Hekalta 1150 € lasku loppusiivouksesta. Onko tämä muka kohtuullista?
Heka laskuttaa puutteellisesta loppusiivouksesta yksiössä 250 € ja vähintään neljän huoneen asunnossa 550 €. Jos asunto vaatii tehosiivouksen, päälle tulee vielä 600 €, eli lasku voi nousta 1150 euroon. Asuntoon jätettyjen tavaroiden poistamisesta voidaan laskuttaa vielä lisää.
Ymmärrän täysin, että törkyiseksi jätetystä asunnosta pitää maksaa. Mutta 1150 euroa siivouksesta kuulostaa jo aika hurjalta. Tuolla summalla luulisi siivoavan melkoisen katastrofialueen.
Kommentit (24)
Possulle sikamainen lasku. Hyvin sopii.
Ulosottoon se kuitenkin menee joten ihan sama vaikka olisi 10 000€
Pienempi vuokrausfirma yritti laskuttaa 200 euroa otsonoinnista, "koska asunnossa on tupakoitu sisällä". Uusi asukas oli kertonut että asunnossa haisee tupakka, kun oli mennyt sinne 1 kk tyhjillään olon jälkeen.
Entinen asukas ilmoitti ettei voi olla mahdollista koska hän ei polta, kukaan muukaan ei ole asunnossa koskaan polttanut ja muuttohetkellä siellä ei todellakaan ole haissut.
Asia oli tällä selvä, otsonointia ei tarvittu.
60 euron siivousmaksu meni kuitenkin pesemättömistä ikkunoista (muutto tapahtui talvella joten ei, emme pesseet ikkunoita välistä ja ulkoa, sisältä vain.
Tuossahan sanottu tehosiivous.
Mitä siellä silloin on, jos tarvitaan tehosiivous? Ja yli tonni kun tehosiivotaan iso usean huoneen asunto.
Jos ei kiinnosta itse siivota, niin voithan tilata itse sinne siivouspalvelun.
Sama vaikka pelkkä lopputarkastus olisi 16 000 kun sosiaalihuolto sen laskun kuitenkin loppupelissä maksaa...
Tässä taloyhtiössä yks ihminen vaan lähti. Muutti ulkomaille.
Asunnon omistaja asuu kauempana ja soitti huoltoon tiedättekö ketään, joka voisi auttaa.
Mä kävin katsomassa. Asunto täynnä ihan ok kirppistavaraa. Viikon verran meni, kun töiden jälkeen tyhjensin asunnon ja vietiin kirppikselle, täyspalveluun. Huonekalut laitoin toriin 10-20 e kpl.
Sain vajaa 500 e ja toiset 500 e omistajalta käteen, kun tuli käymään täällä seuraavan kerran. Yritys olisi veloittanut yli tuplat.
Kaatopaikkakäynnit maksaa, kun pitää samaan aikaan palkkaa maksaa
Vierailija kirjoitti:
Tässä taloyhtiössä yks ihminen vaan lähti. Muutti ulkomaille.
Asunnon omistaja asuu kauempana ja soitti huoltoon tiedättekö ketään, joka voisi auttaa.
Mä kävin katsomassa. Asunto täynnä ihan ok kirppistavaraa. Viikon verran meni, kun töiden jälkeen tyhjensin asunnon ja vietiin kirppikselle, täyspalveluun. Huonekalut laitoin toriin 10-20 e kpl.
Sain vajaa 500 e ja toiset 500 e omistajalta käteen, kun tuli käymään täällä seuraavan kerran. Yritys olisi veloittanut yli tuplat.Kaatopaikkakäynnit maksaa, kun pitää samaan aikaan palkkaa maksaa
Tästä on yli 10 v aikaa
Ei oo mun lasku. Ei kiinnosta. Hanki elämä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on ihan kohtuullista, jos ei viitsi itse siivota kämppää pois muuttaessaan.
Puolen kuukauden palkka pikkusiivouksesta? Jep jep
On kohtuullista. On eletty kuin siat pellossa eikä viitsitä siivota omia sotkujaan.
Ihan on kohtuullista. Hekalta saa poismuuttamisesta ilmoitettuaan ihan selkokielisen listan, miten pitää siivota.
Jos ei itse kykene, kannattaa ostaa loppusiivous siivousfirmalta - tulee halvemmaksi.
Kannattaa alkaa tehosiivoojaksi. Melko hyvä tuntipalkka.
Tehosiivousta tarvitaan esimerkiksi kun asunnossa on tupakoitu sisällä ja se täytyy otsonoida, seinät on töhritty, vessanpönttö paskottu tukkoon, lavuaarissa on likaisia astioita jotka kasvavat hometta, asunto on täynnä tuhoeläimiä jotka vaativat useamman myrkytyskierroksen jne.
Se maksaa ja vie aikaa, voi mennä jopa kuukausi tai pidempään ennenkuin asunto on luovutuskunnossa seuraavalle asukkaalle.
Heka on poikkeuksellisen ymmärtäväinen vuokranantaja ja lähettää laskua perään ainoastaan poikkeustapauksissa. Tiedän monia joilla loppusiivous on tehty vähän sinnepäin mutta Heka on todennut että kyllä se riittää ja uusi asukas siivotkoon itse.
Urakkapalkkio on aina hinnoiteltava yläkanttiin, jos kohde on erityisen vaativa. On paljon liotettavaa ja hinkattavaa, huonekaluja ja korkeat kaatopaikkajätemaksut.
Satasia voi helposti mennä jätemaksuihin. En osaa sanoa, paljon tehoaineet maksavat.
Yritysten pitää saada vähintään 20 % katetta, jotta toiminta on kannattaa. Katteen olisi hyvä olla 30%, jotta firma on elinvoimainen.
Näin siivojan työllistämiseen jää 600 euroa. Siitä sosiaaalikulut pois, niin palkkaan jää 350 euroa. Kaikissa töissä annetaan likaisen työn lisää. Mikäköhän se voisi olla siivoojan työssä? 18 e tunti? Jos, niin kämpän siivoamiseen arvioidaan menevän 20 tuntia.
Mitä väliä? Sossuunhan tuokin lasku viedään, kun itsellä ei ole rahaa.
Yksiön raivaussiivous maksaa puolestatoista tonnista ylöspäin. Tiedän koska mieheni pyysi tarjouksia eri firmoilta alkoholistiveljensä asunnon siivoamiseen.
Eli kyllä tuo on ihan kohtuullinen lasku.
Kyllä se on ihan kohtuullista, jos ei viitsi itse siivota kämppää pois muuttaessaan.