Annoin kaksivuotiaan maistaa teetä. Joi kyllä, mutta en tiedä aionko jatkossa antaa.
Kommentit (28)
Luin, että Sveitsissä annetaan teetä alle yksivuotiaille. t.ap
Jotain yrttiteetä tms. Ei mustaa teetä. Lapsille siis. Jotain marjateetä ne on, vastaavat vähän mehua. Siis ne jota Keski-Euroopassa lapsille annetaan
Mihin pieni lapsi tarvitsee teetä?
Liian pieni. Ei muista mitä juo. Ihan aikuisten varassa.
Toivottavasti oli kofeenitonta ! Todella typärää minusta. Lapsi parka kun hölmö vanhempi
Kyllä joku älyykkyystesti pitäisi ihmisillä olla ennen lasten hankintaa.
Lapselle ei kofeiinia!
Joskus mietin, että ihmiset tarvitsisivat jonkun kurssin ennen vanhemmaksi ryhtymistä..
Ihan ok. MInä join kahvia jo 6 vuotiaana, En muista minkä ikäisenä teetä ehkä nuorempana. Nykyään aamut alkaa teellä ja kahvia jälkkäriksi.
Meidän lapsi juo usein hopeateetä: kuumaa vettä, hunajaa ja maitoa. Siitä tykkäsi parivuotiaana. Nyt kun on lähempänä neljää, haluaa välillä maistella aikuisten teetä tai kahvia. Annan hörpätä satunnaisesti, joskus laitetaan vaikka piparminttuteepussi hetkeksi hänelle kuppiin. Miksei lapsi voisi maistella erilaisia makuja pienissä määrissä - ei tietysti suuria määriä, mutta ei pieni hörppy teetä haittaa.
Nami kasarilla päiväkodissa juotiin aina menu-teetä sokerilla. Niin hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Meidän lapsi juo usein hopeateetä: kuumaa vettä, hunajaa ja maitoa. Siitä tykkäsi parivuotiaana. Nyt kun on lähempänä neljää, haluaa välillä maistella aikuisten teetä tai kahvia. Annan hörpätä satunnaisesti, joskus laitetaan vaikka piparminttuteepussi hetkeksi hänelle kuppiin. Miksei lapsi voisi maistella erilaisia makuja pienissä määrissä - ei tietysti suuria määriä, mutta ei pieni hörppy teetä haittaa.
Samallahan voit tarjota nelivuotiaalle lapsellesi myös olutta, viiniä ja koskenkorvaa, jos pieni hörppy ei kerran haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä. Ei se siihen kuole.
Mitä väliä???
Ainahan lapset on halunneet maistaa teet ja kahvit ja maistaa ovat saaneetkin. Sitten, jos lapsi haluaa juoda kupillisen, täytyy vanhemmalla syttyä joku lamppu päässä ja suusta tulee "kiva kun maistoit, mutta saat juoda sitten isompana vasta enemmän, jos on jano, niin otapas vettä" tai joku muu vastaava litania.
Juokaa kupposet kahvia next time ;)