Veronpalautus ja Jumala
Mä saan veronpalautusta 1800 euroa ja just ehdin iloita että vihdoin saan jotain itselleni. Ollaan suurperhe ja eletään jatkuvasti nälkärajalla. Ja nyt Jumala sanoo että mun pitäis lahjoittaa ne pois. Reilua?
Kommentit (28)
Taisi olla ulosottomiehen ääni!! Tulee ne pikavipitkin joskus maksettavaksi....ohjaavat suoraan verottajalta oikeaan osoitteeseen.
Jaa Jumala sanoi, vai kenties joku seurakunnan tms. "silmäätekevä"? Hah, käytä ne ittees tai jos nyt haluut, maksa raamatunmukaiset kymmenykset.
Ajattelin kyllä maksaa kymmenykset, mutta se ei ilmeisesti riitä. Eikä kyse ole todellakaan kenenkään ihmisen/ puljun vaatimuksista. Olen ainakin toistaiseksi ihan luterilainen enkä ajatellut hiiskahtaa ylimääräisestä rahasta edes miehelleni. Mutta Jumalalle sellainen ei ilmeisesti käy, kun hän rupes vaatimaan rahoja itselleen ( = lahjoitukseen). Pahus. Antaiskohan Jumala edes mun maksaa alta pois mun velat veljelleni ja pojalleni? Pikavippejä en ole ottanut...
t. ap
Anna keisarille mikä keisarin on, ja Jumalalle mikä Jumalan on, siinä järjestyksessä.
Luepa nyt ensin tämä: http://sley.fi/tiedote/19989/kristityn-sydamessa-kuuluva-aani-ei-ole-jumalan ja mieti sen jälkeen asiaa uudemmalta kannalta.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 12:12"]
Anna keisarille mikä keisarin on, ja Jumalalle mikä Jumalan on, siinä järjestyksessä.
[/quote]
Keisari palautti osan osuudestaan ja ne mitkä ei ole keisarin on sitten ilmeisesti Jumalan...
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 12:22"]
Keisari palautti osan osuudestaan ja ne mitkä ei ole keisarin on sitten ilmeisesti Jumalan...
[/quote]
Tuskinpa Hän pikkurahan puutteessa on.
Halushan Jumala Raamatussa siltä köyhältä leskeltäkin kaikki sen rahat millä se olis voinut elää, miksei sitten multa ?
ap
^Äh, lue tarkemmin. Se leski halus antaa, ei Jumala vaatinut. Ja pointti on, että se leski antoi enemmän, koska hänellä oli vähemmän. Vertaa, vaikka joku rikas olis antanut talentin, se ei olis hänellä tuntunut missään, mutta köyhä leski antoi enemmän koska antoi sen mikä hänellä oli. Mutta hei: ei se tarkoita että sinun tarviis tehdä samoin. Ei se Jumalakaan pakottanut sitä leskeä antamaan.
heitä raha ilmaan ja sano Jumala ota omasi, minä otan ne mitkä tippuu maahan. tadaa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 13:00"]^Äh, lue tarkemmin. Se leski halus antaa, ei Jumala vaatinut. Ja pointti on, että se leski antoi enemmän, koska hänellä oli vähemmän. Vertaa, vaikka joku rikas olis antanut talentin, se ei olis hänellä tuntunut missään, mutta köyhä leski antoi enemmän koska antoi sen mikä hänellä oli. Mutta hei: ei se tarkoita että sinun tarviis tehdä samoin. Ei se Jumalakaan pakottanut sitä leskeä antamaan.[/quote]
Onhan toi silti ihan kauhea tarina. Ei kai nyt yksikään hyvää tarkoittava jumala ottaisi köyhän ihmisen viimeisiä ropoja. Tai niin, ei kai hyvää tarkoittavan jumalan luomassa maailmassa olisi edes köyhyyttä, tai rahaa.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 13:10"]
heitä raha ilmaan ja sano Jumala ota omasi, minä otan ne mitkä tippuu maahan. tadaa.
[/quote]
Tuo on hyvä konsti ja takuulla toimii.
Iloista antajaa jumala rakastaa, vai mites se meni. Eli jos hampaat irvessä laitat kaikki rahasi johonkin hyväntekeväisyyteen, ja sitten katkerana murjotat kun on taas elämä perseestä ja tiukkaa eikä ikinä mitään kivaa saa, niin ei jumala siitä kauhean kiitollinen ole. Ajattelepa vaikka niin päin, että nyt se olet sinä jonka jumala haluaa nähdä iloisena shoppaamassa uusia vaatteita.
17: Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon. (Sama viesti aloittajalle kanssa). Eli Jumala EI OTTANUT vaan leski antoi. Oliko se järkevää ja fiksua vai ei, siitä juttu ei puhu. Jumala ei kiellä ihmisilä typeryyksienkään tekoa, et jos ap haluut ne rahat muualle lahjoittaa niin go for it, mutta älä Jumalaa laita omien päätöstesi kantajaksi.
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 13:43"]17: Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon. (Sama viesti aloittajalle kanssa). Eli Jumala EI OTTANUT vaan leski antoi. Oliko se järkevää ja fiksua vai ei, siitä juttu ei puhu. Jumala ei kiellä ihmisilä typeryyksienkään tekoa, et jos ap haluut ne rahat muualle lahjoittaa niin go for it, mutta älä Jumalaa laita omien päätöstesi kantajaksi.[/quote]
Jep, eli kaikki on ihan suoraan Jumalan vika. Sen ei ollut mikään pakko antaa ihmiselle vapaata tahtoa. Jumala on kaikkivoipa, joten kaikki paha mitä maailmankaikkeudessa tapahtuu tulee ihan puhtaasti vaan suoraan Jumalalta. Tai jos ei, niin sitten Jumala ei ole kaikkivoipa, vaan joku muu hallitsee Jumalaa.
Ihan sama sinänsä mulle, koska Jumalaa ei ole olemassa. Mut jos olis, niin en käsitä miten kukaan vois vapaaehtoisesti olla sellaisen sadistisen tyrannin puolella.
^No jo nyt pomppas? Eikun nimenomaan se vapaa tahto on myös ihan sitä oman vastuun ymmärtämistä kanssa...
[quote author="Vierailija" time="12.09.2013 klo 14:09"]^No jo nyt pomppas? Eikun nimenomaan se vapaa tahto on myös ihan sitä oman vastuun ymmärtämistä kanssa...[/quote]
Minkä vastuun? Jumalahan on luonut kaiken, ja tietää kaiken tapahtuvan. Jos mä teen lapsen, kerron sille pari sääntöä mutta annan sen vapaasti rellestää ja päättää itse kaikesta, tarjoten paljon haitallisia ja vaarallisia vaihtoehtoja, ja sit syytän sitä itseään jos sille käy huonosti, niin oonko hyvä vanhempi?
Oletko varma että kuulet juuri jumalan äänen.. ehkä se onkoin paholainen ja haluaa vaan että sä kärsit.