Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinut testattaisiin tänään oireettomaksi koronankantajaksi, montako ihmistä olisit altistanut?

Vierailija
23.08.2020 |

-

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

500.Kaikki lähimpiä kavereitani.

Vierailija
82/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen kysymys! Olen alakoulun ope, opetan oman luokkani lisäksi kieliä kahdelle muulle ryhmälle. Lisäksi viime viikolla pidin otona (oman työn ohessa) tunnin yhdelle ylimääräiselle luokalle. Suoria lapsikontakteja siis viime viikolla n.80-90, välituntivalvontojen myötä jokunen (10-20) lähikontakti lisää. Kollegoista olen nähnyt muutamia, ehkä 10 olisi suht oikea luku. Lisäksi olen käyttänyt työpaikan vessaa ja kahvinkeitintä, joten jos niitä tarkastellaan, liki koko 40 henkinen henkilöstö on altistunut.

Kuluneen viikon aikana olen lisäksi osallistunut yhteen kokoukseen (+6 henkeä), nähnyt äitiäni ja tietysti perhettäni (+4). Kävin kirjastossa, mutta käytin itsepalvelukassaa. Ehkä siellä joku kuitenkin kulki lähelläni? Lisäksi olen käynyt kaupassa melkein päivittäin.

Summa summarum: suurin altistusten määrä on töistä, mutta äkkiä luku kipuaa vielä ylemmäs, kun miettii muutkin menot. Pidän kyllä ihmisiin turvaväliä ja pesen & desinfioin käsiä, mutta en ole ihan varma, että riittääkö ne toimet tartunnan estoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu, miten altistus määritellään. Puolison tietysti. Naapuri kävi ovella piipahtamassa, muutama lause vaihdetitiin siinä ovensuussa. Kaupassa kävin, ei tainnut 5 metriä lähempänä käydä kukaan niistä muutamista muista asiakkaista, mutta kassan kanssa pari sanaa vaihdettiin. Lenkkipoluilla on ollut sillointällöin yksittäisiä vastaantulijoita. Naapureiden ja muutaman muun koiranulkoiluttajan kanssa on silloin tällöin hetki turistu ulkona. Naapurin lapsi on pihalla rapsutellut koiraa pari kertaa.

Eli jotain 1-15 ehkä, riippuen mikä lasketaan altistukseksi.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi