Tyttöystäväni aloitti tänään sukupuolenkorjausprosessin! Haluatko kysyä jotain?
Kuten otsikko kertoo, tyttöystäväni aloitti tänään sukupuolenkorjausprosessin saamalla lähetteen arvauskeskuslääkäriltä transpolille. On uskomatonta ajatella että vähitellen kumppanistani voi tulla "oikea" nainen. :) Tai no, oikea nainen hän on minulle jo nyt, mutta saada oikean, henkistä identiteettiä vastaavan kehon. :)
Olemme aivan pirun onnellisia, jännittyneitä ja helpottuneita. Eka askel on otettu. Nyt on suunta vai eteenpäin! :)
Olemme noin 25-vuotiaita, seurusteltu noin vuosi, yhdessä asuttu 9kk. Minä olen siis ihan biologisesti nainen, tyttöystäväni biologisesti mies, mutta kokenut itsensä lapsuudesta asti henkisesti naiseksi.
Haluatteko kysyä jotain? Minä ja tyttöystäväni vastailemme hetken! Olisi myös hauskaa kuulla AV-mammojen mielipiteitä ja ajatuksia liittyen transsukupuolisuuteen ja sukupuolen korjaukseen. :)
Kommentit (194)
45: Tämä voi toki olla sinun mielipiteesi, ja sinulla on siihen täysi oikeus. Minulla on oma mielipiteeni, ja minulla on siihen täysi oikeus. :) Minua ei haittaa että sinä rakastat sukupuolta. Ja toivon ettei sinua ihan kamalasti ahdista se että minä rakastan ihmistä! :)
Mun mielestä kenellä tahansa on oikeus vaihtaa sukupuolta tai saada vaikka lampaan ruumis, mutta kuluja EI pitäisi ottaa valtion kassasta... Mä voisinkin mennä polille selittää tästä samantien että haluan silmäni otsaan ja toivon valtion avustusta. Se nääs on mun identiteetti jonka oon tienny 2v asti, ei tässä mitään paikkaa vaihdeta vaan se KORJATAAN, siihen tilaan kun sen olisi pitänyt jo syntyessäkin olla ollut.
Jostain joskus luin osuvan määritelmän sille, miltä transsukupuolisesta tuntuu elämä väärässä kehossa. Hän kehotti miettimään, miltä sinusta naisena tuntuisi jos yhtäkkiä heräisit itse miehen kehossa, eikä tilanne korjaantuisi? Voisi olla vähän kurjat fiilikset. terv. 43
48: Lääkärit ja valtiomiehet ovat suuressa viisaudessaan päättäneet että transsukupuolisuus on tila, jonka hoitoon on lääketieteelliset perusteet. Voit toki ehdottaa jollekkin korkeammalle taholle sitä että myöskin translampaat ja kolmas silmä -syndroomaiset pitää hoitaa. :)
ja, 48 ja kaikki muutkin jotka ovat hoitojen maksua vastaan, miksi anorektikkoja hoidetaan? Sehän on täysin omasta halusta ja tahdosta johtuva tila! Ihan omaa tyhmyyttäänhän ne laihduttaa! Eikö? ;) Kertokaa mulle perustelut! Jooko! :)
-AP
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 15:03"]
2: Lähete transpolille tarkoittaa sitä että hän on menossa hakemaan diagnoosia. :) Diagnoosin saamisessa kestää valitettavasti joissakin tilanteissa jopa vuosia. Mutta nyt eka askel on otettu, ja matka voi alkaa! :)
Vai yhteiskunnan rahoilla niinpä niin,,,,,mitä jos pienitissinen haluaisi suuremmat ja suuritissinen pienenmmät tätä ei kai helposti tehtäis yhteiskunnan piikkiin, tai kun vehkeissä olis rukkaamisen tarvetta eli kiristettäs sieltä tai venytettäs täältä. Kukin on luotu siksi mikä on jos haluaa Pelle Pelottomaks tai Mikki Hiireksi niin siitä vaan mutta omilla kustannuksilla....se on fakta
3: Operaatio tehdään melko pitkälle yhteiskunan varoilla, niin kuin kaikki muutkin terveydenhuoltoon liittyvät asiat. :)
[/quote]
Suurtissiset saavat pienennyksen hyvin usein valtion rahoilla. Ottakaa nyt hyvät ihmiset selvää asioista.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 15:52"]
Sukupuolta ei muuteta, se korjataan.
Ihminen kokee mielessään ja sielussaa itsensä joksikin. Naiseksi, mieheksi, androgyyniksi tai vaikka transgenderiksi, muusukupuolisia unohtamatta. Aina ei mee nallekarkit tasan, ja keho ei vastaa korvien välissä olevaa. Keho on helpompi korjata kuin lähteä muuttamaan sitä persoonaa ja identiteettiä jonka on saanut. :)
-ap
[/quote] Olen aina tuntenut, ja saanut kuullakin, olevani lammas. Lammas ihmisen ruumiissa. Peräänkuulutan oikeuttani saada lampaan keho.
[/quote]
Minä voin tehdä sinusta aivojesi mukaisen. Mulla olis villatkin valmiina.
Kyselkää vaan lisää! Teille vastailu on kivaa! :)
Että täällä on lapsellisia ja sivistymättömiä ihmisiä paikalla. Eivätkä edes tajua olla hiljaa. Sitä se vähäinen koulutus teettää, lukisivat joskus jotain muuta kuin iltapäivälehtiä ja seiskaa. Millaistakohan olisi syntyä tuollaisen sivistymättömän ja umpimielisen duunarin lapseksi? Se olisi kauheinta, mitä voisin kuvitella.
Onnea sinulle ja puolisollesi, ap. Pitkä matka teillä edessä, mutta niin on takanakin. Minulla on useita transsukupuolisia ystäviä ja sukulainenkin, läheltä monta elämää seuranneena sanoisin, että tärkeintä on viisaat ja rakastavat ihmiset ympärillä. Vihaajat vihaavat, mutta vain siksi, etteivät kykene käsittelemään itselleen vieraita asioita. Ymmärrys on niin pieni.
Haluatteko biologisia lapsia vai vastasitko jo tähän?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 17:26"]
Että täällä on lapsellisia ja sivistymättömiä ihmisiä paikalla. Eivätkä edes tajua olla hiljaa. Sitä se vähäinen koulutus teettää, lukisivat joskus jotain muuta kuin iltapäivälehtiä ja seiskaa. Millaistakohan olisi syntyä tuollaisen sivistymättömän ja umpimielisen duunarin lapseksi? Se olisi kauheinta, mitä voisin kuvitella.
Onnea sinulle ja puolisollesi, ap. Pitkä matka teillä edessä, mutta niin on takanakin. Minulla on useita transsukupuolisia ystäviä ja sukulainenkin, läheltä monta elämää seuranneena sanoisin, että tärkeintä on viisaat ja rakastavat ihmiset ympärillä. Vihaajat vihaavat, mutta vain siksi, etteivät kykene käsittelemään itselleen vieraita asioita. Ymmärrys on niin pieni.
[/quote]
Kyllähän sinäkin luokittelet ihmisiä "duunariuden" perusteella, eli et ole yhtään sen suvaitsevaisempi. Lukisit joskus jotain muutakin kuin AV:ta, niin tajuaisit etteivät kaikki duunarit ole sivistymättömiä tai ahdasmielisiä.
Muuten komppaan loppua.
Emme halua biologisia, emmekä adoptiolapsia. :) Muutama kissalapsi meillä on jo, ja ne riittävät vallan mainiosti meille! :)
Kiitos positiivisista sanoista! :) Vieläkin olemme vastailemassa kysymyksiinne!
-AP
Onnea prosessiin! Kyllä te saatte paljon sivisymättömiä ja sydämettömiä kommentteja osaksenne. Mutta toivottavasti tulossa oleva hieno muutos korvaa kaiken satakertaisesti!
Emme ole pohtineet paljoakaan naimisiinmenoa. Emme halua ainakaan kirkkohäitä ja kumpikaan meistä ei usko että sormus tekisi parisuhteesta yhtään sen aidompaa! :)
Kuka hänen tukihenkilönään on ollut aiemmat vuodet? Psykologin arvioihin menee jo itsessään niin kauan ettei ihan heti ole vaihdos tapahtumassa jos nyt vasta ekan lähetteen sai.
Miten muuten jatkossa uimahallireissut yms? Jos miehiset sukuelimet jätetään niin ei varmaankaan voi ihan noin vain ilkosillaan mennä naisten puolelle? Pitääko sitten aina olla "vehkeet" piilottavassa uimapuvussa?
Siis mulle on kaikki ihan ok näissä korjauksissa mutta en ymmärrä miten voi olla henkisesti mies/nainen? Mä oon nainen ja tunnen että empäs voi mitään sille tällaiseksi olen syntynyt, ei musta tuntuisi mitenkään väärältä olla mieskään jos olisin sellaiseksi syntynyt. Enkä koe olevani mitenkään naismainen enkä miesmäinen, oon vaan, mä. Niin mikä siellä ajatuksissa on se nainen? siis miksei vaan voi olla erilainen mies, sieltä omasta itsestähän se identiteettikriisi kumpuaa että mitä muut olettaa sun olevan tjsp. Miks ihmeessä sillä miehellä pitää olla sellainen ulkonäkö että sitä kohdellaan kuin naista kun ei mun mielestä kumpiakaan kohdella mitenkään erilailla. Siis haluaako se mies että miehet on siitä kiinnostuneita vai häh? En oikeesti ymmärrä tätä että miten voi olla henkiesti mies/nainen.
Eikös suomessakin ole usea kuollut hoitojen aikan eli aika rankkoja ne hormonihoidot on?
Aataminomenaa, lantionkaarta, käsi-ja jalkaterien kokoa, pintaverisuonia yms. ei saa noin vaan piiloon eli kyllä kaikki tulevat tietämään et hän on syntynyt mieheksi.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 15:38"]
Kumppanini ei edes halua saada vaginaa. Vagina ei tee naista. :) Hormonit
[/quote]
Ladyboy.