Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikää 48 ja uusi nuorempi mies, lapsenteko mielessä, onko tuhoontuomittu ajatus?

Vierailija
21.08.2020 |

Olen ilmeisesti seonnut, kun vielä näin vanhoilla päivillä iski kamala vauvakuume. Johtuu varmaan uudesta nuoresta rakkaasta. Biologisesti olisi vielä mahdollista, jos vaan onni käy, mutta muuten mietityttää. Olisiko täällä kokemusta mummoäiteilystä?

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäis nytkin olla panemassa.

Vierailija
22/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou nouh! Ja itse näin 32 vuotiaana mietin, että taidan olla jo liian vanha vauvan tekoon. Esikoisen sain 20 vuotiaana ja kuopuksen 25 vuotiaana. Nyt näin 32 vuotiaana tuntuu tosiaan, etten enää jaksaisi sitä rumbaa alusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kokeilemallahan se selviää. Voi olla, että luonto päättää puolestasi. Suuntaan tai toiseen.

Vierailija
24/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin ihan hautaan valmis puoli-invalidi nyt 48v, toki sä olet varmaan paljon terveempi ja jaksavampi, mutta vanha olet sinäkin lemmenleikkeihin saati vauvojen tekoon,.

Mulla on hiuksetkin jo sivulta harmaat ja paljon muita vanhuuden merkkejä, vain menkat on vielä säännölliset.

Onpa sulla surullinen kohtalo. Et jaksa enää seksiäkään harrastaa. Oletko vanhainkotipaikkaa miettinyt?

Vierailija
25/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuna ei kyllä onnistu, tai onhan toki teoreettinen mahdollisuus. Jossain tilastoissa oli, että luomuna ton ikäsistä raskautuu yks tai kaks kerran kymmenessä vuodessa. Mutta annetaanko sinun ikäisille vielä Suomessa hoitoja, pitääkö mennä ulkomaille?

Vierailija
26/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kyllä pari naista, jotka on olleet samassa tilanteessa kuin sinä. Nuori mies kaverina, ja vauvakuume myöhäisellä iällä. Toinen kuoli syöpään 3 v myöhemmin ja toisen mies osoittautui järkyttäväksi luonnehäiriöiseksi juopoksi. Onneksi kumpikaan ei sitä lasta sitten saanut. 

Mieti, haluatko olla yksinhuoltaja yli viisikymppisenä, ja eläkeiässä kuunnella raivoavaa teini-ikäistä? Et sinä tuosta enää nuorene, suunta on terveydessä ja kaikessa muussakin alaspäin, vaikka nyt tuntuis olo niin nuorekkaalta ja jaksavalta.

Vierailija
27/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika gynekologilla ja keskustele hänen kanssaan. Ikäisiäsi naisia on, jotka synnyttävät lapsia, on harvinaista, mutta varmasti ymmärrät että riskejä on paljon ja niistä pitää olla tietoinen, kun päätöksen tekee.

Vierailija
28/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä.

Vierailija
29/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt miehen mielipidettä asiaan?

Vierailija
30/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna palaa ;)

Vierailija
31/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan enää lapsia tuolla iällä! Hui kamala mikä ajatus😱

Vierailija
32/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varaa aika gynekologilla ja keskustele hänen kanssaan. Ikäisiäsi naisia on, jotka synnyttävät lapsia, on harvinaista, mutta varmasti ymmärrät että riskejä on paljon ja niistä pitää olla tietoinen, kun päätöksen tekee.

Ei gynestä ole hyötyä ap.n asiassa.

Nyt vaan yrittämään, onnaa ja onnaa.

Vierailija
33/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unoha nyt jo! Ajattele lasta, älä itteesi.

Vierailija
34/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia ennestään? Jos ei lapsia, niin en suosittele oleen ensisynnyttäjä noin iäkkäänä.

Vierailija
35/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla lapsia ennestään? Itse en lähtisi vauvarumbaan tuon ikäisenä mutta kyllä esimerkkejä löytyy vanhemmistakin kuten Antti Lindmanin vaimo joka sai vauvan vielä 54v. Ihmiset ovat erilaisia, toiset jaksaa vaativia juttuja vielä vanhempanakin.

Onko tietoo miten mummoikänen on pärjäillyt lapsen ja sen hoidon kanssa?

Vierailija
36/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen hankkiminen on tuhoon tuomittu idea ihan missä iässä tahansa. Miksi ihmeessä ihmiset haluu pilata elämänsä hankkimalla jälkikasvua?

Kysy sitä omilta vanhemmiltasi. Ainii, eiku sä ootki se ainoa helmi kuka ansaitsi syntyä tänne.

Vierailija
37/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mummo sai vikan lapsensa 47-vuotiaana. Toki raskautuminen on helpompaa vanhempana, mikäli on aikaisempia raskauksia lähivuosina. En ole ikinä kuullut, että kukaan olisi saanut omilla munasoluilla ensimmäistä lasta 48-vuotiaana tai sitä vanhempana. En tiedä, kuka lääkäri suostuisi edes aloittamaan hedelmöityshoitoja noin vanhalle.

Vierailija
38/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu enää. Vain lahjamunasoluilla ja hoitoja ei enää noin vanhoille anneta Suomessa. Virossa ehkä, jos olet valmis laittamaan rahaa 10 000-30 000e.

Vierailija
39/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin ihan hautaan valmis puoli-invalidi nyt 48v, toki sä olet varmaan paljon terveempi ja jaksavampi, mutta vanha olet sinäkin lemmenleikkeihin saati vauvojen tekoon,.

Mulla on hiuksetkin jo sivulta harmaat ja paljon muita vanhuuden merkkejä, vain menkat on vielä säännölliset.

Ihminen ei ole ikinä liian vanha lemmenleikkeihin. Huh-huh.

Minulle tulivat ensimmäiset harmaat hiukset kaksikymppisenä. Ainokaiseni sain luomusti 43-vuotiaana. Hyvin on mennyt.

N65, terve

Vierailija
40/55 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43 v. lapseton ja kyllä se juna meni ajat sitten, vaikka olenkin vakiintuneessa suhteessa. Ai kauhea, jotain down-lasta tässä nyt väkisin tekemään. Tai jos olisi tervekin niin vaihdevuodet ja päiväkoti-ikäinen lapsi tai eläkeikä ja teini kotona olisi jotain järkyttävää.