Mikä on viisain asia, minkä olet oppinut elämästä?
Kommentit (2579)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muiden mielipiteellä ei ole väliä
Suurin osa ihmisistä on todella yksinkertaisia
Tyhmät ihmiset pitää viisasta omituisena
Et ole kenellekkään velkaa omasta menestyksestä
Loisijoista ei koskaan pääse yhteiskunta eroon, ilman radikaalia muutosta.
Huh huh.
Mitä mahtaisit tehdä vammaisille, kuuroille, sokeille...
Ja sinäkö olit se ei-yksinkertaienen.
Lähinnä mengele tulee susta mieleen.
Ymmärrätkö mikä ero on vammaisella ja loisella ?
Zinc
Eikö se loisiminenkin ole vika. Onko se vähemmän vika kuin sokeutumunen juotuaan 100 % pirtua.
Voi olla, voi olla olematta.
En minäkään olisi tehnyt päivääkään töitä, jos saman olisin saanut ilmaiseksi. Miksi olisin ?
Ei se vika ole, vaan oman vapaa-ajan maksimointia. Miksi jonkun muun pitäisi käyttää vapaa-aikansa, että joku muu voi käyttää sen mihin itseään huvittaa ?
Sä et olekaan terve. Normaali terve ihminen HALUAA olla tuottava, jos tuottavuushalu puuttuu EI OLE terve.
Nimetään se nyt sitten laiskuudeksi, viitsimättömyydeksi tms.
Ja tämän takana on AINA SYY.
Ei vaan aivopesty haluaa miellyttää muita ja olla MUILLE tuottava.
Zinc
Terve ihminen voi istua vaikka puun alla siemailemassa jääteetä.
Lienee turha jatkaa tätä 10 wuotta wanhaa ketjua, jos meidän mielipiteet on päinvastaisesta mallista, ja se esität idijoottina omat asiasi TOTUUTENA.
Mä sentään vaan sanon, että mun mielipiteet on mun mielipiteitä. Se tekee tästä jo sen, kun keskustelisi 10 wuotiaiden kanssa.
Ei maksa vaivaa..
Suurin osa kaikista mahdollisista ajatuksista on kirjattu ylös ja auki analysoitu useassa muodossa - lukeminen siis on erityisen kannattavaa.
Sitä voi myös tehdä yksin, jolloin hiljalleen syntyville & muovautuville mielipiteilleen voi viitata kintaalla ja keskittyä valitsemaansa näkökulmaan.
Toinen voisi olla vaikkapa: Ihmisten kanssa ei tarvitse kamppailla mikäli osaa valita sanansa oikein. Tämän kehittymistä edesauttaa ensimmäinen.
-Old-school -satanisti
Älä jahtaamalla jahtaa onnellisuutta. Anna sen tulla niissä pienissä hetkissä, jos on tullakseen, sillä usein jollain hyvin paradoksaalisella tavalla sitä tulee itseasiassa onnettomammaksi mitä enemmän kyseistä tunnetta yrittää pakottaa.
Jos elämäsi tyhjyys, tyytymättömyys ja raastavuus kumpuaakin sisältäpäin, et voi ratkaista sitä pelkästään ulkoisilla asioilla. Alanavaihto, uusi työpaikka, ylennys, uusi parisuhde, uudelle paikkakunnalle tai ulkomaille muuttaminen, koko elämän rustaaminen uusiksi; mikään näistä itsessään ei täytä tyhjyyden tunnetta sisältäsi etenkin, jos se on peräisin käsittelemättömistä asioista menneisyydessä.
Mutta tuskin olisin näitä neuvoja nuorempana kuunnellut. Miettinyt vain mitä tuo vanha elämäänsä kyllästynyt kääkkä väittää, että elämän tarkoitus ei ole onnellisuus tai ettei nurmi muka ole vihreämpää aidan toisella puolella, ei vain itse ole jaksanut mennä sinne.
Vierailija kirjoitti:
Viisain asia: älä ota palstahulluja tosissasi.
Trust no one
Zinc
Älä ota niitä muulloinkaan tosissasi. Ihan yhtä hulluja ne on silloinkin.
Vierailija kirjoitti:
Älä jahtaamalla jahtaa onnellisuutta. Anna sen tulla niissä pienissä hetkissä, jos on tullakseen, sillä usein jollain hyvin paradoksaalisella tavalla sitä tulee itseasiassa onnettomammaksi mitä enemmän kyseistä tunnetta yrittää pakottaa.
Jos elämäsi tyhjyys, tyytymättömyys ja raastavuus kumpuaakin sisältäpäin, et voi ratkaista sitä pelkästään ulkoisilla asioilla. Alanavaihto, uusi työpaikka, ylennys, uusi parisuhde, uudelle paikkakunnalle tai ulkomaille muuttaminen, koko elämän rustaaminen uusiksi; mikään näistä itsessään ei täytä tyhjyyden tunnetta sisältäsi etenkin, jos se on peräisin käsittelemättömistä asioista menneisyydessä.
Mutta tuskin olisin näitä neuvoja nuorempana kuunnellut. Miettinyt vain mitä tuo vanha elämäänsä kyllästynyt kääkkä väittää, että elämän tarkoitus ei ole onnellisuus tai ettei nurmi muka ole vihreämpää aidan toisella puolella, ei vain itse ole jaksanut mennä sinne.
Mä olen kyllä aivan päinvastaista mieltä, että elämän tarkoitus ON onnellisuus.
Se ettei se toteudu kus.i.päistä johtuen ei tarkoita, etteikö se olisi tarkoitus.
Mikäs sun tarkoitus sille sitten on? Sen unohdit kertoa ..
Zinc
Toiset eivät ole kiinnostuneita sinusta niin paljon kuin luulet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh.
Mitä mahtaisit tehdä vammaisille, kuuroille, sokeille...
Ja sinäkö olit se ei-yksinkertaienen.
Lähinnä mengele tulee susta mieleen.
Ymmärrätkö mikä ero on vammaisella ja loisella ?
Zinc
Ymmärrän. Ymmärrätkö sinä?
Miksi erottelet vialliset ihmiset?
Onko sokeus/kuurous/vammautuminen jotenkin hyväksyttävämpi vika kuin laiskuus, kykenemättömyys, sairaus.
On se jotenkin hyväksyttävämpää, kuin se, ettei huvita.
Zinc
Kyllä siinä on monia eri tasoja. Jossain kohdissa joku voi olla kykenemätön muistakin syistä, mutta sittenhän se nimenomaan asiaa tutkimalla selviää.
Miksi jonkun toisen pitäisi tehdä jonkun muun eteen töitä, jos sitä toista ei huvita ? Miksi ?
Voi hyvää päivää.
On kai sen huvittamattomuuden takana AINA jokin syy.
Masennus, uupumus...
Woi hyvää iltaa, kun juuri kerroin, että en minäkään työnteosta niin paljon nauti, että jos saman olisin saanut ilman, niin olisi kyllä jäänyt työt tekemättä.
Aika moni lottovoittajakin lopettaa ne ihanat päiwäduunit siihen.
Zinc
Ei enempää sialle helmiä.
Se on moro
Jep, juuri sanoin, ettei lisää heru 10 wuotiaan tasolla oleville.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Toiset eivät ole kiinnostuneita sinusta niin paljon kuin luulet.
Tää on taas fuulaa. Mä olen aina toivonut, että voisi elellä rauhassa, mutta matrix seuraa perässä.
Zinc
Ne kyllä haluaa USKOTELLA sinulle, etteivät olisi perässäsi ..
(jos sinä olet ihminen, kuten minä, etkä robotti)
en ole missään tekemisissä tatuoidun ihmisen kanssa .he ovat poikkeavia narsisteja
Tärkeintä on pyrkiä aina hyvään. Jos siihen pyrkii, pitää olla myös vahva. Ei saa katkeroitua, vaan kestää kaikki suru ja murhe mitä eteen tulee, ja pyrkiä aina eteenpäin parempaa kohti.
Yliopiston professorit on loppupeleissä vain ihmisiä kuin muutkin alasta riippumatta. He yrittävät vaan näytellä meille opiskelijoille joitain ihmeen akateemisia jumalia/jumalattaria. T: 26-vuotias yliopisto-opiskelija nuorimies
Jokaisen elämässä on huolia, suruja ja vastoinkäymisiä. Kaikista se vaan ei näy päälle. Älä koskaan oleta, saati sano, että "tuo ei tiedä oikeasta elämästä mitään, se on aina päässyt helpolla." Koskaan et tiedä, millaista taakkaa toinen hiljaisuudessa kantaa.
"Ennen muuta varjele sitä, mikä on sydämessäsi - siellä on koko elämäsi lähde."
Raamattu, Sananlaskut 4:23
Kodin sisustus / siisteys ei ole naisen mitta kuten ei myöskään kropan koko tai malli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pöljä yläpeukuttaa tätä?
Eikun ne pöljät just ei yläpeukuta tätä ;)
Kauneus on katoavaista. Kuolema tulee kaikille aikanaan, ei armahda rikkaita eikä köyhiä. Joten aivan sama miten elämää elellään.
Vierailija kirjoitti:
Yliopiston professorit on loppupeleissä vain ihmisiä kuin muutkin alasta riippumatta. He yrittävät vaan näytellä meille opiskelijoille joitain ihmeen akateemisia jumalia/jumalattaria. T: 26-vuotias yliopisto-opiskelija nuorimies
Toki hekin ovat opiskelemalla paikkansa ansainneet enkä vähättele sitä. Mutta onneks yliopistosta valmistumisen jälkeen on myös muitakin polkuja työelämässä kuin yliopistolle töihin jääminen.:-) T: tämän viestin kirjoittanut
Kaiken ei pidä olla niin täydellistä.
Kaikkea ei tarvitse itse tehdä tai ottaa vastuulleen. Apua saa pyytää.
Ennakoi. Ole askeleen edellä.
Viisain asia: älä ota palstahulluja tosissasi.