Tuore isä meinasi lähteä heti firman saunailtaan.
Päästiin tänään pikkuisen kanssa kotiin. On mun ja mieheni ensimmäinen lapsi ja oli aikeissa lähteä firman saunailtaa viettään... Nyt mies mököttää, kun työkaverinsa edelleen viestittelee ja mankuu häntä kaupungille ryyppäämään. Oonko täysnipo, jos mielestäni hänen pitäisi olla kotona tämä ensimmäinen ilta/yö, kun esikoisensa on tullut kotiin???
Yli kaksi vuotta tätä lasta tekemällä tehtiin ja nyt onkin saunailta tärkeämpi kuin ensimmäinen yhteinen ilta perheenä. Tai sellainen olo minulle tuli. Ollaan oltu 4 vuotta naimisissa ja ikää mulla 24, mies vuoden vanhempi. Ajattelin, että ollaan sen verran saatu rauhassa jo bilettää, että hinkua moiseen ei kummallakaan pitäisi olla.
Toki sitä voi sitten tulevaisuudessa joskus käydä viihteellä, mutta en voinut kuvitellakaan, että isä haluaisi jättää meidät ekana koti-iltana yksin ja mennä firman huvituksiin. Sanoinkin, että jos pari olutta haluaa ottaa, niin siitä vaan, ota täällä kotona. Ei kuulemma ollut sama asia.
Olen lähes poikkeuksetta antanut miehen käydä viihteellä (ei nyt hirmu usein käy, ehkä parin kuukauden välein), mutta nyt sanoin, että ei todellakaan lähde mihinkään. Kiukutteli hetken ja meni sitten omalle koneelleen pelaamaan toiseen huoneeseen. Olen yrittänyt sovinnollisesti jutella, mutta vastaukseksi saan vaan olan kohautuksia ja jotain mutinaa, josta ei saa mitään selvää.
Kävin äsken kysymässä, että tuleeko jo nukkumaan, mutta ei taida mies viettää yötä mun vieressä.
Kommentit (220)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 05:13"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 00:34"]
Päästiin tänään pikkuisen kanssa kotiin. On mun ja mieheni ensimmäinen lapsi ja oli aikeissa lähteä firman saunailtaa viettään... Nyt mies mököttää, kun työkaverinsa edelleen viestittelee ja mankuu häntä kaupungille ryyppäämään. Oonko täysnipo, jos mielestäni hänen pitäisi olla kotona tämä ensimmäinen ilta/yö, kun esikoisensa on tullut kotiin???
Yli kaksi vuotta tätä lasta tekemällä tehtiin ja nyt onkin saunailta tärkeämpi kuin ensimmäinen yhteinen ilta perheenä. Tai sellainen olo minulle tuli. Ollaan oltu 4 vuotta naimisissa ja ikää mulla 24, mies vuoden vanhempi. Ajattelin, että ollaan sen verran saatu rauhassa jo bilettää, että hinkua moiseen ei kummallakaan pitäisi olla.
Toki sitä voi sitten tulevaisuudessa joskus käydä viihteellä, mutta en voinut kuvitellakaan, että isä haluaisi jättää meidät ekana koti-iltana yksin ja mennä firman huvituksiin. Sanoinkin, että jos pari olutta haluaa ottaa, niin siitä vaan, ota täällä kotona. Ei kuulemma ollut sama asia.
Olen lähes poikkeuksetta antanut miehen käydä viihteellä (ei nyt hirmu usein käy, ehkä parin kuukauden välein), mutta nyt sanoin, että ei todellakaan lähde mihinkään. Kiukutteli hetken ja meni sitten omalle koneelleen pelaamaan toiseen huoneeseen. Olen yrittänyt sovinnollisesti jutella, mutta vastaukseksi saan vaan olan kohautuksia ja jotain mutinaa, josta ei saa mitään selvää.
Kävin äsken kysymässä, että tuleeko jo nukkumaan, mutta ei taida mies viettää yötä mun vieressä.
[/quote]
Minkälainen selkärangaton luuseri se on? Minkälainen mies edes kysyy toisilta lupaa mitä tekee? Aikuista ihmistä ei voi määrätä. Tietenkin mies voi lähteä jos haluaa. Sinulla ei ole siihen mitään sanomista
[/quote]
Voi jeesus näitä tyyppejä. Mä olen vissiin ollut niin onnellisessa asemassa mieheni kanssa, ettei mun ole edes ikinä moisia tarvinnut miettiä. Se ei olisi koskaan lähtenyt ryyppäämään, kun poikamme tuli kotiin. Ei, vaan piti mua prinsessana ja hoiteli lastansa. Joitain asioita ei tarvitse edes selittää, ne on vaan niin selviä Esim, se, ettei isä lähde ryyppäämään, kun äiti tulee lapsen kanssa sairaalasta kotiin. Mua melkeinpä säälittää ne äidit, jotka joutuu tuollaisesta asiasta vääntämään.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 13:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 12:56"]
Naiset haluaa selkeästikin rankaista miehiä sukupuolestaan. "Kun minä joudun syöttämään tissiä, pitää miehen kärsiä ainakin yhtä paljon." tai "Koska n kpl naisia on kuollut verenhukkaan synnytyksessä, pitää miehiä kuolla yhtä suuri määrä kotitöistä johtuvaan väsymykseen" Tämä on tätä naisten logiikkaa. Ihan kuin se vastasyntynyt edes tajuaisi onko isä katsomassa vierestä kun äiti antaa tissiä. Kaipaisin jotain konkreettista todistetta sille että miehen pitää olla naisen vierellä 24/7 synnytyksen jälkeen.
[/quote]
Konkretia on nimenomaan siinä, että äidillä on tunne, että ei ole yksin lapsen kanssa. Äiti pystyy rentoutumaan, kun isä on vierellä ihmettelemässä sitä, että onko vauvalla kaikki kunnossa. Että se on pieni ja ihana jne Et ehkä pysty tuolla aspergerillasi tätä tajuamaan : ( Sorry!
[/quote]
Lapsi ei tarvitse kuin yhden aikuisen hoitamaan sitä. Aikuinen ihminen kontrolloi omia ajatuksiaan täysin. Se ei tarvitse mitään hoitajaa kuin pieni lapsi.Jos isä jää kotiin niin sitten äiti lähtee. Jos äiti jää niin isä lähtee
[/quote]
Toivottavasti sä et sikiä ennen kuin oot saanut arvot kohdalleen.
Todella typerää vedota siihen että sauna ilta on sovittu juttu, eiköhän tuo vauvan tekeminen ollut sovittu jo kauan ennen saunailtaa.
Ei kannata tehdä lapsia jos ei pysty EDES ensimmäisenä iltana olemaan perheen kanssa kotona.
En kertakaikkiaan tajuu miks tässä maailmassa lapsia tehään kun ei niiden kanssa sitten haluta olla?
Onneksi meillä on toisin huolehditaan puolison kanssa toisistamme ja erityisesti lapsestamme. Menoista sovitaan yhdessä sillä perhe on aina tärkein kun se kerta on yhdessä hankittu.
Jos haluaa mennä ja tulla oman mielensä mukaan miksi ei voi sitten pysyä sinkkuna??
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 13:47"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 05:13"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 00:34"]
[/quote]
Minkälainen selkärangaton luuseri se on? Minkälainen mies edes kysyy toisilta lupaa mitä tekee? Aikuista ihmistä ei voi määrätä. Tietenkin mies voi lähteä jos haluaa. Sinulla ei ole siihen mitään sanomista
[/quote]
Uskon vakaasti, että ap:lla on paljonkin sanomista tähän.
Ap:ta tuskin olisi päästetty kotiin lapsen kanssa vielä, jos sairaalassa olisi tiedetty, että ap:n puoliso ei olekaan vaimonsa turvana ensimmäistä iltaaa ja yötä. Tämän tukihenkilön - jota aviomieheksikin kutsutaan - läsnäolo on suorastaan välttämätöntä, jotta äidin ja lapsen fyysinen hyvinvointi olisi turvattu.
Kuten tuolla jo joku sanoikin, synnytys on fyysisesti rankka ja väsyttävä kokemus ja komplikaatioita voi tulla jälkeenpäin, vaikka kaikki olisi sujunut hyvin. Komplikaatioiden mahdollisuudet ovat monet.
Kannattaa tutustua asiaan ennen kuin pääset lisääntymisikään ja lasten hankinta tulee sinulle ajankohtaiseksi. Asenteesi vuoksi toivon, että tähän hetkeen menee vielä monta vuotta, sillä vaikutat henkisesti kovin kypsymättömältä lapsen vanhemmaksi. Goolgaa aluksi synnytyskomplikaatio ja synnytyksen jälkeinen komplikaatio, sitten kun olet tarpeeksi kypsä tutustumaan aiheeseen.
[/quote]
Kyllä sairaalasta pääsee pois vaikka heti. Edelleenkään mies ei ole vastuussa naisesta.
Synnytys ei oikeuta mihinkään erityisoikeuksiin.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 11:11"]
Sinulle, Onnea äitiydestä, ja olet mielestäni priorisoinut asiat ihan oikein. Te olette nyt perhe, ainakin sinä ja vauva olette siihen sitoutuneet, mutta entä miehesi. Normaalimpaa olisi, että isä ihailisi vauvaa, sen tuhinaa, kun ääntelee vaimeasti, silmiä, kun niitä raottaa....mutta sinun "miehesi" mököttää, kun viina ja kaverit jäi välistä, ja viettää iltaa pelaten....en voi onnitella mies valinnasta. Luulempa, että sinä joudut asennoitumaan, niin että jos miehesi joskus sinua auttaa arjessa niin hyvä.
[/quote]
Ei se lapsi ole mikään palkinto. Kuka hemmetti ihailee jotain lasta? Mitä hyötyä on katsella sitä nukkuessa? Jos se on sinun käsityksesti elämästä niin sääliksi käy?
[/quote]
Sinä olet se sama asperger-tyylinen jankkaaja, joka löytyy joka ikisestä lassukka-ketjusta määkimästä, miten kaikki tuet pitää poistaa kaikilta ja ai lav ämerikä ja kuinka synnytyksen pitää olla palkaton vapaapäivä ja isyys- ja äitiyslomat pois kaikilta jne.
Mitä ihmettä teet vauva-palstalla? Jos haluat elää työlle ja harrastuksille ja omalle ajalle, on varmasti sinulle sopivampia palstoja. Perhettä sinulla ei ole.
[/quote]
Sinä et tiedä minusta mitään.
Lapsi ei ole maailman keskipiste. Ei ihminen voi jättää työtä, ystäviä harrastuksia ja parisuhdetta lapsen takia. Erittäin iso osa avio-ongelmista johtuu siitä kun parisuhteessa lopetetaan seksi ja yhteinen aika lapsen takia. Siinä ei ole mitään järkeä.
[/quote]
KUKA täällä on vaatinut, että pitää jättää työt, ystävät ja harrastukset lapsen takia? Kyse oli YHDESTÄ ILLASTA. Ja etkö itse ohjeistanut, että aina kun toinen vanhempi on kotona, toinen menee menojaan. Ja muissa ketjuissa kerroit, kuinka toinen tekee ensin 12 h työpäivän ja kun tulee kotiin, lähtee puoliso tekemään samanlaisen 12 h päivän? Miten tässä kuviossa harrastetaan seksiä ja vietetään yhteistä aikaa? :D
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 13:47"]
me sovittiin etukäteen että mies saa pitää varpajaiset poikaporukassa silloin ku olen sairaalassa, pitikin kolmet kun olinkin viikon synnärillä sektion ja komplikaatioiden kera. Silloin ku kotiin tultiin niin halusi kyllä olla ihan 100prosenttisesti omasta tahdostaan vauvan ja mun kanssa ujo pelkästään siksi että oltiin oltu viikko erossa kun olin sairaalassa. Ne ensihetket uuden vauvan kanssa on ihania ja arvokkaita. Mä oon hoitanu aina vaipanvaihdot ja imetykset mut miehen läsnäolo on ainaki mulle tärkeetä enkä vois edes kuvitella et mun mies olis mihinkää lähtenyt. Oli käyny kaupastakin hakemassa ruokaa pariks päiväksi et voidaan olla rauhasta kotona eikä tarvi lähteä mihinkään.
[/quote]
Jos sä hoidat kaiken niin mihin hemmettiin sä sitä miestä tarvitset? Haluatko katsojia kun vaihdat vaippoja?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 09:38"]
Kyllä minä ainakin haluaisin juhlistaa lapsen syntymää ystävien parissa. Saunailta olisi siihen oiva tilaisuus. Ottaako vaimo sen jotenkin loukkauksena jos miehen ystävätkin saavat osan onnesta? -mies
[/quote]
Juhlistatko hääpäivääkin kalareissulla ja lapsen ripillepääsyä ruskaretkellä? Eiköhän ne asiat juhlisteta omien kanssa.
[/quote]
Minun lapseni eivät ripille mene. En halua heitä siihen sairaaseen aivopesuun viedä. Mitä juhlimista avioliitossa on? Menimme naimisiin maistraatissa ja sitten kotiin. Viikonloppu jatkui normaalisti.
[/quote]
Elämäsi on pelkkää nihilismiä ja suorittamista, ja säälit ihmisiä jotka osaa arvostaa lastensa seuraa tai saa itselleenmielihyvää kohtelemalla puolisooan hyvin, joskus jopa oman lyhytaikaisen etunsa kustannuksella.
Kyllä minä säälin sinua jos elämäsi on noin mielikuvituksellista ja muiden päsmäröintiä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 11:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 11:36"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 11:11"]
Sinulle, Onnea äitiydestä, ja olet mielestäni priorisoinut asiat ihan oikein. Te olette nyt perhe, ainakin sinä ja vauva olette siihen sitoutuneet, mutta entä miehesi. Normaalimpaa olisi, että isä ihailisi vauvaa, sen tuhinaa, kun ääntelee vaimeasti, silmiä, kun niitä raottaa....mutta sinun "miehesi" mököttää, kun viina ja kaverit jäi välistä, ja viettää iltaa pelaten....en voi onnitella mies valinnasta. Luulempa, että sinä joudut asennoitumaan, niin että jos miehesi joskus sinua auttaa arjessa niin hyvä.
[/quote]
Ei se lapsi ole mikään palkinto. Kuka hemmetti ihailee jotain lasta? Mitä hyötyä on katsella sitä nukkuessa? Jos se on sinun käsityksesti elämästä niin sääliksi käy?
[/quote]
Sinä olet se sama asperger-tyylinen jankkaaja, joka löytyy joka ikisestä lassukka-ketjusta määkimästä, miten kaikki tuet pitää poistaa kaikilta ja ai lav ämerikä ja kuinka synnytyksen pitää olla palkaton vapaapäivä ja isyys- ja äitiyslomat pois kaikilta jne.
Mitä ihmettä teet vauva-palstalla? Jos haluat elää työlle ja harrastuksille ja omalle ajalle, on varmasti sinulle sopivampia palstoja. Perhettä sinulla ei ole.
[/quote]
Sinä et tiedä minusta mitään.
Lapsi ei ole maailman keskipiste. Ei ihminen voi jättää työtä, ystäviä harrastuksia ja parisuhdetta lapsen takia. Erittäin iso osa avio-ongelmista johtuu siitä kun parisuhteessa lopetetaan seksi ja yhteinen aika lapsen takia. Siinä ei ole mitään järkeä.
[/quote]
KUKA täällä on vaatinut, että pitää jättää työt, ystävät ja harrastukset lapsen takia? Kyse oli YHDESTÄ ILLASTA. Ja etkö itse ohjeistanut, että aina kun toinen vanhempi on kotona, toinen menee menojaan. Ja muissa ketjuissa kerroit, kuinka toinen tekee ensin 12 h työpäivän ja kun tulee kotiin, lähtee puoliso tekemään samanlaisen 12 h päivän? Miten tässä kuviossa harrastetaan seksiä ja vietetään yhteistä aikaa? :D
[/quote]
Missä hemmetin ketjuissa?
No haluuko AP viettää yhteistä aikaa ja harrastaa seksiä ensimmäisenä kotiintulopäivänä? Jos ei niin sitten mies voi hyvin lähteä. On eri asia jos oikeasti vietetään yhetistä aikaa kuin se että kummatkin jää hoitamaan lasta. Yhteisellä ajalla ollaan kahdestaan, harrastetaan seksiä ja tehdään kaikkea muuta kivaa.
Ap perusteli miehen kotiinjäämistä lastenhoidolla ja hänen hoitamisellaan. Lasta voi hoitaa yksikin ja aikuista naista ei tarvitse kukaan hoitaa.
Ei tulisi mieleenikään "antaa miehen mennä". Mikä ihmeen luvanantaja minä olen, puoliso? Jos oma mies olisi halunnut vastaavassa tilanteessa mennä firman saunailtaan tms., niin hän olisi mennyt. Tosin olisin sen illan hyvin vakavasti pohtinut sitä, onko lapsi tuollaisen miehen arvoinen. Mutta en olisi sanonut, että jää kotiin, koska minä vaadin, koska aikuiselle ei tehdä niin (eikä kyllä kenellekään muullekaan).
Jos mies tahtoo tehdä asioita, joita minä en ymmärrä tai hyväksy, niin kerron sen, mutta ei ole minun paikkani niitä kieltää. Onneksi omalla puolisolla on enemmän aivotoimintaa kuin ap:n miehellä.
Tältä "pimeeltä" jankkaajalta kysyisin jotain. Muistatko omasta lapsuudestasi jotain, ja mitä se on mitä muistat, mitä tunteita, miten isäsi kohteli äitiäsi, oliko sulla sisaruksia, hyviä ystäviä? Vaikka en tunne sinua niin aistin tänne asti miten paha olo sulla on. Purat sitä kaikkiin niihin joilla on ns. normaali perhe. Perhe jossa kaikki osapuolet välittävät ja rakastavat toisiaan. Auttavat toista kun toinen tarvitsee apua, on se sitten henkistä taikka fyysistä. Se kaikki on ihan luonnollista ja tapahtuu automaattisesti. Ei semmoisia tarvitse miettiä ja ajatella että autaminen olisi jotenkin itseltä pois tai että sinä olisit alistettuna taikka komennettuna tai jotain muuta hölmöä. Yksinkertaisesti tämmöisiä ajatuksia ei tule mieleen jos ihminen on tasapainoinen, onnellinen, saanut rakkautta osakseen ja osaa sitä myös eteenpäin jakaa.
Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin jatkossa jankkaaja. Suosittelen lämpimästi hakeutumaan johonkin terapiaryhmään. Saat apua ongelmiisi ja huomaat joku kirkas päivä miten elämä voi olla ihan mukavaakin ja vielä parisuhteessa :)
Kysyin mieheltäni mitä mieltä hän on ap:n tilanteesta. Mieheni sanoi, ettei voi kun ihmetellä tilannetta. Hänelle ei tulisi mieleenkään lähteä saunailtaan oman lapsensa ensimäisenä kotiutumispäivänä. Hän ei haluaisi menettää sitä iltaa, tuleehan niitä saunailtoja myöhemminkin. Meille on tulossa neljäs lapsi ja joka kerta tullessani sairaalasta vauvan kanssa meillä on ollut vastassa siivottu koti ja valmiiksi tehty ruoka. Se on toisen kunnioittamista parisuhteessa, ei meidän ole tarvinnut tästä ikinä keskustella tai vetää tasa-arvokorttia esille. Muunlaisen miehen kanssa en haluaisikaan olla.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 11:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 11:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 09:38"]
Kyllä minä ainakin haluaisin juhlistaa lapsen syntymää ystävien parissa. Saunailta olisi siihen oiva tilaisuus. Ottaako vaimo sen jotenkin loukkauksena jos miehen ystävätkin saavat osan onnesta? -mies
[/quote]
Juhlistatko hääpäivääkin kalareissulla ja lapsen ripillepääsyä ruskaretkellä? Eiköhän ne asiat juhlisteta omien kanssa.
[/quote]
Minun lapseni eivät ripille mene. En halua heitä siihen sairaaseen aivopesuun viedä. Mitä juhlimista avioliitossa on? Menimme naimisiin maistraatissa ja sitten kotiin. Viikonloppu jatkui normaalisti.
[/quote]
Elämäsi on pelkkää nihilismiä ja suorittamista, ja säälit ihmisiä jotka osaa arvostaa lastensa seuraa tai saa itselleenmielihyvää kohtelemalla puolisooan hyvin, joskus jopa oman lyhytaikaisen etunsa kustannuksella.
Kyllä minä säälin sinua jos elämäsi on noin mielikuvituksellista ja muiden päsmäröintiä.
[/quote]
Kohtelemalla puolisoaan hyvin ei tarkoita että miehen pitäisi olla naisen palvelija. Tuollainen ajatusmaailma että miehen pitäisi palvella naista kun se on raskaana tai on synnyttänyt on sairas. Jos miehen pitää naista hoitaa niin silloin miehen pitäisi myös saada päättää mitä nainen tekee ja ei tee
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 14:20"]
Ei tulisi mieleenikään "antaa miehen mennä". Mikä ihmeen luvanantaja minä olen, puoliso? Jos oma mies olisi halunnut vastaavassa tilanteessa mennä firman saunailtaan tms., niin hän olisi mennyt. Tosin olisin sen illan hyvin vakavasti pohtinut sitä, onko lapsi tuollaisen miehen arvoinen. Mutta en olisi sanonut, että jää kotiin, koska minä vaadin, koska aikuiselle ei tehdä niin (eikä kyllä kenellekään muullekaan).
Jos mies tahtoo tehdä asioita, joita minä en ymmärrä tai hyväksy, niin kerron sen, mutta ei ole minun paikkani niitä kieltää. Onneksi omalla puolisolla on enemmän aivotoimintaa kuin ap:n miehellä.
[/quote]
Pakko kompata. Mun miehen ei tarvi kysyä multa lupaa, mutta ei kaikki menot ihan ilmoitusluontoisiakaan ole. Asioista ja menoista neuvotellaan yhdessä, jos oemme niistä eri mieltä. Jos mies edelleen mun perustelujeni jälkeen on sitä mieltä, että menee, niin menee sitten. Tosin en tekisi lasta sellaisen miehen kanssa, kenen kanssa tarviis edes neuvotella lähteekö lapsen ensimmäisenä koti-iltana juhlimaan vai ei.
Voisikohan tämän pakkomielteisesti naisia, homoja, maahanmuuttajia ja todennäköisesti myös miehiä, heteroita ja persuja vihaavan mielensäpahoittaja-trollin jo vähitellen bannata täältä AV:lta? Mielenkiintoisetkin keskustelunalut menevät ihan pilalle tämän idiootin toimesta.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 14:23"]
Kysyin mieheltäni mitä mieltä hän on ap:n tilanteesta. Mieheni sanoi, ettei voi kun ihmetellä tilannetta. Hänelle ei tulisi mieleenkään lähteä saunailtaan oman lapsensa ensimäisenä kotiutumispäivänä. Hän ei haluaisi menettää sitä iltaa, tuleehan niitä saunailtoja myöhemminkin. Meille on tulossa neljäs lapsi ja joka kerta tullessani sairaalasta vauvan kanssa meillä on ollut vastassa siivottu koti ja valmiiksi tehty ruoka. Se on toisen kunnioittamista parisuhteessa, ei meidän ole tarvinnut tästä ikinä keskustella tai vetää tasa-arvokorttia esille. Muunlaisen miehen kanssa en haluaisikaan olla.
[/quote]
Joko miehesi valehtelee tai on täysi nössö. Onko mies joku palvelijasi ja siivoa talon kun kuningatar tulee himaan? Koska siltä tuo kuullostaa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 14:29"]
Voisikohan tämän pakkomielteisesti naisia, homoja, maahanmuuttajia ja todennäköisesti myös miehiä, heteroita ja persuja vihaavan mielensäpahoittaja-trollin jo vähitellen bannata täältä AV:lta? Mielenkiintoisetkin keskustelunalut menevät ihan pilalle tämän idiootin toimesta.
[/quote]
Ainoat ketkä täällä on osoittanut halveksunntaa joitain kohtaan on naiset jotka luuletvat että mies elää heitä varten ja luulee että he voivat määrätä mitä mies tekee tai ei tee.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 14:30"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 14:23"]
[/quote]
Joko miehesi valehtelee tai on täysi nössö. Onko mies joku palvelijasi ja siivoa talon kun kuningatar tulee himaan? Koska siltä tuo kuullostaa.
[/quote]
Ehkä se siivoaa koska koti on myös miehen koti, miehestä on kiva asua puhtaassa kodissa. Ja mieshän siellä on sotkenut, koska nainen on ollut sairaalassa. Eikös sun mukaan jokainen ole vastuussa itsestään ja siten myös sotkuistaan? Ehkä mies myös haluaa että hänen oma lapsensa tulee puhtaaseen kotiin. Ehkä hän ei siis siivonnutkaan vaimon vaan oman lapsensa vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2013 klo 14:21"]
Tältä "pimeeltä" jankkaajalta kysyisin jotain. Muistatko omasta lapsuudestasi jotain, ja mitä se on mitä muistat, mitä tunteita, miten isäsi kohteli äitiäsi, oliko sulla sisaruksia, hyviä ystäviä? Vaikka en tunne sinua niin aistin tänne asti miten paha olo sulla on. Purat sitä kaikkiin niihin joilla on ns. normaali perhe. Perhe jossa kaikki osapuolet välittävät ja rakastavat toisiaan. Auttavat toista kun toinen tarvitsee apua, on se sitten henkistä taikka fyysistä. Se kaikki on ihan luonnollista ja tapahtuu automaattisesti. Ei semmoisia tarvitse miettiä ja ajatella että autaminen olisi jotenkin itseltä pois tai että sinä olisit alistettuna taikka komennettuna tai jotain muuta hölmöä. Yksinkertaisesti tämmöisiä ajatuksia ei tule mieleen jos ihminen on tasapainoinen, onnellinen, saanut rakkautta osakseen ja osaa sitä myös eteenpäin jakaa.
Kaikkea hyvää sinulle kuitenkin jatkossa jankkaaja. Suosittelen lämpimästi hakeutumaan johonkin terapiaryhmään. Saat apua ongelmiisi ja huomaat joku kirkas päivä miten elämä voi olla ihan mukavaakin ja vielä parisuhteessa :)
[/quote]
Jostain syystä se auttaminen menee AINA toisinpäin. Mies on se joka auttaa ja nainen se joka saa apua. Miehen pitäisi elättää nainen. Miehen pitäisi sen lisäksi tehdä puolet kotitöistä. Miehen pitäisi sen lisäksi vielä hoitaa nainenkin.
Voitte tasapuolisesti hoitaa toisianne. Ensimmäisen lapsen kohdalla mies huolehtii sinusta ja lapsesta kun tulette kotiin sairaalasta, laittaa ruoat, siivoa jne. Toisen lapsen kohdalla mies makailee sohvalla ja sinä hoidat lapsen, kodin, miehen ja kaiken muutkin ensimmäisestä päivästä asti. Se on tasa-arvoa
121 odottaa vastauksia. Eikö sinussa ole munaa vastata kysymksiin joita sinulle esitetään. Vai oletko ihan ämmä???
me sovittiin etukäteen että mies saa pitää varpajaiset poikaporukassa silloin ku olen sairaalassa, pitikin kolmet kun olinkin viikon synnärillä sektion ja komplikaatioiden kera. Silloin ku kotiin tultiin niin halusi kyllä olla ihan 100prosenttisesti omasta tahdostaan vauvan ja mun kanssa ujo pelkästään siksi että oltiin oltu viikko erossa kun olin sairaalassa. Ne ensihetket uuden vauvan kanssa on ihania ja arvokkaita. Mä oon hoitanu aina vaipanvaihdot ja imetykset mut miehen läsnäolo on ainaki mulle tärkeetä enkä vois edes kuvitella et mun mies olis mihinkää lähtenyt. Oli käyny kaupastakin hakemassa ruokaa pariks päiväksi et voidaan olla rauhasta kotona eikä tarvi lähteä mihinkään.