Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vertaistukea omiin ajatuksiin ja muutenkin juttuseuraa?

Vierailija
21.08.2020 |

Kerronpa itsestäni nyt kylmiä faktoja. Olen 27-vuotias. Mä oon ensinnäkin työkyvyttömyyseläkkeellä, mulla ei ole koskaan ollut ajokorttia, mulla ei koskaan ole ollut kunnon koulutusta, peruskoulun kävin mukautettuna ja sen jälkeen opiskelin datanomiksi melko huonoin arvosanoin, mulla ei koskaan ole ollut parisuhdetta, eikä juurikaan oikeita kavereita ole myöskään koskaan ollut, eikä palkkatöitäkään ole kertaakaan ollut aikuisiällä. Olen siis täysi nolla. Pelkkä jäte yhteiskunnalle, josta ei ole yhtään mitään hyötyä.

Näistä kaikista edellämainitsemistani asioista ajokortittomuus on ylivoimaisesti pahin asia, eikä mulla ole varaa mennä autokouluun koska mulla on pieni eläke. Aina kun näen jonkun tuttavani ajavan autoa, niin mulle tulee niin paska fiilis että koko loppupäivä menee pilalle. Pohjanmaalla on varmasti aivan poikkeuksellista olla 27-vuotias miespuolinen ilman auton ajokorttia. Eräänäkin päivänä mun oli tarkoitus mennä grillaamaan makkaraa kolmen tuttavani kanssa, mutta jäin tekosyyllä pois kun kuulin että kaikki muut aikoivat tulla sinne omilla autoillaan, mä olisin ollu ainoa joka olisi tullut pyörällä. Ja sitähän pidetään itsestäänselvänä että miehen kuuluu osata ajaa autoa, ainakin näin olen ymmärtänyt. Tuntuu että en ole mies ollenkaan. Nuorena olisin saanut rahoituksen autokouluun mutta olin silloin arka ja pelkäsin etten opi hallitsemaan autoa kunnolla ja aiheutan onnettomuuden, olin silloin erittäin epävarma kyvyistäni joten käytin kyseiset rahat ihan muihin asioihin. Muttä mä haluan osata ajaa autoa koska miehelle se on luonnollinen taito joka kuuluu miehuuteen. Ottaa aivan saatanasti itsetunnolle että minulta puuttuu tällainen taito jonka kaikki muut miehet osaavat ihan luonnostaan. Olen ties kuinka monta kertaa itkenyt itseni uneen tämän asian takia.

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräskin tuttavamies tietää että kärsin tästä asiasta erittäin paljon, ja hän on sanonut että tuntee myötätuntoa. Mutta siltikin hän ajelee joka ikinen päivä huviajoja omalla autollaan monta tuntia päivässä. Melkein joka kerta kun lähden johonkin lenkille, hän tulee autollaan mua vastaan, ja kehtaakin soitella tööttiä ja nostella kättään mulle. Ympäri kaupunkia ajelee ihan joka paikassa monta tuntia päivässä SAAATANA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
42/97 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et kyllä ole nolla, se nyt ihan ekana pois mielestä!

Ja ajokorttia ei ole enää kaikilla miehillä, on menestyneitäkin miehiä joilla sitä ei ole. Se ei ole mikään miehen mittari.

Jos sen kuitenkin haluaisit, voisihan se sua piristää. Autokouluja saa maksaa osissa, se helpottaisi jonkin verran maksua. Oisko mahdollista saada apua sukulaiselta siihen, tai sossusta esim.? Kannattaa kysyä koska se voisi olla sulle elämän muuttava asia.

Sulla on koulutus ja se on ihan yhtä arvokas kuin joku muukin koulutus, älä väheksy itseäsi. Ootko kokeillut hakea töihin?

Entä ootko koskaan ajatellut työllistää itseäsi? Ei tarvi isoa toimintaa aloittaa mutta perusta toiminimi ja ala tehdä jotain pientä jota osaat? Pikku hiljaa.

Tai entä jos vaikka saisit sen ajokortin hankittua jonkun avulla, voisitko kuvitella työllistyväsi sen kautta? hae esim. ammattikouluun kuljetuslinjalle? Voiko niin tehdä vaikka ootkin eläkkeellä?

En sano näitä siksi että sun pitäisi, vaan että noilla voisit saada elämänlaatua parannettua. Sä oot vielä nuori ja sulla on aikaa kehittää elämääsi parempaan suuntaan. :)

Älä nyt hyvä ihminen ehdota yrityksen perustamista ihmiselle, jolla ei ole edes työkokemusta! "Ala tehdä jotain pientä jota osaat" - onko sinulla mitään käsitystä siitä, mitä yrittäjäksi rekisteröitymisestä seuraa? Voi olla, että työkyvyttömyyseläkkeen päälle saisi ansaita jonkin verran ilman että menettää eläkkeen, en tunne asiaa, mutta miten ja kenelle ap osaamistaan markkinoisi ja mitä se osaaminen olisi, jos hän ei ole edes työntekijänä päivittänyt koko ajan taitojaan?

Yritystoiminnan aloittaminen on ihan hyvä ehdotus. Se ei tietenkään sovellu läheskään kaikkien tilanteeseen, mutta ei ehdotukselle kannata antaa täystyrmäystäkään. Joku keskustelun selaaja saattaa hyötyä siitä.

Työllistin itseni 25-vuotiaana olemattomalla työkokemuksella -- onnistuin lyömään elämänmittaisen harrastukseni rahoiksi. En ole rikastunut yrittämisellä, mutta pärjään kuitenkin mukavasti. Sysäyksen yrittäjyyteen antoi eräs tuttavani, joka rohkaisi minua tienaamaan harrastuksellani. En välttämättä olisi koskaan uskaltanut koittaa yrittäjyyttä ilman tuttavani rohkaisua, joten mielestäni ihan kelpo vinkki AP:lle tai jollekin toiselle keskustelua selaavalle, umpikujassa olevalle. Vinkin lukija osaa varmaan sitten itse puntaroida, onko hänellä sellaista osaamista, jonka ympärille edes kannattaisi lähteä kyhäämään yrityssuunnitelmaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
24.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei osaa luonnostaan ajaa autoa.

Vierailija
44/97 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa nainen joka ei osaa ajaa auto

Vierailija
45/97 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja kortti armeijassa.

Vierailija
46/97 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisälläni ei ollut koskaan ajokorttia. Liikkui joka paikkaan joko fillarilla tai veneellä. Loppuvuosina kunnan kustantamalla taksilla.

Vierailija
47/97 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että nykynuorilla ei välttämättä ole ajokorttia, mikä ennen oli saavutettava asia.

Tosin naisilla nykyään 70 vuotiaita ja yli oli harvinaisempaa.

Kyllä mullakin on tuttu täyspäinen nainen, joka iän vuoksi lopetti ajamisen tietääkseni 98- vuotiaana, vaikkei lääkärikän käskenyt. Ihan hyvin voisi ajaa vieläkin!

Vierailija
48/97 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki moottoripyörä jos on semmonen mihin ei tarvita korttia. Ala pyytää lahjoituksia ajokortti projektiasi varten, pyydä keräyslupa poliisilta. Laita sit ilmotus Gofund me sivuille jos saat luvan.

Vierailija
49/97 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ajokortti on sinulle pakkomielle ja symbolisoi miehekästä arvoa, niin ehkä kannattaisi valita kahdesta: 1, muutat asennettasi ja hyväksyt sen tosiasian, ettei sinulla ole ajokorttia 2. mietit, miten rahoitat autokoulun ja opettelet ajamaan.  Niin yksinkertaista se on.

Olet saanut täältä valtavan määrän sympatiaa ja ymmärrystä, kannustusta luottaa itseesi ilman ajokorttia, mutta kyseenalaistat vastaajien ymmärryksen tai syyn olla mitäkin mieltä. MIksi? Voit heittää vasta-argumentteja lopun ikäsi, jos se hyvältä tuntuu, mutta samalla se kertoo siitä miten et ole valmis muuttumaan ja näkemään syitä myös itsestäsi.

Olet innokas tasapäistämään itsesi kotiseutusi arvojen mukaisesti kyseenalaistamatta, miksi kavereillasi on ajokortit. Maaseudulla toki tarvitaan ajokorttia, autoa, mutta olen myös nähnyt miten pähkähullua yhden henkilön autoilua se voikaan olla. Samaan aikaan muu maailma panikoi ilmastomuutoksista, mutta teillä päin huolettomasti ajellaan omilla autoilla jotakin jauhomakkaraa paistamaan. Ei vaan käsitä, ei !

Elämäsi ei muuta muihin vertaamala, vaan löytämällä itsestäsi mahdollisuudet edes hieman helpottaa elämääsi. Uskalla heittäytyä uusiin ajatuksiin kuin pönöttää kädet puuskassa kieltämässä kaikki uusi. NImittäin siinä asiassa olet kyllä niin pohjanmaalainen tiukkapipo kuin olla saattaa.

Vierailija
50/97 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta kilttiys, lopeta itsesäälinen ulina.

Selaa Jordan Petersonin materiaalei. Käy salil, parturis. Tankkaa isosti rasvaa ja proteiinii. Pistä Monclerii ja Guccii tilaukseen.

Ennenkaikkea ota Law of Attraction meiningit käytännön toteutukseen -- fiilaa olevasi itsevarma, röyhkeä, dominoiva. Fiilaa olevasi Moderni Mies.

Kaikki lähtee siit fiiliksest mitä sä fiilaat ja ennenpitkää sul voi ajokortin lisäks löytyy paljon muitaki status symbolei.

Valintojen maailma.

Vierailija
51/97 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä yhtäkään epäsuosittua ihmistä jolla ei ajokorttia olis. Onkohan sellaisia edes olemassakaan? Muitakin minun lisäkseni.

Vierailija
52/97 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä yhtäkään epäsuosittua ihmistä jolla ei ajokorttia olis. Onkohan sellaisia edes olemassakaan? Muitakin minun lisäkseni.

Uli uli uli uli u u u.

Oot sä kyl toivoton tapaus tai sit tää on jotai trollii.

Vierailija
53/97 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onks sul Downin syndrooma?

Vierailija
54/97 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa nainen joka ei osaa ajaa auto

Mutta kun minä en tiedä ketään ajokortitonta ja ajotaidotonta sinkkunaista.

Vierailija
55/97 |
27.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienestä eläkkeestä vaan säästämään sitä ajokorttia varten! Kahdessa vuodessa luulisi sen määrän tulevan täyteen :) Tosin auton omistaminen maksaa ja sillä ajaminen, eli onk kuitenkaan järkevää hankkia moinen.

Miten olisi nyt ensiksi keskittyminen siihen, että opiskelisit itsellesi työn ja pääsisit töihin? Sitten on helpompi hankkia auto ja ajokorttikin.

Vierailija
56/97 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla mies joka on huippu kuski. Ajanut miljoona kertaa maapallon ympäri. Ajanut ulkomailla ja reissu töissä 40 vuotta. Minä en ole koskaan halunnut ajokorttia. Pelkään liikenteessä ja jos mieheni ei kuskaa niin kuljen julkisilla. Olen sellainen hidas uneksija tyyppi että jos pitäisi koko ajan olla valpas niin olisi vain vaaraksi liikenteessä. Olen ajatellut ettei minun kannata koskaan ajaa korttia. Mieheni kuljettaa minua niin kauan kuin elää ja jos jäisin yksin niin kuljen taksilla pakolliset menot. 

Vastauksesi vain vahvistaa minun käsitystäni siitä että ajokortittomista ihmisistä ainakin 90% on naispuolisia, miespuolisista ihmisistä ajotaidottomia taitaa olla korkeintaan yksi miljoonasta. Ja ilmeisesti mä kuulun siihen yhteen miljoonasosaan.

Vierailija
57/97 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ajokorttipakkomielteen huomioiden voi olla yleiselle turvallisuudelle parempi, ettei kyseinen henkilö aja autolla yhtään missään. Tuollainen jääräpäisyys on vaarallista liikenteessä.

Vierailija
58/97 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

KILTTIYS kirjoitti:

Lopeta kilttiys, lopeta itsesäälinen ulina.

Selaa Jordan Petersonin materiaalei. Käy salil, parturis. Tankkaa isosti rasvaa ja proteiinii. Pistä Monclerii ja Guccii tilaukseen.

Ennenkaikkea ota Law of Attraction meiningit käytännön toteutukseen -- fiilaa olevasi itsevarma, röyhkeä, dominoiva. Fiilaa olevasi Moderni Mies.

Kaikki lähtee siit fiiliksest mitä sä fiilaat ja ennenpitkää sul voi ajokortin lisäks löytyy paljon muitaki status symbolei.

Valintojen maailma.

:D Hajosin!!

Vierailija
59/97 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän alkaa olla vanha ketju jo, onkohan Ap päässyt jo autokouluun?

Vierailija
60/97 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni tutustuisin johonkin naiseen joka ei olisi elämänsä aikana ollut kertaakaan parisuhteessa, olisi koko elämänsä ajan ollut ajokortiton, ja mieluiten olisi sen verran introvertti ettei viihtyisi missään suurissa ihmisporukoissa tai baareissa, koska olen itsekin samantyyppinen mies.

Tv. Aloittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä