Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tapahtuu, jos syö 10 vuotta Somacia?

Vierailija
03.09.2013 |

En saa mistään vastausta tuohon kysymykseen. Itse olen syönyt Somacia 8 vuotta ja nyt jostain Paula Heinosen ohjelmasta kuulin katkelman missä hän piti pahana, että Somacia syödään pitkiä aikoja. Ei kuitenkaan selventänyt, että miksi. Olen yrittänyt googlettaa aihetta jne mutta mistään en löydä mitään tietoa, että mitä huonoa tuosta aiheutuisi?! Kenelläkään tietoa? 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti oli varmaan se, että vatsaoireiden syy täytyy selvittää jos tuota jatkuvasti joutuu syömään. Somac vähentää vatsan happamuutta ja voi sitä kautta vaikuttaa esimerkiksi muiden lääkkeiden tai vitamiinien imeytymiseen, muita haittavaikutuksia on vähän.

Vierailija
2/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 09:54"]

En saa mistään vastausta tuohon kysymykseen. Itse olen syönyt Somacia 8 vuotta ja nyt jostain Paula Heinosen ohjelmasta kuulin katkelman missä hän piti pahana, että Somacia syödään pitkiä aikoja. Ei kuitenkaan selventänyt, että miksi. Olen yrittänyt googlettaa aihetta jne mutta mistään en löydä mitään tietoa, että mitä huonoa tuosta aiheutuisi?! Kenelläkään tietoa? 

[/quote]

Paula Heinonen suosittelee toisenlaista hoitoa, suolahappoa ja betaiinihappoa + pepsiiniä. 

Perustelu muistaakseni jotain sellaista että kun käyttää happosalpaajia kuten Somacia, vatsan happoisuuden vähentyessä ruoansulatus ja erityisesti proteiinien pilkkoutuminen heikkenee mistä voi seurata jonkinlaisia häiriöitä ja sairaustiloja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti-ohjelmassa oli joskus tuosta. Ainoa haitta taisi siinä olla se, että alkoholin karsinogeenista hajoamistuotetta asetaldehylia syntyy enemmän, jos vatsan ph on matala.

Vierailija
4/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 10:07"]

Akuutti-ohjelmassa oli joskus tuosta. Ainoa haitta taisi siinä olla se, että alkoholin karsinogeenista hajoamistuotetta asetaldehylia syntyy enemmän, jos vatsan ph on matala.

[/quote]

Asetaldelydi, korjaan.

Erikoinen tuo Paula Heinojen neuvo hoitaa vatsahapoista johtuvia ongelmia lisähapolla...

[/quote]

ASETALDEHYDI

Vierailija
5/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen muistikuva, että pitkäaikainen käyttö aiheuttais osteoporoosia?

Vierailija
6/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Asetaldelydi, korjaan.

Erikoinen tuo Paula Heinojen neuvo hoitaa vatsahapoista johtuvia ongelmia lisähapolla...

[/quote]

JOtkut uskovat että ongelmien alkuperäinen syy on omien vatsahappojen puute. Netistä löytyy monia keskusteluja joissa ihmiset on oikeaasti saaneet apua noista suolahappohoidoista, vaikka kuulostaa kyllä ihan hurjalta:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11249919

Vierailija
7/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Asetaldelydi, korjaan.

[/quote]Jos ongelmana on todellakin vatsahappo, on hoito happosalpaaja. 

Mut nykykäytäntö on, että liki kaikkia ylävatysavaivoja hoidetaan happosalpaajilla tarkemmin tutkimatta, mikä johtaa happosalpaajien liialliseen käyttöön.

Luonto ei oo ihan huvikseen ja lääketehtaiden katteita kasvattaakseen järjestänyt ihmismahaan erityisen vahvaa happoa. Kyllä sillä hapolla on ihan oikea merkitys sekä ruoansulatukselle että immuniteetille, ja sen systeemin tarpeeton sotkeminen ei ole hyvä. 

Vierailija
8/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyykö noihin Paula Heinosen juttuihin linkkiä tms? Ihan asiatietoa kaipaisin :-) 

Vierailija
9/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 10:39"]

Löytyykö noihin Paula Heinosen juttuihin linkkiä tms? Ihan asiatietoa kaipaisin :-) 

[/quote]

http://www.prohealth.fi/tt/paulan_terveysvinkit.php?art=10 täällä yleistä.

Tuon suolahappohoitoasian olen kuullut Paulan radiohaastattelussa. Hän ei muuten suositellut jokaista närästysvaivaista kokeilemaan suoraan suolahappohoitoa vaan käymään ensin tutkimuksissa vaivan syyn selvittämiseksi. Gastropanel-testiä suositteli ainakin. Sitten riippuen syystä suolahaposta voi olla paljonkin hyötyä tai jopa haittaa hänen mukaansa. 

Vierailija
10/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi tietää mihin sairauteen ap syö somacia? Täällä jaetaan taas neuvoja tietämättä yhtään mitään syistä ja lääkehoidon lopettamisen mahdollisista seurauksista. Idiootit!

Vierailija
11/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi lääkäri työharjoittelussa että 15 vuoden mittainen Somacin käyttö ja siitä seurauksena lähes satavarmasti mahasyöpä. Kertoi asian tutkitun, mutta emme ehtineet siinä tilanteessa jutella kauempaa asiasta.

Vierailija
12/26 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2013 klo 10:57"]

Ensin pitäisi tietää mihin sairauteen ap syö somacia? Täällä jaetaan taas neuvoja tietämättä yhtään mitään syistä ja lääkehoidon lopettamisen mahdollisista seurauksista. Idiootit!

[/quote]

Eihän täällä ole kukaan suositellut ap:lle lääkehoidon lopettamista. Paula Heinosen näkemyksistä kun kerran oli puhe, tulipahan mainittua vaan hänen joillekin suosittelemansa vaihtoehtoinen hoitomuotokin, lähinnä kuvaamaan sitä että hänen näkemyksensä ovat varsin "vaihtoehtoisia" virallisen lääketieteen näkemyksille tässä. 

Vierailija
13/26 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.H. suosittelee liian vähäiseen suolahapon erittymiseen  suolahappotabuja avuksi. Apteekista niitä ei enään saa, mutta Solgar valmistaa Betaine with pepsin. Liian vähäisessä ja liikaerittymisessä on vähän samantapaiset oireet, mutta voi testata kumpaa:  kun syöt proteenipitoisen liha/kana ruuan, syö puolet annoksesta, ota sitten pienen veden kansaa tabu ja syö ruoka loppuun. Jos syönnin jälkeen ei mitään tunnu on liian vähän happoja, jos nipistelee tai vääntää niin on liikaa, juo silloin vettä niin hapot laimenee. Jos sinulla on liian vähän happoja älä juo nesteitä aterian aikana.

Somac aiheuttaa pahoja sivuvaikutuksia. Minulle lk. sanoi "joidenkin kärsivän unettomuudesta"  ja siitä tiedosta maksoin sata euroa Terveystalolle. Googlasin tietoa ja kokemuksia: Somac pysyköön apteekin hyllyllä.

Vierailija
14/26 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä, taitaa olla 10 vuotta happolääkitystä jo mittarissa, että ehkä kuukahdan huomenna vatsasyöpään? :/ Aika monella lääkärillä olen käynyt ja viimeisin lääkäri tuhahti, että "no syö niitä käsikauppalääkkeitä sit", kun olin (taas kerran) kertonut happovaivoista ja että joudun päivittäin syömään lääkettä. Ei paljon kiinnostanut tutkia tilannetta...

Vierailija
15/26 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syönyt jo 15 vuotta somac 20 mg 2 tabua päivä, viime kesänä tähystettiin ei löytynyt syöpää mutta primaspan tuhoja löytyi ja se kannattaa ottaa päivällä ruuan yhteydessä on muuten salakavala pikkupilleri.

Vierailija
16/26 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta Somac 40mg yksi tabletti päivässä ja olen yhä hengissä ,mutta krooninen refluksi ei ole parantunut niin ,että voisin lopettaa pitkähkön kuurin.

Vierailija
17/26 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 14 vuotta happosalpaja Nexiumia takana, pitää refluksitaudin oireet kurissa (löysä ruokatorven läppä).

Vierailija
18/26 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 vuotta ja gastroskopiassa löytyi runsaasti kasvaimia mahalaukusta. Hyvänlaatuisia, joita Somac aiheuttaa, mutta valitettavasti vuotavat joskus verta (vuotoanemia).

Vierailija
19/26 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaimia mahalaukkuun seuraa pitkäaikaiskäytössä. Itse käyttänyt 20 vuotta, hyvänlaatuisia kasvaimia todettu. Nyt olen lopettanut kahvin juonnin ja yritän pärjätä juotavalla vatsansuojaliuoksella. Satunnaisesta käytöstä ei pitäisi tulla haittoja, itse söin joka päivä päivittäisen lääkityksen takia (reumalääkkeet, primaspan).

Vierailija
20/26 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteoporoosiriski on todellinen. En käyttäisi, vaan etsisin muuta keinoa.