Ikää 48 ja uusi nuorempi mies, lapsenteko mielessä, onko tuhoontuomittu ajatus?
Olen ilmeisesti seonnut, kun vielä näin vanhoilla päivillä iski kamala vauvakuume. Johtuu varmaan uudesta nuoresta rakkaasta. Biologisesti olisi vielä mahdollista, jos vaan onni käy, mutta muuten mietityttää. Olisiko täällä kokemusta mummoäiteilystä?
Kommentit (55)
Ou nouh! Ja itse näin 32 vuotiaana mietin, että taidan olla jo liian vanha vauvan tekoon. Esikoisen sain 20 vuotiaana ja kuopuksen 25 vuotiaana. Nyt näin 32 vuotiaana tuntuu tosiaan, etten enää jaksaisi sitä rumbaa alusta...
No kokeilemallahan se selviää. Voi olla, että luonto päättää puolestasi. Suuntaan tai toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ainakin ihan hautaan valmis puoli-invalidi nyt 48v, toki sä olet varmaan paljon terveempi ja jaksavampi, mutta vanha olet sinäkin lemmenleikkeihin saati vauvojen tekoon,.
Mulla on hiuksetkin jo sivulta harmaat ja paljon muita vanhuuden merkkejä, vain menkat on vielä säännölliset.
Onpa sulla surullinen kohtalo. Et jaksa enää seksiäkään harrastaa. Oletko vanhainkotipaikkaa miettinyt?
Luomuna ei kyllä onnistu, tai onhan toki teoreettinen mahdollisuus. Jossain tilastoissa oli, että luomuna ton ikäsistä raskautuu yks tai kaks kerran kymmenessä vuodessa. Mutta annetaanko sinun ikäisille vielä Suomessa hoitoja, pitääkö mennä ulkomaille?
Tunnen kyllä pari naista, jotka on olleet samassa tilanteessa kuin sinä. Nuori mies kaverina, ja vauvakuume myöhäisellä iällä. Toinen kuoli syöpään 3 v myöhemmin ja toisen mies osoittautui järkyttäväksi luonnehäiriöiseksi juopoksi. Onneksi kumpikaan ei sitä lasta sitten saanut.
Mieti, haluatko olla yksinhuoltaja yli viisikymppisenä, ja eläkeiässä kuunnella raivoavaa teini-ikäistä? Et sinä tuosta enää nuorene, suunta on terveydessä ja kaikessa muussakin alaspäin, vaikka nyt tuntuis olo niin nuorekkaalta ja jaksavalta.
Varaa aika gynekologilla ja keskustele hänen kanssaan. Ikäisiäsi naisia on, jotka synnyttävät lapsia, on harvinaista, mutta varmasti ymmärrät että riskejä on paljon ja niistä pitää olla tietoinen, kun päätöksen tekee.
Oletko kysynyt miehen mielipidettä asiaan?
No ei todellakaan enää lapsia tuolla iällä! Hui kamala mikä ajatus😱
Vierailija kirjoitti:
Varaa aika gynekologilla ja keskustele hänen kanssaan. Ikäisiäsi naisia on, jotka synnyttävät lapsia, on harvinaista, mutta varmasti ymmärrät että riskejä on paljon ja niistä pitää olla tietoinen, kun päätöksen tekee.
Ei gynestä ole hyötyä ap.n asiassa.
Nyt vaan yrittämään, onnaa ja onnaa.
Unoha nyt jo! Ajattele lasta, älä itteesi.
Minkä ikäisiä lapsia ennestään? Jos ei lapsia, niin en suosittele oleen ensisynnyttäjä noin iäkkäänä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla lapsia ennestään? Itse en lähtisi vauvarumbaan tuon ikäisenä mutta kyllä esimerkkejä löytyy vanhemmistakin kuten Antti Lindmanin vaimo joka sai vauvan vielä 54v. Ihmiset ovat erilaisia, toiset jaksaa vaativia juttuja vielä vanhempanakin.
Onko tietoo miten mummoikänen on pärjäillyt lapsen ja sen hoidon kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Lapsen hankkiminen on tuhoon tuomittu idea ihan missä iässä tahansa. Miksi ihmeessä ihmiset haluu pilata elämänsä hankkimalla jälkikasvua?
Kysy sitä omilta vanhemmiltasi. Ainii, eiku sä ootki se ainoa helmi kuka ansaitsi syntyä tänne.
Mun mummo sai vikan lapsensa 47-vuotiaana. Toki raskautuminen on helpompaa vanhempana, mikäli on aikaisempia raskauksia lähivuosina. En ole ikinä kuullut, että kukaan olisi saanut omilla munasoluilla ensimmäistä lasta 48-vuotiaana tai sitä vanhempana. En tiedä, kuka lääkäri suostuisi edes aloittamaan hedelmöityshoitoja noin vanhalle.
Ei onnistu enää. Vain lahjamunasoluilla ja hoitoja ei enää noin vanhoille anneta Suomessa. Virossa ehkä, jos olet valmis laittamaan rahaa 10 000-30 000e.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ainakin ihan hautaan valmis puoli-invalidi nyt 48v, toki sä olet varmaan paljon terveempi ja jaksavampi, mutta vanha olet sinäkin lemmenleikkeihin saati vauvojen tekoon,.
Mulla on hiuksetkin jo sivulta harmaat ja paljon muita vanhuuden merkkejä, vain menkat on vielä säännölliset.
Ihminen ei ole ikinä liian vanha lemmenleikkeihin. Huh-huh.
Minulle tulivat ensimmäiset harmaat hiukset kaksikymppisenä. Ainokaiseni sain luomusti 43-vuotiaana. Hyvin on mennyt.
N65, terve
Olen 43 v. lapseton ja kyllä se juna meni ajat sitten, vaikka olenkin vakiintuneessa suhteessa. Ai kauhea, jotain down-lasta tässä nyt väkisin tekemään. Tai jos olisi tervekin niin vaihdevuodet ja päiväkoti-ikäinen lapsi tai eläkeikä ja teini kotona olisi jotain järkyttävää.
Sun pitäis nytkin olla panemassa.