Nousuhumala päällä, kysy äkkiä jotain!
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli nii kova selkäkipu eikä särkylääkkeet auttanu nii kävin hakeen kopan kaljaa. Johan auttaa. Mullaki nousuhumala. Monelta menet nukkumaan?
Mä oon joskus tehnyt saman, paitsi en just kaljalla. Mikä sun selkäkivun aiheuttaa? Mulla saattaa olla hyviä tai huonoja vinkkejä siihen.
Ap
Ei mitään hajua. Aamulla herätessä tuli kyyneleet silmiin kivusta kun yritin kammeta itseni vessaan. Oikea jalka petti alta. Veikkaan että joku hermojumi? Lihasrelaksantti ois varmaan auttanut mutta ei sellaisia ollut tarjolla. Yritin vähän venytellä ja liikkua kivun rajoissa. Pohkeet myös todella kipeänä, mutta veikkaan että se on koronan jälkitiloja. Alkoholi vissiin rentoutti sen verran kroppaa että kipu vähän hellitti.
Apua, kuulostaa pahalta :O Tähän mulla ei sitten ole hyviä tai huonoja neuvoja, mutta ehkä alkoholi on ihan hyvä relaksantti tuohon, jos ei muuta ole. Ettei sun vain pitäis soitella lääkäriin, jos vielä huomennakin vaivaa?
Ap
Ootpas sä herttainen ihminen:) mä oon itseasiassa sairaanhoitaja ammatiltani (hävettää myöntää). Oon yrittäny saada 2 päivää yhteyttä terveysasemalle ihan muissa asioissa mut ovat niin ruuhkautuneet ettei ole vastattu edes soittopyyntöön. Ajattelin siis katsella vielä viikonlopun yli kun ei oo sillä tavalla mitään super hälyttävää (ei karkaile ulosteet alle ym). Kiitos huolenpidosta!
No sä varmasti sitten osaat arvioida tilanteen vakavuuden! Kuulosti vaan tosi pahalta tuo, kun jalka petti alta. Mulla on kaikenlaisia kipuja selässä ollut, muttei tuollaista kuitenkaan. Tsemppiä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
wiinapiru kirjoitti:
jokaista delirium tremensiä on aikanaan edeltänyt nousuhumala.
eikö pelota??
👹mitä se tarkottaa?
Delirium tremens on juoppohulluus, eli tila, joka kehittyy pitkäkestoisen alkoholinkäytön jälkeen, kun selviäminen alkaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos mäkin saan kysyä, niin mulla olis yks kysymys, ja se liittyy Le bureau -sarjaan: onko Guillaume sosiopaatti vai aidosti empaattinen ihminen? Oon miettynyt tätä sarjan edetessä. Nyt on menossa kausi 4.
Ap
Niin, ja jos joku sattuu olemaan innokas pohtimaan Le Bureauta, niin voin bonariksi kertoa, että Guillaume kulkee meillä nimellä Kiljami.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä juot? Juoko miehesikin nyt?
Mä avasin aiemmin tuon "mitä lasissa" -ketjun, siellä on juomavalintani, joka on tämä: https://www.alko.fi/tuotteet/408387/Escapada-Vinho-Verde-Ros-2019/
Mun mies lähti iltapäivällä reissuun tapaamaan kavereita, luulisin, että siellä ei lasiin syljeskellä, vaan siitä päin vastoin juodaan.
Ap
https://www.alko.fi/tuotteet/914487/Casa-Marrone-Appassimento-Organic-2…
Casa Marrone Apassimento Organic 2019. Yleensä harrastan kuivia kuohuviinejä, mutta tämä on ihan hyvä punkuksi.
Minäkin saan usein kunnon raivojysärin punaviineistä, mutta pari lasillista kestää, jos on asiallinen punkku ja nauttiminen kohtuullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä avasin aiemmin tuon "mitä lasissa" -ketjun, siellä on juomavalintani, joka on tämä: https://www.alko.fi/tuotteet/408387/Escapada-Vinho-Verde-Ros-2019/
Mun mies lähti iltapäivällä reissuun tapaamaan kavereita, luulisin, että siellä ei lasiin syljeskellä, vaan siitä päin vastoin juodaan.
Ap
Casa Marrone Apassimento Organic 2019. Yleensä harrastan kuivia kuohuviinejä, mutta tämä on ihan hyvä punkuksi.Minäkin saan usein kunnon raivojysärin punaviineistä, mutta pari lasillista kestää, jos on asiallinen punkku ja nauttiminen kohtuullista.
Tuo on tanniininen, joten mun täytyisi kiertää se kaukaa! Ei oo montaa vuotta siitä, kun sain oksennusmigreenin lasillisesta! Mä kyllä ihan tykkäisin punkusta, mutta kun ei voi tietää, milloin kakki osuu tuulettimeen, niin harvoin uskallan juoda.
Mä en oo kauheasti kuohareita juonut, kun niissä on se ongelma, että pitää juoda se pullo kerralla. Aina joskus juhlatilanteissa, mutta tykkään kyllä. Käytiin tänään ostamassa pikkupullo sampanjaa tuon avioitumisen merkkipäivän kunniaksi, mutta taitaa mennä sen nauttiminen ens viikonloppuun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Casa Marrone Apassimento Organic 2019. Yleensä harrastan kuivia kuohuviinejä, mutta tämä on ihan hyvä punkuksi.Minäkin saan usein kunnon raivojysärin punaviineistä, mutta pari lasillista kestää, jos on asiallinen punkku ja nauttiminen kohtuullista.
Mä en oo kauheasti kuohareita juonut, kun niissä on se ongelma, että pitää juoda se pullo kerralla. Aina joskus juhlatilanteissa, mutta tykkään kyllä. Käytiin tänään ostamassa pikkupullo sampanjaa tuon avioitumisen merkkipäivän kunniaksi, mutta taitaa mennä sen nauttiminen ens viikonloppuun.
Ap
Perjantaina kun avaa kuoharin, niin lauantaina on vielä ihan kelvollista (jos laittaa folion tai jonkin muun tulpan päälle, ettei kuplat karkaa). Mietoja ovat, joten ei mene kännäämisen puolelle vielä, vaikka yksinkin joisit, ja kahdeltaan ihan sopiva määrä ruuan kanssa tai seurusteluun illan mittaan. :)
En koskaan voisi ryhtyä absolutistiksi, vaikken mikään himojuipottelija olekaan, koska kuivat kuoharit ovat jotain, mistä en todellakaan halua luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Perjantaina kun avaa kuoharin, niin lauantaina on vielä ihan kelvollista (jos laittaa folion tai jonkin muun tulpan päälle, ettei kuplat karkaa). Mietoja ovat, joten ei mene kännäämisen puolelle vielä, vaikka yksinkin joisit, ja kahdeltaan ihan sopiva määrä ruuan kanssa tai seurusteluun illan mittaan. :)
En koskaan voisi ryhtyä absolutistiksi, vaikken mikään himojuipottelija olekaan, koska kuivat kuoharit ovat jotain, mistä en todellakaan halua luopua.
Mulla on ihan sama juttu, että en ikinä voisi lopettaa alkoholinjuomista kokonaan, koska on sellaisia tiettyjä juttuja, joista nautin vain niin älyttömästi. Vaikka eihän sitä tiedä, mitä elämä tuo tullessaan. Mullakin on muutama sukulainen, jolle vanhemmiten ei yksinkertaisesti alkoholi sovi, joskin heillä on toki lääkityksiäkin.
Ap
Onko tuo Le Bureau katsomisen se arvoinen sarja, jos ei juurikaan katsele mitään?
Olen viime aikoina siirtynyt lukemaan ja kuuntelemaan romaaneja (ja välillä tietokirjallisuuttakin), ja paluu ruudun ääreen ei juuri houkuttele. Mutta jotain vois välillä taas, jos löytyisi riittävän hyvä. (Suosittelen Tommi Kinnusen uutta ”Ei kertonut katuvansa” -romaania Krista Kososen lukemana äänikirjana, ellet vielä ole siihen tutustunut.)
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Le Bureau katsomisen se arvoinen sarja, jos ei juurikaan katsele mitään?
Olen viime aikoina siirtynyt lukemaan ja kuuntelemaan romaaneja (ja välillä tietokirjallisuuttakin), ja paluu ruudun ääreen ei juuri houkuttele. Mutta jotain vois välillä taas, jos löytyisi riittävän hyvä. (Suosittelen Tommi Kinnusen uutta ”Ei kertonut katuvansa” -romaania Krista Kososen lukemana äänikirjana, ellet vielä ole siihen tutustunut.)
Vaikea sanoa, olisko se susta hyvä, mutta mun mielestä se on ihan älyttömän hyvä! Siinä on kaikki: juoni, romantiikka, toiminta, maailmanpolitiikka, kiinnostavaa tietoa eri maista.
Kiitos suosituksesta! Mä en juuri kuuntele kirjoja, mutta luen kyllä. Tommi Kinnusen kirjoista olen kuullut kehuja, mutta en ole vielä lukenut ainuttakaan.
Ap
Mikä on lempibiisisi tällä hetkellä ja mitä biisiä puolestaan inhoat eniten?
Vierailija kirjoitti:
Nyt en pysty valitsemaan yhtä lempibiisiä, joten annan listan:
Soft Cell - Say Hello, Wave Goodbye
Balkan Beat Box - Bulgarian Chicks
Rammstein - Deutscland
Sia - Chandelier
Inhokkibiisi... Mä en siis kauheasti kuuel musiikkia, jota inhoan, mutta Radio Rockilla on soinut joku Sabatonin biisi, joka saa mut aina vaihtamaan kanavaa. En kyllä muista sen nimeä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja kerropa sun lempi- ja inhokkibiisit, jos ehdit! Palsta menee kohta kiinni!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa, olisko se susta hyvä, mutta mun mielestä se on ihan älyttömän hyvä! Siinä on kaikki: juoni, romantiikka, toiminta, maailmanpolitiikka, kiinnostavaa tietoa eri maista.
Kiitos suosituksesta! Mä en juuri kuuntele kirjoja, mutta luen kyllä. Tommi Kinnusen kirjoista olen kuullut kehuja, mutta en ole vielä lukenut ainuttakaan.
Ap
Neljäntienristeys on huippu, aloita siitä jos Kinnuseen päädyt. Ei tosin ole huono tuokaan edellä mainittu.
Tietokirjallisuus jos kiinnostaa, niin suosittelen Yuval Noah Hararin teosta Sapiens - ihmisen lyhyt historia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Neljäntienristeys on huippu, aloita siitä jos Kinnuseen päädyt. Ei tosin ole huono tuokaan edellä mainittu.
Tietokirjallisuus jos kiinnostaa, niin suosittelen Yuval Noah Hararin teosta Sapiens - ihmisen lyhyt historia.
Mulla onkin tuo Neljäntienristeys lukulistalla! Luen tietokirjallisuutta paljon, ja Sapiens on luettu, mutta muita Harahin kirjoja en ole lukenut.
Ap
mitä se tarkottaa?