Ällöttää koiriaan "hän" -nittelevät lässyttäjät. Vaikka olen koiraystävä, SE on KOIRA.
Vr:n lemmikkivaunu. Yäk.
(Täällä on siis tavallisiakin paikkoja lemmikkivaunussa)
Kommentit (91)
Joo mielestäni on myös hölmöä, että vauvasta pitää käyttää persoonapronominia "hän". Kanssaihmiset järkyttyy, jos sanoo "se". Enhän mä miehestäni, ystävistäni tai muistakaan perheenjäsenistäni sano, että "hän", vaan "se"! Esim. "Mitä sun mies harrastaa?" "Se tykkää käydä salilla." Ja kukaan ei järkyty, että miksen sano, että "Hän tykkää käydä salilla"?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun eläinlääkäriasemilla sanotaan koirasta "hän". Mulla on neljä koiraa, kaikki ovat "se", eikä se niiden arvoa vähennä.
Ne ärsyyntyy enemmän jotka haluavat lemmikkejään "häniteltävän" jos niistä käytetään termiä se. Joten kompromissi on mieluummin hänitellä kaikkea kuin sinutella. Minulle olisi ihan sama kutsua kaikkia vaikka karvakavereiksi tai -demoneiksi kunhan klinikkakäynti on mutkaton ja sujuva eikä täynnä vaativia mielensäpahoittajia.
t. alalla
Alan ihmiseltä meni nyt iloisesti sekaisin sanat se ja sinä.
Eihän ”se” sanan käyttö ole sinuttelua.
Jokainen sanoo just niinku haluaa ja ap voi kitistä ja marista itsekseen. Ja mitä sä siellä salakuuntelet muita ihmisiä? Keskittyisit omaan elämääsi.
Teitittelen välillä omaa koiraani :)
Nyt taisi ap:lla nousta verenpaineet.
Ja mitä se haittaa että sanoo eläimestä "hän"? Vähentääkö sen ihmisen arvoa jos ihmistä kutsuu myös "häneksi"?
Vierailija kirjoitti:
Olen Turusta ja koirat on minulle hän. Mielestäni myös vanhoilla taloilla on persoonat ja puhun niistä pronominilla hän. Jos jotakuta ärsyttää niin voivoi, aion jatkaa. Turkulaisena ärsytän muutenkin ;)
Jaa, eikös Turun Murre olekaan hää.
Mieheskö on hää
sinä oot sää
ja ite oot mää.
Vierailija kirjoitti:
Hän
Sai mut nauramaan
Hän
Sai mut laulamaan
Hän
Antoi mulle sävelmän
Hän
täänsä heiluttaa
Hän
Ne ärsyyntyy enemmän jotka haluavat lemmikkejään "häniteltävän" jos niistä käytetään termiä se. Joten kompromissi on mieluummin hänitellä kaikkea kuin sinutella. Minulle olisi ihan sama kutsua kaikkia vaikka karvakavereiksi tai -demoneiksi kunhan klinikkakäynti on mutkaton ja sujuva eikä täynnä vaativia mielensäpahoittajia.
t. alalla