Veronpalautus ja Jumala
Mä saan veronpalautusta 1800 euroa ja just ehdin iloita että vihdoin saan jotain itselleni. Ollaan suurperhe ja eletään jatkuvasti nälkärajalla. Ja nyt Jumala sanoo että mun pitäis lahjoittaa ne pois. Reilua?
Kommentit (28)
Asutko kenties jenkeissä, siellä joutuu heiluttelemaan "shekkejä" ilmassa, niin että kaikki varmaan näkee, että kaikki antavat sen 20% tuloistaa kirkolle...
"papeilla" kun pitää olla omat helikopterit ja Bentleyt.
Sen voi todeta tähän keskusteluun, että on olemassa kaksi vastakohtaa. Ne ovat Jumala ja Saatana. Molemmat vievät meidät tästä maailmasta pois aikanaan ja molemmat meitä myös puhuttelevat ja johdattavat elämämme aikana.
Jumala yrittää ihmistä pelastaa ja johdattaa tykönsä. Saatana yrittää ihmistä eksyttää, jotta saisi ihmisen kadotukseen.
Valitsemalla uskon ja Jeesuksen valitset Jumalan ja ikuisen elämän. Sinun pitää vain sanoa ja ottaa Jeesus herraksesi. Jumala ei ole todistettava asia. Hän ei päätä että onko sinulla hyvä vai huono olla. Et voi pistää Jumalan syyksi, jos sinulla ei ole Mersua, rahaa tai ylellistä elämää.
Jos et valitse Jeesusta herraksesi olet päätöksesi tehnyt. Olet valinnut herraksesi Saatanan ja tien ikuiseen kadotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla ulosottomiehen ääni!! Tulee ne pikavipitkin joskus maksettavaksi....ohjaavat suoraan verottajalta oikeaan osoitteeseen.
Jaa. Minä aikanaan iloitsin että saatoin veronpalautuksilla lyhentää velkoja. Ei käynyt mielessäkään muu.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin kyllä maksaa kymmenykset, mutta se ei ilmeisesti riitä. Eikä kyse ole todellakaan kenenkään ihmisen/ puljun vaatimuksista. Olen ainakin toistaiseksi ihan luterilainen enkä ajatellut hiiskahtaa ylimääräisestä rahasta edes miehelleni. Mutta Jumalalle sellainen ei ilmeisesti käy, kun hän rupes vaatimaan rahoja itselleen ( = lahjoitukseen). Pahus. Antaiskohan Jumala edes mun maksaa alta pois mun velat veljelleni ja pojalleni? Pikavippejä en ole ottanut...
t. ap
Älä viitti olla typerä, 0/5.
Ei se lesken antama raha auttanut sitä saajaa sen enempää kuin rikkaankaan antama raha.
Kuulostaa mielenterveysongelmalta.Jos Jumala on olemassa niin tuskinpa se käskis lahjoittaan pois tilanteessa.
tai sitten trolli.
Ei tarvitse lahjoittaa , kirkollisvero maksetaan suoraan. Käytä perheesi hyväksi, siihen veronpalautus on tarkoitettu.
Sosialidemokratiassa on ratkaisu. Ahtisaarelta kysyttiin, että mihin hän aikoo käyttää Nobelin rauhanpalkintorahat. Ahtisaari loukkaantui verisesti, että se on nyt ihan hänen oma asiansa mihin rahat pistää.
Tavallisesti palkinnon saajat ovat lahjoittaneet palkkion hyväntekeväisyyteen ja toimittajaparka halusi vain tietää mitä järjestöä Ahtisaari haluaa tukea.
Joku vinkkasi Ahtisaarelle muiden käytännöstä ja suurieleisesti Ahtisaari julisti laittavansa palkkion kokonaisuudessaan rauhan puolustamiseen, eli lahjoitti rahat omalle firmalleen.
Tee sinäkin samoin, rahat lähipiirin köyhille, elikkä itselle.