Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?

Vierailija
22.08.2020 |

Jaetaan hyödyllisiä viisauksia!

Kommentit (2590)

Vierailija
221/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päästä irti. Mikään ei ole oikeasti tärkeää. Älä ota mitään liian vakavasti tai henkilökohtaisesti. Pidä huoli terveydestäsi, se on oikeastaan ainoa millä on loppupeleissä merkitystä.

Hyvin puhuit ittes pussiin.. Kyllä on terveys tärkeää ja otettava vakavasti ja on muitakin asioita missä nämä fraasit eivät suoraan päde. Ärsyttää muutenki tämmöset hokemat esim. asenne ratkaisee.. huoh, kyl sillä pääsee pitkälle, mut ei se kaikkea ratkaise elämässä.

Vierailija
222/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, miten vältyn Jumalan tulevasta vihasta ja iankaikkisesta rangaistuksesta. Siihen liittyy elämässäni kolme asiaa, jotka kuuluu yhteen: 1) olen syntinen ihminen ja olen ansainnut Pyhän Jumalan oikeudenmukaisen ikuisen rangaistuksen, helvetin. 2) siksi Jeesus Kristus, Jumalan Poika, kuoli synnittömänä puolestani ja sovitti ne Jumalan kanssa. Sen vakuudeksi, että Jumala hyväksyi Hänen uhrinsa, Jumala herätti Hänet kuolleista  3) uskon Häneen, olen pyytänyt syntejäni anteeksi ja tehnyt parannuksen ja jatkan sitä.  Pelastun. Tämä maailma ei ole kotini, olen vain kauttakulkumatkalla. Täällä tapahtuu pahoja asioita, mutta ei mitään Jumalan sallimatta. Hän myös on luvannut että kaikki yhdessä vaikuttaa jokaisen uskovan parhaaksi. Ne nihkeimmätkin asiat. Tämä on ollut elämäni mullistavin asia. Ja viisainta mitä olen saanut oppia ja olen kiitollinen siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä voi päättyä koska tahansa. Sain todella pahan epileptisen kohtauksen Thaimaassa ollessani. Lähdin asunnoltani kauppaan ja 1-2 minuttia sen jälkeen kouristelin maassa. Mitään merkkejä siitä ei ollut. Heräsin tavallisesti ja elin normaalisti päivääni. En mitenkään osannut arvata, että se olisi ollut viimeinen, ellei useita sattumia olisi tapahtunut. Tai ehkä ei vaan ollut minun aika lähteä? Ehkä universumi lähetti minulle viestin? En tiedä, mutta tämä avasi silmäni. Kaikki oli niin pienestä, minuuteista kiinni. Onneksi lähdin juuri ennen tätä kauppaan- jos olisin jäänyt vaikka vaihtamaan vaatteita, niin en olisi kirjoittamassa tätä viestiä. Tuntemattomat ihmiset pelastivat henkeni. Onneksi heitä oli kaupan edessä juuri sinä hetkenä. He soittivat ambulanssin minulle. Sydämeni pysähtyi kahdesti ja kouristukset kestivät vaarallisen kauan (20-30minuttia ja niitä tuli monta peräkkäin. Lopulta minut piti laittaa anestesiaan, sillä kohtaukset pahenivat koko ajan). Onneksi ambulanssi tuli nopeasti ja sydämeni saatiin n. Minuutin jälkeen taas käyntiin. Onneksi ei ollut liikaa ruuhkaa ja minut saatiin tarpeeksi ajoissa teholle. Kaikki oli minuuteista ja sekunneista kiinni. 23 vuotiaana kuolin kahdesti. Kuka olisi arvannut? Olen niin kiitollinen siitä, että minut saatiin pelastettua. Tämä oli ensimmäinen ja ainoa epileptinen kohtaus mitä minulla on ollut. Elämä on niin uskomattoman pienestä kiinni. Sitä ei vaa ymmärrä, ellei koe vastaavaa. Jos olisin ostanut vettä edellisenä päivänä pullollisen enemmän jääkaappiin, en olisi lähtenyt kauppaan. Olisin kuollut kotiin. Jos ambulanssi olisi tullut hetkenkään hitaammin, olisin kuollut. Jos ihmisiä ei olisi ollut juuri silloin lähelläni, olisin kuollut.

Opetus: Elä joka ikinen päivä kuten se olisi viimeinen. Koskaan ei voi tietää, milloin loppu tulee. Kuka olisi ikinä arvannut, että itselleni voi käydä näin. En minä ainakaan. Ennen tätä tapahtumaa olin ollut 7 vuotta todella masentunut ja halunnut useasti tappaa itseni. Läheisteni takia en kuitenkaan yrittänyt sitä tosissani. En kuitenkaan välittänyt yhtään jäänkö auton alle tai kuolenko kolarissa, sillä en ikinä käyttänyt turvavyötä. Useamman itsemurhakirjeenkin kirjoitin. Mutta kun heräsin sairaalasta ja kuulin mitä tapahtui, oli ensimmäinen ajatukseni ”luojan kiitos olen hengissä”. Olen edelleen jaksottain masentunut, mutta tiedän nyt, että en halua kuolla. Ja kun masennus hetkeksi lähtee, osaan olla kiitollinen kaikesta pienestä. Auringonlaskusta, lämpimästä päivästä, katosta pään päällä. Nauttikaa elämästä. Vaikeimpinakin hetkinä koittakaa löytää edes pieniä positiivisia asioita. Että on lämmintä vettä (vaikka suihkuun ei jaksakaan viikkoon mennä). Että voit juoda hanavettä, etkä sen takia joudu mennä masentuneena kauppaan. Että on sänky, jossa voi viikon maata masentuneena kun muuhun ei pysty. Nämä auttavat itseäni edes vähän silloin kun on niin vaikeaa, ettei jaksa mennä suihkuun 5 päivään. Ja kun on edes hetken aikaa hyvä tai edes siedettävä olo, yritä nauttia siitä. Kirjoita kaikki positiiviset asiat mitä keksit silloin ylös. Lue niitä kun maailma tuntuu hajoavan.

Tämä viimeinen osa on lähinnä masennuksesta kärsiville ihmisille, mutta myös ihan terveille. Arvostakaa elämää. Terveys on tärkeintä mitä on. Ja voit menettää sen koska tahansa- jopa 5 minuttia tämän viestin lukemisen jälkeen. Sano rakkaimmillesi aina, kuinka paljon heitä rakastat. Sovi riidat ihmisten kanssa. Elä niin, että jos sinun tai tuntemasi ihmisen elämä loppuu yhtäkkiä kuten minulle oli käydä, et kadu lopun elämääsi typerää riitaa, joka jäi ikuisiksi ajoiksi selvittämättä.

Vierailija
224/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuminen ei ole lopullista, epäonnistuminen ei ole kohtalokasta; ratkaisevaa on rohkeus jatkaa eteenpäin.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

― Winston S. Churchill

Vierailija
225/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti elämästä ja seksistä..

Vierailija
226/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?"

Se, että tuo kysymys kuuluu kieliopillisesti "asia, JONKA". Piste.

Vierailija
227/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Live, love, laugh.

Vierailija
228/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain pieni osa asioista elämässä tapahtuu oikeasti ja hyvin suuri osa ”tapahtumista” on oikeastaan kokemaamme, johon vaikuttaa odotukset, ennakkoluulot, tunnetilat ja aiemmat kokemukset.

Vierailija
229/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen EI ole naiselle susi, naiset jotka tätä toistelevat kaivavat ikävä kyllä omaa kuoppaamme.

Vierailija
230/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keneltäkään toiselta ihmiseltä ei pidä odottaa mitään ja turvallisuudentunne tulee siitä kun on mahdollisimman itsenäinen sekä taloudellisesti että henkisesti

Totta. Kaikki eivät vain onnistu esim. saamaan rahaa sukanvarteen.

Vierailija
231/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole sinulle mitään velkaa. Ei kukaan.

Minä kääntäisi tämän niin että minä itse en ole kenellekään mitään velkaa. Lapselleni kyllä huolenpidon. Minusta lapset tulevat ensin. Yritän hänet asettaa etusijalle. En odota kuitenkaan että hän hoitaa minua vanhana tai mitään.

Vierailija
232/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle oli todella iso oivallus joskus kolmekymppisenä ymmärtää, että en voi vaikuttaa kaikkeen, mitä elämässäni tapahtuu, mutta voin valita miten näihin tapahtumiin asennoidun.

Vierailija
233/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhan hoito. Eikä sekään ole oikeastaan kovin tärkeää.

Vierailija
234/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole sinulle mitään velkaa. Ei kukaan.

Mistäs sinä sen nyt  voit tietää minun puolestani ,onko kukaan minulle velkaa vai eikö ?

Vierailija
235/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnen saa vain hyvistä ihmissuhteista, kaikki muu on vain hetkellistä helpotusta tuskaan esim.kaikki addiktiot ,uskonto, päihteet ja shoppailu. Ihminen on laumaeläin .

Vierailija
236/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli ei kerro ihmisen luonteesta, mieltymyksistä, persoonallisuudesta, kiinnostuksen kohteista eikä mistään muustakaan henkisestä ominaisuudesta mitään.

Ihmiset ovat yksilöitä sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
237/2590 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on ohimenevä mielentila, jolla on biologinen tarkoitus.

Vierailija
238/2590 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille tapahtuu kaikkea. (Raamatussa jo mainittu tällainen havainto)

Vierailija
239/2590 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeys käy lankeemuksen edellä.

Vanha viisaus mutta niin totta edelleen.

Vierailija
240/2590 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koskaan luota miehiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi