Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?

Vierailija
22.08.2020 |

Jaetaan hyödyllisiä viisauksia!

Kommentit (2581)

Vierailija
181/2581 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisyys buulsh.. kirjoitti:

Äkä luota kehenkään.Maailma on niin täynnä katteettomia lupauksia.Älä sairastu,hoitoa, ymmärrystä ei tipu ,kukaan ei ymmärrä.Jos onni on salaa se,sanontakin jos onni on se onnen kätkeköön.Kokemuksia avoimmuudesta,älä ole avoin.Älä puhu liikaa.Mielellään yhtään.Avoimmuus,rehellisyys ne voi unohtaa.Jos ihmissuhteita niin aina ongelmaa,yksin ei mitään.Yksin yksin olet ihminen kuten tuolla joku kirjottikin.Kyllä ihminen pärjää ja osaa yksinkin.

Tähän ei voi sanoa muuta kuin että älä uhriudu, katkeroidu äläkä rupea kyyniseksi. Jäät yksin.

Vierailija
182/2581 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muiden mielipiteellä ei ole väliä

Suurin osa ihmisistä on todella yksinkertaisia

Tyhmät ihmiset pitää viisasta omituisena

Et ole kenellekkään velkaa omasta menestyksestä

Loisijoista ei koskaan pääse yhteiskunta eroon, ilman radikaalia muutosta.

Huh huh.

Mitä mahtaisit tehdä vammaisille, kuuroille, sokeille...

Ja sinäkö olit se ei-yksinkertaienen. 

Lähinnä mengele tulee susta mieleen.

Ymmärrätkö mikä ero on vammaisella ja loisella ?

Zinc

Eikö se loisiminenkin ole vika. Onko se vähemmän vika kuin sokeutumunen juotuaan 100 % pirtua.

Voi olla, voi olla olematta. 

En minäkään olisi tehnyt päivääkään töitä, jos saman olisin saanut ilmaiseksi. Miksi olisin ?

Ei se vika ole, vaan oman vapaa-ajan maksimointia. Miksi jonkun muun pitäisi käyttää vapaa-aikansa, että joku muu voi käyttää sen mihin itseään huvittaa ?

Sä et olekaan terve. Normaali terve ihminen HALUAA olla tuottava, jos tuottavuushalu puuttuu EI OLE terve.

Nimetään se nyt sitten laiskuudeksi, viitsimättömyydeksi tms.

Ja tämän takana on AINA SYY.

Vau, oot kyl viisas kaveri.  Mitä puoluetta edustat?

Miten sen syyn saa selvitettyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/2581 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin jo pienenä tyttönä että yhteenkään ihmiseen ei voi luottaa.  Nyt keski-ikäisenä olen samaa mieltä mutta paljon vahvemmin, koska olen huomannut sen jokaisen ihmisen kohdalla: keneenkään ei voi luottaa.

Vierailija
184/2581 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saat mitä siedät, aina! Sinulla on mahdollisuus valita, ja sitä saat mitä siedät. Ei se huono kumppani, tai hyväksikäyttävä ystävä välttämättä tahallaan pahalle, eivät vain pysty parempaan, mutta sinä voi valita otatko sitä vastaan vai et. Ei voi vaatia että ihminen muuttu vastaamaan sinun tarpeita, eikä sitä ole realistista vaatia, vaikka kuinka lupaillaan.

Älä koskaan laske elämässä kaikkia munia samaan koriin, älä ihmissuhteissa, älä talousasioissa, älä missään. Muista ettei aina ole hyvä päivä, laita sukanvarteen jotain aina mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
185/2581 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi häviäjiä, ei olisi voittajia.           

Vierailija
186/2581 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin jo pienenä tyttönä että yhteenkään ihmiseen ei voi luottaa.  Nyt keski-ikäisenä olen samaa mieltä mutta paljon vahvemmin, koska olen huomannut sen jokaisen ihmisen kohdalla: keneenkään ei voi luottaa.

Oon huomannut kans.       Sen takia kannattaa huijata koko aika, eikä välittää, jos joku suuttuu.

Vierailija
187/2581 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että korkeampi ikä ei takaa minkäänlaisia käytöstapoja tai viisautta.

Nuorempana luulin, että minua jonkun verran vanhemmat ihmiset ovat jo varmasti tulleet viisaiksi.

No eivät olekaan. Harva ihminen muuttuu sen kummemmaksi iän myötä.

Vierailija
188/2581 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan mene naimisiin.

Vierailija
189/2581 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen, että lapsia ei kannata hankkia. Lapset ovat vaan stressi ja rasite.

Vierailija
190/2581 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muiden mielipiteellä ei ole väliä

Suurin osa ihmisistä on todella yksinkertaisia

Tyhmät ihmiset pitää viisasta omituisena

Et ole kenellekkään velkaa omasta menestyksestä

Loisijoista ei koskaan pääse yhteiskunta eroon, ilman radikaalia muutosta.

Nämä ovat niitä kliseisimpiä oppeja, jotka lähes jokainen sisäistää "poikkeuksellisen älykkäänä" yksilönä.

Olen oppinut, että ihminen kuvittelee itsestään enemmän kuin hän oikeasti on, myös minä itse. Lähes poikkeuksetta jokainen kuvittelee ymmärtävänsä paremmin maailmaa kuin muut. Valitettavasti maailma ei tunne totuutta. Ei ole oikeaa tapaa elää ja ajatella.

Ihminen ei ole hyvä. En myöskään minä itse.

Elämä on kaunista siksi, että se on niin haurasta. Jokaisen elämä voi särkyä hetkessä.

Ei ole yhtä tai kahta oikeaa tapaa elää.

Se, missä ajassa elämme, vaikuttaa meihin. Toisessa ajassa voisimme olla hyvin menestyksekkäitä, kun taas muutama sata vuotta myöhemmin saman ihmisen potentiaali ei pääse täyteen loistoonsa. Siksi ei pidä uskoa käsitystä "hyvästä ihmisestä".

Elämä on loputon tie vastoinkäymisiä, eikä onnea oikein ole olemassa. Jos itse oletkin, miljardit ihmiset eivät ole.

Vierailija
191/2581 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä sitaattia tulee vähän avata, mutta minusta se on todella huojentava:

"Eli ei ole luottamista uteliaisuuteen, rehellisyyteen, eikä siihen mitä rakastaa?

Niin, ääni sanoi,

mutta ei se ole oikeastaan ollenkaan kauheaa, loppujen lopuksi se on huvittavaa."

-2666, Roberto Bolano

Vaikka mitä pettymyksiä elämässäsi tapahtuisikin, ja vaikka kuinka kauheilta ne tuntuisikaan, niin loppujen lopuksi se on toimeliasta, ja täten enemmänkin huvittavaa kuin hirveää.

Vierailija
192/2581 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tunne, että kun muuttaa käytöstään ja toimintamallejaan ystävällisempään, empaattisempaan ja toisia huomioonottavampaan suuntaan, niin muutaman kuukauden aikajänteellä myös itselle tapahtuu enemmän positiivisia asioita ja moni juttu tuntuu "loksahtavan" osittain itsestään paikalleen.

Itsekkyyden ja oman edun tavoittelun karsiminen pois persoonastaan mahdollisuuksien rajoissa.

Mieluiten kokonaan.

M46

Vierailija
193/2581 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pelkää epäonnistumisia, et voi onnistua jos et yritä.

Vierailija
194/2581 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku on pahin

Vierailija
195/2581 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova työ ei palaudu kovana kassavirtana joten ota mukava asento, relaa, ja tee töitä silleen sopivasti.

Pidä vain huoli ettet ole paras tai huonoin.

Vierailija
196/2581 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen vakaumusta voi kunnioittaa vaikka sitä ei jakaisikaan.

Vierailija
197/2581 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista ihmistä ja hänen ajatuksiaan ei voi koskaan täysin tuntea, vaikka hän olisi kuinka läheinen ja omasta mielestäsi ihana ihminen. Voi tulla yllättäen jätetyksi tai petetyksi, vaikka on luullut tuntevansa toisen ja pitänyt häntä luotettavana ja uskollisena.

Vierailija
198/2581 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat valtavat voimavarat laittamalla narsistille rehelliset rajat.

Vierailija
199/2581 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
200/2581 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle se oma napa on aina se lähin napa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi