Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lauantai koulupäivät ja kiukuttelevat vanhemmat

Vierailija
03.09.2013 |

Meidän koulussa on tänä syksynä yhtenä lauantaina koulua, jolla korvataan joku välipäivä johonkin lomaan. Ok, samana päivänä on myös vanhemmat kutsuttu kouluun, joka luokalla on "vanhempainilta" samalla jne. Mutta tää kiukuttelun määrä tästä yhdestä päivästä, huh! Oon nyt kuunnellu kitinää pariltakin äidiltä tyyliin "mä en ainakaan mee, vitsi mitä touhua, ihan hanurista jnejne". Lapseni koulukaveri jopa sanoi et äidin mielstä noi la koulupäivät on niin tyhmiä, et se kirjoittaa mulle lapun et mun ei tarvii mennä...Mä taas en tajua tota valitusta. Pojalla on koulupäivä 9-12, jossain kohdassa on sit loma pidempi, mä käyn koulussa lauantaina sen pari tuntia, näen muita vanhempia ja opettajia (mitä en tietty muutoin juuri näkisi), kaikki on ihan ok. Mitä itse ajattelet noista "paikkauspäivistä", onko niin kauheita?

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään tykkää lauantaikoulupäivistä. Se sotkee koko viikonlopun kun pitää nousta laittamaan lapsia kouluun. Ja kun on useampia lapsia niin niillä on tietysti eri viikonloppuina ne lauantait koulua. Ennemmin otetaan kesälomasta päivä pari.

Vierailija
22/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsuin lapseni synttäreille LAUANTAINA 7 lasta- vain 1 tuli

- eli onkohan ap samasta ilmiöstä kyse- eli lauantai on niin työntäyteinen päivä lapsiperheille että se ei vaan käy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 10:50"]

Mä taas en tajua tota valitusta. Pojalla on koulupäivä 9-12, jossain kohdassa on sit loma pidempi, mä käyn koulussa lauantaina sen pari tuntia, näen muita vanhempia ja opettajia (mitä en tietty muutoin juuri näkisi), kaikki on ihan ok. Mitä itse ajattelet noista "paikkauspäivistä", onko niin kauheita?

[/quote]

Minä tajuan oikein hyvin tuon valituksen määrän.

Perheillä on viikonloput yleensä hyvin täyteen buukattuja, ja koululauantai sotkee normaalit aikataulut.

Ja se myöhemmin tuleva pidempi loma.. Nämä pidemmät lomat tuppaavat olemaan ongelmaisia monissa perheissä kun täytyy alkaa selvittelemään pienten koululaisten hoitoa ylimääräisen vapaapäivän ajaksi.

Vierailija
24/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk. koht ärsytyskynys nousi -asiasta tiedotettiine ilen Wilmassa, lauantaipäivä on muutaman viikon kuluttua ja SIIHEN TODELLA OLI MUITA SUUNNITELMIA. Eli tässä nyt pohditaan mitä tehdään.

Vierailija
25/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta turiset, että kyse on VAAN yhdestä päivästä. Muksut eivät ole koskaan narisseet, mutta mä kyllä (itekseni). Se harva kerta kun sais nukkua pitkään. ;)

Kyllä me taas osallistutaan pojan yläasteen metsäretkipäivään ja tyttärellä on toisena lauantaina ala-asteen unicef kävely. Sitten nautitaan pidemmästä itsenäisyyspäivän vapaasta. :)

Kummassakaan ei ole "vanhempainiltaa", mutta reksi tarjoo aamukahvit ja on vielä erikseen se vanhempainiltakin.Osallistun sinnekin!

Meillä nyt on vaan kaksi lasta ja kaksi lauantaita syksystä menee tuohon, mutta jos on useampi muksu erikouluissa, niin terve vaan!

Sitten sattuu vielä lasten urheilujutut niille toisille lauantaille ja esikoisen synttärit... niin siinähän ne syys-lokakuun lauantait tuli käytettyäkin jo. Ei ole vapaa-ajanvietto ongelmia.

Vierailija
26/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en lauantaikoulupäivistä pidä. Meillä on lapsilla ollut aina viikon syysloma ja jouluna palataan kouluun vasta loppiaisen jälkeen. Tämän takia lauantaikoulupäiviä on kolme tänäkin lukuvuonna. Noi koulupäivät ovat aina jotain ihan höpöhöpöä, mikä sinänsä on ihan jees, mutta toi viikon syysloma on ihan älytön. Omat lapset on jo yläasteikäisiä, joten ei ole meille ongelma, mutta pienille koululaisille on! Lomia on muutenkin niin paljon, että seuraa ja tekemistä on vaikea lapsille järjestää. Mielummin viikonloppuina vapaata ja lyhempi syysloma!

Vierailija
27/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranen aika, kyllä nyt maailma nyrjähti radaltaan, kun meidän Janipetterillä ja Jessicajanessalla on vuodessa yksi lauantai koulua. Mistä te ruikuttajat muuten tiedätte, ettei silloin lauanataina ole oppitunteja tai ettei silloin opita mitään? Jospa sen hauskan tekemisen kautta oppisi vaikka jotain sellaista, mitä ei tavallisilla oppitunneilla opita.

On hienoa, että tuollaisen väliperjantain voi korvata yhdellä puolikkaalla lauantailla, jonka suunnitteluun opettajat ovat uhranneet monta työrupeamaa. Tiedättekö miten monta oppilasta on pois koulusta tuollaisena väliperjantaina? Niitä on paljon, kun vanhemmat ottavat Pekkaset ja sitten lähdetään jonnekin pitkää viikonloppua viettämään. Se perjantai on ihan normaali koulupäivä oppitunteineen kaikkineen. Eikö se ole väärin, että teidän lintsarinne (mamman ja / tai papan luvalla) jäävät paitsi lainmukaista opetusta?

Mutta onhan se tietysti parempi, kun ei käytä hyväkseen tarjousta ja tule yhtenä lauantaina tutustumaan kouluun, opettajiin ja toisten lasten vanhempiin. On sitten helpompi kirjoitella tänne palstalle asiaatuntemattoman varmuudella koulusta ja opetuksesta suorastaan pöyristyttäviä mielipiteitä. 

Vierailija
28/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 12:20"]

Totta turiset, että kyse on VAAN yhdestä päivästä. Muksut eivät ole koskaan narisseet, mutta mä kyllä (itekseni). Se harva kerta kun sais nukkua pitkään. ;)

Kyllä me taas osallistutaan pojan yläasteen metsäretkipäivään ja tyttärellä on toisena lauantaina ala-asteen unicef kävely. Sitten nautitaan pidemmästä itsenäisyyspäivän vapaasta. :)

Kummassakaan ei ole "vanhempainiltaa", mutta reksi tarjoo aamukahvit ja on vielä erikseen se vanhempainiltakin.Osallistun sinnekin!

Meillä nyt on vaan kaksi lasta ja kaksi lauantaita syksystä menee tuohon, mutta jos on useampi muksu erikouluissa, niin terve vaan!

Sitten sattuu vielä lasten urheilujutut niille toisille lauantaille ja esikoisen synttärit... niin siinähän ne syys-lokakuun lauantait tuli käytettyäkin jo. Ei ole vapaa-ajanvietto ongelmia.

[/quote]

Aika aikaa kutakin. Menee muutama vuosi ja saat tehdä lauantaisin mitä ikinä haluat.... 

Vierailija
29/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En stressaa noista lauantaipäivistä.

Jos omat suunnitelmat ajavat niiden ohi niin koulu jää kakkoseksi. Joku muu sitten stressaantukoot siitä ihan vapaasti.

Joku puhui jostain temppuradasta... eipä taida minua moisella nähdä, Jeesuksen toinen tuleminen on todennäköisempää. :D

Vierailija
30/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, varsinaisa esikuvia ootte, kun kehtaatte narista lastenne edessä lauantaikoulusta. Ette näe mitään positiivista siinä, että tehdään jotain mukavaa luokan kesken? Meidän koululainen lähtee retkelle ja varmasti on hauskaa! Uskokaa tai älkää, mutta moni perhe todellakin kaipaa syyslomaa!

Vierailija
31/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 12:42"]

Joo, varsinaisa esikuvia ootte, kun kehtaatte narista lastenne edessä lauantaikoulusta. Ette näe mitään positiivista siinä, että tehdään jotain mukavaa luokan kesken? Meidän koululainen lähtee retkelle ja varmasti on hauskaa! Uskokaa tai älkää, mutta moni perhe todellakin kaipaa syyslomaa!

[/quote]

Ei meillä mitään kahta päivää pitempää syyslomaa ole kolmesta lauantaityöpäivästä huolimatta! Ja kun perheessä on useampi koululainen ja toinen vanhemmistakin opettaja ja kaikki eri kouluissa, niin voin kertoa, että ottaa päähän, kun kaikilla on eri lauantaityöpäivät ja eri aikaan sitten ne pidennetyt viikonloput. Ei niin mitään hyötyä, päinvastoin.

Vierailija
32/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin se on vain yksi lauantai, joillekin kaksi tai kolme.  Mutta vuorotyötä tekevälle se on yksi äärestä harva vapaalauantai. Varsinkin, kun on Janipetterin ja Jessicajanen lisäksi päiväkoti-ikäinen...Yövuoron jälkeen aika pakkokivaa tutustua kouluun, opettajiin ja toisiin vanhempiin. Puhumatkaan siitä supinasta, mitkä silmäsäkit aiheuttaa, kun yö menny juoppoja paikatessa.

Vierailija
33/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä niistä, koska niillä tehdä taas yksi ylimääräinen lomapäivä lapselle, jonka joutuu olemaanyksin kotona. Itse olisin lapsen kanssa lauantaina kotona, mutta lomapäivät ei muutenkaan riitä niin että voisin olla kotona kaikkina lomapäivinä. Siksi en näe mitään järkeä ylimääräisissä lomapäivissä.

Vierailija
34/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lapselle on ok opettaa että ei tarvii mennä kouluun jos ei huvita tai haluaa nukkua pidempään? Tai että opettajien ja muun henkilökunnan työpanosta ei tarvitse arvostaa, he kun kuitenkin ovat siellä paikalla? Kyllä huomaa et meillä on todellakin asiat liian hyvin...ei tarvii miettiä mistä noita välinpitämättömiä aikusia oikein kasvaa!

Vierailija
35/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viikon syysloma on kyllä maailman turhin keksintä. Meillä syyslomaa on kaksi päivää, ja siinäkin on järjestelemistä.

Vierailija
36/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 13:22"]

Siis lapselle on ok opettaa että ei tarvii mennä kouluun jos ei huvita tai haluaa nukkua pidempään? Tai että opettajien ja muun henkilökunnan työpanosta ei tarvitse arvostaa, he kun kuitenkin ovat siellä paikalla? Kyllä huomaa et meillä on todellakin asiat liian hyvin...ei tarvii miettiä mistä noita välinpitämättömiä aikusia oikein kasvaa!

[/quote]

Hohhoijaa.

Koulu on vain osa arkea, jonka tehtävä on opettaa mitä on yksi plus yksi. Peruskäytöstavat on meidän vanhempien tehtävä periyttää lapsille. Joista toki yksi on muiden huomioon ottaminen, mutta myös kyllä meillä myös kasvatetaan huomaamaan oma väsymys, ei ole mitää järkeä polttaa koulun takia itseään loppuun ennen kun on edes aikuisuuden kynnyksellä.

Vierailija
37/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

On myös muiden huomioonottamista jäädä väsyynenä kotiin, eikä mennä koululle tuhlaamaa muiden aikaa, kun ei jaksa keskittyä oppimiseen.

Vierailija
38/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onhan se nyt vielä eriasia kertoa tällä palstalla mitä oikeasti ajattelee ja sitten hammasta purren mennä räntäsateessa viikosta väsyneenä, kämppä siivoomatta, kaupassa käymättä, tarhaikäinen vietynä jo mummolaan aamuvarhaisella ja isoveljen jäädessä kotiin pelaan pleikkaa jonnekin saatanan temppuradalle tutustumaan toisiin vittuuntuneisiin vanhempiin, ilman että ipana edes huomaa että äiskällä on huono päivä?

Pari tunnin vanhempainiltaa työpäibvän päälle lukuvuodessa ja netti, jos lapsella on kaikki ok kouluasioissa, niin kyllä riittää! Lapset sitä koulua käy, ei vanhemmat.

Vierailija
39/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 10:50"]

Meidän koulussa on tänä syksynä yhtenä lauantaina koulua, jolla korvataan joku välipäivä johonkin lomaan. Ok, samana päivänä on myös vanhemmat kutsuttu kouluun, joka luokalla on "vanhempainilta" samalla jne. Mutta tää kiukuttelun määrä tästä yhdestä päivästä, huh! Oon nyt kuunnellu kitinää pariltakin äidiltä tyyliin "mä en ainakaan mee, vitsi mitä touhua, ihan hanurista jnejne". Lapseni koulukaveri jopa sanoi et äidin mielstä noi la koulupäivät on niin tyhmiä, et se kirjoittaa mulle lapun et mun ei tarvii mennä...Mä taas en tajua tota valitusta. Pojalla on koulupäivä 9-12, jossain kohdassa on sit loma pidempi, mä käyn koulussa lauantaina sen pari tuntia, näen muita vanhempia ja opettajia (mitä en tietty muutoin juuri näkisi), kaikki on ihan ok. Mitä itse ajattelet noista "paikkauspäivistä", onko niin kauheita?

[/quote]Viikonloput on  tarkoitettu vapaapäiviksi. Pepustahan se on että pilataan viikonloppu koululla.

Vierailija
40/83 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viikon syysloma ja todella tulee tarpeeseen. Lisäksi ip-toiminta järjestää myös lomahoitoa, niille jotka tarvitsevat. Ja koululauantait on tiedossa hyvissä ajoin, joten vuorotyöläinen voi kyllä toivoa vuoronsa niiden mukaan. Ja jos on niin monta koululaista eri kouluissa, niin silloin osa lapsista on pakostakin vähän isompia ja täysin kykeneväisiä menemään itsekseen sinne kouluun. Mutta ymmärrän, että valittaminen on toki mukavampaa, kuin nähdä missään mitään positiivista...