Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Narsistin hoviväkeen kuulunut, kysymys

Vierailija
21.08.2020 |

Hävettikö sinua jälkeenpäin koskaan, kuinka höynäytettävä olit ja kuinka narsku syötti sulle valheita, jotka uskoit sumeilematta. Hävettikö edes silloin, kun sinua viisaammat ja narsistin läpi nähneet pitivät sinua yksinkertaisena juoruajana ja narsistin juoksupoikana/tyttönä?

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hovilaiset voivat olla narskun vallassa monista syistä:

- Hyötyvät hovissa olosta

- He saavat rahaa, etuja tai narskun satunnainen positiivinen huomio hivelee itsetuntoa

- Jatkuva vuoristorata, draama ja sota tuovat jännitystä ja seikkailuntuntua

- He pelkäävät narskua ja alistuvat, voivat kokea pelon sekaista kunnioitusta

- Eivät välitä siitä miten kaltoin narsku kohtelee muita, sulkevat silmänsä

- Ovat tottuneet jo pienestä ko dynamiikkaan eivät tiedä paremmasta tai normaalista

- Heidät on niin latistettu ja alistettu, että ovat ansassa

- Heidän itsetuntonsa on murskattu, etteivät vain pysty lähtemään tai laittamaan vastaan

- Osa on tyhmiä selkärangattomia lampaita, jotka kokevat helpoksi sen, että joku kontrolloi heitä täysin

- Osa on itsekin omaksuneet narsismia, ne ajattelumallit voivat tarttua

Monenlaista voi olla hovilaisen taustalla...

Itse olen joutunut katkaisemaan välit narsistin hoviin, kun henkilökohtaisia asioitani oli kantautunut narsistin korviin yhteisten "ystäviemme" kautta. Tunnen pientä vahingoniloa, kun hovikin on mennyt narsistin oikkujen vuoksi uusiksi, ja osa pudonneet ringistä. Ha-ha!

Vierailija
142/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistin hoviväkeen kuuluu usein ns. koulukiusaajatyypit - he, joilla ei ole selkärankaa asettautua kiusaajaa vastaan, vaan koittavat hyötyä tilanteesta pönkitetyn statuksen, sosiaalisten piirien tai jonkin vastaavan hyödyn vuoksi. Osa hoviväkeen kuuluvista voi olla aluksi hyvinkin sinisilmäisiä ja hyväuskoisia, mutta vuosia narsistissa roikkuvilla on kyllä omassakin kaapissa jotakin siivottavaa. Pysyn mielelläni myös hovista kaukana itsesuojelusyistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin, mutta ei hävetä enää. Olen kertonut narsistimiehestäni ja sen seurauksena tulleista itsetunto-ongelmista avoimesti jos on puheenaihe liipannut läheltä. Jopa työkaverini tietävät tästä. Sanotaan näin että siitä on päästy yli ja itsetunto on kohillaan.

Vierailija kirjoitti:

Hävetti aivan h*lvetisti, toisaalta tunnen suurta myötätuntoa itseäni kohtaan, sillä olin silloin vielä jotenkin autuaan ja viattoman tietämätön siitä, että sellaista pahuutta todella voi olla oikeassa elämässä ja sattua vastaan omallekin kohdalle. En tunnistanut sellaista mikä ei ollut koskaan aiemmin ollut läsnä elämässäni.

Ja ei minua kukaan yrittänyt varoittaa, vaan itse hovista ymmärsin ensimmäisinä, kiitos nykyajan infon määrän netissä.

Vierailija
144/144 |
20.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi