Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tapahtuu, jos syö 10 vuotta Somacia?

Vierailija
03.09.2013 |

En saa mistään vastausta tuohon kysymykseen. Itse olen syönyt Somacia 8 vuotta ja nyt jostain Paula Heinosen ohjelmasta kuulin katkelman missä hän piti pahana, että Somacia syödään pitkiä aikoja. Ei kuitenkaan selventänyt, että miksi. Olen yrittänyt googlettaa aihetta jne mutta mistään en löydä mitään tietoa, että mitä huonoa tuosta aiheutuisi?! Kenelläkään tietoa? 

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osteoporoosiriski on todellinen. En käyttäisi, vaan etsisin muuta keinoa.

No mitäpä suosittelet refluksiesofagiittiin?

Vierailija
22/26 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osteoporoosiriski on todellinen. En käyttäisi, vaan etsisin muuta keinoa.

Olen tuo, jolta todettu mahalaukun kasvaimia Somacin vuoksi. Osteoporoosista ei ole puhuttu mitään lääkärissä, mutta vitamiinien ja hivenaineiden imeytymiseen Somac vaikuttaa. Lisäksi tuo kasvaimien riski, voi tulla pahanlaatuisiakin.

Heti kun sain tietää gastroskopian tutkimustuloksen googlasin englanninkielisen tutkimuksen aiheesta ja siellä sanottiin, että Somac aiheuttaa noita hyvänlaatuisia kasvaimia enimmäkseen. Pahempi on kuolla sisäiseen verenvuotoon, jos mahahaavasta kyse kuin pelätä lääkkeen haittavaikutuksia. Nykyään Somacin pitkäaikaiskäyttöä varotaan, jos ei ole todellista tarvetta. Kysykää lääkäriltä riskeistä eikä netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä, taitaa olla 10 vuotta happolääkitystä jo mittarissa, että ehkä kuukahdan huomenna vatsasyöpään? :/ Aika monella lääkärillä olen käynyt ja viimeisin lääkäri tuhahti, että "no syö niitä käsikauppalääkkeitä sit", kun olin (taas kerran) kertonut happovaivoista ja että joudun päivittäin syömään lääkettä. Ei paljon kiinnostanut tutkia tilannetta...

Mulla tähystettiin vatsa 6-7v sitten. Tämän seurauksena lääkäri määräsi esomeprazolia (somac tms.) 1 tabl/ pvä, tarvittaessa 0.5 tabl/ pvä tai harvemmin.

Lääkäri kertoi joidenkin tarvitsevan käyttää kyseistä lääkitystä koko loppuelämän eikä kaikille aita tämäkään. Jotkut tarvitsevat leikkauksen, jossa mahaa leikataan niin ettei happo pääse nousemaan ylös. Leikkaus estää samalla oksentamisen eikä siksi ole suositeltavaa ja on vain viimeinen keino.

- "Protonipumpun estäjän, kuten Esomeprazol Orion -valmisteen, käyttö (erityisesti pitkäaikainen, yli vuoden kestävä käyttö) saattaa lievästi suurentaa lonkka-, ranne- tai nikamamurtuman riskiä."

- "jos käytät Esomeprazol Orion -enterotabletteja yli kolmen kuukauden ajan, on mahdollista, että veren magnesiumpitoisuus laskee. Matala magnesiumpitoisuus voi aiheuttaa väsymystä, tahattomia lihassupistuksia, sekavuutta, kouristelua, huimausta tai sydämen sykkeen nousua."

- "Esomeprazol Orion voi erittäin harvoin vaurioittaa valkosoluja, minkä seurauksena syntyy immuunivajavuus."

https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=16821&d=2126980&i=ORION+PHARMA_ESO…

https://www.terve.fi/artikkelit/onko-protonipumpun-estajilla-pitkaaikai…

Vierailija
24/26 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Somac on vaikuttanut teidän hiuksiin?

Vierailija
25/26 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Somac on vaikuttanut teidän hiuksiin?

Erityisen paksut hiukset, kampaajan mukaan kolmen ihmisen hiukset. Somacia 20 vuotta.

Vierailija
26/26 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkäs lääketieteen tutkinnot tällä pauli heinosella on? Erikoislääkäri nyt vähintään? Jos /kun on joku puoskari tai/kun jokin "vaihtoehtohoitohuijari", niin voitte pyyhkiä niillä tarinoilla peräpeilinne.