Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia älyvaahtopatjoista?

Vierailija
23.08.2020 |

Olisi kiva kuulla kokemuksia etenkin Askon AirFlow-sängyistä. Askossa kertovat että tämä on tällä hetkellä heidän suosituin sänky. Onko kellään hyviä tai huonoja kokemuksia?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
27.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askon älyvaahtosänky ollut käytössä nyt 6 vuotta. Molemmilla Hard-patjat. Petariksi valittiin toisesta liikkeestä Thinsulate älyvaahtopetari. Sänky itsessään pysynyt erinomaisessa kunnossa, ja edelleen sitä mieltä että huippu ostos tämä sänky! Petari on kerran vaihdettu uusi, samanlainen thinsulate. Minulla käytössä myös askon älyvaahtotyyny, sänky ja tyyny yhdessä on helpottanut migreeniä sekä selkäkipuja. Olen kehunut kaikille, että ehdottomasti kannattaa kokeilla, pari viikkoa siinä menee että tottuu älyvaahtoon. 

Vierailija
42/48 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ostako liuan luottavaisina Askolta, ja varmaan monen muunkin kalustemyynnin moni ylikallis sänky tai patja joutaisi myyntikieltoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin Asko Airflow sängyn viime keväänä ja selkä ollut joka ikinen aamu kipeänä sängyssä nukkumisen jälkeen. Sama efekti kun nukuin kaverin Tempurilla. Ehkä memory foam ei vain ole minua varten. 

Eikä minua, hikimontussa ei ole kivaa.

Vierailija
44/48 |
17.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa oma airflow mennä vaihtoon. Hotellissa tai sohvalla nukkuessa selkä aamulla kunnossa, airflown jälkeen alaselkä tulessa. 

Pakko pistää kaatopaikalle ennen kuin selkä täysin romuna.

Tyhmä olin, kun otin myyjän suosittaman mediumin. Hard olisi varmaan ollut edes välttävä vaihtoehto.

Mutta, ei jatkoon. Ja toiseksi, kyllä varmaan jokainen sen tajuaa, ei siellä lytyssä olevassa patjassa mikään ilma liiku, vaikka joku reikä olisi laitettu. Mistä lie nimi annettu vaahtomuovipatjalle.

Vierailija
45/48 |
12.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen nukkunut air flow sängyssä yli 5v.

sitä ennen ollut aina pussijousitettu patja ( yli 40v ).

enään ei ole ollenkaan jousia vaan on älyvaahtoa pelkästään.

ei nitise ei natise.

kokonaisuus on painava. itse sänky on jämäkkä, petauspatja joustaa.

silloin kun ostin, petauspatjan paksuus oli joko 6cm tai 8cm.

sängyn kovuus joko medium tai hard.

tässä sängyssä ei uppoa vaan on vähän jämäkkä.

ei ole ollut selkä- / hartiasärkyä.

( nukuin yli vuoden vanhassa sängyssä joka oli loppu tai huonossa kunnossa kun oli pussijouset mennyt huonoksi ja tuli selkä kipeeksi, sitten menin ostamaan uuden sängyn askosta ja meinasin että koitetaan air flow.ta millainen se on )

askon air flow sängystä on nähtävissä rakennekuva miten se on valmistettu.

nyt olen miettinyt millainen luonnonkumipatja on. sen tiedän että siinä ei ole ollenkaan jousia kun olen nähnyt rakennekuvan, ja on reilusti  halvempi kuin askon air flow patjat

Vierailija
46/48 |
17.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt airflow ollut reilut 3 kk, unenlaatu on syvempää ja nukahdan patjalle heti, joten uniongelmat korjaantuvat tämä sängyn myötä. Notkoselälleni ei paras, mutta syvä unenlaatu ratkaisi, ettei vaihdettu toiseen. Ja selkä heti ylösnoustessa silti vetreä, vaikka aamulla tuntuukin erikoiselta herätessä. Hartiakivut vähentyneet huomattavasti. 

Vierailija
47/48 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen nukkunut air flow sängyssä yli 5v.

sitä ennen ollut aina pussijousitettu patja ( yli 40v ).

enään ei ole ollenkaan jousia vaan on älyvaahtoa pelkästään.

ei nitise ei natise.

kokonaisuus on painava. itse sänky on jämäkkä, petauspatja joustaa.

silloin kun ostin, petauspatjan paksuus oli joko 6cm tai 8cm.

sängyn kovuus joko medium tai hard.

tässä sängyssä ei uppoa vaan on vähän jämäkkä.

ei ole ollut selkä- / hartiasärkyä.

( nukuin yli vuoden vanhassa sängyssä joka oli loppu tai huonossa kunnossa kun oli pussijouset mennyt huonoksi ja tuli selkä kipeeksi, sitten menin ostamaan uuden sängyn askosta ja meinasin että koitetaan air flow.ta millainen se on )

askon air flow sängystä on nähtävissä rakennekuva miten se on valmistettu.

nyt olen miettinyt millainen luonnonkumipatja

Vierailija
48/48 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askon, kuten muidenkin älyvaahtopatjoissa, paitsi Tempur, on alimpana rakenneosana aina ihan tavallinen vaahtomuovipatja, jonka päälle on siis liimattu esim. Askon älyvaahtoa noin 6 cm.

Pehmeämmän patjan ja kovemman patjan ero on juuri tuossa tavallisessa vaahtomuovipatjan kovuudessa. Sen päälle siis tulee limattu älyvaahto eli viskoelastinen vaahtomuovi. Lisäksi voi ostaa lisää älyvaahtoa petarina, jolloin saadaan vartalon alle noin 12 cm älyvaahtoa yhteensä. Aina kuitenkin rakenteen alla on tavallinen vaahtomuovipatja.

Tätä myyjät eivät oikein tahdo kunnolla tuoda esiin, sillä jos itse ostaa vaikka Tampereelta tilattuna sänkyynsä vaahtomuovipatjan, se tulee halvemmaksi. Sen päälle sitten liikkeestä,vaikka Askosta, älyvaahtopatja. Näin monikin tekee.