Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Blogeissa liian usein viljeltävät sanat

Vierailija
07.09.2013 |

Todella monissa blogeissa kaikki on aina "super" jotain...

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistyökumppani

Vierailija
62/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 17:42"]

Blogeissa keskustellaan tosiaan nykyään aarteista, kun puhutaan jostain laukusta, että "tässä minun uusin laukkuaarteeni"?
Shampanjaa tai kuohuviiniä kutsutaan kuplajuomaksi, eli kirjoitetaan vaikka kuvan viereen että "otin kuplajuomaa ylelliseen arkihetkeeni"

Ovatko nuo jotain tosi maalaisia, moukkia tai juntteja ilmaisuja jostain päin sillä koskaan kuule niitä 20-40 vee naisihmisten suusta vaikka täällä keskellä Helsinkiä olen aina asustellut ja kuvittelut kaikki kuulleeni :D

[/quote]

Mielestäni kommenttisi loppuosa oli aika moukan kuuloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Postaus sisältää mainoslinkkejä" hiirenpaskan kokoisella tekstillä postauksen lopussa. Suurin osa mainospostauksista on muutenkin aivan tökeröjä: muutama kuva ihanuustuotteisiin ja sitten osta tämä TÄÄLTÄ <333

Vierailija
64/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nyt varsinaisesti mikään sana, mutta bloggaajat rakastavat kaikkea ja kaikki on aina niin ihanaa, upeaa, mahtavaa, superia ja uskomatonta!!! <333

Vierailija
65/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 17:22"]

ihanuus

kotiuttaa

klikata kotimatkalle

[/quote]

En ole blogeja pahemmin seurannut, joten taidan olla vähän pihalla. Missä yhteydessä käytetään "klikata kotimatkalle"?

Vierailija
66/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

muina naisina, jokin asia esim. pääasia (hattu), täydellinen yksilö, ohueksi hiutunut

Vierailija
67/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongata ja kustantaa ovat ihan normaalissa puhekielessä olevia sanoja, nuo muut ärsyttäviä blogisanontoja.

Vierailija
68/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoiluttaa. Esim. uutta takkia tai laukkua.

Vierailija
69/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 17:22"]

ihanuus

kotiuttaa

klikata kotimatkalle

[/quote]

En ole blogeja pahemmin seurannut, joten taidan olla vähän pihalla. Missä yhteydessä käytetään "klikata kotimatkalle"?

[/quote]

Itse en ole tuohon törmännyt, mutta veikkaisinpa, että kyse on nettishoppailusta...

Vierailija
70/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUVAOKSENNUS.

Rakkaus-jokin. Rakkaustakki. Rakkauspaituli. Rakkausmitävain.

Sekä näyttää tyhmältä kun keskellä suomeksi kirjoitettua tekstiä viljellään englanninkielisiä sanoja kun niille ihan hyvä suomenkielinenkin vastike olisi. Esimerkiksi viininpunainen -> burgundy.

Vierailija
71/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PARHAUTTA

PUS!

yöks! Meinaan oksentaa joka kerta.

Vierailija
72/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUMS. NAMS.

Vierailija
73/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

E h d o t t o m a s t i   armcandy!!!

Vierailija
74/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun vaatteen tai laukun kutsuminen yksilöksi. "Kotiutin tämän ihanan yksilön"

Vierailija
75/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 21:12"]

Esimerkiksi viininpunainen -> burgundy.

[/quote]

Senkin voisi ehkä kirjoittaa suomeksi vielä että burgundinpunainen :)

Vierailija
76/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 17:35"]

Laukkuaarre! Mikä h-vetti on laukkuaarre?! Minulle laukku, oli se sitten kympin tai tonnin laukku, on käyttötavara eikä mikään elämän kohokohta ja tärkein asia!

[/quote]

se on laukku joka ostetaan ja kotona tajutaan että se onkin oikeasti aarre kun täynnä antiikkisia arvokoruja tai kultaharkkoja? ;DDD

Vierailija
77/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 21:12"]

KUVAOKSENNUS.

Rakkaus-jokin. Rakkaustakki. Rakkauspaituli. Rakkausmitävain.

Sekä näyttää tyhmältä kun keskellä suomeksi kirjoitettua tekstiä viljellään englanninkielisiä sanoja kun niille ihan hyvä suomenkielinenkin vastike olisi. Esimerkiksi viininpunainen -> burgundy.

[/quote]

Mun mielestä kuvaoksennus on joissain tilanteissa hyvinkin kuvaava...

Vierailija
78/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 17:42"]

Blogeissa keskustellaan tosiaan nykyään aarteista, kun puhutaan jostain laukusta, että "tässä minun uusin laukkuaarteeni"?
Shampanjaa tai kuohuviiniä kutsutaan kuplajuomaksi, eli kirjoitetaan vaikka kuvan viereen että "otin kuplajuomaa ylelliseen arkihetkeeni"

Ovatko nuo jotain tosi maalaisia, moukkia tai juntteja ilmaisuja jostain päin sillä koskaan kuule niitä 20-40 vee naisihmisten suusta vaikka täällä keskellä Helsinkiä olen aina asustellut ja kuvittelut kaikki kuulleeni :D

[/quote]

Mielestäni kommenttisi loppuosa oli aika moukan kuuloinen.

[/quote]

Ymmärrän itse tuon kommentin loppuosan ja mitä sillä tarkoitetaan koska monista saa sellaisen kuvan että tulevat jostain syrjäseuduilta Hesaan, ja heillä ei ole ollut siellä juuri mitään, yhtäkkiä on työpaikka kaupungissa ja rahaa, ja pitää alkaa kuluttamaan ja näyttämään kaikille että on jotain. Sitten korostetaan sitä olemista ja ostelemista omin keksimin muotisanoin joita saman kaltaiset alkavat käyttää kuvitellen että se tekee heitä luovemman ja paremman oloista väkeä. En minäkään voisi kuvitella yhdenkään alkuperäisen stadilaisen käyttävän puhekielessä jotain laukkukotiuttamisia tai laukkuaarteita tai pukeutumishuoneita, eli aika surkuhupaista kieltä, sori vaan  =)

Vierailija
79/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo jonkun vaatteen tai asusteen kutsuminen yksilöksi on ärsyttävää! Samoin tuo jo mainitun kotiuttaa-sanan käyttö. Myös sanaa "kombo" viljellään jatkuvasti.

Vierailija
80/130 |
07.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 22:15"]

Mun mielestä kuvaoksennus on joissain tilanteissa hyvinkin kuvaava...

[/quote]

Mun mielestä LOGO-oksennus on kuvaavampi kun joka kuva huutaa jotain merkkilogoa ja monogrammia, välillä päästä varpaisiin, hyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi