Miten saada ihosta niin hyvän ettei tarvitse peittää meikillä?
Eli otsikossa kysymys. Mieluiten haluaisin olla ilman meikkivoidetta mutta ihoni on niin huono että tarvitsee sitä. Olen kosteuttanut ihoa säännöllisesti, kuoritut ja käyttänyt sekaihoon tarkoitettuja tuotteita silti on isot ihohuokoset, mustapäitä, pieniä näppyjä ja finnejä. Ei kuitenkaan ole kuitenkaan mikään kraatteriiho vaan finnejä muutama. Pari pientä arpeakin löytyy. Eli miten saada ihosta tasaisen. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen.
Kommentit (47)
Tuo "meikki tukkii ihohuokoset" juttu on jostain kivikaudelta, kun meikit tukki ihohuokoset. Yleensä nämä "huuhdon illalla kevyesti vedellä ja iho kiittää" neuvot tulevat ihmisiltä, joilla on synnyinlahjana hyvä iho, eikä heidän tarvitse putsata huokosia tai rasvaa iholta. Sen huomaa esim miehistä, jotka eivät (tuntemani) käytä meikkiä. Osalla on todella huokoinen, tukkoinen iho, osalla persikkainen vauvaiho, vaikka ihonhoito on ihan mitä sattuu. Mutta ei se varmaan haittaa tee jos ei meikkaa tai jos meikkaa vain kun on ihan pakko.
Ihot on vaan todella erilaisia eikä siitä huonoimmasta laadusta ehkä ikinä saa sitä parasta vastaavaa.
Juo pari litraa vettä päivässä ja jätä sokeri, vehnä ja alkoholi pois.
Käyt ihonpuhdistuksessa ja sen jälkeen alat olla ilman meikkiä. Vain puhdistus ja kosteusvoide. Jatkat tätä, kunnes iho on hyvä. Käyt uudestaan ihonpuhdistuksessa myöhemmin, jos tarpeen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo "meikki tukkii ihohuokoset" juttu on jostain kivikaudelta, kun meikit tukki ihohuokoset. Yleensä nämä "huuhdon illalla kevyesti vedellä ja iho kiittää" neuvot tulevat ihmisiltä, joilla on synnyinlahjana hyvä iho, eikä heidän tarvitse putsata huokosia tai rasvaa iholta. Sen huomaa esim miehistä, jotka eivät (tuntemani) käytä meikkiä. Osalla on todella huokoinen, tukkoinen iho, osalla persikkainen vauvaiho, vaikka ihonhoito on ihan mitä sattuu. Mutta ei se varmaan haittaa tee jos ei meikkaa tai jos meikkaa vain kun on ihan pakko.
Ihot on vaan todella erilaisia eikä siitä huonoimmasta laadusta ehkä ikinä saa sitä parasta vastaavaa.
Mineraaliöljypohjaiset jämähtää ihohuokosiin ja kovettaa talin kivikovaksi tapiksi ihon alle kasvattaen kystan alle, koetapa kaivaa niitä sitten auki jollakin konstilla.
Vierailija kirjoitti:
Hoida ihoasi terveellisellä ravinnolla ja liikunnalla + hyvät hoitotuotteet + juo vettä ainakin 2 litraa päivässä. Näitä ruokia kannattaa syödä: pähkinät, avokado, granaattiomena vitamiini superpommi, kaikki sitrushedelmät eritoten sitruuna. Näitä pitää syödä joka päivä ja jatka useita viikkoja, ota tavaksi, ihosi alkaa korjaantua kuin itsestään. Ihoon vaikuttaa todella paljon se, mitä syömme, tuotteet vain korjaavat pintaa mikä sekin hyvä, mutta ravinto on ykkösasia. Muista hedelmät, marjat, kasvikset.
Pähkinät ainakin minulla laukaisevat aknen. Lisäksi suklaa on paha ja myös kuukautiset. Auringossa oleilu ja hikoilu räjäyttävät ihon. Ainoa mikä on auttanut oikeasti on yhdistettynä sinkin syöminen, liikunta, viileä ilma ja ihon säännöllinen syväpuhdistaminen hellävaraisin keinoin(kevyt kemiallinen kuorinta ja säännölliset pesurutiinit asianmukaisilla tuotteilla). Akne on perinnöllinen sairaus ja johtuu siitä, että ei ole luonnostaan puolustuskykyä iholla elävää mikrobistoa vastaan. Sinkki ja liikunta buustaavat vastustuskykyä. Antibiooteista vain hetken apu. Roaccutanista hieman pitempi, mutta akne palasi. Nämä toimivat minulle. Muille voi toimia muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tasoittuu, kun olet ilman meikkiä (tai sitten siihen vaan tottuu, ainakin kiilto häviää ja väri tasoittuu). Olen ollut meikittä 15 vuotta.
Voi kun olisikin näin. Minulla on ruusufinni joka vaan pahenee ja pahenee iän myötä. Olen ollut käyttämättä meikkejä juuri siinä toivossa, että kyllä tämä tästä, mutta nyt tämä hemmetin punoitus, röpelöisyys, katkeilleet näkyvät verisuonet saavat riittää. Maanantaina haen sokkarin kempparipuolelta jotain mahdollisimman peittävää tököttiä Joe Blascoa olen kuullut monien suosittelevan, että saisin edes kerrankin aikuisiällä näyttää normaali-ihoiselta.
T, ei ap
Tutustu tähän ja vastaaviin
Tässä videossa ei kyllä ollut sitten mitään uutta infoa :/
Vierailija kirjoitti:
Käyt ihonpuhdistuksessa ja sen jälkeen alat olla ilman meikkiä. Vain puhdistus ja kosteusvoide. Jatkat tätä, kunnes iho on hyvä. Käyt uudestaan ihonpuhdistuksessa myöhemmin, jos tarpeen.
Komppaan ihonpuhdistusta kosmetologilla, mutta kyllä meikkiä voi käyttää jos sen puhdistaa joka ilta huolellisesti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihot on vaan todella erilaisia eikä siitä huonoimmasta laadusta ehkä ikinä saa sitä parasta vastaavaa.Mineraaliöljypohjaiset jämähtää ihohuokosiin ja kovettaa talin kivikovaksi tapiksi ihon alle kasvattaen kystan alle, koetapa kaivaa niitä sitten auki jollakin konstilla.
Ei pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Hoida ihoasi terveellisellä ravinnolla ja liikunnalla + hyvät hoitotuotteet + juo vettä ainakin 2 litraa päivässä. Näitä ruokia kannattaa syödä: pähkinät, avokado, granaattiomena vitamiini superpommi, kaikki sitrushedelmät eritoten sitruuna. Näitä pitää syödä joka päivä ja jatka useita viikkoja, ota tavaksi, ihosi alkaa korjaantua kuin itsestään. Ihoon vaikuttaa todella paljon se, mitä syömme, tuotteet vain korjaavat pintaa mikä sekin hyvä, mutta ravinto on ykkösasia. Muista hedelmät, marjat, kasvikset.
Tämä. Ruoka mitä syöt luo sen ihon. Ei tököteillä ja rasvoilla korjata sitä että ruokavalio on jotain vehnäleipää, mikropitsaa ja kaljaa päivästä toiseen.
Suosittelen kosmetologin tekemää ihonpuhdistusta noin ensialkuun.
BHA-tuotteet (esim. Paula's Choice on hyviä) auttavat mustapäihin (ainakin osittain, kaikilla ne eivät täysin häviä):
Hyaluronihappo on erinomainen kosteuttava ainesosa, jota kannattaa käyttää esim. seerumina ihan tavallisen kosteusvoiteen alla.
Ihon värin tasoittamiseen (esim. ruskeat läiskät, aknearvet) voi kokeilla c-vitamiinituotetta, AHA-tuotetta tai/ja retinolia. Älä kuitenkaan lataa kaikkea naamaan yhtäaikaa, sillä nuo ovat ytyä tavaraa eikä kaikki tuotteet sovi kaikille. Lue vaikka netistä ensin ohjeita. The Ordinaryn tuotteet ovat edullisia, joten niillä on ehkä hyvä aloittaa.
Päivisin aina SK50 aurinkotuote (meikkivoiteen SK ei riitä). Hyviä on La Roche Posaylla ja P20:lla esimerkiksi.
Huolehdi perusteellisesta puhdistuksesta. Meikki ei sinänsä ole pahasta, mutta se pitää pestä pois huolellisesti joka ilta.
Yritä olla ilman meikkiä useammin, niin totut omaan peilikuvaasi ja ihosi alkaakin näyttää siedettävämmältä!
Mitään taikatemppua ei ole olemassa. Ihonhoito vaatii hiukan panostusta, ja ym. keinot toimivat tietyllä viiveellä. Laita rutiini ensin kuntoon ja katso vaikka 3 kuukauden kuluttua, miltä iho näyttää.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä lausui N50.
Mulla auttoi O-Live eli otsonoitu oliiviöljy ja tämä korona-ajan meikittömyys. Vielä vuosi sitten oli tosi paha ruusufinni erityisesti nenän seudulla. Ja finniä puski vähän joka puolelta. Olen yli 40 vuotta, joten onhan noi finnit hiukan turhauttavia olleet. Nyt kuitenkin tasainen näpytön iho. Ryppyalueelle laitan Bellavitaa.
Minulla taas iho ei "kestä" meikkiä. Eli meikkivoidetta ja sen pesemistä ja rasvaamista, eli jatkuvaa mekaanista ärsytystä. Ihoni voi hyvin, kun olen muuten ilman meikkiä (paitsi ripsiväri ja valokynä), ja pesen ja rasvaan ihon vain pari kertaa viikossa.
Näin ihoni pysyy niin hyvänä, että en muilla alueilla kuin silmänympärysiholla edes tarvitse meikkiä. Jos käyttäisin meikkivoidetta, ihoni olisi punoittava, ärtynyt ja finninen koko ajan ja silloin tosiaan tarvitsisin sen peittävän meikkivoiteen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ruoka mitä syöt luo sen ihon. Ei tököteillä ja rasvoilla korjata sitä että ruokavalio on jotain vehnäleipää, mikropitsaa ja kaljaa päivästä toiseen.
Vähän ärsyttää nämä yksioikoiset kommentit ihmisiltä, joilla ei ole vähäisintäkään käsitystä perinnöllisistä ihosairauksista. Samalla tavalla jotkut väittävät, että allergioita ei ole. On vain teeskentelyä ja huomionhakua.
Toisilla on huono iho, vaikka olisi millainen ruokavalio. Varmasti noilla eväillä saa kuka tahansa itsensä sairaaksi ja räjähtäneeksi, mutta ei kannata leimata huonoihoisia kaljankittaaja-mikropitsansyöjiksi. Jos sinulla on geenien puolesta tumma tukka, se ei ruokavaliolla tai millään poppakonsteilla vaaleaksi muutu. Sama koskee ihon laatua ja perinnöllisiä sairauksia.
”Meikki tukkii ihon” ja ”iho paranee kun ei meikkaa”-jutuissa voi olla kyse siitä että käytössä on ollut meikki joka ei omalle iholle sovi. Itselleni esim. sopii jauhemainen mineraalimeikki. Se ei aiheuta mitään ongelmia, kun taas monet meikkivoiteet ärsyttävät ihoa pitemmän päälle. Mutta tämä on siis omasta ihosta kiinni mikä kenellekin sopii.
Olin lapseni vauva-ajan ilman meikkivoidetta ja sain ihon, josta olin aina unelmoinut. En ollut koskaan ilman meikkiä, mutta vauvan kanssa sain olla kotona, eikä ollut aikaa meikata. Vuoden iho sai levätä ja uudistua, enkä sen jälkeen ole tarvinnut arkisin meikkivoidetta. Korresilla on kiva sävyttävä aurinkosuoja SK50 - aloita sillä, jos tarvitset vähän ehostusta! Kannattaa kuitenkin olla pitkä ajanjakso ilman sitä meikkivoidetöhnää!
Mulla auttoi ikääntyminen. Akne ja rasvaisuus ovat poissa, naama on saanut väriä, mustat silmänaluset eivät ole enää mustat, eikä meikkaaminen kiinnosta. Tämä iho ilmeisesti vihasi tuotteita, sillä kaikki ongelmat loppuivat siihen kun viitseliäisyyskin.
Mitä teette kun kulmakarvat ja ripset on olemattomat ja vaaleat?
Vierailija kirjoitti:
Laserhionta tai kuorinta ainakin noihin ihohuokosiin ja ryppyihin.
Varokaa näitä rankempia hoitoja. Venäläinen tuttuni kävi jossain tällaisessa (tai happokuorinta) Suomessa ja hänellä on jo 5v ollut pysyvät palovamman näköiset arvet kasvoissa. Kamalaa!
Omalla kohdalla ihon pitänyt kauniina joka iltainen meikinpoisto. Ei koskaan nukkumaan ennen kunnollista puhdistusta, vaikka kuinka väsyttäisi. Ikää yli 70.
Atselaiinihappo tasaa todella hyvin ihon sävyä ja auttaa finneihin. The Ordinary-merkiltä löytyy.