Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2605)
Ilman pitkämielisyyttä syntyy panettelua, riitoja ja taisteluja.
Kun on jostain päätöksen harkinnan jälkeen tehnyt, ei sitä pidä enää muuttaa painostuksen tai viime hetken tunteiden tai epäilysten vuoksi. Pahimmat virheet olen elämässä tehnyt kun olen muiden antanut vaikuttaa ja muuttanut päätöstäni viime hetkillä.
Yhden tragedia on toisten kahvipöytäkeskustelu.
Loppupeleissä joudut kantamaan tekemäsi ratkaisut ihan yksin.
Vierailija kirjoitti:
Muiden mielipiteellä ei ole väliä
Suurin osa ihmisistä on todella yksinkertaisia
Tyhmät ihmiset pitää viisasta omituisena
Et ole kenellekkään velkaa omasta menestyksestä
Loisijoista ei koskaan pääse yhteiskunta eroon, ilman radikaalia muutosta.
Vastauksistasi kuvastuu itsekeskeisyys, ylimielisyys, ylpeys ja omahyväisyys, joten et ole oppinut mitään tai poiminut vain karvaat marjat elämästä, jotka jatkossa vatsakipua aiheuttavat.
Älä kuvittele, että kukaan muu kuin ehkä oma äitisi on oikeasti sinusta kiinnostunut ja sinun puolellasi ja välittää sinusta. Kaikilla ei äitikään.
Faktoja ei ole. Ihmiskupla kuhisee omaa erinomaisuuttaan, vaan joutuu vielä nöyrtymään ha ha ha. Jokainen meistä!
Parasta luottaa vain itseensä.
Kaikki ihmiset ovat kuolevaisia. Myös minä. Kehoni rappeutuu ja hajoaa aikanaan.
Äitini tapasi sanoa kun elämä oikein vastusti että kyllä se aurinko vielä paistaa risukasaankin. Oli varmaan hänen tapansa ajatella positiivisesti tulevasta. Toisinaan tulee tämä mieleen jos on oikein kekkumainen päivä ja heti alkaa hieman hymyilyttämään.
Säästä, säästä ja säästä rahaa. Kun sitä on, ongelmat on aina pienempiä.
Ammattilaisuus on sitä, että pidät itse huolen omasta pirun tulavisuudesta!
Kukaan muu ei tee sitä puolestasi!
En oikein tiedä mikä olisi hyvä suomennos, mutta seuraava fraasi koskien sosiaalista vuorovaikutusta "give them the benefit of the doubt".
Toisin sanoen, jos joku tuttusi esim. sanoo jotakin, mikä kuulostaa vähän tökeröltä älä HETI oleta, että nyt on joku tarkoituksenmukainen ilkeily kyseessä. Sen sijaan tunnustele ja anna mahdollisuus selittää/tarkentaa.
Kyllä on tullut huomattua, että on NIIN monia sellaisia tilanteita (sekä muiden että omia), joissa joku tulkitsee jonkun asian pahimmalla mahdollisella tavalla ja vetää heti herneen nokkaan jostakin mitä ei mitenkään pahalla tarkoitettu. Asia ehkä muotoiltiin huonosti tai ei ihan ymmärretty toisen tilannetta tai jotain muuta. Ja siitä sitten syntyy ihan hirveää turhaa draamaa. Internet muuten pullollaan sellaista Mielensäpahoittajat Ry lynkkaussakkia, joka voisi ottaa opiksi tästä periaatteesta. Oma äiti kans menneisyydessä oli tässä oikea mestari ja piti usein isälle kuukauden mykkäkouluja ilman, että isä edes yhtään tiesi mistä syystä. Lapsena kun seurasi tuota touhua niin morjens. Onneksi on nykyään tullut järkevämmäksi, kun alkoi kuuntelemaan tätä ohjetta.
Muiden mielipiteistä ja odotuksista on turha välittää, ja pinnallisen "menestyksen" tavoittelu on turhaa.
Älä koskaan syö keltaista lunta!
Luota omaan järkeesi ja vaistoosi. Älä usko kaikkea lukemaasi. Unohda mitä ihmiset sanovat, tarkkaile mitä he tekevät ja kuinka käyttäytyvät. Älä usko mihinkään titteleihin, mätämunia löytyy joka yhteiskuntaluokasta ja heidät kannattaa kiertää kaukaa. Jos joku kohtelee sinua ihan päin persettä, ota jalat allesi ja katkaise välit nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Ole oma itsesi.
Niin typerä lause.
Kukaan ei pysty olemaan mitään muuta kuin ihan oma itsensä.
Älä oleta toisen olevan samaa mieltä kanssasi vaikkei hän kerro mielipidettään. Juorujen uskominen on ajanhukkaa, anna mahdollisuus ja tee päätelmäsi kokemuksesi pohjalta, älä juorujen ja asetettujen ennakkokäsitysten.
Rakastaa ja tulla rakastetuksi.
Että olen erakkoluonne. En kuitenkaan haluaisi elää ihan yksin, vaan kumppanin kanssa. Nuorempana ylläpidin suurta joukkoa kaverisuhteita. Se oli minulle raskasta, vaikka olenkin ystävällinen. Nyt en enää jaksa.
Kärsivällisyys on yliarvostettu hyve ja odottelun jalo taito johtaa ainoastaan tilaisuuksien menettämiseen.