SDP kaavailee naisille pakollista asepalvelusta. Eläköön tasa-arvo!!!!
Mä olen niin onnellinen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f2b8b3d6-d0e8-4724-be00-0ac527da1…
Kommentit (386)
Vierailija kirjoitti:
Jos turkistarhaus lopetetaan Suomessa, niin tuotanto siirtyy suoraan Kiinaan. Luuletteko, että siellä välitetään turkiseläinten hyvinvoinnista?
Aika kestämätön peruste eläinten rääkkäämiseen täällä. Ei ne turkiseläimet täälläkään hyvin voi niissä pikkuhäkeissä. Mietin aina miksi kettua saa pitää sellaisessa laatikossa, mutta koiralle on laissa säädetty oikeus kunnollisen kokoiseen tarhaan. Hyvin samanlaisia eläimiä.
Vierailija kirjoitti:
Naisille voisi olla pakollinen lotta-koulutus missä opetettaisiin siivoamaan, hoitamaan lapsia, sairaita ja laittamaan ruokaa. Näillä paikattaisiin hoito, siivous ja ruoanlaittoalan työvoimapulaa.
Työvoimapulaa paikataan maksamalla asianmukaista palkaa työntekijälle.
Tasa-arvoisessa asepalveluksessa ei ole kysymys siitä, että naisia riistetään ilmaistyövoimana. Naisilla on ihan sama oikeus oppia maanpuolustustaitoja kuin miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on aina miestä heikompi. Siis keskimäärin ero on valtava. Sille ei mikään laki mahda mitään.
Aseellisessa toiminnassa tulee vääjäämättä myös fyysisiä tilanteita ja naiset häviävät. (esim jäävät juostessa jälkeen)
Urheilussa naiset ja miehet ovat erikseen ihan syystä.
Eipä siellä valitakaan tehtävään sukupuolen mukaan, vaan sen mukaan ketkä on parhaita ja sitten niitä ketkä on jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on aina miestä heikompi. Siis keskimäärin ero on valtava. Sille ei mikään laki mahda mitään.
Aseellisessa toiminnassa tulee vääjäämättä myös fyysisiä tilanteita ja naiset häviävät. (esim jäävät juostessa jälkeen)
Tulevaisuuden sodankäynti ja kriisit eivät tule olemaan mitään tykinruuan syöttämistä Karjalan metsiin, jolloin muulle osaamiselle on enemmän käyttöä.
Sodassa fyysisyys tulee lopulta kuitenkin tarpeelliseksi. Tulee fyysistä nujakointia.
Vaikka olisi hienot tietotekniikkahärpäkkeet, niin kuitenkin valloitus perustuu nykyäänkin ihmisten fyysiseen siirtymiseen.
Ei pienet miehetkään saa vapautusta armeijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun on huolehdittava kotirintamasta.
Jos tulee sota ei molemmat vanhemmat voi olla sodassa. Jonkun on huolehdittava vanhuksista ja lapsista.
Tuskin tuossa asepalveluksen suorittaneiden määrä lisääntyisi. Ei sitä ole vara kasvattaa. Kovakuntoiset naiset vaan korvaisivat löllykämmät miehet. Ne löllykät huolehtii sitten kotirintamasta tarvittaessa.
Kotirintamastakaan ei huolehdita ilman taitoja.
Siitä on tasa-arvo kaukana, kun vanhat säätävät nuorille erilaisia pakkoja, jotka eivät koske itseä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jonkun on huolehdittava kotirintamasta.
Jos tulee sota ei molemmat vanhemmat voi olla sodassa. Jonkun on huolehdittava vanhuksista ja lapsista.
Tuskin tuossa asepalveluksen suorittaneiden määrä lisääntyisi. Ei sitä ole vara kasvattaa. Kovakuntoiset naiset vaan korvaisivat löllykämmät miehet. Ne löllykät huolehtii sitten kotirintamasta tarvittaessa.
Kotirintamastakaan ei huolehdita ilman taitoja.
Siksi meillä onkin monenlaisia oppilaitoksia.
Tasapäistämistä. Heti kun miehet kantaa lasta sisällään 9 kk elämästään ja vuotavat verta neljäosan aikuiselämästään, naiset voivat vaihtaa tämän armeijaan. Naiset ja miehet ovat biologialtaan erilaisia ja se vaikuttaa elämään. Vapaaehtoisesti tietysti naiset halutessaan voivat mennä. Olen itse nainen enkä voi käsittää tätä "tehdään kaikista samanlaisia tasa-arvoa"'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten jos on lapsia ja molemmat vanhemmat armeijassa? Kuka ne hoitaa?
Olet asian ytimessä. Tätähän ei moni tule ajatelleeksi.
Kannatankin naisille Lottakoulutusta tai kodinturvajoukkojen koulutusta.
Tirsk
Älkää vaan sanoko, että olette päässeet armeijan läpi tuon tasoisella ongelmanratkaisukyvyllä?
Vierailija kirjoitti:
Naisille voisi olla pakollinen lotta-koulutus missä opetettaisiin siivoamaan, hoitamaan lapsia, sairaita ja laittamaan ruokaa. Näillä paikattaisiin hoito, siivous ja ruoanlaittoalan työvoimapulaa.
Mä luulen, että jos vaihtoehdot on viettää vuosi opettelemalla ampumaan ja tehden kaikkia inttijuttuja tai sit viettää puoli vuotta siivoten, homma menisi siihen, että suurin osa naisista haluaisi ihan asepalvelukseen. Varmasti kaikkia ei voitaisi kuitenkan ottaa, sillä vaatisi aika isoja investointeja tuplata yhtäkkiä alokkaiden määrä. Eli lopulta varmaan armeijaan pääsisi vain soveltuvimmat ja loput joutuisivat sit siivoushommiin. Miten miehenä tuntuisi ajatus kilpailla armeijapaikoista ja mahdollisesti jutua siivoushommiin jos et pääse parhaiden joukkoon?
Vierailija kirjoitti:
Tasapäistämistä. Heti kun miehet kantaa lasta sisällään 9 kk elämästään ja vuotavat verta neljäosan aikuiselämästään, naiset voivat vaihtaa tämän armeijaan. Naiset ja miehet ovat biologialtaan erilaisia ja se vaikuttaa elämään. Vapaaehtoisesti tietysti naiset halutessaan voivat mennä. Olen itse nainen enkä voi käsittää tätä "tehdään kaikista samanlaisia tasa-arvoa"'
Ja minä olen nainen ja olen sitä mieltä, että yksikään nainen ei saisi synnyttää lasta mikäli ei ole käynyt armeijaa. Mieti nyt.. Levitätkö haarasi ja lapsesi katselevat kun vihollinen astuu kämppääsi? Ehkä tekevät saman myös lapsillesi?
Kyllä äidin pitää osata puolustaa lapsiaan ja kotiaan tarvittaessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi, että moni meistä on raskaana, imettää lasta (monesti peräkkäin useampiakin) ja tulee poissaolopätkiä töistä, kun hoidetaan vauvoja, niin vielä tuokin.
Salli mun nauraa...
Tuollahan se saadaan ainakin syntyvyys laskuun.Sodan aikana sitten yksi nainen hoitaa monen äidin lapset, kun ollaan rintamalla ja orpoja tulee.
Ymmärrän toki ettei Sanna Marin ymmärrä tästä asiasta mitään, jos Emman pääasialliset hoitajat olleet isä ja isovanhemmat. Mutta jotain rajaa. Tähän nyt ei vain kannata , naiset, suostua.
Mun tuttavapiirissä ei ole ketään kuka olisi saanut lapsen 18-19 -vuotiaana. Aika harvnaisia nykyään on ne naiset jotka noin nuorena lisääntyy.
Juuri näin. Ensisynnyttäjien keski-ikä huitelee kolmessa kymmenessä, niin mikä vaikeus se on parikymmpisenä käydä joko aseellinen tai aseeton palvelus? Minun tuttavapiirissä parikymppiset naiset vaan henggaili/piletti ja kävi tekemässä jotain pätkätöitä siellä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuuden sodankäynti ja kriisit eivät tule olemaan mitään tykinruuan syöttämistä Karjalan metsiin, jolloin muulle osaamiselle on enemmän käyttöä.
Sodassa fyysisyys tulee lopulta kuitenkin tarpeelliseksi. Tulee fyysistä nujakointia.
Vaikka olisi hienot tietotekniikkahärpäkkeet, niin kuitenkin valloitus perustuu nykyäänkin ihmisten fyysiseen siirtymiseen.
Ei pienet miehetkään saa vapautusta armeijasta.
Mutta jos olet ylipainoinen eli toisinsanoen rapakuntoinen niin saat.
Vierailija kirjoitti:
Lasten tekeminen on vapaaehtoista. Minäkin olen nainen ja minulla on kaksi lasta, mutta en ymmärrä tätä perustetta. En minä valtiota varten ole lapsia tehnyt. Eiköhän kriisitilanteessa jompi kumpi vanhemmista vapauteta palveluksesta, ellei lapsille löydy hoitajaa. Onhan noita maita joissa on naisiakin armeijassa.
Niin tyypillistä. Naisia sorretaan, koska naisia jotka aloitetaan miesten keksimiin asioihin. Se että miehet sortaa toisiaan on siis syys sortaa naisia vielä lisää? Miksi sukunimiä ei pakotettu miehille, vaan tapa vapautettiin? Miksi naisia pakotetaan? Miksi sukunimen saa valita mutta armeijaa ei? Miksi naisten pitäisi taas tehdä kaikki?
Niin kauan kun naisten nimet ei jatku, en ole menossa armeijaan. Miksi ette ole huolissanne siitä, ettei miehiä ole pakotettu nimen vaihtoon? Miksi miehet saa pakottaa naiset ja lapset omaan nimeensä valtaosassa maailmaa, mutta naiset eivät saa pakottaa miehiä samaan? Miksi se on aina nainen jonka taakka lisääntyy?
Miehet on kaksinaamaisia. Itse nauttii täysillä omista etuoikeuksuustaan, mutta naiset ei saisi tehdä samaa. Taas naiset joutuu kärsimään siitä, että miehet on pakoottajia ja seksistejä.
Harmi vain että tuo on perustuslain vastaista. Jos mies ei nimeään vaihda, on ihan turha määkiä tasa-arvoa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi, että moni meistä on raskaana, imettää lasta (monesti peräkkäin useampiakin) ja tulee poissaolopätkiä töistä, kun hoidetaan vauvoja, niin vielä tuokin.
Salli mun nauraa...
Tuollahan se saadaan ainakin syntyvyys laskuun.Sodan aikana sitten yksi nainen hoitaa monen äidin lapset, kun ollaan rintamalla ja orpoja tulee.
Ymmärrän toki ettei Sanna Marin ymmärrä tästä asiasta mitään, jos Emman pääasialliset hoitajat olleet isä ja isovanhemmat. Mutta jotain rajaa. Tähän nyt ei vain kannata , naiset, suostua.
Mun tuttavapiirissä ei ole ketään kuka olisi saanut lapsen 18-19 -vuotiaana. Aika harvnaisia nykyään on ne naiset jotka noin nuorena lisääntyy.
Mutta asevelvollisuus lykkää opiskelujen alkamista/työhön menoa. Sitten olet lapsen kanssa kotona, jopa vuosia jos on useampi lapsi.
Tuo on suoraan pois palkasta, eläkkeestä yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että jos vaihtoehdot on viettää vuosi opettelemalla ampumaan ja tehden kaikkia inttijuttuja tai sit viettää puoli vuotta siivoten, homma menisi siihen, että suurin osa naisista haluaisi ihan asepalvelukseen. Varmasti kaikkia ei voitaisi kuitenkan ottaa, sillä vaatisi aika isoja investointeja tuplata yhtäkkiä alokkaiden määrä. Eli lopulta varmaan armeijaan pääsisi vain soveltuvimmat ja loput joutuisivat sit siivoushommiin. Miten miehenä tuntuisi ajatus kilpailla armeijapaikoista ja mahdollisesti jutua siivoushommiin jos et pääse parhaiden joukkoon?
Juuh, enpä nyt oikein tiedä menisikö naiset. Tälläkin hetkellä naisilla korkeampi keskeyttämisprosentti, ja näiden pitäisi vielä olla sitä naisten eliittiä. :D
Täytynee korottaa veroja, jotta useampi ihminen pystyy suorittamaan palveluksen.
Lotta-yhdistystä ei voida perustaa, koska sen lakkauttaminen kuului rauhan ehtoihin.
Jos se perustetaan, rauhan ehdot poistuvat ja saadaan syy sodalle. Emme myöskään saa rakentaa sukellusveneitä, sekin kuului rauhan ehtoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minua ainakaan olisi haitannut sillä tykkään siivota ja tehdä muuta vapaaehtoistyötä. Armeijan kävin koska en halunnut joutua muiden miesten silmätikuksi pienellä paikkakunnalla ja suurin työnantaja suosi epävirallisesti armeijan käyneitä. Jos taas en olisi armeijaan kelpuutettu, niin ainakin minulla olisi ollut hyvä syy mikä ymmärretään paremmin kuin päätös mennä sivariin.