Blogeissa liian usein viljeltävät sanat
Todella monissa blogeissa kaikki on aina "super" jotain...
Kommentit (130)
Mä en lue blogeja, mutta tuo kotiuttaminen kiinnostaa. Tarkoittaako se ostamista vai ottamista joku tavara käyttöön? Siis tyyliin, että voiko kotiuttaa vaikka auton jos saa sen jollain sponsoridiilillä vaikka pariksi kuukaudeksi?
Siis yhdistänyt kotiuttamisen joko pesäpalloon tai osakkeiden myymiseen voitolla, joten noista näkökulmista kotiuttaminen voisi tarkoittaa ostamista jotenkin poikkeuksellisen hyvällä diilillä tai juuri jotain sponsorijuttua. Kotiuttamiken edellyttää voittoa.
Bloggaajakollegat mainitaan tekstissä tyyliin "ihanainen Terttu" ja "kaunis Alexa".
Ärsyttävää ja tarpeetonta, ja mikä himputin ihanainen?
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 22:19"]
Tuo jonkun vaatteen tai asusteen kutsuminen yksilöksi on ärsyttävää! Samoin tuo jo mainitun kotiuttaa-sanan käyttö. Myös sanaa "kombo" viljellään jatkuvasti.
[/quote]
Kombo aiheuttaa mullekin inhoväristyksiä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 17:56"]
Yhteistyökumppani
[/quote]
plus tietenkin " (saatu) " kursivoituna joka tuotteen perässä
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 22:34"]
Bloggaajakollegat mainitaan tekstissä tyyliin "ihanainen Terttu" ja "kaunis Alexa".
Ärsyttävää ja tarpeetonta, ja mikä himputin ihanainen?
[/quote]
hahahahha siis just tää!! hirvee adjektiiviOKSENNUS aina joka nimen edessä
Kotiuttaa. "Bongasin superihanan laukun, joka täytynee pian kotiuttaa."
MAKUSTELLA
Ja siis ihan kaikkea voi makustella, sohvaa tietyssä kohdassa olohuonetta, pörröistä villaneuletta kaupassa, suklaamuffinssia kulmakuppilassa, syksyisen kirpeää aamua.
MURUSTELLA
Ruokaohjeissa ihan kaikki ehdottomasti söpösti murustellaan, ei murenneta.
KERA
Kivoja juttuja tehdään kera lasten, kera parhaiden ystävien, kera uusien ihkuihanien korkokenkien, kera milloin minkäkin..
Lisäksi minua ärsyttää se, miten kaikki bloggaajat nyt anteeksi pyydellen kertovat kuin yhdestä suusta odottavansa syksyä niin niin niin hirveästi, sormet ihan syyhyää tehdä syysjuttuja, polttaa kynttilöitä (!) , käpertyä torkkupeiton sisään villasukat jalassa juomaan teetä, pukeutua syysväreihin ja kaikkeen pörröiseen. Siis kynttilä poikineen savuaa juuri nytkin bloggaajien kotona niin tunnelmallisesti että..
hattu-asia
mekko-asia
teeppari
bibikset
eshisha
Just toi sadan adjektiivin laittaminen nimen eteen... "Tänään kävin brunssilla seuranani rakas ystäväni Annastiina, joka on aivan ihana uusi tuttavuus ja kerrassaan upea nainen." ...... Ööh, okei? Vähän kiusallista.
Lokaatio, dinner, broccoli, tyytskäri, riemuidiootti, kotiuttaa...
Burgundy varsinkin... Huoh. Miksi eivät vaan kirjoita että laittelinpa tänään tämän orangen värisen paidan ja nämä tumman blue farkut ja tää mun green takki on rakkausaarre...
Luottovaate, luottolaukku, luottokoru, luottomekko, luottokampaaja.....
Laukkulöytö, blogilöytö....
*karvat pystyssä täällä*
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 20:44"]
muina naisina, jokin asia esim. pääasia (hattu), täydellinen yksilö, ohueksi hiutunut
[/quote]
haha, stellalta kaikki? mua ärsyttää myös se tuttavallinen nuoleskeleva tyyli "hei kaunokaiset!"
riemuidiootti, kotiuttaa, kaunokaiset, murut, yksilö, kuvasaldo, ihanaiset, täydellinen yksilö, luotto-ihan mikä vaan (asu, laukku, yhdistelmä yms...), suunnata (salilta suuntasin lounaalle).
ilmeisesti jonkun sortin juhlat. mutta luen ilmeisesti vääriä blogeja, kun en ole koskaan blogeissa tähän termiin törmännyt.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 22:34"]
Mä en lue blogeja, mutta tuo kotiuttaminen kiinnostaa. Tarkoittaako se ostamista vai ottamista joku tavara käyttöön? Siis tyyliin, että voiko kotiuttaa vaikka auton jos saa sen jollain sponsoridiilillä vaikka pariksi kuukaudeksi?
Siis yhdistänyt kotiuttamisen joko pesäpalloon tai osakkeiden myymiseen voitolla, joten noista näkökulmista kotiuttaminen voisi tarkoittaa ostamista jotenkin poikkeuksellisen hyvällä diilillä tai juuri jotain sponsorijuttua. Kotiuttamiken edellyttää voittoa.
[/quote]
Mulle tulee mieleen lähinnä potilaiden kotiuttaminen tai kotiutuminen :D
Lastenvaateblogistit aina kotiuttavat nettikaupasta meille uuden vaatteen. Tähän sisältyy toinen inhokki, tapa kirjoittaa me-muodossa, tuskin nyt lastenvaatebloggarin 9kk lapsi tai mieskään on asiasta edes tietoinen kun "meidän suosikkivaatetta" kehutaan.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2013 klo 22:15"]
Mun mielestä kuvaoksennus on joissain tilanteissa hyvinkin kuvaava...
[/quote]
Mun mielestä LOGO-oksennus on kuvaavampi kun joka kuva huutaa jotain merkkilogoa ja monogrammia, välillä päästä varpaisiin, hyi.
[/quote]
Hah, kieltämättä joskus noinkin. :D