Mistä koiraroduista et pidä?
Minä yleensä en välitä isoista roduista jotka ovat suden tai muun raatelijan näköisiä (rottis, saksanpaimenkoira jne) liian laiha lyhytkarvainen koira ei miellytä silmää (vinttikoirat esim) Yleensä kaikki isot rodut ovat mulle no no koska ne näyttävät mun silmissä lähinnä hyötyeläimiltä (lehmä)...
Kommentit (83)
Minä en pidä moneri-rotuisista koirista.
Dalmatialaisista, terriereistä ja kääpiöpystykorvista. Lisäksi kaikki ylijalostetut ja sairaat rodut ääripäät, kuten chicu, lyttynaamat, taistelurodut, pitbullit
Vierailija kirjoitti:
Tykkään koirista, mutta joitakin rotuja kuten ranskanbuldoggeja käy vain sääliksi. :( Selkävikaisia, hankala hengittää ja erittäin lyhyt elinajanodote.
Just kuoli ranskis tässä lähellä. Ikää 4 v. Eliniän odote 6 v.
Kaukasianpaimenkoirista. Sekopäisiä ja agressiivisia.
Meillä on ihana karkeakarvainen mäykkypoika.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään kaikista koirista. Mun mielestä on yhtä älytöntä inhota koiria kuin joidenkin mielestä on inhota lapsia.
Sama. Tykkään kaikista koirista ylipäätään. Kissoista myös. Ja aikalailla kaikista eläimistä. Itselle mieluiten ottaisin sekarotuisin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="11.09.2013 klo 12:13"]
16 kanssa aikalailla samoilla linjoilla!
Labbikset ovat jotenkin vaan ärsyttäviä! Mutta jos se on työkoirana niin ok.
Mielestäni kaikki koirat joita käytetään johonkin ovat hienoja. Vaikka metsästykseen, tullissa, valjakko ajossa.
Arvostan kasvattajia, jotka pyrkivät tekemään terveitä käyttökoiria.
Suurimmalla osalla se musti tai fifi vaan on..
Niin siis eikö koira vaan saisi olla? Täh en nyt ihan tajunnut...ok jos joku tarvii itselleen esim metsästyskoiran mutta jos ei tarvitse niin mitä vikaa on ihan vaan seurakoirassa? Tarviiko tosiaan lemmikille olla aina jokin käyttötarkoitus? Minusta ei...
Kyllä koiran täytyy olla vähintään lenkkikaveri, sellaista koiraa ei olekkaan jonka voisi ajatella vain olemaan ihmisen seurana sohvalla. Esim meillä on koira ja ei mikään työkoira, tai tiettyyn harrastukseen, vaan lasten lemmikki, lenkkikaveri jalan, koiran kanssa pyöräily on mahtavaa, retkillä ja vaelluksilla kulkee matkassa, käydään joskus koiranäyttelyssäkin, ui ja noutaa vedestä mitä vain, joskus käydään metsästäjien apuna noutamassa. Kyllä sille on todella paljon "käyttöä", vaikka ei mihinkään tiettyyn olla otettukkaan.
pienet koirat... koiran kuuluu olla koiran kokoinen ja näköinen.
Chihuahua, saksanpaimenkoira, dalmatialainen, havanese.
Tykkään kaikista mutta ällöä ajatella jotain kuolakonetta roiskimassa pitkin seiniä.
Tuli vaan siitä elokuvasta mieleen.
🦮🐕🦺
Vierailija kirjoitti:
En tykkää mistään koiraroduista tai koirista ylipäätään.
Tunnetko jonkun, joka ei tykkää mistään koirarodusta, mutta tykkää koirista?
Lyttynaamaisista mulkosilmistä. Sairaita raukkoja, enkä ymmärrä kuinka jotkut pitävät niitä söpön näköisinä. Joillain ei-lyttykuonoisillakin roduilla silmät näyttävät olevan pullahtamaisillaan päästä, esim. chichuilla, enkä,sellaistakaan haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää noutajia, niistä saa jotenkin tylsämielisen vaikutelman. Ehkä poikkeuksena jotkut oikeasti työlinjaiset noutajat, mutta siis sellaiset sohvaperunakultsut ja -labukat.
Tykkään klassisista palveluskoirista ja terriereistä. Sellaisista nyrkillätapettavista seurakoirista en pidä (yorkki, chihu), mutta esim. jo työkäyttöön kehitetyt pienet terrierit ovat mainioita, samoin kääpiösnautserit.
Pitbull-tyyppisiä koiria en inhoa, mutta ihmiset, jotka sellaisen itselleen kotiinsa syystä x tarvitsevat, koen vaistomaisesti jotenkin vastenmielisiksi. Sama kyllä pätee kaikenlaisiin munanjatkerotuihin, joita hankitaan muusta syystä kuin aidosti harrastuskäyttöön. Tai siis ihan mihin tahansa rotuihin, jotka on jalostettu työkäyttöön, olipa kyse huskysta tai bordercolliesta. Tekee pahaa nähdä sellaisia puhtaasti sohvaperunan asemaan pakotettuina.
Kiva, kun kirjoitit tän mun puolesta.
Mä en mitään varsinaisesti _inhoa_, mutta en ikinä ottaisi itselleni noutajaa tai spanielia. Kutsun tätä FCI-ryhmää "iloa vailla älyä" -ryhmäksi. Tietenkään kaikki ei ole niin mustavalkoista. Olen tavannut tosi päteviä kiharoita, novascotiannoutajia ja flättejä. Totuus kuitenkin on, että nää koirat on jalostettu noutamaan saalis. Siihen ei tarvita hirveästi hoksottimia.
Valkoiset pumpulipallot on myös nou-nou.
Olen terrieri-ihminen, mutta toisaalta pikkuterrierit (esim jackrusselit) ei ole mun juttu. Koiraa hankittaessa mietittiin cairnia tai westietä, mutta päädyttiin glen of imaalinterrieriin. Myös muut lyhytjalkaiset terrierit viehättää - skotit, sealyhamit ja ceskyt.
Tykkään kaikista koirista, mutta jaksan aina ihmetellä miksi joku ottaa taistelukoirarotuisen?
Nehän ei ole kauniita missään nimessä (pitbull, amstaffi) ja valitettavan harvoin tervepäisiä. Taistelut on kielletty. Niin miksi?
Labbiksen suosio hämmentää itseänikin. Karvaa lähtee tajuttomasti. Monesti ovat luonteeltaan hökelöitä ja tyhmiä. Ruuan suhteen aivan liian ahneita ja ihmisten suhteen varauksettoman avoimia. Varmasti hyviä yksilöitä on ja täytyykin olla, kun niin paljon käytetään virkatehtävissä ja oppaana.
En pidä chihuista. Ylivoimainen ykkönen inhokkilistalla. Poikkeuksetta aggressiivisesti ja huonosti käyttäytyviä ihan kaikkia kohtaan.
En pidä mistään terriereistä, poikkeuksena vehnis ja airedale. Alkukantaisia jahtaajia, näykkijöitä, purevia perkkeleitä, karkailijoita.
En pidä lamppuharjan näköisistä seurakoirista, joiden turkkeja pitää puleerata koko ajan, joiden silmät pullistuu päästä, joiden kuono on läsässä ja jotka räksyttää.
En pidä kaitaluisista koirista enkä pystykorvista, jotka haukkuvat kaikkea ja kaikkia.
En tykkää mistään rotan kokoisista räksyttäjistä ja kaikki mulkosilmärodut ovat mielestäni rumia. Kyllä koiran pitää näyttää ja kuulostaa koiralta eikä miltään taskuun mahtuvalta rotalta. Tykkään eniten noutajista ja paimenkoirista.
Kaikki rodut jotka jalostettu epäterveiksi.