Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinut testattaisiin tänään oireettomaksi koronankantajaksi, montako ihmistä olisit altistanut?

Vierailija
23.08.2020 |

-

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aivan helvetisti. Mitkä erakkojen kokoontumisajot täällä on kun jokaisella on aivan naurettavan pieniä lukuja? Töissä ja työlounailla jo kymmeniä, bussimatkoilla kymmeniä, kauppakeskuksessa vähintään kymmeniä, ehkä satoja, harrastuksissa kymmeniä. Ehkä joku 500-1000 lähellä oikeaa lukua. 

Vai olisiko siihenkin vastuullisten ihmisten kokoontumisajot jotka eivät turhaan vaaranna ylimääräisiä ihmisiä!

Kaltaistesi sääliöiden vuoksi koko Suomi on kohta taas kiinni ja konkurssissa!

Voi hyvä isä. Pysy sinä folioseinien sisällä niin me muut pidetään Suomen talous pystyssä ja annetaan mahdollisuus ihmisille pitää työpaikkansa.

Koko kesän, ihan koko kesän on olleet terassit, ravintolat ja kahvilat auki sekä järjestetty tapahtumia ja ohoh, Etelä-Karjalassa koko kesältä KAKSI koronatapausta!

Voi meitä vastuuttomia, näin se vaan leviää kulovalkean tavoin, kun poistuu kotoa ihmisten ilmoille!

Vierailija
62/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdentekevää sinänsä, koska en olisi asiasta tiennyt enkä siksi olisi mitenkään vastuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aivan helvetisti. Mitkä erakkojen kokoontumisajot täällä on kun jokaisella on aivan naurettavan pieniä lukuja? Töissä ja työlounailla jo kymmeniä, bussimatkoilla kymmeniä, kauppakeskuksessa vähintään kymmeniä, ehkä satoja, harrastuksissa kymmeniä. Ehkä joku 500-1000 lähellä oikeaa lukua. 

Tämä. Tuntuu ihan uskomattomalta ajatella, että tännekin kirjoittaa ihmisiä jotka ovat möllöttäneet kotonaan maaliskuusta lähtien :( Osalla on varmaan mt-ongelmia, mutta vaikka ei olisi ollutkaan, ihminen tulee hulluksi tuollaisella vainoharhailulla.

Vierailija
64/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa ehkä aika monia, kävin ruokakaupassa ja pyörähdin parissa muussakin kaupassa, joissa kyllä yritin pitää väliä mutta käytännössä se ei aina onnistunut. Plus mahdolliset tartunnat pinnoilta.

Vierailija
65/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Eastonissa, varmaan n. 30.

Vierailija
66/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän möllöttämisestä, ja korona on auttanut minua ymmärtämään, että haluan muuttaa jonnekin kauas erämaahan möllöttämään. Tartutelkaa te vaan toisianne siellä hipsterikahvioissa, minä kuuntelen käen kukuntaa.

Vierailija
67/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 500.

Vierailija
68/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli siinä mietitään aika akaksi viikoa taaksepäin ja altistuneiksi katotaan ymmärtääkseni henkilöt joiden lähesyydessä on ollut ainakin vartin, niin vain kolme henkeä oisi tullu altistettuu. Lomalla olen ollut ja mökkeillyt, lähisukulaisia näin.

Vierailija
69/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspa-työssä ja törmään ehkä 500 ihmiseen päivässä niin siitähän sitä voi laskea.

Vierailija
70/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Tuntuu ihan uskomattomalta ajatella, että tännekin kirjoittaa ihmisiä jotka ovat möllöttäneet kotonaan maaliskuusta lähtien :( Osalla on varmaan mt-ongelmia, mutta vaikka ei olisi ollutkaan, ihminen tulee hulluksi tuollaisella vainoharhailulla.

Itse olen ollut nyt korona-aikana paljon vähemmän kotona kuin normisti, koska vaikka käynkin töissä (ei etätyömahdollisuutta) niin elämästä on puuttunut se kaikki turhuus kissanristiäisineen sun muine sosiaalisuuksineen eli olen vihdoinkin päässyt rauhassa elämään sellaista elämää kuin haluan. On siis aikaa harrastaa sitä kaikkea mikä aiemmin on jäänyt "tärkeämpien" asioiden takia odottamaan aikaa parempaa ja nyt sitä aikaa vihdoin on ollut. Ihan mikä tahansa viikonloppu on voinut tehdä extempore-reissuja kun puolet kesäviikonlopuista ei ole ollut varattuna johonkin muuhun ja aikaa ei ole tuhraantunut turhaan kotona kökkimiseen.

En koe vainoharhailevani ja muutenkin tuntuu että mielenterveys on paremmassa jamassa kuin koskaan ennen, kun elämästä on nyt poissa se kaikki aiemmin normaalilta tuntunut mutta kuitenkin niin turha livesosiaalisuus. Yhdelläkään terassilla en ole iltaa istunut millään kokoonpanolla koko kesänä, mutta ulkona olen ollut enemmän kuin yhtenäkään kesänä aiemmin. Syksyllä voi olla kotoilua sitten enempi, ans kattoo. Tänä kesänä on ollut vielä ihan huikean hyvät kelitkin <3

Melkein epäilen, että eniten mielenterveyden päälle tämä käy niille jotka ei siedä omaa seuraansa ollenkaan ja kokevat elävänsä täyttä elämää vain olemalla supersosiaalisia eivätkä uskalla päästää irti tästä tutusta ja turvallisesta elämäntavastaan. Paljon tässä koronapandemiassa on pahaa, mutta tämän voi myös nähdä mahdollisuutena jos vain haluaa ja uskaltaa kokeilla jotain muuta.

Ja ai juu, altistanut en ole ketään (ainakaan virallisen vartin mukaan) eikä kukaan ole altistanut myöskään minua vaikken kotona olekaan käynyt kuin kääntymässä..

Vierailija
71/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään 4, eilen 3. Eli yhteensä 7 eri henkilöä, joista samassa taloudessa asuu 2. Oltiin eilen kylässä kaveriperheen luona, mitä ei tehdä usein. Normaalitilanteessa altistuneita olisi näin viikonloppuna tullut ehkä 3-4. Teen osittain etätöitä, mutta jos olisin toimistolla tartuttavana, pitäisi karanteeniin laittaa 10-15 ihmistä.

Vierailija
72/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon mahtuu kotona möllöttämisen ja vastuuttoman kulkijan välillekin. Esim minä olen käynyt töissä ,kaupassa,vastuullisesti järjestetyissä tilaisuuksissa sekä lenkillä ja ulkoilemassa. En ole jäänyt mistään paitsi vaikka en suuna päänä olekaan juossut kaikkiin kissan ristiäisiin ja ihmis paljouteen. Mielenterveyskin on vielä tallella ja toivon että tämä ja muukin terveys pysyy myös kunnossa.

Vierailija
73/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainuttakaan.

Vierailija
74/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan satoja. Töissä valtavassa koulussa, jossa esim. syön vaihtelevassa porukassa ja ruokasaliin mahtuu noin sata ihmistä. Lisäksi opehuone jne. Kolme lasta, jotka kaikki eri kouluissa ja he olisivat mahdollisesti altistaneet taas oman luokkansa jne. Kaupassa kahden viikon aikana olen käynyt kerran enkä käytä julkisia.

Vierailija
75/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivooja ja siivoan paljn tukkuliikkeitä, teollisuusyrityksiä; isoja ja pieniä jne. Harrastan joukkueurheilua. Usein ollaan asiakkaiden kanssa pidempään pienissä tiloissa, joten varsinkin toimihenkilöitä n. 40-50kpl, omat joukkuekaverit, pari-kolme työkaveria, vanhempani. Suurin osa noista asiakkaista on melkoisen seurallisia ihmisiä niin hyvässä kuin pahassakin. 

Vierailija
76/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ainakin koronatestin yhteydessä kysytään:

1. kontaktit viimeisen 2 viikon ajalta ennen oireiden ilmaantumista (eli mistä itse olisi saanut koronan)

2. kontaktit kahta vuorokautta ennen oireiden ilmaantumista, ja ennen testiin pääsyä

Eli, käsittääkseni kysymys kattaa kohdan kaksi, kuinka monta olisin altistanut viimeisen kolmen vuorokauden aikana. Noin 90 henkeä.

Vierailija
77/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 9 kpl:

Koko lähisukuni eilen, 6kpl.

Yhden lääkärin viikko sitten.

Mieheni ja poikani.

Poikani käy lukiota, joten jos se olisi hänelläkin, satoja.

Vierailija
78/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se lasketaan? Olen viimeisen viikon aikana nähnyt vain neljä ihmistä "kunnolla", mutta eilen kävin kauppakeskuksessa ostamassa itselleni mekon ja pankkiautomaatilla. 

Vierailija
79/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet varmaan aika nuori? Keski-ikäiselle perheenäidille ei kahteen viikkoon mahdu kuin töissä ja ruokakaupassa käyntiä. Kun nyt töissä on etänä ja kaupassa käydään nopeasti, ketä siinä altistuisi.

Sori mutta tämä nyt on realiteetti, ettet sinäkään 10 vuoden päästä koko ajan baareissa laukkaa. Ainakaan toivottavasti.

Vierailija
80/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan satoja. Töissä valtavassa koulussa, jossa esim. syön vaihtelevassa porukassa ja ruokasaliin mahtuu noin sata ihmistä. Lisäksi opehuone jne. Kolme lasta, jotka kaikki eri kouluissa ja he olisivat mahdollisesti altistaneet taas oman luokkansa jne. Kaupassa kahden viikon aikana olen käynyt kerran enkä käytä julkisia.

Juuri tän takia ne koulut ois hyvä olla kiinni. Virus pääsee leviämään ihan hallitsemartomasti siellä eikä kenelläkään ole tietoa missä joku oppilas/opettaja/vahtimestari/kuraattori jne. on liikkunut päivien aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi