Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi 1v päiväkotiin!

Vierailija
23.08.2020 |

Onko teillä kokemuksia asiasta? Haluan todella palata töihin. Päivät kotona ovat käyneet todella pitkiksi. Haluan tehdä jotain. Enkä ymmärrä, että minkä takia nuoren hyväkuntoisen naisen annetaan vaan kuolla tylsyyteen kotona, kun voisin tehdä työtä. Mies kyllä tekee nyt töitä ainoastaan ja kyllä rahaa riittää, mutta enimmäkseen veroihin menee kaikki rahat.

Vauva on nyt 1v ja 1kk vanha. Hän osaa kävellä jo vähän, mutta hänen kävely on hidasta. Syö jo kaikenlaista ja omatoimisesti. Ei osaa vielä puhua kyllä kunnolla, mutta päiväkoti on oppimista varten. Sen lisäksi hän saisi ystäviä.

Nyt olen keskustellut pomolleni, neuvolatyöntekijöille, päiväkodin johtajalle ja muutamalle hoitajalle siellä. En vain tiedä, mitä ajatella. Tiedän kuitenkin tämän olevan hyvä päätös. Onko kokemuksia 1v päiväkotiin menemisestä?

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asenne. Oma lapsi meni päiväkotiin vasta 2v, koska olin niin väsynyt äitiydestä. Ehkä joillakin kestää vähemmän aikaa palautua rankasta työstä.

Vierailija
2/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu siihen että lapsesi tulee olemaan tosi usein kipeä ja sulla tulee Poissa oloja töistä..oli koronaa tai ei niin päiväkodissa kiertää pöpöt,Korvatulehdus, oksu tauti,rokot,nuha kuumeet ynms..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa jotkut vieläkin aiemmin. Ei silti minun mielestä pk ole oikea paikka noin pienelle. Mites pph?

Vierailija
4/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksivuotias tarvitse ystäviä. Veisit mieluummin perhepäivähoitajalle. Päiväkoti voi olla isommallekin lapselle aika raskas paikka.

Vierailija
5/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu päiväkotiin tuonikäinen

Vierailija
6/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen että lapsesi tulee olemaan tosi usein kipeä ja sulla tulee Poissa oloja töistä..oli koronaa tai ei niin päiväkodissa kiertää pöpöt,Korvatulehdus, oksu tauti,rokot,nuha kuumeet ynms..

Tietenkin, se on tavallista. Itse en ole koskaan ollut kovin helppo saamaan tauteja, en sitten tiedä miehestä ja lapsesta. Ap.

Vierailija
7/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka paha olla esim yksi vuosi vielä lisää kotona? Etkö voi keksiä muuta virikettä itsellesi kuin kokopäivätyön?

Vierailija
8/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullakin on hyvä vastustus kyky,en ole itse ikinä kipeä mutta kun poika alotti tarhan vuoden ikäsenä niin joka toinen viikko oli kipeä..se oli hyvin raskas vuosi ja sillo mietin että miksi mun piti palata töihin..sit tuli korona ja pystyin ottaa pojan kotiin 5kk..oli koko ajan terve..nyt alotti taas tarhan ja 2viikkoa kävi sitä kunnes tuli nuha kuume..

Vierailija
9/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaa jotkut vieläkin aiemmin. Ei silti minun mielestä pk ole oikea paikka noin pienelle. Mites pph?

Minusta ei ehkä tarvitse luoda niin hyvää kiintymyssuhdetta johonkin toiseen ihmiseen. Tämä on vaikea asia, mutta ollaan jo sovittu päiväkodin kanssa asiasta. Katsotaan, miten lapsella menee siellä ja mietitään sitten uudestaan, jos menee huonosti. Ap

Vierailija
10/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ehkä tarvitse luoda niin hyvää kiintymyssuhdetta johonkin toiseen ihmiseen. Tämä on vaikea asia, mutta ollaan jo sovittu päiväkodin kanssa asiasta. Katsotaan, miten lapsella menee siellä ja mietitään sitten uudestaan, jos menee huonosti. Ap

Eli mieluummin turvattomuus ja paljon vieraita vaihtuvia ihmisiä?

Vierailija
11/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yksivuotias tarvitse ystäviä. Veisit mieluummin perhepäivähoitajalle. Päiväkoti voi olla isommallekin lapselle aika raskas paikka.

Mistä tiedät noin varmasti, että hän ei tarvitse ystäviä? Kokeillaan nyt päiväkotia ja onhan se vähän jännittävää, mutta ehkä tarpeellista. Ap

Vierailija
12/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempanakin ennen laitettu , eikä ongelmaa. Tuttavapiirini nuoret naislääkärinaiset muunmuassa. Ammattitaitoa ja uraa on paha panna jäähylle vuosiksi tuossa vaiheessa.

Vierailija
13/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin, se on tavallista. Itse en ole koskaan ollut kovin helppo saamaan tauteja, en sitten tiedä miehestä ja lapsesta. Ap.

En mäkään usein sairastanut ennen lapsen viemistä päiväkotiin. Sieltä kuitenkin tuli niin paljon erilaisia pöpöjä, jotkut niistä vaan tarttuu myös vanhempiin. On aika rankkaa ensin hoitaa lapsi terveeksi, sen jälkeen sairasta itse ja sairaana hoitaa sitä yksivuotiasta. Kun sen ikäinen ei tee vielä yhtään mitään itse ja vaatii kokoaikaisen vahtimisen. Jossain noroviruksessa yksivuotiaan perässä juokseminen voi olla aika helvetillistä. En laittais muutenkaan noin pientä hoitoon. Yks vuosi vielä kotona vois tehdä hyvää lapselle.

Vierailija
14/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät noin varmasti, että hän ei tarvitse ystäviä? Kokeillaan nyt päiväkotia ja onhan se vähän jännittävää, mutta ehkä tarpeellista. Ap

Lapsen kehitysvaiheista sen tietää. Vasta kolmevuotiaalle alkaa ystävät olla tärkeitä.

Vierailija
15/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mieluummin turvattomuus ja paljon vieraita vaihtuvia ihmisiä?

En halua lapseni kokevan turvattomuutta, mutta sellainen se maailma oikeasti on. Onnekseni meillä on yksi tuttavaperhe, jonka lapsi on samanikäinen ja menisi samaan aikaan päiväkotiin kuin minunkin. Ehkä se helpottaa. Ap

Vierailija
16/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos isä ottaisi hoitovastuun vuodeksi?

Ei mut eihän se käy, kun olikin jo päiväkodin kanssa sovittu.

Vierailija
17/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan esim. siellä neuvolassa osaavat selittää sinulle sen miten lasten leikki- ja kaveritaidot kehittyvät, jos et täältä usko.

Vierailija
18/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua masentua, mene töihin.

Vierailija
19/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi poika aloitti perhepäuvähoidossa 1 v 2 kk, nuorempi päiväkodisa 1 v 3 kk( vanheompi siirtyi myös sinne) Varsinkin nuorempi oli terve aina. Hyvin sujui ja kummastakin kasvanut perus fiksu nuorimies.

Vierailija
20/77 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle kolmevuotiaalle päiväkoti on liikaa. Liikaa uusia ihmisiä ja asioita. Oma vanhempi ja koti riittää tämän ikäiselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi