Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia älyvaahtopatjoista?

Vierailija
23.08.2020 |

Olisi kiva kuulla kokemuksia etenkin Askon AirFlow-sängyistä. Askossa kertovat että tämä on tällä hetkellä heidän suosituin sänky. Onko kellään hyviä tai huonoja kokemuksia?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan :)

Vierailija
2/48 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ne sellaisia patjoja, jotka painuvat täysin kehon muotojen mukaan? Minulla ei ole sellaista, mutta olen joskus testannut. En tykännyt siitä tunteesta, että olen ikään kuin muotin sisällä. Ehkä ne sopivat paremmin ihmisille, jotka pitävät pehmeistä, upottavista patjoista. Itse tykkään kovasta patjasta, koska se ei tunnu rajoittavalta. Mielipidekysymyksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi edellistä sänkyäni on ollut ns. älyvaahtoa. Se on kyllä ihana tunne kun tuntuu kuin sulaisi siihen sänkyyn.

Nyt olen vuoden nukkunut luonnonkumi-villa petauspatjalla ja yöunet on parantuneet todella paljon. Aiemmin olen helposti hikoillut yöllä, mutta nykyään en enää lainkaan. Hikoilu kai johtui siitä, että patja ympäröi niin tiiviisti kehoa eikä ole järin hengittävää materiaalia.

Lasten kohdalta vähän vastaava huomio muutaman vuoden takaa. Vaihdettiin lapsille villapetarit, niin yöheräily väheni huomattavasti. Toki saattaa olla myös ikään liittyvä muutos.

Vierailija
4/48 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toisen yrityksen vastaava sänky petareineen ja olen hyvin tyytyväinen. Koen nukkuvani nyt hyvin ja rennommin. Aikaisempi oli hyvälaatuinen runkopatjasänky eikä siinäkään vikaa ollut. Tämä nukuttaa perustellisemmin.

Vierailija
5/48 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun rippumatossa.

Vierailija
6/48 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele, huomauttelu jatkuvasti painostani.

Vierailija
7/48 |
29.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä jäi tempuriin pysyvä kuoppa jossa joutui nukkumaan kun patja niin kallis ettei ollut varaa vaihtaa sitä vaikka oli paha nukkua. Lopulta siirtyi nukkumaan nojatuoliin.

Vierailija
8/48 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko ne sellaisia patjoja, jotka painuvat täysin kehon muotojen mukaan? Minulla ei ole sellaista, mutta olen joskus testannut. En tykännyt siitä tunteesta, että olen ikään kuin muotin sisällä. Ehkä ne sopivat paremmin ihmisille, jotka pitävät pehmeistä, upottavista patjoista. Itse tykkään kovasta patjasta, koska se ei tunnu rajoittavalta. Mielipidekysymyksiä. 

Samaa mieltä ja kaikenlisäksi yöhikoilu pesii siellä montussa.

Tykkään kovahkosta tasaisesta patjasta.

Vesisänky oli toinen tyhmyyden huippu.

Vierailija
9/48 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tempur oli niin kova ja hiostava että mäkeen lähti.

90% halvempi jyskyn vempur on iihana.

Vierailija
10/48 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut n. vuoden ajan Ikean Tussöy-petari. Erittäin hyvä selälle, aamuiset selkäkivut loppuivat kun otin käyttöön. Tosin se ei ole täysin säilyttänyt ominaisuuksiaan. Kesällä melko kuuma.

Vierailija
11/48 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän älyvaahtopatjat hiostavat ja painuvat kuopalle. Ostos oli pettymys, vaikka panostettiin rahallisesti ja nimenomaan myyjälle painotettiin, että haluamme jämäkän sängyn, jossa selkä saa levätä suorassa. Valitsimme myyjän suositteleman, Askon jämäkimmän mallin, ja silti patjat painuvat kourulle. Ja ihan hoikkia, pienikokoisia ihmisiä ollaan. Hyväå näissä on se, etteivät olkapäät kipeydy kyljellään nukkuessa, sillä patja muotoutuu niiden mukaan.

Vierailija
12/48 |
30.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patjaa tulisi kääntää ja kiertää ainakin 2-3 kertaa vuodessa. Sopivassa huoneenlämmössä sillä nukkuu hoikat tosi makeasti ja rentoutuneena hikoiluitta.

Vierailija
13/48 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan vanhaa ketjua, onko kellään kokemuksia esim. Askon Airflow -sängyistä / petareista? Menevätkö kuopalle nopeasti, hiostaako, tuleeko kipuja ja jos tulee niin minne? Missä asennossa nukutte ja oletteko painavia nukkujia?

Vierailija
14/48 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/48 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tätä viilentävää muistivaahtopatjaa ole Suomen Ikeassa?

https://www.ikea.com/us/en/p/knapstad-mattress-topper-white-00348963/

KNAPSTAD ei anna tuloksia.

Vierailija
16/48 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testissä airflow patja ja petari, ekat yöt ovat olleet tosi hikisiä... Jos ei parane tästä niin vaihtoon menee

Vierailija
17/48 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testissä airflow patja ja petari, ekat yöt ovat olleet tosi hikisiä... Jos ei parane tästä niin vaihtoon menee

Olen tämä sama ja hikoiluongelma ratkesi heti peittoa vaihtamalla. Vaikka huoneen lämpötila ei ollut muuttunut sängyn vaihdon jälkeen, niin älyvaahdossa tuli hieman lämpimämpi joten oma paksu peitto oli liikaa.

Tosin nyt huomasin, että Medium-kovuinen patja taitaa olla liian pehmeä itselleni. Alaselkä tuli kipeäksi, kun takamus uppoaa niin syvälle patjaan.

Olisi kiva kuulla kokemuksia sellaisilta, joilla on ollut nuo patjat pidempään. Eli ovatko kestäneet. Etenkin Hard-kovuisena.

Vierailija
18/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Askon airflow 180 cm ja koko ajan kangas petarin päällä "liukuu" pois paikoiltaan ja on siis puneella, lisäksi petari ei ole kuin 170 cm leveä, 180 cm sängyssä jää vajaaksi. En olisi ostanut jos olisin tiennyt että 700 euron petari on noin huono.

Vierailija
19/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin Radisson Blu Royal -hotellissa, jossa petari oli sellaista vaahdon oloista ihmeellisen oloista ainetta. Se vaikutti ensin ylipehmeältä, mutta kun siihen kävi, niin se vain mukautuikin kehon mukaiseksi ja alkoi tukea, eikä upottanut huonoon asentoon.
Jäin vain miettimään, että mikähän patja se oli? Kun samaan aikaan ostostv:ssä mainostettiin vaahtopatjaa, joka ei hiosta? Eli onko sellainen kehitetty tässä välissä? Tuo nimittäin ei ainakaan hiostanut yhtään.

Vierailija
20/48 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lateksipetari ja siihen verrattuna älyvaahto petari on surkea. Lateksi ei reagoi lämpenemiseen, joten siihen ei tule sulanutta onkaloa, vaan on kimmoisa ja hyvä. Ei myöskään hikoilua, vaan pysyy sopivan viileänä. Älyvaahto tyyny oli epämiellyttävä,kun se viileässä nukkuessa lämpeni pään alta, muuten jähmettyi. Kun käänsi päätä, oli järkyttävää laittaa pää kylmälle kynnykselle, joka tietysti muotoutui kyllä. Itse en tuhlaisi senttiäkään älyvaahtotuotteisiin, vaan panostaisin suoraan laadukkaampiin. Tietysti, kuka tykkää mistäkin, jokainen saa laittaa rahansa mihin laittaa.