Piippaako hiuspinnit lentokentän metallinpaljastimessa?
kampaus vaatisi noin 6-8 pinniä. Yksi metallinen isompi hiussolki piippaa aina. Ei kai kampausta tartte purkaa jos piippaa
Kommentit (8)
Kiitos paljon, en ehdi enäämääränpäässä tekemään kampausta, ap
Iso metallinen hiussolki piippaa aina, ja Hki-Vantaalla olen joutunut riisumaan sen, muualla harvemmin. Hiusneuloilla (mun haiveniin riittää 4 pinniä) tehty kampaus ei piippaa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 19:21"]
Iso metallinen hiussolki piippaa aina, ja Hki-Vantaalla olen joutunut riisumaan sen, muualla harvemmin. Hiusneuloilla (mun haiveniin riittää 4 pinniä) tehty kampaus ei piippaa.
[/quote]
yritetään tehdä vähällä määrällä pinnejä kampaus. Kiitti sullekin, ton isomman metallisen klipsin olen joutunut poistamaan useammassa maassa ja tukka kamala sen jalkeen, ap
Tuskin piippaa jos riisut muut metallit mahdollisimman tarkasti pois. Minulla on monesti jäänyt vahingossa vaikka kello käteen ja portti on piipannut. Silloin turvatarkastuksen työntekijä on tullut käsin kopeloimaan eikä kelloa enää ole tarvinut riisua. Mutta siis eikö se metallin kokonaismäärä ratkaise. Ota siis kaikki muut korut pois niin tuskin piippaa.
[quote author="Vierailija" time="26.09.2013 klo 19:24"]
Tuskin piippaa jos riisut muut metallit mahdollisimman tarkasti pois. Minulla on monesti jäänyt vahingossa vaikka kello käteen ja portti on piipannut. Silloin turvatarkastuksen työntekijä on tullut käsin kopeloimaan eikä kelloa enää ole tarvinut riisua. Mutta siis eikö se metallin kokonaismäärä ratkaise. Ota siis kaikki muut korut pois niin tuskin piippaa.
[/quote]
onko näin että se on kokonaismäärä?
Siis jos se portti piippaa, niin kutsutaan tarkempaan syyniin ja voidaan paikallistaa metalli niihin pinneihin ja tuskin sitä kampausta tarvitsee lähteä purkamaan.
Paljon matkustava nainen on jäänyt monesti "kiinni" lentokentän turvatarkastuksessa lonkkaproteesinsa takia. Lonkan tekonivel sisältää titaania, metallia, johon turvalaitteet reagoivat. Naista ihmetyttää, miksi lonkka joskus piippaa turvatarkastuksessa, joskus ei. Mikä on syynä, tarkastaja Arto Tuominen Finavialta Helsinki-Vantaan lentoaseman yritysturvallisuudesta?
- Metallin kokonaismäärä ratkaisee. Jos henkilöllä on yllään paljon muutakin metallia, kuten vyö, kello, kaulakoru, korvakorut tai kenkien pohjissa metallivahvikkeet, metallimäärä voi olla liian suuri. Voi myös olla, että turvalaitteet on asetettu toisissa paikoissa herkemmiksi kuin toisissa. Käytännöt vaihtelevat eri maissa ja eri lentokentillä, valaisee Tuominen.
-Todistuksesta ei ole mitään haittaa, muttei varsinaisesti hyötyäkään. Jos metalliportti hälyttää, henkilölle tehdään joka tapauksessa käsintarkastus, oli hänellä todistusta tai ei.
aamulehti
Löysin tälläisen Aamulehden tiedon lentokoneharrastajien foorumilta (flightforum.fi) ja muistelen siis itsekin että asia on näin.
http://www.kysy.fi/kysymys/suurin-osa-rintaliivien-kaarituista-lienee-tehty-muovista-mutta-joukosta
Harvemmin piippaa ja tuskin tarvitsee purkaa.