Miten joillain on niin vitivalkoiset hampaat ja kaunis hehkeä hymy?
Miten sellaisen kauniin hymyn ja valkoiset hampaat saa? Ei näy keltaisia hampaita ja hammaskiveä vai eikö nämä lähes täydelliset ihmiset juo kahvia, teetä, kivennäisvesiä ja viiniä?
Onko sinulla kauniit ja valkoiset hampaat?
Kommentit (34)
Hammaslääkärit (ei kunnalliset) tekevät ihmeitä jos sinulla on varaa maksaa siitä.
Nykyajan nuorilla on tasaiset hammasrivit oikomishoidon avulla yhteiskunnan laskuun.
Itse putsaan hampaiden välit aamuin illoin sekä aamuisin purskuttelen kookosöljyä. Normi hammaspesun lisäksi.
Silloin tällöin käytän Colgaten whitening -seerumia kausiluonteisesti.
Teetin silikonimuotit ja ostin valkaisugeeliä. 300 eurolla valkoinen hymy, jatkokäsittely kerran vuodesssa sitten paljon vähemmän. Hammaskivenpuhdistus kerran vuodessa. Punaviiniä välttelen, juon valkoviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Itse putsaan hampaiden välit aamuin illoin sekä aamuisin purskuttelen kookosöljyä. Normi hammaspesun lisäksi.
Silloin tällöin käytän Colgaten whitening -seerumia kausiluonteisesti.
Tuhlaat aikaasi. Oil Pulling ei oikeasti toimi.
Mulla on hammaslääkärin värikartan mukaan luonnonhampaiden asteikolla valkoisin mahdollinen sävy hampaissa. Juon yhden kupin kahvia aamuisin ja yhden kupin teetä iltaisin, punaviiniä en koskaan. Hammaskiveä mulle ei muodostu ja pesen hampaat sähköhammasharjalla aamuin illoin, ja puhdistan hammasvälit iltaisin sekä päivän aikana tarvittaessa. Huuhtelen suun vedellä aina ruokailun päätteeksi ja hammastahna on Frantsilan yrttihammastahna.
Rahalla niitä saa. Luu ei ole väriltään valkoista vaan kellertävää.
Hirveä tuuri käynyt itselläni hampaiden kanssa jos analysoidaan vain sitä osuutta mikä näkyy muille ihmisille. Suora rivistö, kiitos 90-luvun erinomaisen kunnallisen hammashoidon oikomishoidon lapsuudessani. Valkoisetkin sattuvat olemaan vaikka olen aikoinani polttanut tupakkaa kuin korsteeni 15 vuoden ajan ja punaviini oli lempialkoholijuomani.
Totuus on sitten jotain ihan muuta, takahampaita on paikattu varmaan miljoona kertaa purupinnoilta (yhtä hammasta siis monta kertaa) ja yhden takahampaan menetinkin tämän takia koska se lopulta halkesi. Mutta nämä eivät näy ulospäin normaalitilanteissa. Moni tuttu on sanonut olevansa kateellinen hampaistani, tietäisivätpä vain totuuden.
Eli meneekö hyvän tuurin piikkiin tämä sitten.
Vain rahalla.
Kuten yllä todettu, hampaat eivät voi olla luonnostaan Hollywood-valkoiset. Täydellisestikin hoidetut hampaat ovat ilman valkaisua (tai implantteja) luunvalkoiset. Sellaiset hieman harmaanvalkoiset. Evät siis vitivalkoiset.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan nuorilla on tasaiset hammasrivit oikomishoidon avulla yhteiskunnan laskuun.
Ei oiota kokonaan. Pahimmat viat oiottiin ja loput piti hoitaa yksityisesti omalla rahalla. En valita, koska lapsen päänsäryt vähenivät sen ansiosta 75% verran.
No ei ainakaan minun elämäntavoilla eli mielin määrin kahvii ja tupakkaa. Kannattaa kokeilla jotain muuta.
"eikö nämä lähes täydelliset ihmiset juo kahvia, teetä, kivennäisvesiä ja viiniä"
On paljon täydellisiä ja epätäydellisiä ihmisiä, jotka eivät juo mainittuja juomia.
mulla valitettavasti on aina olleet keltaiset hampaat. kunpa olisi jotain hammaslakkaa jolla saisi valkoiset hampaat edes väliaikaisesti. ihme kun ei ole jo keksitty.
mutta se ei kauheasti auta mun tapauksessa koska minun hampaat on kuin risuaita ja niiden oikominen laiminlyötiin. jokainen hammas törröttää eri suuntaan.
rautoja en saanut plakin takia . törkeää.
vaikka tiedän oikea syy oli köyhän perheen lasta ei kannata hoitaa
mitäs köyhä tekee kauniilla hampailla
Säännöllinen hammaskiven poisto tekee jo paljon ja siihen voi ottaa soodapuhdistuksen mukaan. Sitten on valkaisut myös. Rahalla saat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on hammaslääkärin värikartan mukaan luonnonhampaiden asteikolla valkoisin mahdollinen sävy hampaissa. Juon yhden kupin kahvia aamuisin ja yhden kupin teetä iltaisin, punaviiniä en koskaan. Hammaskiveä mulle ei muodostu ja pesen hampaat sähköhammasharjalla aamuin illoin, ja puhdistan hammasvälit iltaisin sekä päivän aikana tarvittaessa. Huuhtelen suun vedellä aina ruokailun päätteeksi ja hammastahna on Frantsilan yrttihammastahna.
Aika turhaa touhotusta. Tee kun amerikoissa, tohtori hioo omat hampaat piikeiksi ja siihen tällätään liimalla posliiniset kuoret. Ennen hiontaa oli vähemmän ja eräillä ihmisillä olikin suu lähinnä aina auki. Siitähän tuli sanonta Jenkkihymy kun kauniit hampaat näkyi aina.
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan! Julkiselta saa vain pahoihin purentavirheisiin oikomisen nykypäivänä. 80-luvulla (ja osin vielä ysärillä) oli se aika kun esteettisistä syistäkin oiottiin. Raudat oli silloin todella monella.
Me maksoimme yli 6000 € teinin oikomisesta yksityiselle kun etuhampaat oli sikin sokin.
Vierailija kirjoitti:
mulla valitettavasti on aina olleet keltaiset hampaat. kunpa olisi jotain hammaslakkaa jolla saisi valkoiset hampaat edes väliaikaisesti. ihme kun ei ole jo keksitty.
mutta se ei kauheasti auta mun tapauksessa koska minun hampaat on kuin risuaita ja niiden oikominen laiminlyötiin. jokainen hammas törröttää eri suuntaan.
rautoja en saanut plakin takia . törkeää.
vaikka tiedän oikea syy oli köyhän perheen lasta ei kannata hoitaa
mitäs köyhä tekee kauniilla hampailla
Tuota minäkin ihmettelen, että eikö oikeasti ole mitään "hammasmeikkiä" jolla saisi edes yhdeksi illaksi valkoisemmat hampaat. Minullakin oli jo lapsena kellertävät.
Rahalla. Mutta ei se paljoa maksa jos tilaa esim crest white hampaanvalkaisutarrat. Olen itse ostanut näitä aina jenkeissä käydessäni. Ovat eurooppalaisiin verrattuna tehokkaampia. Kerran muistan amazonista myös tilanneeni.
Vierailija kirjoitti:
Hammaslääkärit (ei kunnalliset) tekevät ihmeitä jos sinulla on varaa maksaa siitä.
Estetiikasta pitävät huolta lähinnä suuhygienistit.
Käyn kerran vuodessa hammaslääkärillä, joka tietyistä lääketieteellisistä syistä tekee tarkastuksen ym. toimenpiteiden yhteydessä myös hammaskiven poiston. Hammaslääkärikäyntien välillä käyn suuhygienistillä, joka viimeksi poisti hammaskiven ja teki soodapuhdistuksen.
Soodapuhdistus jo selvästi kirkasti hampaiden keltaiseen taittuvaa väriä.
Lisäksi tarjoteltiin valkaisua, mutta en koe sitä itselleni niin tärkeäksi, että maksaisin siitä muutenkin kalliilla yksityisen taksoilla.
Valkoiset hampaat saat kun valkaisutat ne. NS. Hollywood-hymyn saa rahalla, kenelläkään ei ole luonnostaan niin kirkkaan valkoiset ja tasaiset suorat hampaat.