Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?

Vierailija
22.08.2020 |

Jaetaan hyödyllisiä viisauksia!

Kommentit (2579)

Vierailija
101/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tupata jos ei tykätä. Tämä vaatii ymmärrystä ja nöyryyttä.

Vierailija
102/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Nobody’s got me like I’ve got me. ”. Eli se, että kukaan ei huolehdi minusta niinkuin minä itse. Vain oman itsensä kanssa on pakko elää koko elmänsä, joten kannattaa tehdä sellaisia asioit ja valintoja, jotka ovat itselle parhaaksi. En tarkoita tällä, etteikö tulisi ajatella myös muita ihmisiä, mutta toisille ei kannata elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tupata jos ei tykätä. Tämä vaatii ymmärrystä ja nöyryyttä.

Sekä tietysti hyvää mielenterveyttä.

Vierailija
104/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menestys vaatii aina kovaa työtä. Et voi miellyttää kaikkia ihmisiä.

Tärkein asia elämässä ovat läheisesi.

Vierailija
105/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta valittaminen. Jos joku asia ärsyttää, tee sille jotain. Pelkkä valittaminen ei muuta asioita mihinkään.

Vierailija
106/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoa seuraa pitää välttää viimeiseen asti. Olen oppinut myös ymmärtämään että sanonta: "seura tekee kaltaisekseen" pitää ymmärtää paljon laajemmin kuin miten se yleensä ymmärretään.

Nimittäin ihminen joka ei välitä paskaakaan omasta terveydestään, ei taatusti välitä sitäkään vähää sinun terveydestäsi, ja pidemmän päälle hän altistaa sinutkin samoille haitoille ja riskeille joita itse ottaa.

Ihminen joka ei välitä omasta tulevaisuudestaan, ei välitä sinunkaan tulevaisuudestasi.

Ihminen joka ei huolehdi omasta omaisuudestaan, ei huolehdi sinunkaan omaisuudestasi.

Ihminen joka ei välitä omasta maineestaan ja kunniastaan, ei välitä sinunkaan maineestasi.

Siis kannattaa pyrkiä olemaan ihmisten kanssa jotka ovat hieman viisaampia kuin sinä, ja oppia heiltä viisautta ja tulla viisaammaksi.

On olemassa sellaisia ihmisiä että jos heille antaa kasan tiiliä, kohta heillä on kaupunki. Ja on olemassa sellaisia ihmisiä että jos heille antaa kaupungin, hetken päästä heillä on vain kasa tiiliä. On olemassa ihmisiä joille voit ostaa vaikka uuden auton, niin kahden viikon päästä se auto näyttää jo vanhalta romulta.

Sellaisten kanssa ei kannata olla missään tekemisissä, eikä varsinkaan alkaa minkäänlaiseen parisuhteen tapaiseenkaan heidän kanssaan. He vain vetävät sinutkin alas omalle tasolleen. Seura totisesti tekee kaltaisekseen.

Olen itse tehnyt kerran tuon virheen parisuhteeseen ryhtyessäni, ja maksan edelleen hintaa siitä. Toista kertaa en tee sitä virhettä.

Vierailija
107/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin asia peruuntuu sinulta rehellisellä syyllä. Niin muista, että sillä varjeltiin sinua siltä asialta jonka olit jo etukäteen vaistonnut.

Vierailija
108/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loisuus on hieman monisyisempi asia. Esim. minua pidettäneen loisena kun te ns. "normaalit ihmiset" kiusasitte ja hajotitte minut niin systemaattisesti että menetin mielenterveyteni. Työhön en teidän keskellenne halua, mutta eläimiä autan kyllä aika paljon vapaaehtoistyönä. Ihmiskunta itsessään on viheliäinen loinen ja nämä suuresti kuluttavat ja omista verorahoistaan meteliä pitävät loisivat eniten, maapallon kustannuksella. 

Kiitos tästä :) Hyvin kiteytetty. On kyllä niin totta, että ihmiset itse loisivat tätä maapalloa pilalle, eniten yleensäkin ne, joilla on eniten varaa.

Tästä tulikin mieleeni par muuta viisautta:

-Kannattaa pyrkiä katsomaan kokonaisuuksia, eikä pelkkiä yksittäisiä asioita. (Esim. luonnon hyvinvoinnin kokonaisuus, ei esim. pelkästään ilmastonmuutos, jonka perusteella rakennetaan esim. ydinvoimaa, joka on muulla tavalla haitallista.)

- Luontoa tulee kunnioittaa kaikessa tekemisessä, sillä luonto on meidänkin elämän perusta ja kaiken tasapainon pohja. Olemme osa luontoa, luonto on meissä ja me ollaan luonnossa.

- Yhteinen hyvä on yleensä myös sinun hyväsi, tavalla tai toisella. Itsekkyys ei kannata, ahneus aiheuttaa vain ikävyyksiä, vaikka näennäisesti saisikin ensin jotakin sen perusteella.

Vierailija
109/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä tätä päivää ja joka ikinen päivä. Eli älä elä haaveillen ja odottaen jotain tulevaa.

Ole kiitollinen siitä mitä sinulla on, se tekee sinut onnelliseksi, kun et koko ajan halua jotain muuta tai lisää , mitä sinulla ei ole.

Vierailija
110/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahuus voittaa aina. Tarpeeksi häikäilemätön ottaa, mitä tahtoo.

Ole kiero ja esitä, että välität, niin selviät.

Häikäilemättömän elämä on pohjimmiltaan tyhjä. Ei ole perustaa mille rekentaa, vaikka olisi saanut näennäisesti haluamansakin. Kun tekemisen henkinen puoli on mätä, niin vaikka luulisi saavansa mitä haluaa, niin sen onkin kaikki vain kulissia. Sillä kun henkinen tarkoitus ja pohja puuttuu tekemisestä ja toimintaa ohjaa itsekkyys tai jopa ilkeys talloen muita mennessäsi, niin kaikki on yhtä tyhjän kanssa, eikä sun sisin, se kuka todella olet, saa mitään tyydytystä tekemistäsi ja "saavuttamistasi" asioista ja elämä latistuu pelkäksi pinnaksi ja kulissiksi.

Vierailija
111/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on vain tämä yksi kappale, eikä sitä samanlaisena voi korvata mikään!

Vierailija
112/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäitsekkyys on se juttu.

Vierailija
113/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olemme itse vastuussa siitä mitä teemme tai jätämme tekemättä, on asioita joihin emme voi vaikuttaa joten niitä on sitten taas turha jäädä vatvomaan.

Katkeruus ja kateus ei johda mihinkään, käsittele asiat ja jatka elämää, vaikka pienin askelin.

Elä itsesi näköistä elämää, tee niitä asioita mitä haluat, kohtele muita niin kuin haluaisit itseäsi kohdeltavan.

Yritä elää positiivisella elämän asenteella ja ratkaisukeskeisesti.

Vierailija
114/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän rajallisuus. Pitää tehdä asioita nyt, kuolleena se on myöhäistä.

Elämää ei voi suunnittella paljoa eteenpäin. Muutoksia, yllätyksiä ja menetyksiä tulee. Siksi varmaankin en osaa koronaa paljoa pelätä. Toimin kyllä ohjeiden mukaan, mutta en koe ahdistusta.  Onko niin, että ne jotka eivät ole kokeneet elämän arvaamattomuutta, ahdistuvat nyt koronasta?

-m

Vierailija
115/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luota kehenkään paitsi itseesi.

Vierailija
116/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvä elämässä riippuu siitä, millaisia ihmisiä sinulla on lähipiirissäsi. Turha kuvitella, että yksin saavuttaa yhtään mitään (onnea tai onnistumisia opinnoissa/töissä).

Ystävät ja perhe ovat onnen rakennusaineet. Jos siellä joku homma sakkaa, elämästä tulee yhtä kärsimysnäytelmää ja elämänhallinta kärsii pahasti.

Vierailija
117/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiin 98 vielä jatkona:

Paha saa harvoin palkkansa ja monesti ei koskaan. Silti on tärkeää, että on ihmisiä, jotka eivät mene siihen pahaan mukaan vaan haluavat tehdä hyvää ja silloin voi miettiä kummalla puolella sinä haluat olla.

Moni ”hyvä” ihminen onkin paha ihminen todellisuudessa ja vain harvat sen tietävät, kun henkilö osaa näytellä muille. Se tuntuu väärältä ja surulliselta, mutta sitä ei kannata miettiä liikaa jo itsensäkin takia.

Jotkut ihmiset vaan ovat pahoja ja nauttivat, kun saavat loukata muita. Aina tälle käytökselle ei ole mitään syytä, vaikka monet tarjoavat selitykseksi vaikka mitä ja mikään ei oikeuta sellaiseen.

Joillakin ihmisillä ei ole omaatuntoa ja empatia on vieras sana monille.

Elämässä moni asia on epäreilua.

Jos olet aidosti hyvä ihminen niin voit kärsiä siitä paljon. Hyvyys voi olla myös vahvuus, mutta joskus taakka.

Vahvuus tarkoittaa usein sitä, että ihminen on toisia alistava ja ilkeä ihminen mikä ei ole todellinen vahvuuden määritelmä ja nämä ihmiset eivät oikeasti ole mitään vahvoja, vaikka he sellaisen määritelmän saavatkin.

Joskus ihminen saa ajatella olevansa parempi kuin joku toinen ja miettiä, että minä en tekisi näin esim toista ihmistä kohtaan. Itsestään voi etsiä hyviä puolia olematta liian ylpeä.

Kaikkea ei tarvitse antaa anteeksi etenkään jos sinulla ei ole mitään tekemistä asian kanssa ja et ole syyllinen mihinkään. 

Ihmissuhteet voivat antaa sinulle paljon hyvää, mutta myös monesti pahaa.

Jos olet erilainen niin  oletkin muista outo ja vääränläinen ihminen. Mieti silti itse minkälainen haluat olla ja älä muuta itseäsi kenenkään takia.

Elämä olisi helpompaa, mutta monet ihmiset tekevät toisten elämästä vaikeampaa.

Jos voit olla onnellinen ja elämässäsi on kaikki hyvin  niin iloitse kaikesta sillä olet saanut todellisen "lahjan" jonka arvoa et ehkä ymmärräkään, jos et siihen pysty niin yritä etsiä edes pieniä hetkiä, kun voit hyvin.

Älä koskaan luovu omasta periaatteesta muiden vuoksi vaan kulje omaa tietäsi. Se voi olla vaikea tie, mutta valehtelu on vielä raskaampaa.

Jokainen ihminen on arvokas olemalla vain oma itsensä. Riittää kun sinä vaan uskot siihen ja muut saavat ajatella mitä haluavat sillä sinä itse määrität sen mikä sinulle on tärkeää ja jos sinä arvostat toista ihmistä niin se riittää ja ehkä tästä kaikesta muodostuu jotain uutta ja parempaa joka saa muutkin ajattelemaan toisin. Tämä ajattelu voi olla harvinaista, mutta tärkeintä on se mihin sinä uskot ja miten haluat elää.

Jokainen ihminen jättää jälkensä muiden elämään. Mieti minkälaisen jäljen sinä haluat jättää.

Heikkous ei ole häpeä vaan ilkeys ja pahuus on. 

Vahvat eivät polje toisia toisia maahan vaan nostavat ylös. Tosin monesti ne vahvat ihmiset ovat itse kokeneet kovia ja jaksavat silti auttaa vielä muitakin. Heillä on ehkä enemmän ymmärrystä.

En ole uskonnollinen, mutta ”tee toisille niin kuin haluat muiden tekevän sinulle” on silti tärkeä.

Anna muiden elää omaa elämäänsä. Älä tuomitse turhaan ja puutu asioihin mitkä eivät sinulle kuulu.

Elä omien arvojesi mukaan, jokaisella on oma tie.

Lemmikki on parempi ystävä kuin ihminen.

( pahoittelut pitkä lista, mutta elämä on opettanut minulle jo todella paljon, vaikka aika nuori olenkin ja sen on saanut monesti ikävän asian kautta kokea)

Vierailija
118/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi olla monta vuotta ilkeä ja kateellinen. Hän ei huomaa tai välitä miten se kääntyy lopulta häntä itseään vastaan.

Vierailija
119/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotka tarvitsevat sinua vain hyötyäkseen.

He eivät ansaitse sinua.

Vierailija
120/2579 |
23.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on itse vastuussa omasta onnellisuudestaan.

Vanhemmilla on oikeus omaan elämään, aikuiset lapset ja heidän lapsensa eivät ole elämän sisältö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi