Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jää hyvästi ystävä, en jaksa enää perustella elämääni sinulle.

Vierailija
10.09.2013 |

Onko muilla vastaavia kokemuksia negatiivisista ihmisistä?

Minulla on lapsuudenystävä, johon aion nyt ottaa etäisyyttä. En vain yksinkertaisesti jaksa sitä, miten hän suhtautuu kaikkeen tekemiseeni. Tässä vain muutamia esimerkkejä viime ajoilta, vastaavia on vuosien aikana ollut paljon:

- ostin tyttärelleni Iphonen, hänestä se oli pröystäilyä ja "ihan turhaa". Nojoopajoo, tyttäreni on 13-vuotias ja käyttää kännykkäänsä todella paljon erilaisiin asioihin, joten hän jos kuka kai hyötyy hyvästä luurista...

- juhlimme miehen tasavuosia pitkällä viikonlopulla Nizzassa, hänen mielestään on "turhaa tehdä itsestään numeroa, ei hän vaan..." Mies siis täytti 50 vuotta, joten jos silloin ei juhlita niin koska se EI olisi "turhaa"?

- ostimme kesämökin, hänestä se on luonnonvarojen tuhlausta mökkeillä ja sitä paitsi tylsää. Joo, no: toki voisi elää säästäväisemminkin, mutta tuo nyt on onneksi lähellä kotia ja kerrostaloasukkaana kaipaa vähän ruopsuttelua puutarhassa.

- tykkäämme lukea paljon. Ihan sekin on ajanhaaskuuta, ei hänellä "vaan ole aikaa sellaiseen".

Ja niin edelleen. Minusta nuo eivät varsinaisesti edes KUULU hänelle pätkääkään, ja on suorastaan huonoa käytöstä mollata kaikkea toisen tekemistä negatiivisesti.

Kommentit (178)

Vierailija
101/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 10:38"]

Ei se oo huonokäytöksinen. Sehän on vain kateellinen.

[/quote]

AAAA! Tätä "kateus"- korttia! :)

Minusta tuo on vaan keskustelua.

Jos ap.lla on kirjoja kotona tai käy vaikka kirjastossa niin kai sitä nyt toinen saa sanoa ettei ehdi itse lukemaan (prioriteettia nääs) kaikilla on samat tunnit vuorokaudesta: kenties se ystävä käyttää omaa aikaansa sitten johonkin tuota turhempaan -ei sillä että se olisi parempaa sillä lukeminenhan ON fiksua. ;) 

Jos ei ole itse maatakuokkiva ihminen niin oma maa voi olla HÄNELLE työleiri. Eikä sekään ole taas FAKTAA vaan kokemus. Hän ei varmaan omista edes kukkaruukuissa kukkia sisällä..

Teinille puhelin -minun vanhemmista se on kammotus jos saa kalliin puhelimen. Tosin joku kytkypuhelin voi olla todella halpa..

Se synttäreitten juhliminen kuulosti minusta vitsiltä. Suo anteeksi mutta et ehkä hoksannut sitä? Tai kun asenteesi on että toinen sanoo jotain värikästä niin se on tosissaan. Tai sillä on kurja fiilis kun omia synttäreitä ei juhlittaisi ulkomailla?

Jos kaverin kanssa ei voi puhua vaan aletaan kehumaan omalla elämällä tai solvataan toisen tekemisiä niin pitäisikö teidän mennä puhumaan asia halki?

Vai ethän sinä nyt kehuisi mutta vastaavasti hän ei tarkoita mitään piikikästä?

Minusta on kummallista ettei aikuiset voisi puhua mielipiteistään ja tunteistaan sillä siinä missä sinulla on omat tunteesi -niin et sinäkään tunne kaverisi tunteita.

Itse ainakin pyrkisin juttelemaan kaverille kuin unohtaisin. Tai ehkä sinulle ystävät on yhdentekeviä jos niitä voi vaan dumpata?

[/quote]

Lue ketju, olen jo kertonut, että olen ottanut asian kyllä puheeksi, ilman tulosta. Kaverini on perusnegatiivinen myös muiden suhteen.

Eikä se nyt oikein ole niin, että jos joku iloitsee jostain tekemisestä tai hankinnasta, siihen on heti riennettävä kysymättä kertomaan halveksuva oma mielipide. Lukemisen suhteen kyse ei ole siitä, että hän kertoisi neutraalisti, ettei ehdi lukea - vaan että nimenomaan lukeminen on hänestä turhaa, ja hänellä on "ahkerana ihmisenä tärkeämpääkin tekemistä kuin joutava lukeminen".

Ymmärrän ironiaa mielestäni melko hyvin. En saa sanallisessa kuvauksessa välitettyä sitä, millä ilmeellä ja äänensävyllä ystävä esim. synttärikommenttinsa esitti, mutta trust me, ei ollut vitsiksi tarkoitettu.

Itse kyllä suhtauduin pitkään huumorilla hänen iänikuiseen "Mielensäpahoittajan" tapaansa suhtautua asioihin. Nauroin jossain vaiheessa miehellekin, että saapa nähdä, miten XX tätäkin kommentoi, meneekö minuutti vai peräti kaksi, ennen kuin keksii jotain ikävää tästäkin... Mutta kyllä se loppujen lopuksi alkoi kuormittaa liikaa. Ei jaksa enää.

ap

Vierailija
102/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minulla ollut lähipiirissä samanlainen tapaus. Pyrin pitämään etäisyyttä, koska tapaaminen lopulta vie enemmän voimaa kuin antaa. Mutta sekin on vaikeaa, koska tuo ihminen syyllistää sinut sitten siitä etäisyydestäkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 18:24"]

Vaikea tähän sanoa mitään kun ei tiedä taustoja. Muutama juttu vaan. Et voi sanoa, että kaverisi olisi jotenkin negatiivinen. Sinä pidät lukemisesta ja näet negatiivisuutena sen, että joku toinen ei pidä. Ihan samalla tavalla kaverisi varmaan näkee lukemisen ylistyksen moitteena hänen lukemattomuuttaan kohtaan eli siis negatiivisuutena. Jos sanot jollekin asialle kyllä, niin väistämättä sanot jollekin toiselle asialle ei. Ei siis ole olemassa mitään "negatiisuutta" tai "positiivisuutta".

Sinua siis loukkaa se, että kaverillasi on erilaiset mieltymyset kuin sinulla ja hän myös ilmaisee sen. Toivot, että sinulla olisi kaveri joka on joko samaa mieltä kanssasi tai ainakin esittäisi olevansa. Olen melko varma ettet ikinä löydä ihmistä joka on kanssasi joka asiasta samaa mieltä. Toisekseen, perustuuko itsetuntosi siihen, että saat kaverisi hyväksynnän tai ihailun? Jos perustuu, niin hanki koira.

Voihan olla, että vaikka et osaa ilmaista sitä tai et ehkä edes ole vielä sitä itse havainnut, niin sinua ärsyttää se, että kaverisi ei arvosta juuri sinun valitsemiasi asioita koska ne ovat juuri sinun valitsemiasi. Esim. jossain perheissä saattaa olla yksi lapsi joka tekee kaiken väärin ja yksi lapsi joka kehutaan teki hän mitä hyvänsä. Ei vaan ole tilastollisesti mahdollista, että joku tekee aina kaiken oikein ja joku aina kaiken väärin. Tällöin vanhemmat yleensä inhoavat lasta ja siksi kaikki mitä lapsi tekee on aina väärin. Nyt kysymys kuuluukin: luuletko, että kaverisi inhoaa sinua ja siksi suhtautuu negatiivisesti tekemisiisi vai onko niin, että sattumalta te vain olette hyvin erilaisia ihmisiä?

[/quote]

Pliis, lue sinäkin ketju. Kyse EI todellakaan ole siitä, että ystäväni pitäisi tehdä samoja asioita tai arvostaa samanlaisia asioita kuin minä. Elämän rikkaus tulee erilaisuudesta - JA SIITÄ, ETTÄ TOISTEN ERILAISUUTTA ARVOSTETAAN, EIKÄ LYTÄTÄ.

Toisin sanoen: minulle on täysin ok se, ettei ystäväni maku ole sama. Mutta ei ole ok se, että joka kerta, kun teen jotain eri lailla kuin hän tai vaikka ostan erilaisen ostoksen kuin hän, hän rientää mollaamaan minun valintaani. Itse en tee niin, vaan pyrin myötäelämään toisen innostusta. Esitin tuolla esimerkin takista: jos kaveri ostaa takin, jota innoissaan esittelee minulle, voin aina sanoa vaikkapa että "tosi kiva, että löysit mieleisesi takin, tiedänkin sun etsineen sellaista pitkään" - enkä siten teeskentele tai valehtele mitään - kuin että sanoisin, että "onpa kamala väri, ei sovi yhtään sulle!"

Rehellisyys on eri asia kuin mollaaminen, lyttääminen ja toisen valintojen väheksyntä.

Otin tuossa esimerkit hankinnoista, mutta kaverin tylytys koskee myös mielipiteitä melkein mistä tahansa asiasta. Eriävät mielipiteet ovat "tyhmiä ja tylsiä".

ap

Vierailija
104/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 19:30"]

Ap, minulla ollut lähipiirissä samanlainen tapaus. Pyrin pitämään etäisyyttä, koska tapaaminen lopulta vie enemmän voimaa kuin antaa. Mutta sekin on vaikeaa, koska tuo ihminen syyllistää sinut sitten siitä etäisyydestäkin...

[/quote]

No niinpä. Juuri näin tapahtuu meilläkin... Senkin takia aion pistää välit poikki selkeästi, kun kaveri seuraavan kerran (pian siis) alkaa mollata jotakin. Ei jää epätietoisuutta siitä, mistä on kyse, puolin tai toisinkaan.

ap

Vierailija
105/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuollainen työkaveri. Ei ole kysymys erimielisyyksistä sinänsä, vaan hän voi asettautua tuomarin rooliin. Tämä on hyvää ja tämä huonoa. Hänellä ole minkäänlaista näkemystä siitä, että hänelle hyvä voi olla toiselle huono tai että hän ei tiedä kaikkia muita paremmin, mikä toiselle ihmiselle sopii.

Muuthan ovat vain tyhmiä, jos eivät tajua, ettei teini tarvitse iPhonea jne. Lastenkasvatusneuvot tulevat sellaisessa muodossa, että "lapsi ei tee näin" tai "kotona sitä ei sallita" ikään kuin hän lukisi jostain omasta kivitaulustaan näitä viisauksia. Alkuun minulla oli sellainen olo, että pitää puolustautua tai selitellä. Henkilö on jankkauksen mestari, eikä siihen kannata lähteä mukaan. Jos tuollaisen ihmisen kanssa ei olisi pakko olla tekemisissä, heivaisin ilman muuta.

Vierailija
106/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen: minulle on täysin ok se, ettei ystäväni maku ole sama. Mutta ei ole ok se, että joka kerta, kun teen jotain eri lailla kuin hän tai vaikka ostan erilaisen ostoksen kuin hän, hän rientää mollaamaan minun valintaani. Itse en tee niin, vaan pyrin myötäelämään toisen innostusta. Esitin tuolla esimerkin takista: jos kaveri ostaa takin, jota innoissaan esittelee minulle, voin aina sanoa vaikkapa että "tosi kiva, että löysit mieleisesi takin, tiedänkin sun etsineen sellaista pitkään" - enkä siten teeskentele tai valehtele mitään - kuin että sanoisin, että "onpa kamala väri, ei sovi yhtään sulle!"

ap

[/quote]

Sanot siis, että sinua ärsyttää se, että kaverisi lyttää kaikki mielipiteesi? No, osaatko sanoa mikä olisi sellainen sopiva prosenttisosuus mielipiteitä jotka voi lytätä ilman, että leimautuu negatiiviseksi ihmiseksi?

Tuosta takki-esimerkistä...jos kaverisi on vaikkapa käynyt värianalyysissä ja tietää, että kyseinen väri saa sinut näyttämään kalvakalta ja sairaalta, niin eikö olekin tukevaisuuden kannalta hyvä, että hän kertoo sen sinulle? Ehkä jatkossa ostat takkeja joissa näytät hurmaavalta vai halutko sinä näyttää haudasta kaivetulta? Jos haluat, niin mikset sano kaverillesi, että tämä zombius on uusi lookkini. Silloin kaverisi ei varmaan enää lyttäisi takkejasi vaan ehkä auttaisi sinua löytämään takkeja joissa näytät vielä sairaammalta.

Suoraan sanottuna, mieluummin ottaisin kaveriksi jonkun joka kertoo minulle rehellisen mielipiteensä kuin sellaisen joka naureskelee selän takana, että taas se nolaa itsensä mutta enpä vaan sano mitään.

Vierailija
107/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 20:33"]

ap

[/quote]

Sanot siis, että sinua ärsyttää se, että kaverisi lyttää kaikki mielipiteesi? No, osaatko sanoa mikä olisi sellainen sopiva prosenttisosuus mielipiteitä jotka voi lytätä ilman, että leimautuu negatiiviseksi ihmiseksi?

[/quote]

No höh. Mielipiteensä voi sanoa lyttäämättäkin. Jokaisesta asiasta voi kommentoide ensin positiivisesti, ja lisätä sitten perään sen negatiivisen komponentin jos on tarpeen. Semmoinen on vaan raivostuttavaa ja epäkohteliasta, että asiasta kuin asiasta täytyy ensimmäiseksi (ja ainoastaan) laukoa jotakin negatiivista.

Vierailija
108/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo ystäväsi samassa duunipaikassa kuin minä :D

Työkaveri A: Mitä sulla on tänään eväänä?

Minä: Täytettyjä herkkusieniä ja keitettyä ohraa.

Työkaveri B: Hyi kamala en ikinä söis, sienistä saa varmasti myrkytyksen, en kyllä koskaan söis tuollasia. Sienet on hirveitä, varmaan kuolet noihin, en ikinä söis!!!

Minä ajattelen: Kiviäkin kiinnostaa mitä sinä olet mieltä MUN eväistä...

Ja tämä toistui joka päivä jos olimme samaan aikaan syömässä. Eka olin etten kuuliskaan ja sitten aloin vältellä ja syödä eri aikana. Kyseinen ihminen ei ymmärrä suoraa puhetta (edes pomolta).

Vierailija
109/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 20:56"]

[/quote]

No höh. Mielipiteensä voi sanoa lyttäämättäkin. Jokaisesta asiasta voi kommentoide ensin positiivisesti, ja lisätä sitten perään sen negatiivisen komponentin jos on tarpeen. Semmoinen on vaan raivostuttavaa ja epäkohteliasta, että asiasta kuin asiasta täytyy ensimmäiseksi (ja ainoastaan) laukoa jotakin negatiivista.

[/quote]

No miksi siinä takki-esimerkissä olisi pitänyt sanoa jotain positiivistä kun sinähän varmaan itse jo tiedät kaikki positiiviset puolet? Taas palataan tähän, että ap haluaa, että hänen kaverinsa on hänen kanssaan samaa mieltä.

Vierailija
110/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 20:56"]

[/quote]

[/quote]

No miksi siinä takki-esimerkissä olisi pitänyt sanoa jotain positiivistä kun sinähän varmaan itse jo tiedät kaikki positiiviset puolet? Taas palataan tähän, että ap haluaa, että hänen kaverinsa on hänen kanssaan samaa mieltä.

[/quote]

En ollut ap, joka kirjoitin tuon höh - kommentin. Pahoitteluni jos tuli epäselvä viesti.

Jos totta puhutaan, niin mä en nyt yhtään ymmärrä sun pointtia "sähän varmaan itse jo tiedät kaikki positiiviset puolet". Näin ollen tietäisin kai myös ne negatiiviset?

Vierailija
111/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:17"]

[/quote]

En ollut ap, joka kirjoitin tuon höh - kommentin. Pahoitteluni jos tuli epäselvä viesti.

Jos totta puhutaan, niin mä en nyt yhtään ymmärrä sun pointtia "sähän varmaan itse jo tiedät kaikki positiiviset puolet". Näin ollen tietäisin kai myös ne negatiiviset?

[/quote]

Jos perusoletuksesi on, että kaverisi on fiksu ja hänellä on hyvä maku ja huomauttelet hänelle niillä kerroilla joilloin hän on mielestäsi tekemässä kauhean virheen = olet ärsyttävä negatiivinen lyttääjä.

Jos perusoletuksesi on se, että kaverisi on keharivammakki joka tuskin osaa itse kengänauhojaan sitoa ja kehut häntä silloin kun hän poikkeaa kaavastaan eli onnistuu kerrankin tekemään jotain oikein = olet ihanan positiivinen ja kannustava ihminen.

Vierailija
112/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää keskustelu on niiiiin käyty myös tässä toisessa ketjussa... Siinä ainakin yksi tuollaisen negakaverin puolustelija puhui lopuksi itsensä pussiin ihan viihdyttävästi... :D

Tiivistettynä näin, että tällainen tylyttäjä se nimenomaan sanoo olevansa se välittävä ystävä, ja me ap:n kaltaiset olemme niitä itsekeskeisiä paskoja, jolle ei kelpaa itseään alempiarvoinen ystävä, jota me siis ylenkatsomme.

Ketjussa kun vähän tarkemmin kaivettiin perusteluja moiselle, niin löytyihän se asian ydin sieltä:

syy ap:n valintojen ja toimnnan arvostelulle oli se, ettei valittajakaveri mielellään kaveeraa "idioottien" tai itseään harrastuksessa (esim. mainittiin  tennis) huonompien kanssa ja tarkoitus tuolla käytöksellä oli nostaa kaverin tasoa, siis kouluttaa :D kaverista itselle mieluisa. Eli päälle päätteeksi syytetään toista pinnallisuudesta, vaikka sellaisia ollaan itse, kun "vääriä valintoja" tekevää kaveria sellaisena kuin hän on, ei haluta. (Lukekaa ketju, jos ette usko!)

Ihan vapaasti, kukin taaplaa tyylillään. Kunhan mun ei tarvitse (enää ikinä) jäädä sitä kuuntelemaan. Nim. kokemusta negakaverista on.

Ja se ketju, laitan omaan viestiinsä sen, ei ehkä mahdu yhdelle riville tähän.

Vierailija
114/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestissä 69 tarjoillaan taas tätä kehitysvammaista, juuri mistä puhuin! Eli negakaverin mielestä se on keharia tai idioottia, jos ei ole hänen neuvojensa vastaanottaja nöyrin mielin. Vaikka hän nimenomaan jaksaisi kouluttaa sinua keharia itselleen sopivammaksi. Kuinka jaloa! t. 71

Vierailija
115/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 21:47"]

Tää keskustelu on niiiiin käyty myös tässä toisessa ketjussa... Siinä ainakin yksi tuollaisen negakaverin puolustelija puhui lopuksi itsensä pussiin ihan viihdyttävästi... :D

Tiivistettynä näin, että tällainen tylyttäjä se nimenomaan sanoo olevansa se välittävä ystävä, ja me ap:n kaltaiset olemme niitä itsekeskeisiä paskoja, jolle ei kelpaa itseään alempiarvoinen ystävä, jota me siis ylenkatsomme.

Ketjussa kun vähän tarkemmin kaivettiin perusteluja moiselle, niin löytyihän se asian ydin sieltä:

syy ap:n valintojen ja toimnnan arvostelulle oli se, ettei valittajakaveri mielellään kaveeraa "idioottien" tai itseään harrastuksessa (esim. mainittiin  tennis) huonompien kanssa ja tarkoitus tuolla käytöksellä oli nostaa kaverin tasoa, siis kouluttaa :D kaverista itselle mieluisa. Eli päälle päätteeksi syytetään toista pinnallisuudesta, vaikka sellaisia ollaan itse, kun "vääriä valintoja" tekevää kaveria sellaisena kuin hän on, ei haluta. (Lukekaa ketju, jos ette usko!)

Ihan vapaasti, kukin taaplaa tyylillään. Kunhan mun ei tarvitse (enää ikinä) jäädä sitä kuuntelemaan. Nim. kokemusta negakaverista on.

Ja se ketju, laitan omaan viestiinsä sen, ei ehkä mahdu yhdelle riville tähän.

[/quote]

Sinusta siis tyyppi joka kutsuu itseään "heppaihmiseksi" vaikuttaa ihan normaalilta?

Kerro nyt ihmeessä, sanonko pähkinäallergiselle, että hei siinä pähkinää, älä syö sitä vai olenko positiivinen ihminen ja sanon, että minusta tämä on tosi hyvää ruokaa, maista ihmeessä? Kumpi?

Sinä et ilmeisesti tajua, että jos joku alkaa säännöstelemään sanomisiaan ja karsii kaikki sellaiset sanomiset pois joista uskoo toisen loukkaantuvan, niin siellä menee mukana myös paljon hyödyllistä tietoa ja samalla menetetään rehellisyys. En minä halua, että minulle esitetään jotain näytelmää, sellaista josta minun uskotaan pitävän. Arvostan aitoutta ja rehellisyyttä ja tälläiset ihmiset jotka pyrkivät miellyttämään muita olemalla kertomatta omaa mielipidettään ovat minusta lähinnä pelottavia. Enkä minä loukkaannu siitä jos joku on eri mieltä kuin minä. 

Vierailija
116/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap sua!

Mulla on myös ystävä, joka on alkanut käydä ylivoimaisesti voimille. Tuntuu, että en voi olla rehellinen elämästäni, vaan koko ajan pitää peitellä ja vähätellä mm. rahankäyttöä. Me ei olla todellakaan rikkaita (aivan keskituloisia, jos sitäkään), mutta kylläkin paremmin toimeentulevia kuin he.

Tykätään käyttää rahaa matkusteluun, myös nyt lasten kanssa. Se tuntuu harmittavan ystävääni, ei koskaan ole iloinen puolestamme. Katkeruus paistaa läpi :( Tuntuu etten uskalla oikein edes kertoa mihin meillä on milloinkin matka suunnitteleilla tai varattuna kun ystävä perheineen ei juuri koskaan käy missään, korkeintaan joskus risteilyllä. Mutta me säästetään mieluummin muusta ja priorisoidaan ne rahat sitten matkusteluun. Tuntuu ettei ystävä ymmärrä tätä ollenkaan, kateellinen tuntuu olevan ja kuvittelee meidän tienaavan isosti.

Samaten rakastan lastenvaatteita ja haluan pukea lapseni itseäni miellyttävällä tavalla. Se tarkoittaa sitä, että yleensä ostan vähemmän mutta laadukkaita ja uusia. Osa on toki kirppiksiltä, mutta mm. ulkovaatteet on viimeisen päälle laadukkaat ja vedenpitävät + minun silmiin hyvännäköiset. Tämäkin tuntuu käyvän ystävän sietokyvyn päälle. Pitäisi pelkissä kirppiskuteissa kulkea vissiin, että ei herättäisi kateutta. Ja halvimmissa haalareissa, niin kuin hekin.

En ymmärrä tätä kateutta ja sitäe ttei hän pysty sitä mitenkään piilottamaan. En koskaan rehvastele hankinnoilla tai lomilla, koska meillä ei ole yhtään ylimääräistä rahaa. Me vain käytämme ne eri asioihin kuin heidän perhe ja tätä ei ystää tajua. Olen ajatellut hyydyttää välit kun en jaksa piilovittuilua meidän tavoista ja elämäntyylistä.

Vierailija
117/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi verrata, sehän on sama kuin sanoisi ystävän takista: "Hei, siinä on puuvillaa". Jos et halua näytelmää, niin valmistaudu siihen, että sinut jätetään, moni ei nimittäin viitsi näytellä sinulle, että jaksaa sinua.

Vierailija
118/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2013 klo 22:17"]

Ei voi verrata, sehän on sama kuin sanoisi ystävän takista: "Hei, siinä on puuvillaa". Jos et halua näytelmää, niin valmistaudu siihen, että sinut jätetään, moni ei nimittäin viitsi näytellä sinulle, että jaksaa sinua.

[/quote]

tämä oli siis viestiin 73

Vierailija
119/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaapa minkälainen ystävä mulla on. Jo vuosien ajan olen saanut puheluita, 

joissa hän juopuneena ärisee.

80-90% puheluista on sellaisia. 

Menee maku koko ihmisestä. 

Vierailija
120/178 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro joskus rehellisesti mitä ajattelet. Jos aiot joka tapauksessa ottaa etäisyyttä, niin et menetä mitään puhumalla avoimesti. Luulen, että ystäväsi ei tee tahallaan eikä tajua mitä puhuu. Ite oon kova puhumaan, enkä tarkota aina kaikkee....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan