Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lauantai koulupäivät ja kiukuttelevat vanhemmat

Vierailija
03.09.2013 |

Meidän koulussa on tänä syksynä yhtenä lauantaina koulua, jolla korvataan joku välipäivä johonkin lomaan. Ok, samana päivänä on myös vanhemmat kutsuttu kouluun, joka luokalla on "vanhempainilta" samalla jne. Mutta tää kiukuttelun määrä tästä yhdestä päivästä, huh! Oon nyt kuunnellu kitinää pariltakin äidiltä tyyliin "mä en ainakaan mee, vitsi mitä touhua, ihan hanurista jnejne". Lapseni koulukaveri jopa sanoi et äidin mielstä noi la koulupäivät on niin tyhmiä, et se kirjoittaa mulle lapun et mun ei tarvii mennä...Mä taas en tajua tota valitusta. Pojalla on koulupäivä 9-12, jossain kohdassa on sit loma pidempi, mä käyn koulussa lauantaina sen pari tuntia, näen muita vanhempia ja opettajia (mitä en tietty muutoin juuri näkisi), kaikki on ihan ok. Mitä itse ajattelet noista "paikkauspäivistä", onko niin kauheita?

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 17:39"]

Suurimmalle osalle kirjoittajista taitaa olla epäselvää se, etteivät opettajat päätä koulun loma-aikoja. Kyllä se on aivan eri instanssi, joka niistä on vastuussa. Kukaan, ei KUKAAN, kouluni opettajista haluaisi lauantaityöpäivää, mutta niin se vaan taas kalenteriin on tuupattu. Samalla tulee käsky, että päivään on suunniteltava tavallisesta koulupäivästä poikkeavaa ohjelmaa. Hirveä homma ja palkaksi saa loskaa niskaan syyttä suotta.

koulupäiviä on 190 miinus arkipyhät, koulu loppuu viikon 22 lauantaina. Siinä ovat raamit, joiden perusteella päättäjät kunnassa kouluvuoden suunnittelevat. Ottakaa yhteyttä koululautakuntaan jos haluatte asiaan muutosta. Opettaja on aivan syytön rilanteeseen.

[/quote]

Jos koululautakunta päättää, niin miten on mahdollista että saman kunnan eri kouluissa joko on tai ei ole lauantaikoulupäiviä? Arvotaanko ne?.

Vierailija
82/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä ihan rehtori kysyi opettajilta käykö tälläinen ja opettajat kilvan halusi pidennettyjä viikonloppuja.

ei auttanut vaikka kaikki vanhemmat jotka tulivat kokoukseen olivat sitä vastaan. Opettaja vaan sanoi näin on päätetty.

Jos joku kolmas osapuoli näistä päättäisi, eiköhän silloin ajat olisivat kaikille samat eikä yhdellä on koulua tänä lauantaina ja toisella toisena.

Vai ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 17:39"]

Suurimmalle osalle kirjoittajista taitaa olla epäselvää se, etteivät opettajat päätä koulun loma-aikoja. Kyllä se on aivan eri instanssi, joka niistä on vastuussa. Kukaan, ei KUKAAN, kouluni opettajista haluaisi lauantaityöpäivää, mutta niin se vaan taas kalenteriin on tuupattu. Samalla tulee käsky, että päivään on suunniteltava tavallisesta koulupäivästä poikkeavaa ohjelmaa. Hirveä homma ja palkaksi saa loskaa niskaan syyttä suotta.

koulupäiviä on 190 miinus arkipyhät, koulu loppuu viikon 22 lauantaina. Siinä ovat raamit, joiden perusteella päättäjät kunnassa kouluvuoden suunnittelevat. Ottakaa yhteyttä koululautakuntaan jos haluatte asiaan muutosta. Opettaja on aivan syytön rilanteeseen.

[/quote]

No ainakin meillä täällä Helsingissä on kouluilla vapaat kädet järjestää ylimääräisiä välipäivävapaita ja lauantai-koulupäiviä. Esim. meidän lastemme alakoulussa on ylimääräinen lauantaikoulupäivä 13.10. ja sen ansiosta syysloma on muita helsinkiläiskouluja päivän pidempi, eli 16.-18.10. (muissa kouluissa vain to-pe 17.-18.10.).

Joten ei toi sun valituksesi ihan paikkaansa pidä.