Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinut testattaisiin tänään oireettomaksi koronankantajaksi, montako ihmistä olisit altistanut?

Vierailija
23.08.2020 |

-

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni ja lapseni asuvat samassa taloudessa, joten heidät.

Vierailija
22/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. Oman luokkani nyt ihan ensimmäisenä. Sitten ne luokat, joille opetan liikuntaa. Pari luokassa ollutta koulunkäyntiavustajaa ja yksi erkkaope. Muutama työkaveri sekä reksi ja apulaisreksi. Oma perheeni tietysti ja lapseni harrastusryhmän vanhempia noin 20. Prismassa ehkä joitakin altistuneita myös.

No, eipä ole syytä juuri nyt epäillä tartuntaa.

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä milloin olisin sen saanut mutta satoja joka tapauksessa. Olen opettaja tuhannen opiskelijan koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkö 30. Kävi salilla, sitten yhdessä pienessä kaupassa Triplassa, jossa vietin melko pitkän ajan

Vierailija
24/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kaupan kassalla olleen myyjän ja ne kaksi asiakasta jotka kaupassa samaan aikaan oli. Ja viikko sitten lauantaina saman myyjän ja muutaman asiakkaan. Ulkoillessa/lenkkeillessä ohikulkeneita ei kaiketi lasketa altistetuiksi niin tuohon vajaaseen 10 henkilöön se sitten minun osalta jäisi. Onneksi.

Tosin tuo molemmilla kerroilla työvuorossa ollut myyjä olisi näistäkin se ainoa, jonka kanssa olisin ollut samassa tilassa samaan aikaan sen vaadittavan vartin joka altistukseksi virallisesti lasketaan. Ja sekin noin vartti koostuisi kahdesta osasta viikon välein eli virallisesti en välttämättä olisikaan altistanut ketään..

Vierailija
25/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes sata. Olen opettaja isohkossa alakoulussa.

Vierailija
26/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa ja kadulla eivät altistu ohikulkijat, koska 15 minuuttia on raja kontaktille.

Olisin viikon aikana altistanut ehkä yhden ihmisen ulkotiloissa.

Vierailija
27/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 2 viikon ajanjaksoa katsotaan, itse ehkä parikymmentä, mutta lapseni kymmeniä jos ei sata, koska koulu.

Jännityksellä odottaen huomista koronatestiä:/ Normaaliviikolla ei olisi itsellä kuin muutama kontakti oman perheen lisäksi, mutta nyt sattui jakso, jolloin oli pakko tavata enemmän ihmisiä. Tosin tauti siis tullut lapsen kautta, jos on tullut, joten noilla omilla kontakteillani tuskin on merkitystä kahden viikon päähän.

Vierailija
28/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päivästä lähtien pitäisi alkaa miettiä? Jos eilisestä lähtien, niin perheenjäsenet 3 kpl ja lisäksi noin 30 ihmistä pienehkössä kaupassa eilen (oli paljon porukkaa jostain syystä). Jos viime viikosta lähtien, niin päivittäin työpaikalla muutamia kymmeniä.

Vierailija
29/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

400. Oppilaat ja työkaverit.

Vierailija
30/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kämppiksen. Näin kavereita puistossa perjantaina, mutta oltiin koko ajan siis ulkotiloissa, ei jatkettu mihinkään baariin tms. Kauppareissut kestää alle vartin joten niissä tuskin merkittävää tartuntariskiä. Yhden opintokurssin kokoontuminen oli viikolla, siellä oli iso tila missä nähtiin ja koko ajan oli yli metrin turvaväli. Mutta olimme kuitenkin sisätiloissa, joten tartunta varmasti mahdollinen joten siinä olisi tartutettujen mahdollinen määrä yli 20. 

Vierailija
31/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä ruokakaupassa eli satoja. Itse asiassa odotan koronatestiin pääsyä sairaslomalla ja sitten aletaan miettimään sitä altistuneiden määrää,jos taito on minussa.

Tosin olin eilen töissä ja pääsen tiistaina testiin. Tulokset tulee perjantaina. Aika hankala jäljittää enää altistuneita.

Vierailija
32/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oireeton koronalainen, niin altistuneet kartoitetaan näytteenottoa edeltävän 48 tunnin ajalta.

Vierailija
33/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 joista 2 perhettä.

Vierailija
34/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tältä päivältäkö? Aamulla kun lähdin töihin, muut perhe nukkui.

Töissä olisin altistanut kuusi ihmistä tänään. Paitsi koronapositiivisuuteni ei pitäisi olla

mahdollista, koska sairastin sen sairaalan ja tehon kautta keväällä.

No itse asiassa ei kyllä taida olla mahdotonta, et saisit koronan uusiks. Immuniteettia taudille on tutkittu ja on tutkimustuloksia, ettei tulis kun muutaman viikon immuniteetti.

Vierailija
35/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huii,apua mikä määrä kun alkaa oikein ajattelemaan esim viime viikosta: töissä suoraan n 140 henkilöä+vierailijat n 10,kaupassa 2x n20 ihmistä,oma perhe 4 henkilöä,linja-auto matkustajat + kuljettaja ~20 henkilöä eli yhteensä yli 200 ihmistä ja koska työskentelen isossa päiväkodissa leviäisi tauti kuin kulovalkea lasten lähipiiriin jolloin puhutaan jo tuhansista ihmisistä. Täytyy todella toivoa etten tuota tautia saisi.

Vierailija
36/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuudella kaks ihmistä. Ehkä myös kaupassa käydessä pari ihmistä, kun turvaväliähän ei voi pitää ja kulkivat samoissa väleissä missä itsekin.

Vierailija
37/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 viikossako siis? No varmaan satoja ihmisiä, töissä tapaan jo 100 ihmistä ainakin tuossa 2 viikossa (ennemmän kuin 15 minuuttia kerrallaan), olen myös käynyt normaalisti kaupassa ja harrastuksissa, julkisilla en ole 2 viikon aikana kuitenkaan kulkenut.

Tosin en ole oireeton, joten kysymys on kompa, on nuhaoireita (aina).

Vierailija
38/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä?

Vierailija
39/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahdelta viikolta kolmisenkymmentä työkaveria ja yksi ystävä, mutta viimeiseltä kymmeneltä päivältä nolla. Tilanne jatkuu tällaisena kunhan etätyöt jatkuu, ystävää aion tavata edelleen.

Vierailija
40/83 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

200. Ainakin. Töissä on useita ryhmiä ja myös yksilötapaamisia asiakkaiden kanssa ja useita tiimipalavereitakin. Tämä luku viikossa.

Että toivottavasti ei ole koronaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi