Mies sulkeutuu kun otan lapsenteon esille
Mikä neuvoksi? Olemme yli 30 pariskunta ja yhdessä useita vuosia. Olen parin vuoden aikana yrittänyt ottaa esiin lastenhankinna, mutta puoliso keksii aina jonkun syyn vielä odottaa. Nyt olen tullut kärsivällisyyteni päähän, lääkärinkin minulle totesi että jos aion tehdä lapsia nyt on sen aika. Puoliso ei usko että on kiire (vaikka ikää on molemmilla) ja silmin nähden ahdistuu aina kun otan aiheen esille. Olen yrittänyt antaa omaa aikaa ja tilaa miettiä asioita, mutta uskon että hän yrittää vielä pitää kynsin ja hampain kiinni elämästä ilman lapsia. Hän keksii jatkuvasti jotain mitä "on pakko saada tehtyä" ennen lapsia vaikka käytännössä kaikki on aivan täysin valmista. En halua ahdistaa häntä, mutta en enää halua odottaa. Hänen mielestä esimerkiksi puolen vuoden tai vuoden odotus ei ole mitään, ja minä tiedän että biologisesti se on paljonkin! Tiedän, että uhkavaatimuksen antaminen ei toimi enkä sellaista halua. Taistelen tämän asian kanssa joka kuukausi ovulaationaikaan, jolloin en voi olla ajattelematta asiaa kokoajan... Ja toinen välttelee asiaa kuin ruttoa. Syy hänellä on mielestäni (ei ole itse saanut kerrottua kunnolla syytä) että hän haluaa vielä olla ilman lapsia vuoden tai pari. Haluaa nauttia elämästä ja tehdä omia juttuja. Ei usko että vielä on kiire ja luulee että liioittelen.
Tunnen kuinka kello käy ja tuntuu todella pahalta.
Mielellään järkeviä neuvoja kiitos, ihan on tarpeeksi huono fiilis muutenkin.
Kommentit (930)
Ei ole uhkavaatimus kertoa faktat eli että aika on sinulla käymässä umpeen lasten saannin suhteen joten et voi enää odotella. Jos mies ei halua lasta kanssasi niin hänen on nyt heti päästettävä sinut etsimään kumppani joka haluaa. Jos taas mies haluaa lapsia kanssasi niin toimeen on alettava heti ja ehkäisy jätetään heti pois. Kyllä nyy tuntuu että mies ei halua lapsia kanssasi ja yrittää pitkittää tilannetta niin kauan että on liian myöhäistä. Ja sitten tietty kun mies 45-50-vuotiaana päättää että nyt haluaakin isäksi niin jäät yksin lapsettomaksi kun mies etsii nuoren naisen jonka kanssa perustaa perheen.
Vierailija kirjoitti:
Pelkää, että sinä lähdet suhteesta. Kun tarpeeksi pitkään keksii tekosyitä, niin sulla tulee ikä vastaan.
No tämähän se...
On olemassa miehiä, jotka haluavat kuoria pelkät ”rusinat pullasta”
Eli mikäli yhteiselo on muuten mukavaa ja tyydyttävää, lapsiaihetta väistellään toivoen että aihe poistuu listalta ajan kanssa.
Lyhytnäköistä toimintaa?
Kyllä, nainen harvemmin haaveestaan helpolla luopuu.
Moraalitonta?
Varmaan sitäkin.
Mää hakisin mieheltä konkretiaa. Mitä asioita hän haluaisi tehd ilman, että lapset häiritsee? Sitten keksitte jonkin ratkaisun, että hän voi tehdä haluamansa asiat lapsesta huolimatta. Jos vielä nikottelee, on asia selvä.
Vierailija kirjoitti:
Mää hakisin mieheltä konkretiaa. Mitä asioita hän haluaisi tehd ilman, että lapset häiritsee? Sitten keksitte jonkin ratkaisun, että hän voi tehdä haluamansa asiat lapsesta huolimatta. Jos vielä nikottelee, on asia selvä.
Tehdäänpä pieni harjoitus:
Nainen: ”mitä haluat tehdä senkin jälkeen kun lapsia tulee?”
Mies:
1) Haluan nukkua yöni rauhassa, heräämättä vauvan itkuun.
2) Haluan harrastaa kanssasi spontaania seksiä kuten tähänkin asti.
3) Haluan edelleen olla elämäsi tärkein ihminen.
No niin...
Tuossahan ne tulikin keskeisimmät asiat joista mies joutuu automaattisesti luopumaan, onko se sitten ihme jos mies ei lapsia halua
At84 kirjoitti:
Miksi pitäisi ns. löysässä hirressä eikä sanoisi suoraan jos ei halua? Tietää kuitenkin että olen aina halunnut ja se ei muutu. Mikä järki olisi sanoa että on huomannut haluavansa?
Jotkut ihmiset pitävät toista löyhässä hirressä. Ei se kivaa ole eikä siinä ole mitään järkeä, mutta sinun miehesi tekee niin sinulle. Kuten jo sanoit, mies keksii aina jonkun syyn miksi lykätä asiaa vuodella tai parilla. Sinä taas olet nyt sellaisessa harhassa, että kun jaksat tarpeeksi kauan odottaa, lapsi tulee. Mutta valitettavasti se ei mene niin.
Jos mies ei pysty esim. sanomaan tiettyä vuotta, jolloin hän on valmis lasten hankintaan, ja pysy sanojensa takana, hän ei halua lapsia koskaan/sinun kanssasi. Sinun miehesi on jo monta kertaa lykännyt, joten ainoa ratkaisu on ero.
Et sitä usko kuitenkaan, mutta miehestäsi ei koskaan tule lastesi isää. Löydät kyllä jonkun muun, joten nosta kytkintä.
T. Joku joka odotti myös liian monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehdäänpä pieni harjoitus:
Nainen: ”mitä haluat tehdä senkin jälkeen kun lapsia tulee?”
Mies:
1) Haluan nukkua yöni rauhassa, heräämättä vauvan itkuun.
2) Haluan harrastaa kanssasi spontaania seksiä kuten tähänkin asti.
3) Haluan edelleen olla elämäsi tärkein ihminen.No niin...
Tuossahan ne tulikin keskeisimmät asiat joista mies joutuu automaattisesti luopumaan, onko se sitten ihme jos mies ei lapsia halua
Kohta 1 kyllä järjestyy jos esimerkiksi miehen työ edellyttää nukkumista tiettyyn aikaan. Ei kukaan nainen halua, että lasten isä ajaa vaikka kolarin työmatkalla koska joutuu kaikki yöt valvomaan vauvan takia.
Mun mies luopui kohdasta 2 jo hankkiessaan vakituisen työn. Silti spontaania seksiä on ollut jo 3 vk synnytyksistä koska toiset nyt sopii seksuaalisesti hyvin yhteen.
Lapset eivät ole tehneet miehestäni minulle vähemmän tärkeää vaan jopa päin vastoin. Mies on paljon tärkeämpi kuin ennen. Miehen tarpeet eivät mene lasten tarpeiden edelle kun ne ovat ristiriidassa. Kenenkään tarpeet eivät saisi mennä miehen tarpeiden edelle koskaan, sekä oli kohta 3?
Älkää hankkiko lapsia jos ette halua. Vaikka sitten sen takia kun ette osaisi mielekästä perhe-elämää elää. Aina parempi jos voi olla puolisolle rehellinen tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole uhkavaatimus kertoa faktat eli että aika on sinulla käymässä umpeen lasten saannin suhteen joten et voi enää odotella. Jos mies ei halua lasta kanssasi niin hänen on nyt heti päästettävä sinut etsimään kumppani joka haluaa. Jos taas mies haluaa lapsia kanssasi niin toimeen on alettava heti ja ehkäisy jätetään heti pois. Kyllä nyy tuntuu että mies ei halua lapsia kanssasi ja yrittää pitkittää tilannetta niin kauan että on liian myöhäistä. Ja sitten tietty kun mies 45-50-vuotiaana päättää että nyt haluaakin isäksi niin jäät yksin lapsettomaksi kun mies etsii nuoren naisen jonka kanssa perustaa perheen.
No jaa, aika harva 45-50v mies tuosta vain löytää lisääntymisikäisen naisen. Miesten parasta ennen -päivä menee oikeastaan aika käsi kädessä naisten kanssa, koska naiset suosivat oman ikäisiään kumppaneita. Miehet vaan havahtuvat siihen karvaaseen totuuteen naisia myöhemmin, ettei lapsia taidakaan enää saada.
Mies sulkeutuu... Tulee mieleen vaan jokin simpukka. Sellainenko sun mies on? Simpukka? Olisiko kannattanut ottaa vaikka meduusa tai merimakkara. Ei sulkeutuisi.
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään voi käsittää, en sitten millään miksi naiset ovat aina hinkumassa niitä lapsia?
Miksi?
Ja sitten itketään ja valitetaan yksinhuoltajina, kun se lapsi on kuitenkin tehty, vaikka mies ole ollut yhtään halukas lapsiaa saamaan.
Ei todellakaan ole! 😅
Minulle kävi niin, että 12 vuoden aikainen aviomies pohjusti piilossa seuraavan suhteen, jätti minut ja vuoden kuluttua oli vauva uuden naisen kanssa.
Minä olen tyytyväinen, kun elämän ei tarvitse pyöriä jonkun toisen ympärillä 24/7.
T. N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestä täysin.
Kuka ihme nyt jotain itkevää kersaa haluais!?
Siksipä sinä olet sinkku kunnes löydät kaltaisesi.
Näinhän sitä maailma menee, että ollaan sinkkuja kaikki kunnes löydetään kaltaisemme, haluttiin lisääntyä tai käyttää ehkäisyä.
Jos ap on vasta 35v, vielä ei ole mikään kiire. Naiset pystyy vallanaminiosti lisääntymään vielä 50-vuotiaina, ja osa jopa vanhempanakin. Vielä ei siis ole kiirettä lasten teossa. Miksi kiirehtiä? eikö olisi parempi kerätä vielä elämänkokemusta, jonka sitten vanhempana siirtää tuoreelle vauvalleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa, aika harva 45-50v mies tuosta vain löytää lisääntymisikäisen naisen. Miesten parasta ennen -päivä menee oikeastaan aika käsi kädessä naisten kanssa, koska naiset suosivat oman ikäisiään kumppaneita. Miehet vaan havahtuvat siihen karvaaseen totuuteen naisia myöhemmin, ettei lapsia taidakaan enää saada.
Ulkomailta löytyy helposti nuoria naisia joilla on vaatimuksena meihen paljon korkeampi ikä. Mitä idemmäksi menee, sitä helpommin löytää nuoren morsiamen. Tämä on maailmalla ihan yleinen tapa. Suomessa asia saattaa olla toisin, muttei muualla.
Suomalaiset naisethan haluaa opiskella, sitten luoda uraa, ja hups, onkin 40-50 vuotta mittarissa, ja samanikäisillä miehillä nuori ja hedelmällinen ulkomaalainen tuontivaimo.
Siten nämä naiset alkavat syselemään, "mihin kaikki hyvät miehet ovat menneet?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta löytyy helposti nuoria naisia joilla on vaatimuksena meihen paljon korkeampi ikä. Mitä idemmäksi menee, sitä helpommin löytää nuoren morsiamen. Tämä on maailmalla ihan yleinen tapa. Suomessa asia saattaa olla toisin, muttei muualla.
Suomalaiset naisethan haluaa opiskella, sitten luoda uraa, ja hups, onkin 40-50 vuotta mittarissa, ja samanikäisillä miehillä nuori ja hedelmällinen ulkomaalainen tuontivaimo.
Siten nämä naiset alkavat syselemään, "mihin kaikki hyvät miehet ovat menneet?"
Tottakai nainen, joka nai miehen rahasta, haluaa mahdollisimman vanhan, jotta pääsee siitä äkkiä eroon ja varmistetusti lasten kautta käsiksi omaisuuteen sillä lapset perivät aina.
Eri
Käyttäjä34671 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän miestä täysin.
Kuka ihme nyt jotain itkevää kersaa haluais!?
Siksipä sinä olet sinkku kunnes löydät kaltaisesi.
Näinhän sitä maailma menee, että ollaan sinkkuja kaikki kunnes löydetään kaltaisemme, haluttiin lisääntyä tai käyttää ehkäisyä.
Itkevät kersat eivät aina löydä
Käyttäjä34671 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään voi käsittää, en sitten millään miksi naiset ovat aina hinkumassa niitä lapsia?
Miksi?
Ja sitten itketään ja valitetaan yksinhuoltajina, kun se lapsi on kuitenkin tehty, vaikka mies ole ollut yhtään halukas lapsiaa saamaan.
Ei todellakaan ole! 😅
Minulle kävi niin, että 12 vuoden aikainen aviomies pohjusti piilossa seuraavan suhteen, jätti minut ja vuoden kuluttua oli vauva uuden naisen kanssa.
Minä olen tyytyväinen, kun elämän ei tarvitse pyöriä jonkun toisen ympärillä 24/7.T. N38
Käsitinköhän oikein?
2007 n25 menee naimisiin
2019 n37 jätetään
2020 eksä saa vauvan
2020 kesäkuussa n38 rekisteröi käyttäjän vauva.fi-sivustolle.
"Minä olen tyytyväinen"
Mun exä on naimisissa itseään vanhemman naisen kanssa, joka haluaa lapsia. Mies pelaa väsytystaktiikkaa, eli jahkailee samantyylisesti niin pitkään, ettei nainen voi saada enää lapsia. Ja kyllä, hän on yksinkertaisesti vain itsekäs. Ei siinä sen kummemmasta ole kyse. Mies tykkää kyllä naisesta ja kaikesta, mitä parisuhteesta irtoaa hänelle.
Ai se on nykyään noin että kysytään.
En vieläkään voi käsittää, en sitten millään miksi täällä ollaan aina valehtelemassa, että vain naiset hinkuu saada niitä lapsia?
Miksi?
Ja sitten nähdään ja todistetaan silminnäkijöinä kun miehet ultran odotustilassa lähes kaikilla naisilla on innosta pinkeä mies mukana. Miten se on mahdollista kun miehet eivät ole halukkaita lapsia saamaan.
Niiden yksinhuoltajien perheiden osuus on selvä vähemmistö kaikista perhemuodoita, yhä edelleen. Silloinkin kun joku yh jotain vinkuu niin vinkuu miksi mies oli niin paska, että ei sitä kestetty. Harvoin sitä, että mies olisi ollut haluton siittämään naista raskaaksi tai edes saamaan niitä lapsia.