Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on värjäämättömät hiukset...

Vierailija
31.10.2013 |

... Oletteko huomanneet, että värjäämätön hius pörrööntyisi helpommin kuin värjätty? Itse olen kasvattanut omaa väriäni nyt noin 10 cm ja terve hius pörrööntyy rumasti. Mistä pörrööntyminen johtuu ja voiko sitä siloitella jotenkin muuten kuin hiuslakalla?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy suihkussa ja kampaa.

Vierailija
2/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se käyttäytyy eri tavalla, kun hiuksessa ei ole kemikaalkuorta tekemässä siitä vahvan ja sileän näköistä. Oletko ajatellut, että ottaisit raitoja tähän kasvatusvaiheeseen, kunnes olet tottunut omiin hiuksiisi ja väri on kasvanut kokonaan pois? Se hillitsee pörröttymistä. Muistelen myös, että kampaajalta saa sellaisen käsittelyn, että vaikka hiusta ei värjätä, siihen saadaan sama kiilto ja sileys kuin värjäämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä en ole ikinä värjännyt, joten en osaa sanoa käyttäytyykö hius jotenkin eri lailla. Mutta itse siloittelen hiuksiani tarvittaessa luonnonharjasharjalla.

Vierailija
4/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elumen kiiltokäsittely. Mulle on laitettu näitä. Se on tavallaan ihan kevyt sävyte, jolla voi esim. taittaa punaisuutta pois ruskeasta hiuksesta. On tavallaan hiusväri ilman väriä. Suosittelen.

Vierailija
5/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiukaset ei pöörrönny, ne on liukkaammat ja liuustavammat ja siis myös luistaa kaikista kampauksista. Ei sille voi mitään, oikein edes hiuslakalla. Pitää vaan pitää sellaista leikkausta, jossa tuo omapäisyys ei haittaa.

Vierailija
6/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta, sillä hiukseni ovat jo luonnostaan liukkaat ja kiiltävät. Väri ei näissä kuulemma pysyisi, ellei ensin vaalentaisi (karhentaisi hiusta). 

Toiset haluaa liukkaat ja kiiltävät hiukset, toiset haluaa sellaisista eroon :D Murheensa kullakin.

Vierailija
7/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

XZ-tyrniöljyhiushoito auttaa aina.

Vierailija
8/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on luonnonkiharaa hiuksissa ja kampaajat sanoo että sen takia pörrööntyy kun ne kihartuvat mihin sattuu niin se näyttää sellaiselta. värillä hiukset ovatkin suorat ja sileät. mutta laitan hiusvaahtoa ja lakkaa niin jotenkin silottuu, sitten on jotain lakkaa kampaajalta mikä tuo kiiltoa yms. mutta en arkisin niin jaksa välittää kun hiukset ovat aina ponnarilla. kamalin vaihe onkin tuo mistä vielä näkee missä menee värjätyn raja.

toinen vaihtoehto olisi kevytsävyt.

Vierailija
9/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin liukkaat ja kiiltävät hiukset, kuten aiemmallakin vastaajalla. Joku kampaaja on joskus luonnehtinut hiusteni pintaa lasimaiseksi.

Viime keväänä sain hiusten värjäämisestä allergisen reaktion, enkä ole sen jälkeen uskaltanut värjätä hiuksiani ollenkaan. Nyt omaa hiusväriä näkyy jo kovasti, ja tämä uusi luonnollisen värinen hius on selvästi kiiltävämpi ja sileämpi kuin värjätty hius. Varsinkin värjäyksen rajakohdassa eron huomaa selkeästi.

Värjäämällä olen saanut hiuksiini värin lisäksi hallittavuutta. Liukas kiiltävä hius kun palaa helposti luonnoliseen asentoonsa vaikka sitä käsittelisi millä aineilla.

Ainoastaan aivan tönköksi puuteroiminen ja lakkaaminen saa kampauksen pysymään yli 2 tuntia ojennuksessa :/

Vierailija
10/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile hiusöljyä ja kunnollisia ravitsevia hoitonaamioita, eiköhän ala kiiltää ja silottua :)

Vierailija
11/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun hiuksissani ole mitään eroa, tavallisen kaupan hoitoaine on riittänyt.

Vierailija
12/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonharjaksista tehty harja on oiva apu, kuten joku täällä jo sanoikin.

Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota shampoovalintaan. Itse käytän sulfaatitonta shampoota, joka ei pese hiuksia liian puhtaaksi.

Vierailija
13/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Itsekin olen hiusväreille allerginen ja siksi olen pakon edessä kasvattamassa värjättyä hiusta pois. Tämän vuoksi esim. raidat eivät sovi suunnitelmiini. Luonnonharjasharjaa ja hiusöljyjä sen sijaan aion kokeilla, kiitos niistä vinkanneille! 13. kommentti oli myös hyödyllinen, hiukseni näyttävät "räjähtäneiltä" ja kuivilta juurikin shampoopesun jälkeisenä aamuna. Mitä likaisemmat hiukset, sitä sileämmät ne myös ovat. Toisaalta likaiset hiukset eivät varsinaisesti kuulu tyyliini... 

Vierailija
14/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiks raitoja voi ottaa just niin, että se väri ei koske päänahkaan, luulis silleen allergisenakin voivan nimenomaan raidoittaa??

ite en oo värjänny 2 vuoteen ja nää on mahottomat. Takkuuntuu ihan hirveesti...

Vierailija
15/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.10.2013 klo 07:53"]

XZ-tyrniöljyhiushoito auttaa aina.

[/quote]

Tyrni on värjätyille, original värjäämättömille.

Vierailija
16/16 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän mistä puhut, ap. Omakin hius on pinnaltaan "karvaisen" ja pörröisen näköinen kun sitä ei ole värjätty. Minä jätin silikonipitoiset hiustenhoitotuotteet pois yhtä aikaa värjäämisen kanssa, joten sekin ehkä vaikutti.

Nyt kolme vuotta myöhemmin otin silikonituotteet takaisin (meni hermot ohuisiin hiuksiin ja halusin alkaa käyttää tuuhentavia aineita. Halusin myös kiiltoa ja kammattavuutta, jota silikoni tuo). Toisaalta tykkään hipahtavasta pörröisyydestä. En tiedä. Hiusten kanssa kai ikinä ei ole kaikki hyvin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi