Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olen heikkolahjainen ja naimisissa kysy elämästäni.

Vierailija
06.09.2013 |

Mitä haluaisit tietää?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt iltalukiota nuorena mutta en päässyt sitäkään läpi. Reaaliaineet meni ihan ok mutta kävin lyhyttä matikkaa ja vaikka otin yksityistunteja en saanut sitä läpi yhtään kurssia. Opettaja laittoi sellaisia sanallisia tehtäviä jotka olisi pitänyt saada numeromuotoon enkä osaa sellaisia lainkaan vaikka todellakin otin yksityistunteja ja vaikka ei kirjoita matikkaa niin kurssit pitää pystyä suorittamaan läpi ja niitä en saanut yhtään läpi

Vierailija
62/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa jotenkin siltä että sulla on jonkunlainen hahmotushäiriö, jolla ei välttämättä ole lahjakkuuden kanssa mitään tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos olet lukion reaaliaineissa pärjännyt kohtuullisesti, et todellakaan ole heikkolahjainen,  usko jo.

Vierailija
64/87 |
06.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 15:51"]

Kuulostaa jotenkin siltä että sulla on jonkunlainen hahmotushäiriö, jolla ei välttämättä ole lahjakkuuden kanssa mitään tekemistä.

[/quote]

En tiedä voi se tietysti noinkin olla mulla on asioita jotka on mulle helppoja kuten esim.lukuaineet sitten kaikki missä on numeroita matikka,kirjanpito,laskutus yms on vaikeaa samoin esim. tietokoneohjelmat on mulle vaikeita kuten tavallisella autolla ajo.

Vierailija
65/87 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="06.09.2013 klo 12:46"]

Mitä tarkoitat heikkolahjaisella? Onko sinulla diagnosoitu älyllinen kehitysvamma tmv. vai oletko itse päätellyt olevasi heikkolahjainen? Miten heikkolahjaisuus sinulla ilmenee?

Heikkolahjaisuuteni on todennyt nuorena ihan psykiatri itse en ole sitä keksinyt. Opiskelemaan en pysty tuetustikkaan koska yleensä matemaattiset yms tehtävät ovat liian vaikeita vaikka ovat ihan perustehtäviä muille.

Vierailija
66/87 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ammattivalittajan vanha ketju on taas kaivettu esiin?

Vierailija
67/87 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat heikkolahjaisella? Onko sinulla diagnosoitu älyllinen kehitysvamma tmv. vai oletko itse päätellyt olevasi heikkolahjainen? Miten heikkolahjaisuus sinulla ilmenee?

Heikkolahjaisuuteni on todennyt nuorena ihan psykiatri itse en ole sitä keksinyt. Opiskelemaan en pysty tuetustikkaan koska yleensä matemaattiset yms tehtävät ovat liian vaikeita vaikka ovat ihan perustehtäviä muille.

Haluaisin  vain kommentoida alkuperäiselle viestin lähettäjälle että sama ongelma itsellänikin. Sen voi itse tietää. Tilanne voi olla sellainen. Ehkä voisi lohduttautua ajattelemalla että ymmärryksemme riittää kuitenkin tämän toteamiseen. Meillä voi olla epätasainen kykyprofiili ( voi olla kehittyneempiäkin osioita), mutta joku tarpeellinen juttu käytännön elämässä mättää, valitettavasti. Tästä puhui väitöskirjan tekijä Raija Kerätärkin, tai minulle ainakin tuli mieleen että hyvä aihe tutkia ja selvittää. Hän sanoi että tällaisissa tapauksissa työelämässä vaaditaan työnhakijalta liikaa.   

Vierailija
68/87 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä voi pärjätä, vaikka kykyprofiili olisi epätasainenkin, kunhan hakeutuu alalle, jolla on kyvykäs. Sitä paitsi ihan jokaisella kykyprofiili on jonkin verran epätasainen.

Aloittaja on lyönyt päätään seinään pyrkimällä kerran toisensa jälkeen alalle, jossa tarvitaan juuri niitä taitoja (matematiikka, kirjanpito), jotka häneltä puuttuvat. Joissakin asioissa hän on hyvä, joten hänen olisi pitänyt keskittyä vahvuuksiinsa. Vieläkään ei ole myöhäistä, hän on vasta 42-vuotias.

Vierailija
69/87 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hidas prosessointi on haitannut, jos näin hienosti sanoisin. Minä en ainakaan ollut tilanteen tasalla kun jotakin olisi pitänyt ratkaista. Muisti ei toiminut, eikä käsityskyky. Kärsin siitä läpi työelämäni joka päivä. Pelkäsin ennakolta minkä eteen työelämä minut tänään laittaa. Havaitisin että toisilla oli nopeammat hoksottimet.

Vierailija
70/87 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Mutta "hitaasta prosessoinnista" huolimatta kerrot olleesi työelämässä (ja ilmeisen pitkään). Hitaat hoksottimet eivät siis ole este vaan pelkkä hidaste. Ja jokaisella meistä on myös vahvuuksia, jollakin ne ovat nopeat hoksottimet, jollakin toisella jotakin muuta.

Vierailija
71/87 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos niin on (viesti 71/70).

Vierailija
72/87 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä vaan heikkolahjainen pyörittää nykyään omaa bisnestä! Missä vaiheessa se ammattivalittaja-nimimerkki tuli käyttöön?

Vierailija
73/87 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittajako taas?

Vierailija
74/87 |
24.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmseessä joku matemaattinen lahjattomuus muka estää opiskelun? Ei kaikissa oppiaineissa tarvita matemaattista lahjakkuutta lainkaan. Itse olen tosi surke matematiikassa, enkä osaa edes kertotaulua. Silti minulla on akateeminen loppututkinto hyvin arvosanoin.

Vierailija
75/87 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Heikkolahjaisuus" on aika epämääräinen käsite. Jokaisella on lahjoja johonkin, pitää vain löytää ne ja osata käyttää.

Vierailija
76/87 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö...  mitä heikkolahjaisuudella ja naimisissa olemisella on tekemistä keskenään?

Vierailija
77/87 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun elämä muuttunut sen jälkeen kun teit tämän avauksen?

Vierailija
78/87 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tämä on kaivettu? Kuka viitsii? ap itse?

Vierailija
79/87 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas provo!

Kateus , se kateus....

Vierailija
80/87 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuota heikkolahjaisuutta. Ap kirjoittaa loogisesti ja fiksusti. Hän kykenee analysoimaan tunteitaan ja toimintaansa.

Jos nyt ihmisellä on oppimisvaikeus matikassa, niin so what? Elämässä on kädentaitoja vaativia hommia, joita taas moni matikkanero ei pysty suorittamaan.

Ap:n pitäisi löytää se oma juttu, mutta apaattisuudeltaan ei oikein pysty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän