Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajan näyttöviikko

Vierailija
03.03.2023 |

Tänään oli ensimmäinen näyttöpäivä, joka meni todella huonosti. Tää on mun ihan ensimmäinen näyttö, ja jännitti ihan kauheasti. En oikein tule toimeen mun toisen ohjaajan kanssa, muuten kaikki työntekijät ovat todella mukavia, heidön kanssa on mukava työskennellä yhdessä ja ovat ymmärtäväisiä minua kohtaan. Mulla on aika paljon haasteita tarkkaavaisuuden ja impulsiivisuuden kanssa, mutten ole viitsinyt kertoa asiasta, ja uskon että ovat huomanneetkin jo sen. Noh, mutta tänään kokopäivä tuntui olevan söhlöystä kun en oikeen tiennyt mistä aloittaa ja missä järjestyksessö tehdä asiat ja tuntui että ohjaaja hengitti niskaan, tietnekin kahden autettavissa hän auttoi. Unohdin useasti mitä piti tehdä seuraavaksi ja ohjaaja kyseli kokoajan et mikä unohtui ja pelkään että en saa kovin hyvää arvosanaa, vaikka osaan asiat mutta tarvitsisin aikaa ja apua suunnittelun kanssa. En tiedö mitä teen, kun haluaisin että joku muu arvioi näyttöäni kun tämä ohjaaja, kun ei siitä mitään tule. En tiedä mitä teen jos saan huonon arvosanan (1-3/5). Ei semmoisella arvosanalla saa korkeakoulupaikkaa

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt reilusti jos et tiedä tai muista. Tee rauhallisesti,hengitä syvään, hidasta puhetta. Tärkeää on vain se että et anna vääriä lääkkeitä etkä menetä malttiasi.

Vierailija
2/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt reilusti jos et tiedä tai muista. Tee rauhallisesti,hengitä syvään, hidasta puhetta. Tärkeää on vain se että et anna vääriä lääkkeitä etkä menetä malttiasi.

Kumpaakaan ei ole onneksi käynyt. Ongelma on se että työn suunittelu on vielä hakusessa, ja järjestyksen väliin menee toissijaisia asioita. Lisäksi unohdin kokonaan että minun piti esimerkkksi vaihtaa asukkaiden laastarit. Merkkasin verensokerit väärään kohtaa kun olisi pitänyt mutta oikean määrän pistin insuliinia. Lääkenäytön tein jo edellisenä viikkona varuilta jos tulee virhe..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaaja jouti monta kertaa kysymään mikä unohtui ja kerroin sitten että nyt ei tule äkkiä mieleen. Pari kertaa hän joutui muista asioista kysymään mitä unohtui, mutta muistin mitä piti tehdä. Lisäksi unohdin kirjata yhden asukkaan josta jourui huomauttamaan. Muutenkin koko päivä meni penkin alle.

Vierailija
4/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vielä kaksi näyttöpäivää aikaa osoittaa osaamista. Täytyy yrittää perustella mahdollisimman paljon omaa tekemistö ja miettiä ennen kuin tekee pariin kertaan

Vierailija
5/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaaja ei varsinaisesti ole työkaveri kun hänhän on perehdyttäjäsi että opit ja teet oikein. Siinä ei väkisinkään voi olla samanarvoista asemaa. Ja hänen tehtävään kuuluu kysellä miksi teit miten teit ja mitä olisit voinut tehdä paremmin. Olisit kertonut noista ominaisuuksistasi niin olisi varmasti suhtautunut empaattisemmin jo lähtökohtaisesti.

t. toinen opiskelijaohjaaja

Vierailija
6/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja ei varsinaisesti ole työkaveri kun hänhän on perehdyttäjäsi että opit ja teet oikein. Siinä ei väkisinkään voi olla samanarvoista asemaa. Ja hänen tehtävään kuuluu kysellä miksi teit miten teit ja mitä olisit voinut tehdä paremmin. Olisit kertonut noista ominaisuuksistasi niin olisi varmasti suhtautunut empaattisemmin jo lähtökohtaisesti.

t. toinen opiskelijaohjaaja

Mulla oli kaksi ohjaajaa ja toisen kanssa olin paljon enemmän kun tämä näytön arvioija tekee paljon yövuoroja, joita en saa tehdä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja ei varsinaisesti ole työkaveri kun hänhän on perehdyttäjäsi että opit ja teet oikein. Siinä ei väkisinkään voi olla samanarvoista asemaa. Ja hänen tehtävään kuuluu kysellä miksi teit miten teit ja mitä olisit voinut tehdä paremmin. Olisit kertonut noista ominaisuuksistasi niin olisi varmasti suhtautunut empaattisemmin jo lähtökohtaisesti.

t. toinen opiskelijaohjaaja

Mulla oli kaksi ohjaajaa ja toisen kanssa olin paljon enemmän kun tämä näytön arvioija tekee paljon yövuoroja, joita en saa tehdä

Sitä suuremmalla syyllä hänen täytyy pitää pieni etäisyys että pystyy arvioimaan työskentelyäsi paremmin ja tämä on sinun itsesikin etu kun jatkossa haet työpaikkoja. Teillä on yhteinen tavoite kuitenkin eli saada tutkinto kasaan. t. sama

Vierailija
8/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja ei varsinaisesti ole työkaveri kun hänhän on perehdyttäjäsi että opit ja teet oikein. Siinä ei väkisinkään voi olla samanarvoista asemaa. Ja hänen tehtävään kuuluu kysellä miksi teit miten teit ja mitä olisit voinut tehdä paremmin. Olisit kertonut noista ominaisuuksistasi niin olisi varmasti suhtautunut empaattisemmin jo lähtökohtaisesti.

t. toinen opiskelijaohjaaja

Onko se sitten oikein että joku häslä saa empatialla hyvän arvosanan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja ei varsinaisesti ole työkaveri kun hänhän on perehdyttäjäsi että opit ja teet oikein. Siinä ei väkisinkään voi olla samanarvoista asemaa. Ja hänen tehtävään kuuluu kysellä miksi teit miten teit ja mitä olisit voinut tehdä paremmin. Olisit kertonut noista ominaisuuksistasi niin olisi varmasti suhtautunut empaattisemmin jo lähtökohtaisesti.

t. toinen opiskelijaohjaaja

Onko se sitten oikein että joku häslä saa empatialla hyvän arvosanan?

Kiitos kommentistasi. Ei se tarkoita jso tarvitsee aikaa enemmän asioissa (esimerkiksi tarvitse ekirjoittaa itselle muistiin asiat lapulle, jotta muistan ne), että olisin huono työntekijä. En vain voi omalle ominaisuudelleni mitään. Tietenkin ymmärrän, ettei lääkkeiden kanssa saa tulla vieheitä eikä tulekaan koska niissä on tuplatarkastus juuri sitä varten

Vierailija
10/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja ei varsinaisesti ole työkaveri kun hänhän on perehdyttäjäsi että opit ja teet oikein. Siinä ei väkisinkään voi olla samanarvoista asemaa. Ja hänen tehtävään kuuluu kysellä miksi teit miten teit ja mitä olisit voinut tehdä paremmin. Olisit kertonut noista ominaisuuksistasi niin olisi varmasti suhtautunut empaattisemmin jo lähtökohtaisesti.

t. toinen opiskelijaohjaaja

Onko se sitten oikein että joku häslä saa empatialla hyvän arvosanan?

Tottakai erilaiset oppimisvaikeudet kuuluu ottaa huomioon jo perehdytysvaiheessa sekä arvioinneissa myös. t. sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt reilusti jos et tiedä tai muista. Tee rauhallisesti,hengitä syvään, hidasta puhetta. Tärkeää on vain se että et anna vääriä lääkkeitä etkä menetä malttiasi.

Näyttöviikolla ei saa kysyä. Siinähän ongelma onkin.

Vierailija
12/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin lähihoitajaopiskeluni, koska harjoittelupaikat olivat niin kamalia. Tykkäsin koulusta, opettajista, mutta harjoittelut olivat aivan hirveitä. Järkyttäviä ns. ohjaajia. Osa ei halunnut ohjata, oli vain pakko. En saanut kunnon ohjausta missään paikassa. Pahin oli Päiväkumpu Pasilassa. Hirveä paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja ei varsinaisesti ole työkaveri kun hänhän on perehdyttäjäsi että opit ja teet oikein. Siinä ei väkisinkään voi olla samanarvoista asemaa. Ja hänen tehtävään kuuluu kysellä miksi teit miten teit ja mitä olisit voinut tehdä paremmin. Olisit kertonut noista ominaisuuksistasi niin olisi varmasti suhtautunut empaattisemmin jo lähtökohtaisesti.

t. toinen opiskelijaohjaaja

Onko se sitten oikein että joku häslä saa empatialla hyvän arvosanan?

Tottakai erilaiset oppimisvaikeudet kuuluu ottaa huomioon jo perehdytysvaiheessa sekä arvioinneissa myös. t. sama

Eli on täysin reilua että henkilö joka ei saa mitään helpotuksia ja häntä arvioidaan tiukemman seulan läpi saa omalla työllään saman arvosanan kuin toinen joka ei vain opi, eli häneltä ei voi niin paljon vaatiakkaan?

Vierailija
14/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja ei varsinaisesti ole työkaveri kun hänhän on perehdyttäjäsi että opit ja teet oikein. Siinä ei väkisinkään voi olla samanarvoista asemaa. Ja hänen tehtävään kuuluu kysellä miksi teit miten teit ja mitä olisit voinut tehdä paremmin. Olisit kertonut noista ominaisuuksistasi niin olisi varmasti suhtautunut empaattisemmin jo lähtökohtaisesti.

t. toinen opiskelijaohjaaja

Onko se sitten oikein että joku häslä saa empatialla hyvän arvosanan?

Tottakai erilaiset oppimisvaikeudet kuuluu ottaa huomioon jo perehdytysvaiheessa sekä arvioinneissa myös. t. sama

Eli on täysin reilua että henkilö joka ei saa mitään helpotuksia ja häntä arvioidaan tiukemman seulan läpi saa omalla työllään saman arvosanan kuin toinen joka ei vain opi, eli häneltä ei voi niin paljon vaatiakkaan?

ohjaan.fi -sivustolta voit katsoa miten menetellään oppimisvaikeuksia omaavien opiskelijoiden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja ei varsinaisesti ole työkaveri kun hänhän on perehdyttäjäsi että opit ja teet oikein. Siinä ei väkisinkään voi olla samanarvoista asemaa. Ja hänen tehtävään kuuluu kysellä miksi teit miten teit ja mitä olisit voinut tehdä paremmin. Olisit kertonut noista ominaisuuksistasi niin olisi varmasti suhtautunut empaattisemmin jo lähtökohtaisesti.

t. toinen opiskelijaohjaaja

Onko se sitten oikein että joku häslä saa empatialla hyvän arvosanan?

Tottakai erilaiset oppimisvaikeudet kuuluu ottaa huomioon jo perehdytysvaiheessa sekä arvioinneissa myös. t. sama

Eli on täysin reilua että henkilö joka ei saa mitään helpotuksia ja häntä arvioidaan tiukemman seulan läpi saa omalla työllään saman arvosanan kuin toinen joka ei vain opi, eli häneltä ei voi niin paljon vaatiakkaan?

ohjaan.fi -sivustolta voit katsoa miten menetellään oppimisvaikeuksia omaavien opiskelijoiden kanssa.

Minä kysyin sinulta, onko se reilua?

Vierailija
16/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaako se toinen ohjaaja sua vai unohteletko muutenkin?

Vierailija
17/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja ei varsinaisesti ole työkaveri kun hänhän on perehdyttäjäsi että opit ja teet oikein. Siinä ei väkisinkään voi olla samanarvoista asemaa. Ja hänen tehtävään kuuluu kysellä miksi teit miten teit ja mitä olisit voinut tehdä paremmin. Olisit kertonut noista ominaisuuksistasi niin olisi varmasti suhtautunut empaattisemmin jo lähtökohtaisesti.

t. toinen opiskelijaohjaaja

Onko se sitten oikein että joku häslä saa empatialla hyvän arvosanan?

Tottakai erilaiset oppimisvaikeudet kuuluu ottaa huomioon jo perehdytysvaiheessa sekä arvioinneissa myös. t. sama

Eli on täysin reilua että henkilö joka ei saa mitään helpotuksia ja häntä arvioidaan tiukemman seulan läpi saa omalla työllään saman arvosanan kuin toinen joka ei vain opi, eli häneltä ei voi niin paljon vaatiakkaan?

ohjaan.fi -sivustolta voit katsoa miten menetellään oppimisvaikeuksia omaavien opiskelijoiden kanssa.

Minä kysyin sinulta, onko se reilua?

Kyllä se minusta on. Koulu on jo tehnyt sen esivalinnan keitä ottavat oppilaikseen ja minun tehtäväni on saattaa opiskelija tutkinnosta läpi. Vaikka olisi joku lukivaikeus tms, voi silti hyvin tehdä sellaisia työtehtäviä jossa se ei ole este. Ei työelämä ole noin mustavalkoinen kuten kuvittelet.

Vierailija
18/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressaako se toinen ohjaaja sua vai unohteletko muutenkin?

Välillä mutta en näin paljon kuin tänään tänään tuli liikaa ja liian tyhmiö virheitä.

Vierailija
19/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja ei varsinaisesti ole työkaveri kun hänhän on perehdyttäjäsi että opit ja teet oikein. Siinä ei väkisinkään voi olla samanarvoista asemaa. Ja hänen tehtävään kuuluu kysellä miksi teit miten teit ja mitä olisit voinut tehdä paremmin. Olisit kertonut noista ominaisuuksistasi niin olisi varmasti suhtautunut empaattisemmin jo lähtökohtaisesti.

t. toinen opiskelijaohjaaja

Onko se sitten oikein että joku häslä saa empatialla hyvän arvosanan?

Tottakai erilaiset oppimisvaikeudet kuuluu ottaa huomioon jo perehdytysvaiheessa sekä arvioinneissa myös. t. sama

Eli on täysin reilua että henkilö joka ei saa mitään helpotuksia ja häntä arvioidaan tiukemman seulan läpi saa omalla työllään saman arvosanan kuin toinen joka ei vain opi, eli häneltä ei voi niin paljon vaatiakkaan?

ohjaan.fi -sivustolta voit katsoa miten menetellään oppimisvaikeuksia omaavien opiskelijoiden kanssa.

Minä kysyin sinulta, onko se reilua?

Kyllä se minusta on. Koulu on jo tehnyt sen esivalinnan keitä ottavat oppilaikseen ja minun tehtäväni on saattaa opiskelija tutkinnosta läpi. Vaikka olisi joku lukivaikeus tms, voi silti hyvin tehdä sellaisia työtehtäviä jossa se ei ole este. Ei työelämä ole noin mustavalkoinen kuten kuvittelet.

Ihanaa, että on olemassa tälläisiäkin ohjaajia. Voin sen verran kertoa että mulla on adhd. En sitä työpaikalla ole kenellekkään ilmoittanut, mutta ne ketkä ymmärtää ymmärtävät ja ymmärrän jos eivät ymmärrä. En ole halunnut sellaista leimaa itselleni työpaikalla, kun menen kesäksi sinne myös töihin.

Vierailija
20/33 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjaaja ei varsinaisesti ole työkaveri kun hänhän on perehdyttäjäsi että opit ja teet oikein. Siinä ei väkisinkään voi olla samanarvoista asemaa. Ja hänen tehtävään kuuluu kysellä miksi teit miten teit ja mitä olisit voinut tehdä paremmin. Olisit kertonut noista ominaisuuksistasi niin olisi varmasti suhtautunut empaattisemmin jo lähtökohtaisesti.

t. toinen opiskelijaohjaaja

Onko se sitten oikein että joku häslä saa empatialla hyvän arvosanan?

Tottakai erilaiset oppimisvaikeudet kuuluu ottaa huomioon jo perehdytysvaiheessa sekä arvioinneissa myös. t. sama

Eli on täysin reilua että henkilö joka ei saa mitään helpotuksia ja häntä arvioidaan tiukemman seulan läpi saa omalla työllään saman arvosanan kuin toinen joka ei vain opi, eli häneltä ei voi niin paljon vaatiakkaan?

ohjaan.fi -sivustolta voit katsoa miten menetellään oppimisvaikeuksia omaavien opiskelijoiden kanssa.

Minä kysyin sinulta, onko se reilua?

Kyllä se minusta on. Koulu on jo tehnyt sen esivalinnan keitä ottavat oppilaikseen ja minun tehtäväni on saattaa opiskelija tutkinnosta läpi. Vaikka olisi joku lukivaikeus tms, voi silti hyvin tehdä sellaisia työtehtäviä jossa se ei ole este. Ei työelämä ole noin mustavalkoinen kuten kuvittelet.

Ihanaa, että on olemassa tälläisiäkin ohjaajia. Voin sen verran kertoa että mulla on adhd. En sitä työpaikalla ole kenellekkään ilmoittanut, mutta ne ketkä ymmärtää ymmärtävät ja ymmärrän jos eivät ymmärrä. En ole halunnut sellaista leimaa itselleni työpaikalla, kun menen kesäksi sinne myös töihin.

Tosiaan olisit ehkä saanut ymmärtäväisempää opastusta jos olisit kertonut ohjaajallesi tuon saman mutta jos on jo töitäkin luvattu, hyvinhän sulla sitten menee. Onnea matkaan vielä loppurutistukseen :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi