Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinut testattaisiin tänään oireettomaksi koronankantajaksi, montako ihmistä olisit altistanut?

Vierailija
23.08.2020 |

-

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan satoja.

Ruokakaupat, ruokaravintolat, vapaa-ajanvietto ystävien kanssa, päiväkoti, koulu, työpaikka.

Pidän turvavälit, en käytä julkisia, pesen käsiä, käytän käsidesiä ja annan sitä myös kanssani oleville, mutta tuleehan noita ihmiskontakteja PALJON.

Vierailija
42/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta kävin testissä, eikä ole koronaa. Mutta jos olisi ollut niin koulussa n. 40. Kaupassa olen käynyt myös.

Koko kesä istuttiin kotona, nyt työt ja koulut jatkuu niin tätähän se on. Normaalisti kuljen bussilla koulumatkat, nyt on muut järjestelyt käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään vain puolison. Eilen kävin kaupassa, joten sitten taas enemmän. 😅 Muualla en tällä hetkellä käy, kuin vain pakollisissa paikoissa eli kaupassa ja koulussa. Silloin tällöin kylläkin käyn perheenjäsenteni luona (asuvat samassa kaupungissa), vaikka se ei olekaan pakollista, mutta perhe on minulle niin läheinen, että haluan tavata heitä usein/he haluavat tavata minua. :)

Vierailija
44/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aivan helvetisti. Mitkä erakkojen kokoontumisajot täällä on kun jokaisella on aivan naurettavan pieniä lukuja? Töissä ja työlounailla jo kymmeniä, bussimatkoilla kymmeniä, kauppakeskuksessa vähintään kymmeniä, ehkä satoja, harrastuksissa kymmeniä. Ehkä joku 500-1000 lähellä oikeaa lukua. 

Vierailija
45/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin vähintään sata. Tosin lähikontaktissa ehkä parikymmentä. Olen käynyt baareissa, terassilla, kaveriporukalla istuttu iltaa... Kesälomalla, joten töiden kautta en olisi altistanut ketään.

Vierailija
46/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0, en ole tiistain jälkeen poistunut kotoa

Vierailija
47/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mieheni.

Olen töissä päiväkodissa niin oman ryhmäni lapset (22), sekä aikuiset (4). Varmaan myös keittäjän kun hänen kanssaan perjantaina juttelin. Muuten ryhmät on erillään joten ilmeisesti altistuneiksi ei lasketa muiden ryhmien lapsia vaikka samalla pihalla samaan aikaan ulkoillaankin. Kahvihuoneessa ei käydä vaan tauot pidetään omalla osastolla.

Perjantaina kävin pikaisesti ruokakaupassa, altistinko silloin muita, en osaa arvioida. 

Pari sanaa vaihdoin naapurin kanssa rappukäytävässä, ehkä hänetkin olisin siis altistanut, tosin en tiedä hänen nimeään enkä missä asunnossa tai kerroksessa asuu, joten en tiedä miten häneen saisi yhteyden sieltä mistä altistuneihin otetaan yhteyttä.

Vierailija
48/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin saanut tartunnan mieheltä, joka kävi töissä kerran viime viikolla. Olen ollut etätöissä ja käynyt kerran kaupassa.  Kaupassa pidin turvavälit ja väkeä oli muutenkin tosi vähän. Kassan edessä oli pleksi, joten en olisi tartuttanut kassahenkilöäkään. Näin ollen sanoisin että olisin voinut tartuttaa nolla ihmistä. 

Vierailija
49/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niitä kaupassakäyntejä lasketa edes altistumiseksi? Täytyy olla 15min samassa tilassa kai että lasketaan.

Vierailija
50/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Korona on ihan täyttä k*setusta. Tavallinen nuhakuume.

Vierailija
51/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa ja kadulla eivät altistu ohikulkijat, koska 15 minuuttia on raja kontaktille.

Olisin viikon aikana altistanut ehkä yhden ihmisen ulkotiloissa.

Ei altistu virallisesti, mutta koronan voi saada ihan yhdellä hengenvedolla väärässä paikassa väärään aikaan eli jos vaikka kassalla just aiemmin asioivalla on tartunta niin hyvinkin voit saada tartunnan vaikkei siinä edes joutuisi peräkkäin jonottelemaan.. Ja sama tietty toimii toisinpäin eli vaikka olisit itse oireeton, mutta tartunnansaanut niin pelkällä hengityksellä levität ympärillesi viruspilven joka altistaa/tartuttaa muut ihmiset. Ja todellakin reilusti alle vartissa.

Mutta ei virallisesti eli vaikka kaupassa olisi kanssasi samaan aikaan tarttuva positiivinen niin kukaan ei sitä sinulle kerro ja jos/kun saat tartunnan niin sitä ei osata yhdistää mihinkään eli tartuntaketju ei enää selviä kuten esim Helsingissä jää selviämättä 2/3 osalla uusista tartunnoista. Suurin osa tartunnoista on tulee siis kaupoista/julkisista kulkuvälineistä/kahvilasta/kauppakeskuksista/asemilta...kaikkialta missä ihmisiä liikkuu ja tulee satunnaisia kohtaamisia.

Vierailija
52/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aivan helvetisti. Mitkä erakkojen kokoontumisajot täällä on kun jokaisella on aivan naurettavan pieniä lukuja? Töissä ja työlounailla jo kymmeniä, bussimatkoilla kymmeniä, kauppakeskuksessa vähintään kymmeniä, ehkä satoja, harrastuksissa kymmeniä. Ehkä joku 500-1000 lähellä oikeaa lukua. 

😂 Mietin samaa!

Vierailija
53/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut ulkona ihan kamalasti (kesäloma) mutta en yhdelläkään terdellä tai missään muuallakaan ihmispaljoudessa vaan olen ulkoillut, lenkkeillyt ja fillaroinut pitkin ja poikin. En siis ole altistanut ketään näissä vapaa-ajan aktiviteeteissä. Kaupassa kävin alkuviikosta, mutta sielläkään en ollut varmaan edes viittä minsaa koska ei ollut muita asiakkaita ja sain tehtyä ostoslistan kanssa oikein täsmäiskun ilman heräteostoksia. Lisäksi hain toisen kaupan eteisessä olevasta postin lokerikosta tilaamani paketin.

En siis olisi altistanut ketään.

Vierailija
54/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä ja työmatkabusseissa kasan, mutta en muita.

Vierailija
55/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olisiko siihenkin vastuullisten ihmisten kokoontumisajot jotka eivät turhaan vaaranna ylimääräisiä ihmisiä!

Kaltaistesi sääliöiden vuoksi koko Suomi on kohta taas kiinni ja konkurssissa!

Vierailija
56/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai olisiko siihenkin vastuullisten ihmisten kokoontumisajot jotka eivät turhaan vaaranna ylimääräisiä ihmisiä!

Koronahysteerikkoja jos olisi kuunnellut, niin olisi pitänyt möllöttää maaliskuusta asti kotona maski päässä. Onneksi en kuunnellut ja nautinnollinen kesä on vietetty ihmisten parissa, eikä paikkakkunnalla edelleenkään kuin satunnaisia tapauksia viikon välein tms. Mutta jatkakaa vaan pelkäämistä! Mä jatkan elämistä.

Vierailija
57/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa kuinka altistus tapahtuu. Tarkasti! Eli kuinka korona tarttuu.

Vierailija
58/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen viikon aikana en ainakaan yhtään, silloin kävin kaupassa ja tapasin sukulaisen samalla.

Vierailija
59/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaltaistemme vastuullisten ulkona liikkujien ansiosta Suomi ei ole konkurssissa. Juuri sinun kaltaistesi erakkojen takia talous olisi romahtanut ajat sitten, jos me järkevät ei-hysteeriset ei käytettäis ravintoloita ja palveluita.

Tiedoksi, että Suomi ei tule enää tekemään samoja rajoituksia, koska talous ei sitä enää kestä. Ja tiedoksi, että koko kesän on olleet terassit, baarit ja ravintolat auki eikä koronaa ollut juuri lainkaan ennen kuin rajat avattiin. Joten koronan leviämisestä voit syyttää vain ja ainoastaan ulkomaille matkustavia etkä meitä, jotka on pitäneet talouden edes jotenkuten pystyssä Suomen rajojen sisällä.

Vierailija
60/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä ajalta? Jos edes puolet viikosta kuuluisi siihen niin en todellakaan laske. Voin antaa niille jäljittäjille noin suunnilleen missä kaikkialla olen liikkunut ja noin suunnilleen mihin aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi