Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten minun mielestänne pitäisi miehenä toimia tässä tilanteessa?

Vierailija
21.08.2020 |

Toivoisin asiallisia kommentteja hankalaan tilanteeseeni. Eli yläkouluikäinen tyttäremme on ollut vaikeasti masentunut reilun vuoden verran ja elämä perheessämme on ollut erittäin raskasta kaikille osapuolille. Erityisen raskaasti asian on ottanut vaimoni, joka ei ole käytännössä koko aikana kyennyt irrottamaan ajatuksiaan tytön sairaudesta, vaan murehtii sitä kaiken valveillaoloajan. Käytännössä kaikki elämässämme pyörii tällä hetkellä tyttären sairauden ympärillä (on myös syömisongelmaa, jota on tarkoin valvottava useita kertoja päivässä). Tämä on johtanut siihen, että myöskin parisuhteemme - joka on muuten erittäin hyvä ja vahvalla pohjalla - on ollut käytännössä koko tämän ajan tauolla. Rakastan vaimoani yli kaiken ja haluaisin hänet takaisin elämääni enemmän kuin mitään muuta.

Sitten varsinaiseen kysymykseeni: tyttären sairastuminen ja siitä koituva stressi on tappanut vaimoni libidon totaalisesti eikä meillä ole ollut seksiä nyt yli vuoteen. Olemme yrittäneet keskustella asiasta rakentavasti, mutta ratkaisua ei tunnu löytyvän. Vaimoni olisi valmis ns. "sääliseksiin", mutta minä en taas tuohon pysty, jos tiedän ettei toinen tippaakaan halua. Nyt vaimoni ehdotti - ei ollenkaan uhmakkaana, vaan ihan asiallisesti - että minä voisin tyydyttää seksin tarpeeni muualla. Tunnen vaimoni hyvin ja tiedän hänen esittäneen asiaa ihan vilpittömästi. Perusteeksi hän kertoi, että hän ei halua minulta kieltää seksiä eikä toisaalta myöskään halua tuntea tässä tilanteessa syyllisyyttä siitä, että hänellä ei haluja nyt toistaiseksi ole.

Kysyisin nyt muiden mielipidettä siitä, miten minun pitäisi miehenä tässä tilanteessa toimia. Rehellisesti sanoen en halua enää kovin pitkään elää seksitöntä elämää tässä iässä (40), mutta toisaalta en tiedä, mitä haittoja lopulta koituisi siitä, mikäli ulkoistaisin seksin jonnekin muualle.

Lopuksi korostan, että minä olen perhettäni ja vaimoani rakastava ja kunnioittava mies, mutta myöskin kärsin siitä, että tällä hetkellä seksuallisuuden toteuttamismahdollisuus on minulta viety pois kokonaan.

Kommentit (169)

Vierailija
161/169 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli samantapainen tilanne. Teini oireili ja minä olin masentunut, ja seksi oli todella vähäistä. Juteltiin miehen kanssa asiasta, ja hän sanoi, ettei halua lähteä vieraisiin, vaan oma käsi riittää. Teini sai apua lääkkeistä ja tilanne normalisoitui parissa vuodessa. Arvostan miestäni ja kaikkia, joille se hepin uitto reiässä ei ole tärkein asia elämässä. 

Tuo kuulostaa hyvältä, että arvostat miestäsi ja hän jaksoi odottaa!

Toivon että rakastatte toisianne ja tuet myös häntä, jos elämässänne tulee joskus eteen tilanne, jossa miehelläsi on vaikea aika.

Kaikkea hyvää teille :)

Vierailija
162/169 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli samantapainen tilanne. Teini oireili ja minä olin masentunut, ja seksi oli todella vähäistä. Juteltiin miehen kanssa asiasta, ja hän sanoi, ettei halua lähteä vieraisiin, vaan oma käsi riittää. Teini sai apua lääkkeistä ja tilanne normalisoitui parissa vuodessa. Arvostan miestäni ja kaikkia, joille se hepin uitto reiässä ei ole tärkein asia elämässä. 

Hyvä että nyt seksiä riittää teille kaikille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/169 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkkaa.

Vierailija
164/169 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ihan ensiksi sinun pitäisi korjata sukupuolesi naisesta mieheksi. Seuraavaksi voit lopettaa nämä iänikuiset satusi.

Vierailija
165/169 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Tuollaisia te miehet olette. Tytär hengenvaarallisessa tilassa ja mies miettii munaansa. Yök.

Toivon todella, että olet ap, joka vastaa itse itselleen. Ei kukaan VOI olla noin v--n tyhmä XDDDDDDD

Vierailija
166/169 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää vain vietellä nainen huolella jolloin se ei olisi enää sääliseksiä. Hyvä seksi lievittää stressiäkin

N29

Vierailija
167/169 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vähän eri tilanne, mutta kommentoinpa nyt kumminkin: meillä mies ei työtapaturman vuoksi pysty harrastamaan seksiä (yhdyntää). Olemme yhdessä sopineet, että saan käydä harrastamassa seksiä, mutta toista kertaa en saa saman ihmisen kanssa olla. Käytännössä toteutan tämän tarpeen keskimäärin ehkä 3-4 kertaa vuodessa. 

Elämää 50 vuotta nähneenä olen oppinut yhden asian: mitä tahansa voi elämässä sattua ja mikään ei ole mustavalkoista. Esimerkiksi itse en ole elämäni rakkauden vuoksi ollut valmis kokonaan seksistä luopumaan, mutta koen silti, että olen hyvä ihminen ja rakastava puoliso. Tuomitkoon ne, jotka kokevat olevansa parempia.

Entä me, kellä ei ole kumppania lainkaan? Ei meilläkään seksiä ole kuin itsemme kanssa.. en mä löydä mieleistä seksiseuraa tuosta vaan, vaikka ihan terve, kaikin tavoin normaali ja asiallisen näköinen nainen olenkin.

N43

Vierailija
168/169 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko harkita kokeilevasi vaimosi tarjoamaa sääliseksiä? Oma kokemukseni on, että toisinaan haluja täytyy pitää yllä yksinkertaisesti sekstailemalla, vaikka ei hirveästi haluttaisikaan (naiselle se on mahdollista). Seksin harrastaminen siis voi saada haluamaan sitä lisää. Voi olla, että vaimosi halut taas heräävät parin kerran jälkeen, kun pääsette vauhtiin ja yli aloittamisen kynnyksestä.

Vierailija
169/169 |
09.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa, etten itse ymmärrä ap:n tilannetta, mutta nämä on niitä asioita joiden suhteen ihmisissä on suuria eroavaisuuksia.

Ensiksikin, seksi ei ole minulle niin tärkeää ettenkö voisi olla ilman, mikäli on tällainen tilanne että puolisolla on jokin hätänä ja se vaikuttaa seksielämään.

Fyysiset tarpeet pystyn tyydyttämään omakätisesti ja puolison kanssa kuitenkin voisi olla muuten lähellä, helliä ja pitää sylissä.

En voi kuvitella tilannetta jossa hakisin seksiä muualta kun perheessä on vakava kriisi. Rakastan kuitenkin puolisoani eikä merkityksetön ja tunteeton akti jonkin vieraan kanssa mitenkään korvaa tunnepitoista seksiä puolison kanssa. Mieluummin sitten hoidan itse orgasmin itselleni kuin käytän siihen jotain randomreikää tai kalua.

Kaikenlainen vonkaaminen, painostus ja ahdistelu vie haluja entisestään. Myös se, että tietää puolison harkitsevan vieraissa käymistä, etäännyttää vielä enemmän.

Itse ottaisin kyllä sen ”sääliseksin” vastaan. On mahdollista että vaimosi innostuisi jos vain saisitte aloitettua, vaikka vastahakoisestikin. Ja mitä pitempään olette seksiä harrastamatta, sitä isompi kynnys sen aloittamiselle tulee.

Sanoisin siis, että unohda se vieraissa käyminen, helli, lohduta ja tue vaimoasi ilman taka-ajatuksia, ja sopikaa että harrastatte seksiä kokeeksi vaikkei vaimolla etukäteen juuri haluja olisikaan. Sinun täytyy nyt päästä yli siitä ajatuksesta että et halua jos vaimo ei halua. Kokeilkaa edes jos vaimo on suostuvainen.

Typerintä mitä voit tehdä on se, että jotenkin syyttelet vaimoa hänen huolistaan ja niiden vaikutuksista seksiin, hylkäät vaimon tarjoaman seksin ja menet vieraisiin. Ihan varmasti se vahingoittaisi parisuhdettanne pysyvästi, mahdollisesti johtaisi lopulta eroonkin.

Kuten sanoin, pystyn elämään ilman seksiä jos rakkautta ja hellyyttä on parisuhteessa. Lisäksi aika moni on vuosia, jopa vuosikymmeniä ilman parisuhdetta ja seksiä. Eihän se kivaa ole, mutta ilmankin selviää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan