain edes vähän erilaista, mitä ei täällä joka toisella tule vastaan, tuotteen yhteydessä kivat muistot matkalta, mistä se on hankittu ja tämän lisäksi hinnat ovat usein Suomea edullisempia. Miksi siis en ostaisi mielummin ulkomailta?

Vierailija
20/33 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 12:01"]

[/quote]

Ööö what?? Eikö ihminen saa hullaantua uusista jutuista? Jos on muutama vuotta sitten löytänyt sushin ja syönyt sitä silloin innokkaasti, niin pitäsikö se sitten olla lempiruokaa hamaan hautaan saakka? Olet itse varmaan aika kaavoihin kangistunut vanha luuhka, kun jaksat ihmetellä miten joku voi innostua jostain uudesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi