Tekoäly, oletko puolesta vai vastaan?
Kommentit (14)
Enemmän vastaan kuin puolesta. Pelkään että sen kanssa kävisi yhtä huonosti kuin internetin ja älypuhelimien.
Mikään ei pelota niin paljon kuin se, että tekoäly pääsee vauvapalstalle ja muokkaa persoonallisuutensa sen perusteella.
Tekoäly on matemaattinen malli. Olen matematiikkamyönteinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän vastaan kuin puolesta. Pelkään että sen kanssa kävisi yhtä huonosti kuin internetin ja älypuhelimien.
Olet internetiä vastaan, mutta silti käytät sitä.
Se on aivan ihana, auttaa mua töissä paljon
Tekoäly paskaa en tule koskaa käyttämään AI NIIN teenkin oikeita töitä joten PITÄKÄÄ TUNKKINNE!
Vierailija kirjoitti:
Puolesta tottakai!
Miksi? Osaatko edes perustella?
Puolesta, auttaa koodaustaidotonta työssä hyvin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa olen puolesta.
Ihmisen käytöstä ohjaavat uskonto, ideologiat, mututiedot ym, ja haittaavat loogista ja järkevää ajatuksenkulkua. Mutta tekoäly lienee hyvä renki, huono isäntä.
Ihmisen käytöstä ohjaa järki ja omatunto. Jotkut id100tit antavat tahtonsa johtaa itseään
Ainakin mun koodaushommissa oiva apu.
Ei edes ole selvää, mitä kaikkia sovelluksia tulisi kutsua tekoälyksi. Siksi kysymys on vähän vaikeasti aseteltu.
Kyllä minulle kelpaa, että reittiopas minulle etsii, miten kätevimmin pääsen paikasta A paikkaan B.
Periaatteessa kannatan kaikkea teknistä kehitystä ja tutkimusta, joka sen mahdollistaa. Se on sitten ihmisistä kiinni, mihin tuloksia käyttävät.
Ihminen se on, joka on hyvä tai paha. Teknologiat hyvyyden tai pahuuden toteuttamiseen aikojen saatossa vaihtelevat. Itsessään ne ovat neutraaleja.
Periaatteessa olen puolesta.
Ihmisen käytöstä ohjaavat uskonto, ideologiat, mututiedot ym, ja haittaavat loogista ja järkevää ajatuksenkulkua. Mutta tekoäly lienee hyvä renki, huono isäntä.