Miten miehenne viettää isyysloman...
Miten miehenne viettää isyysloman...
Viettääkö muissa perheissä isä isyysloman metsästellen, vai ollaanko me ainoa perhe, jossa isä viettää isyysloman rakkaan harrastuksensa parissa?
Tässä taloudessa isä aikoo pitää isyyslomat viikon pätkissä (hän ei työnsä puolesta voi pitää esim. 3 vk:a putkeen...) Ensimmäisen isyyslomaviikon hän pitää kun vauvamme on noin viikon ikäinen. Eli hän pakkaa metsästystarvikkeensa kasaan ja suuntaa noin 300 km:n päähän metsästysmailleen ja me jäädään vauvan kanssa viikoksi kahdestaan kotiin.
Tämä ei jotenkin sovi minun ajatusmaailmaan, että isyysloma käytetään metsästellen vai olenko jotenkin turhan nipottaja?
Onko muita kohtalotovereita?
Kommentit (29)
Meillä ei "isän" kyllä olisi tarvinnut takaisin tulla, jos noin olisi isyyslomallaan toiminut. Vauva oli koliikkivauva, jonka lisäksi alkoi "yöunille" aina noin klo 3-4 aikaan yöllä. Tämän lisäksi kun kotona oli vielä oli 3-vuotias joka heräsi joka aamu klo 6.30, oli arki aika rankkaa.
Kotona, pääasiassa keinutteli huutavaa vauvaa, että minä sain nukuttua. Teki myös ruokaa, pyykkäsi, hoiti eläimiä. Ja yhden viikon teki polttopuita.
Jos olisi jotain tuon suuntaista "lomaa" edes ajatuksen tasolla väläyttänyt, olisi voinut minun puolestani jäädä lopullisesti sinne lomalleen.
Ei äitikään lähde äitiyslomallaan viikoksi Karibialle tyttöjen kanssa, miksi isällä olisi jotain erityisoikeuksia?
Meillä isä piti isyysloman heti syntymän yhteydessä ja vielä muut pitämättömät lomat siihen päälle joten o!i aika hyvän pätkän kotona. Auttoi kotitöissä, hoiti paljon vauvaa josta oli aivan lumoutunut kuten minäkin. Ihanaa aikaa oli! Elettiin ihan meidän omassa kuplassa ja nautittiin meidän perheestä.
Ihan kotosalla perheen parissa kaikessa rauhassa vauvaa hoitaen.
Molemmilla kerroilla.
Ja tosi hyvä ja osallistuva isä onkin aina ollut.
Ja asioista oli puhuttu jo ennen lasten hankintaa eli sanoin etten ole sitten mikään yh lastenhoitaja 24/7.
Yhdessä lapset on tehty ja niin ne myös hoidetaan ja kasvatetaan.
Kyllä meillä mies on viettänyt isyyslomat kotona perheen kanssa, ja tarpeeseen on tullut. Molemmat synnytykset ovat olleet sektioita, ekan jälkeen olin niin kipeä että mies nousi yölläkin nostamaan vauvan hyvään imetysasentoon tunnin, parin välein, päivällä auttoi minua sohvalta ylös, passasi ruuat sohvalle kun olin imetysjumissa jne. Kuopuksen jälkeen en sitten ollut niin tuskaisen kipeä, mutta en voinut kuitenkaan nostaa 2-vuotiasta esikoista joka ei yllättäen ollut kamalan yhteistyöhaluinen ja omatoiminen juuri silloin <3 Ja myös kuopus oli mallia koko ajan imetettävä, eli esikoinen olisi hyppinyt seinille ilman toista aikuista.
siis tuon ap:n kirjoitus on pakko olla provo. eihän kukaan ole noin idiootti.
Alkaako silloin sorsan- vai hirvenmetsästys? Hirviporukoista kun ei olla pois, hautajaiset (omatkin) on vähän niin jä näin, pahaa silmää tulee... ;) Tosin tuo on kyllä viikonloppupainoitteista. Sorsanmetsästys taas on ihan 'yhtä tyhjän kanssa', ei ole niin isot lihat kiinni siinä, että menisi kotoilun edelle.
Hyvin valittu isä =)