Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avataanko asuntonäytöissä kaappien ovia yms?

Vierailija
09.09.2013 |

Pitääkö olla varautunut siihen, että esim. vaatekaappeihin ja keittiön laatikoihin kurkitaan?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappeihin katsotaan. Jos haluaa välttää arvotavaroiden käpälöimisen, niin ei julkisia näyttöjä. Vain näyttöjä yksityisille ihmisille, joita välittäjä valvoo.

Vierailija
22/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2013 klo 12:49"]

No eikä avata. Kaappien kunto sisäpuolelta on ihan toisarvoinen asia.

[/quote]

No ei mulle ostajana ainakaan ole, tokikin availin kaappeja, varsinkin keittiössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kaappien sisukset katsotaan, jos ollaan oikeasti kiinnostuneita asunnosta. Arvotavara kannattaa viedä pois, jos oikeasti pelkää, että joku pöllii sun juhlapuvut tms. Se oliskin hauska näky...

Vierailija
24/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaisi keittiön kaappeja siinä tapauksessa, että keittiö näyttää niin pahalta, että se menisis heti remontiiin. Toosin silloin hinnan pitäsi olla sellainen, ettei niillä ole merkitystä.

Vierailija
25/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ostajan velvollisuus kollata kaikki paikat ennen kauppoja?

Vierailija
26/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos myyjä olisi näytössä paikalla ja vahtisi niitä arvotavaroita (jos ne siis sijaitsevat kaikki samassa paikassa, kuten tässä esimerkin vintagevaatekomerossa)? Vai tulisiko siitä todella friikkifiilis ostajille?

Vierailija
27/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä avataan. Itsekin olen aina asuntoesittelyissä katsonut kaappien sisälle. Erityisen tarkasti keittiön alakaapit, wc, ja kylppäri.  Niistä näkee yllättävän hyvin mikä on kodin siisteystaso.

Vierailija
28/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttöön voi "palkata" ihmisiä vahtimaan tavaroita (jos ei itse halua olla paikalla). Pyytää siis esim. kavereita/sukulaisia olemaan paikalla ja vahtimaan paikkoja.

Lisäksi näyttöön tulevien määrää voi rajoittaa, jos on pariskunta katsomassa asuntoa välittäjän kanssa ei varastaminen ymv. ole niin mahdollista vert. viisitoista ihmistä samaan aikaan näytössä sen yhden välittäjän kanssa.

Vierailija
29/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysymättä. En halua nähdä kaikkia kaappeja, mutta jokusen kyllä että saa käsityksen missä kunnossa ovat esim. keittiön kaapit.

Vierailija
30/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pelkästään siisteys, vaan mahdolliset vesivahingot ja homeen. Siis juuri sieltä alakaapeista...

Vierailija
31/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä pelkästään siisteys, vaan mahdolliset vesivahingot ja homeen. Siis juuri sieltä alakaapeista...

Vierailija
32/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näytön ole pakko olla julkinen. Näyttö sovittaessa. Siten ei arvotavarat katoa tai ainakin tiedetään kuka ne otti.

Itse en kurki muiden kaappeja, ainoastaan siivouskaapin katson ja vaatehuoneen tietysti.

Vierailija
33/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kaapit ovat osa kiinteää kalustusta, niin katson sisään. Menen vaatehuoneeseen, ja tarkistan, mikä hyllyjärjestelmä. Katson saranat ja olen jopa vatupassilla (pienellä) tarkistanut, onko ovi suorassa jne.

Se asunto maksaa noin 250 000 e (jota olen ostamassa) ja haluan koko rahalle vastinetta. Jos keittiön kaappien ovet ovat tuliterät  ja ihanat, mutta rungot vääntyneet ja hyllyt likaiset, niin arvaapa kahdesti, ilahduttaako se muuttovaiheessa.

Vierailija
34/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun pitäisi päästä ihmettelemään toisen pukeutumis/vaatehuoneen kalusteita kun ne lähtevät todennäköisesti omistajan mukana kuitenkin?

Kuolisin jos joku mallailisi minun merkkilaukkuja vaatehuoneessani näytön aikana!!! :o Ihmiset kun on niin röyhkeitä tänä päivänä.

Vierailija
35/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte myydä ne asuntonne, niin laittakaa ne myyntikuntoon. Eli viekää romppeet pois. Tai järejstäkää näytöt vain sopimuksesta. Tai muuttakaa ensin ja myykää sitten. Miten teettekin, niin kyllä kai ostaja haluaa nähdä mitä ostaa. Ettei tarvitse sitten viedä kauppaa oikeuteen.

Vierailija
36/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappeja availevat ne jotka eivät osaa nähdä metsää puilta ts. ne joiden vuoksi asuntoja stailataan.

Vierailija
37/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, en mä availe kaappien ovia. En katso edes seiniä tai parketin kuntoa. Samaan tapaan ostan käytettyä autoakin, katson vain päältä päin. En availe ovia tai moottoritilan kantta. Enkä käy koeajelulla...

Vierailija
38/38 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä, jos keittiö näyttää kalliilta niin silloin voi joku kurkata kaappiin, että onko se myös sisuksiltaan laatua vai pelkkää pintaa. Jos tietää asioista, niin pelkästään saranoista näkee jo paljon.

Vaatehuoneeseen yleensä katsotaan, että näkee sen koon eikä sieltä oteta normaalisti mitään kori- ja tankojärjestelmiä mukaan. Tai jos otetaan, pitää olla maininta kauppakirjassa.

Me myimme asunnon ilman yhtään julkista näyttöä (ja ilman välittäjää), ei ole mikään ongelma. Turhat tirkistelijät ja sunnuntaikävelyllä näytöissä kiertelevät jäivät pois, mutta ostajaa me asunnolle haimmekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän