Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummilasten sisarusten muistaminen

Vierailija
03.09.2013 |

Pitääkö mielestänne kummien muistaa myös kummilapsen sisaruksia, kun muistaa kummilastaan?

Hankitko kummina esim. joululahjan myös kummilastesi sisaruksille? Saavatko kaikki lapsesi yhden lapsen kummilta joululahjat?

Itselläni on muutama kummilapsi, mutta jokainen on kolmen lapsen perheestä, joten jos kaikkia pitää muistaa, tulee muistettavia äkkiä 10 henkeä. Itse olen ostellut joululahjoja kaikille, mutta olen kyllä miettinyt, voisiko tavasta luopua. Varsinkin, kun lapset kasvaa, niin kummilapsen lahjaan olisi valmis vähän panostamaan, mutta jos sitten samanhintaisia lahjoja alkaa ostelemaan kaikille sisaruksille, niin rahaa uppoaa valtavasti.

Voiko mielestänne vaikkapa jostain reissusta tuoda isomman tuliaisen kummilapselle ja muille sitten vaikka yhteisesti joku suklaarasia tms. pienempää?

Tuossa oli toinen ketju, jossa äiti koki epäreiluna sen, että toisen lapsen kummit muistaa ja järkkää kaikkea ja toisen ei juuri mitään. Itse ajattelen, että kummi ei voi ihan samalla tavalla muistaa kaikkia, jos on iso perhe. Yhden lapsen ottaminen yökylään tai vieminen johonkin on ihan eri juttu kuin ottaa kaikki perheen neljä lasta. Jos minulle kummilapsen vanhemmat sanoisivat, että älä vie ja järkkää niin paljon, koska tämä meidän toinen ei pääse kumminsa kanssa mihinkään, niin tulkitsisin sen niin, että minun odotetaan ottavan myös toinen lapsi aina mukaan. Kun ottaa yhden lapsen, voi tehdä juuri häntä kiinnostavia juttuja ja hänen ikäänsä sopivia juttuja. Jos ottaa kaikki perheen vaikkapa kolme muuta, niin on vaikeampi enää edes tehdä sellaisia juttuja, että ne ovat kaikille kivoja ja sopivia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan vain kummilasta ja mun lasten kummit huomioivat vain kummilapsensa. Aika kalliiksi tulisi, jos pitäisi kummilasten sisaruksetkin lahjoa tai ottaa esim. Muumimaailmaan tai Lintsille mukaan. 

Vierailija
2/4 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on neljä lasta ja mulle ainakin riittää että kummi muistaa edes sitä omaa kummilastaan! Extraa on jos vaikka tuo karkkipussin muille, mutta tätä en oleta minä eikä muutkaan lapset. Toki en tiedä miten tekisin jos yhtä lasta vietäis ulkomaille yms. ja lapsia olisi vain 2, todennäköisesti puhuisin kummeille että en voi päästää toista lasta reissuun kun kotona tulee siitä kurjaa mieltä ja samalla painottaisin etten todellakaan tarkoita että molemmat tarvii ottaa mukaan tms.. Kummit varmasti ymmärtäväisivät asian!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole rahasta pulaa, joten muistan kaikkia. 4 kummityttöä, joista 2 ovat ainoita lapsia ja kahdella on pienempi sisar.

Synttäreina vien aina toiselle jotain, voi olla vaikka 5 e juttu mutta jotain, jouluna ostan identtiset lahjat. En saa ikinä toiveita, ostan hyvin tyttömäiset lahjat.

yhden kanssa olen käynyt ulkomailla jolloin sisar ja äiti tulivat mukaan. Pienempänä käytiin Lintsillä ja Puuhamaassa, oli itsestään selvää että kummatkin tulivat mukaan.

Vierailija
4/4 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kummi on juuri sen oman kummilapsensa oma erityinen ihminen, jotain omaa ja erityistä. Ei kummin tarvitse ottaa koko sisarussarjaa hoitaakseen, sama kuin synttäreille tuotaisiin lahja muillekin kuin päivänsankarille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan