Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä sisustuksesta. Ihana!

Vierailija
23.08.2020 |

https://www.iltalehti.fi/sisustus/a/7443eee1-73c3-4706-bddc-9c5ae8b9cd1e

Nyt on onnistuttu. Itse tykkään juuri tälläisestä sisustuksesta. Paljon vanhaa ja kierrätettyä.

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vanha tuo nainen on? Miksi ei ole lapsia? Eikö halua?

Tarvitsetko mihinkä noita tietoja?

Vierailija
102/112 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että Pauliinakin on alkanut mennä enemmän ja enemmän bisnes-suuntaan sen kotinsa laiton kanssa.  Tulee kyllä menettämään seuraajiaan, kun ihmiset ärsyyntyvät niistä kaupallisista yhteistöistä, joiden tarkoituksena Pauliinan taholta on vain kerätä ilmaisia tavaroita käyttöönsä.

Nytkin ne SmartStore-laatikot - vanha juttu monen kodissa, niitä on jo ainakin vuosikymmen hankittu kalliisti, nyttemmin on saanut tarjoushinnoilla huokeammallakin.  Ärsyttää sitten toisia, että joku hilaa kotiinsa ilmaiseksi ja sitten sen takia kehuu myymälää.

Eivätkä ne Smartit mikään Ohlsonin juttu ole.  Niitähän on vähän joka (halpis)kaupassa Jyskiä ja Rustaa myöten.  Citymarket jo viime vuosikymmenellä niitä tarjosi, samoin Tokmanni.  Rustassa ne ovat usein -40%:n alennuksella, joskus jopa puoleen hintaan.

Sitten vielä Ohlson on pannassa monen ihmisen mielessä siksikin, että siellä ei kuulemma saa maksaa käteisellä.  Lähteä nyt sitten sellaista firmaa mainostamaan.  Vähän pitäisi Pauliinankin miettiä, että onko aina hyvä lähteä näihin lopunajan juttuihin mukaan.

Nythän Pauliina ei taida sitä blogiansa enää päivittääkään.  Sääli, blogi oli paljon parempi kuin ne oudosti kesken katkeavat, sisustuksen tyyliin sopimattomalla ulkomaisella musiikilla höystetyt videot.  No, se musiikki sopii kyllä niihin Pauliinan kehollista olomuotoa rumentaviin tatuointeihin.  Hyi että inhottaa ne typerät tatuoinnit aikamatkalla menneisyyteen.

Tosiaan Pauliina taitaa olla liian vietävissä kaikkeen tyhmään, millä maailma houkuttaa.  Pysyisi viisaasti omassa jutussaan, kun hänellä kumminkin näkemystä on.

Muuten, olen aina ihmetellyt yhtä asiaa:  minäkin pidän Pauliinan kodista, mutta hänen vaatteensa ovat minun silmissäni aivan kaameita!  Inhosin jo vuosia sitten niitä hänen kirjavia villasukkiaan.  - Itse asiassa olen lapsesta asti inhonnut sellaisia epänaisellisia kuvioita sukissa.

Pauliinahan on söpön pyöreä ihminen, mutta niin pyöreän ei pitäisi käyttää sellaisia outoja viittamaisia telttoja - ja vielä vaaleanpunaisen värisenä, mikä tekee ihmisestä sellaisen lyhyen, paksun sikapossun.  Anteeksi, Pauliina, tämä oli tarkoitettu rakentavaksi:  olet kyllä tosi söpön näköinen, mutta sinuna käyttäisin hiukan tyylikkäämpiä, nättiä ulkonäköäsi imartelevia vaatteita.  Tietysti, ihan oma asiasi ja toivon sinulle iloa ja onnea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seiniltä riisuisi taulut ja inhottavat pölynkerääjä pyöreät peilihökötykset niin olisi paljon raikkaampi ilme. Miksi hirsiseiniä pitää peittää tauluilla?

Vierailija
104/112 |
31.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat värit ja taperit mutta omaan makuun liikaa tavaraa. 

Mietin aina miten nuo jaksavat jatkuvasti pyyhkiä pölyjä purkeista, kipoista ja hyllyiltä? 

Omassa kodissani on paljon voimakkaita värejä mutta harkitusti tavaraa

Vierailija
105/112 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos seiniltä riisuisi taulut ja inhottavat pölynkerääjä pyöreät peilihökötykset niin olisi paljon raikkaampi ilme. Miksi hirsiseiniä pitää peittää tauluilla?

En sanoisi, että hirsiseinä siitä raikastuisi, jos taulut ym. riisuisi pois.  Tässä toki on sinänsä kaunis seinä peitetty ehkä turhan takia, mutta toisaalta taulutkin voivat tuoda viihtyisyyttä ja kodikkuutta.                      Meillä vanhat hirsiseinät ovat jostain syystä todella tummanruskeat ja koenkin, että nimenomaan taulut ja peilit raikastavat ne.  Ilman tauluja näkymä olisi kyllä rauhallisempi, mutta ei raikkaampi.

Tämä koti on minun mielestäni sangen viehättävä:  KOTI, ei vain kalsea näyttelytila.                                                                - Joskus toki jokin koti saattaa näyttää kuvissa kauniimmalta kuin todellisuudessa, joskus myös päinvastoin.  Esim. pienessä kuvassa jokin kirkas väri voi näyttää kerrassaan pirteältä ja ihanalta, taas autenttisessa ympäristössä se voikin osoittautua liian hallitsevaksi, jopa päällekäyväksi.

Ainakin koen Keltaisen kahvipannun blogina sisustusblogeista miellyttävimmäksi ( - kun blogi tosiaan vain aktivoitaisiin vielä).  Nautin tämän kodin värien katselemisesta.

- Saga

Vierailija
106/112 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanat värit ja taperit mutta omaan makuun liikaa tavaraa. 

Mietin aina miten nuo jaksavat jatkuvasti pyyhkiä pölyjä purkeista, kipoista ja hyllyiltä? 

Omassa kodissani on paljon voimakkaita värejä mutta harkitusti tavaraa

Ihan joka paikkaan talossa ei pöly samalla lailla kerrykään.  Meilläkin on alueita, joista ei tarvitse pyyhkiä pölyä juuri koskaan.  Ja kun kotiansa jatkuvasti stailaa nettiin ja sisustamisesta nauttii ja jos vielä vaihtelua tahtoo, esineet ovat jatkuvassa kierrossa ympäri huoneita eikä niihin ehdi pöly laskeutuakaan.

Toisekseen, ottakaa huomioon, että Pauliina Pitkänen on ehkä enemmänkin KERÄILIJÄ ja askartelija kuin SISUSTAJA.  En luule, että hän edes tavoittelee parasta mahdollista sisustusta - joskin hänellä sisustuksellista silmääkin on - vaan hän nauttii tiettyjen yksittäisten esineiden ja sarjojen keräilystä.              Ja kun jotakin kerää, sitä jotakin kertyy.  Ja kun on kertynyt, sitä haluaa myös esitellä - jos ei muille, niin ainakin itselleen.  Siksi esineiden on oltava esillä - ei niistä kaapin perukoilla silmäniloa olisi!

- Saga

Vierailija
107/112 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavarat melko yhdentekeviä, mutta valtava plussa siitä että seinillä muuta kuin iänikuista vitivalkoista. Tapettiakin uskallettu käyttää.

Noi p&r:n kuosit on vaan niin nähtyjä vaikka kivoja onkin. Meillä on seinällä tuota appelsiini-kuosia joka on tuossa kodissa keittiössä.

Vai onkse sitruunakuosia.

Vierailija
108/112 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri katselin instassa ihan tyrmistyneen pettyneenä niitä uusimpia olohuonekuvia.  Olen aina ollut ihan hulluna Pauliinan kotiin, mutta nyt en kyllä enää ainakaan olohuonetta voi sanoa kauniiksi.  Kaikenlaisia kuvia liikaa koko seinä täynnä, toisella seinällä sellaisia korkeintaan lasten leikkihuoneeseen sopivia hökötyksiä tosiaan.

Lisäksi katto tai katon ja seinien yhtymäkohdat ja jollain tapaa ikkunat tai niiden yläpuoli ilman minkäänlaista kappaa pehmentämässä ovat kolkkoja ja kalseita.  Nykyäänhän ei boordeja suosita, mutta kun ko. blogissa ollaan olevinaan aikamatkalla menneisyyteen, niin voisihan nykytrendistä poiketen kolkkoja yläseiniä somistaa boordeilla.  Tästä olohuoneesta nyt vain puuttuu lämmin tunnelma!  Se ei ole millään lailla kutsuva huone.  Huonetta kannattaisi tuunata pehmeämmäksi ja lämpimämmäksi. Aurinko kun ei kuitenkaan paista aina.

Vierailija
109/112 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että on väriä, mutta mun makuun liikaa tilpehööriä. Mutta meilläkään ei ole yhtään beessiä tai valkoista huonekalua, että sikäli tykkään. :)  Kivannäköinen on. 

Vierailija
110/112 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla yksi harvoista joka ei tykkää. Mun makuun toi on liian lapsellinen ja tyttömäinen väreiltään, huonekaluiltaan ja tilpehööreiltään. Sekava pastellihirvitys.

Vierailija
111/112 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taidan olla yksi harvoista joka ei tykkää. Mun makuun toi on liian lapsellinen ja tyttömäinen väreiltään, huonekaluiltaan ja tilpehööreiltään. Sekava pastellihirvitys.

Onhan se lapsellinen ja tyttömäinen, mutta miksi ei saisi olla?  Liikaakin on nykyään sellaista ilotonta pönöttämistä.  Mutta jokainen tietysti laittakoon sellaisen kodin, missä itse viihtyy:)

Vierailija
112/112 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa kodissa iloitaan nimenomaan tavaroista.  En kuitenkaan mielelläni joisi tai söisi siellä mitään, kun kahvikupit ovat kuvauksia varten välillä lattialla, välillä missä milloinkin ja vessan käsipyyhe on yhtäkkiä leivän peitteenä. Vaikka tuskinpa niistä kupeista oikeasti juodaan tai sitä rekvisiittaleipää oikeasti syödään.

Eikä siinä viimeisimmässä kunnon insta-aamiaisessa joitain marjoja lukuunottamatta yhtään mitään syömistä ollutkaan, kovasti köyhältä näytti aamiaispöytä.  Mutta tarkoitushan olikin vain jälleen kerran esitellä niitä samoja astioita, mitä sadat kerrat aikaisemminkin.

Helppoa ei varmasti ole aina keksiä jotain uutta esitettävää, ja kuitenkin pitäisi, kun on tuollaiseen hommaan lähtenyt.  Ymmärrän, että henkilö itse nauttii niistä samoista tavaroista aina uudelleen ja uudelleen - niin itsekin nautin omassa kodissani.  Ja hyvä kun jaksaa yrittää.  Helppoa ei varmasti ole.  Siis vaikka itse nauttisi kuinka, niin ihmiset eivät kuitenkaan ole tyytyväisiä, ja se on surullista.  Kun kuitenkin ihmisiä tässä hänkin yrittää miellyttää saadakseen seuraajia ja etuisuuksia.

Kyllä minä tavallaan tykkään tästä tyylistä.  Tässä on paljon sellaista iloa ja valoisuutta, mitä tarvitaan maailmassa.  Ei haittaa, ettei kaikki ole aina kovin tyylikästä tai että selkeä linja puuttuu nykyään enemmän ja enemmän tästä kodista.  Eihän mikään maailmassa ole koskaan täydellistä.  Mutta on kiva, että kaiken epätäydellisen keskellä pirskahtelee aina jotain hauskaa ja kaunistakin.  Onnea Pauliinalle ja paljon iloa omasta, ihanasta kodista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi