Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystäväni aloitti tänään sukupuolenkorjausprosessin! Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
02.09.2013 |

Kuten otsikko kertoo, tyttöystäväni aloitti tänään sukupuolenkorjausprosessin saamalla lähetteen arvauskeskuslääkäriltä transpolille. On uskomatonta ajatella että vähitellen kumppanistani voi tulla "oikea" nainen. :) Tai no, oikea nainen hän on minulle jo nyt, mutta saada oikean, henkistä identiteettiä vastaavan kehon. :) 

Olemme aivan pirun onnellisia, jännittyneitä ja helpottuneita. Eka askel on otettu. Nyt on suunta vai eteenpäin! :) 

Olemme noin 25-vuotiaita, seurusteltu noin vuosi, yhdessä asuttu 9kk. Minä olen siis ihan biologisesti nainen, tyttöystäväni biologisesti mies, mutta kokenut itsensä lapsuudesta asti henkisesti naiseksi.

Haluatteko kysyä jotain? Minä ja tyttöystäväni vastailemme hetken! Olisi myös hauskaa kuulla AV-mammojen mielipiteitä ja ajatuksia liittyen transsukupuolisuuteen ja sukupuolen korjaukseen. :)

Kommentit (194)

Vierailija
181/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 15:34"]

Tämä aika on tällaista hörhöilyä ja pelleilyä. Jos jalkovälissä on muna on hän mies edelleen vaikka miltä korvien välissä tuntuisi. Eikös mielisairaaloissa ole monta Napoleonia ja Hitleriä nytkin. 

Miksi ei voisi olla tyytyväinen siihen kehoon johon on sattunut syntymään. Ennemmin psykiatrista hoitoa ja psykolgin terapiaa auttamaan hyväksymään itsensä.

Väitän ettei tuollainen ihminen ole tyytyväinen koskaan, oikeita toimivia normaaleja sukupuolielimiä ei tule kuitenkaan koskaan saamaan. En ole kuullut että munasarjojen kohdun ja vaginan siirtoja tehtäisiin.

[/quote]

Munasarjatko tekee oikean, toimivan naisen. Tällä logiikalla multa on poistettu naiseus. 

Vagina kyllä luodaan ja siitä saadaan aivan vertoinen kuin aidosta tavarastakin.

[/quote]

Trans-naisten propagandaa. Keinotekoisesti rakennettu vagina ei voi koskaan olla alkuperäisen kaltainen.

Vierailija
182/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 17:57"]

Eikös suomessakin ole usea kuollut hoitojen aikan eli aika rankkoja ne hormonihoidot on?

Aataminomenaa, lantionkaarta, käsi-ja jalkaterien kokoa, pintaverisuonia yms. ei saa noin vaan piiloon eli kyllä kaikki tulevat tietämään et hän on syntynyt mieheksi.

[/quote]

Missähän tälläset kuolematilastot lukee? en ole ap mutta asiaan tutustunut enkä kuullutkaan.. 

Ja muutenkin olet hakoteillä, et ole ehkä koskaan nähnyt tai tiennyt nähneesi sukupuolensa korjannutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 15:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 15:34"]

Tämä aika on tällaista hörhöilyä ja pelleilyä. Jos jalkovälissä on muna on hän mies edelleen vaikka miltä korvien välissä tuntuisi. Eikös mielisairaaloissa ole monta Napoleonia ja Hitleriä nytkin. 

Miksi ei voisi olla tyytyväinen siihen kehoon johon on sattunut syntymään. Ennemmin psykiatrista hoitoa ja psykolgin terapiaa auttamaan hyväksymään itsensä.

Väitän ettei tuollainen ihminen ole tyytyväinen koskaan, oikeita toimivia normaaleja sukupuolielimiä ei tule kuitenkaan koskaan saamaan. En ole kuullut että munasarjojen kohdun ja vaginan siirtoja tehtäisiin.

[/quote]

Munasarjatko tekee oikean, toimivan naisen. Tällä logiikalla multa on poistettu naiseus. 

Vagina kyllä luodaan ja siitä saadaan aivan vertoinen kuin aidosta tavarastakin.

[/quote]

Trans-naisten propagandaa. Keinotekoisesti rakennettu vagina ei voi koskaan olla alkuperäisen kaltainen.

[/quote]

Alkuperäisiähän on yksi malli vain,niinkö?

Et ole testannut joten et voi tietää.

Vierailija
184/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ollut eräs läheinen ystävä tukihenkilönä. :) 

Uimahalleihin saa sellaisen merkin uimapukuun (kokouimapuku, paksumpaa kangasta kuin yleensä, sukuelin ei näu) jolla sitä saa pitää kaikkialla. Onneksi kumpikaan ei pidä uimahalleista! :D

64, sinä koet näin, hän kokee eri tavalla. Ja tosiaan, hän on kiinnostunut vain naisista. :) Eli on prosessin jälkeen lesbo. :D

Tietääkseni suomessa ei ole kuollut kukaan hormonihoitoihin, jos hoidot on tehty asiallisesti lääkärin valvonnassa. :) 

http://laurenonhomo.blogspot.fi/2013/08/transitiokuvia-eli-transnaisten-ennen.html Tässä, erään suomalaisen trans-ihmisen blogin postauksessa on kerätty muutoskuvia. Aika hyvin muutos onnistuu, eikö vain? :) Tunnistaisitteko loppukuvassa olevaa enää mieheksi? Ja tosiaan, emme ole tuon blogin pitäjiä, vaan linkitän tuon nyt sen takia että tuossa näkyy muutoksen mahdollisuudet hyvin! :) 

Vierailija
185/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan, vaginoita on yhtä monta erilaista kuin on naistakin. Me olemme vain päättäneet ettei vagina ole tarpeellinen, se ei määrittele naiseutta kumppanille tai minulle. :) 

Vierailija
186/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 17:55"]

Siis mulle on kaikki ihan ok näissä korjauksissa mutta en ymmärrä miten voi olla henkisesti mies/nainen? Mä oon nainen ja tunnen että empäs voi mitään sille tällaiseksi olen syntynyt, ei musta tuntuisi mitenkään väärältä olla mieskään jos olisin sellaiseksi syntynyt. Enkä koe olevani mitenkään naismainen enkä miesmäinen, oon vaan, mä. Niin mikä siellä ajatuksissa on se nainen? siis miksei vaan voi olla erilainen mies, sieltä omasta itsestähän se identiteettikriisi kumpuaa että mitä muut olettaa sun olevan tjsp. Miks ihmeessä sillä miehellä pitää olla sellainen ulkonäkö että sitä kohdellaan kuin naista kun ei mun mielestä kumpiakaan kohdella mitenkään erilailla. Siis haluaako se mies että miehet on siitä kiinnostuneita vai häh? En oikeesti ymmärrä tätä että miten voi olla henkiesti mies/nainen.

[/quote]

Olenmiettinyt  ihan samaa. En vastusta sukupuolenkorjausprosesseja, mikäs siinä jos joku oikeasti kokee elämänlaatunsa paranevan korjauksesta. Mutten kyllä ymmärrä sitäkään, miksi joku antaa sukupuolelleen niin paljon painoarvoa. En kokisi sitä niin katastrofaalisena jos nyt huomenna heräisin vaikkapa vastakkaisen sukupuolen kehosta.

Vierailija
187/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

71, hienoa että tunnet noin, mutta kaikki eivät tunne. :) Joillekkin se on iso asia, joillekkin se ei ole. :)

Vierailija
188/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 17:26"]

Että täällä on lapsellisia ja sivistymättömiä ihmisiä paikalla. Eivätkä edes tajua olla hiljaa. Sitä se vähäinen koulutus teettää, lukisivat joskus jotain muuta kuin iltapäivälehtiä ja seiskaa. Millaistakohan olisi syntyä tuollaisen sivistymättömän ja umpimielisen duunarin lapseksi? Se olisi kauheinta, mitä voisin kuvitella.

Onnea sinulle ja puolisollesi, ap. Pitkä matka teillä edessä, mutta niin on takanakin. Minulla on useita transsukupuolisia ystäviä ja sukulainenkin, läheltä monta elämää seuranneena sanoisin, että tärkeintä on viisaat ja rakastavat ihmiset ympärillä. Vihaajat vihaavat, mutta vain siksi, etteivät kykene käsittelemään itselleen vieraita asioita. Ymmärrys on niin pieni.

[/quote]

Kyllähän sinäkin luokittelet ihmisiä "duunariuden" perusteella, eli et ole yhtään sen suvaitsevaisempi. Lukisit joskus jotain muutakin kuin AV:ta, niin tajuaisit etteivät kaikki duunarit ole sivistymättömiä tai ahdasmielisiä.

Muuten komppaan loppua.

[/quote]

Vaan kun en missään sanonut, että duunari= sivistymätön ja umpimielinen. Totesin, että olisi hirveää syntyä ihmisen lapseksi, joka edustaa noita kaikkia kolmea yhtäaikaa. Duunareita on fiksujakin, mutta he ovat niitä, jotka lukevat ja sivistävät itseään koskien itselleen vieraita asioita. Akateemiselta tämä käy usein helpommin, kun on jostain jo oppinut tarkastelemaan asioita useasta perspektiivistä ja eri teorioiden valossa. Yksisilmäisyys on siinä joukossa harvinaisempaa.

Vierailija
189/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 18:10"]

Siis mulle on kaikki ihan ok näissä korjauksissa mutta en ymmärrä miten voi olla henkisesti mies/nainen? Mä oon nainen ja tunnen että empäs voi mitään sille tällaiseksi olen syntynyt, ei musta tuntuisi mitenkään väärältä olla mieskään jos olisin sellaiseksi syntynyt. Enkä koe olevani mitenkään naismainen enkä miesmäinen, oon vaan, mä. Niin mikä siellä ajatuksissa on se nainen? siis miksei vaan voi olla erilainen mies, sieltä omasta itsestähän se identiteettikriisi kumpuaa että mitä muut olettaa sun olevan tjsp. Miks ihmeessä sillä miehellä pitää olla sellainen ulkonäkö että sitä kohdellaan kuin naista kun ei mun mielestä kumpiakaan kohdella mitenkään erilailla. Siis haluaako se mies että miehet on siitä kiinnostuneita vai häh? En oikeesti ymmärrä tätä että miten voi olla henkiesti mies/nainen.

[/quote]

Olenmiettinyt  ihan samaa. En vastusta sukupuolenkorjausprosesseja, mikäs siinä jos joku oikeasti kokee elämänlaatunsa paranevan korjauksesta. Mutten kyllä ymmärrä sitäkään, miksi joku antaa sukupuolelleen niin paljon painoarvoa. En kokisi sitä niin katastrofaalisena jos nyt huomenna heräisin vaikkapa vastakkaisen sukupuolen kehosta.

[/quote]

Etkö oikeasti? Siinä asiassa taidat kyllä olla vähemmistössä, uskoisin. (En siis tarkoita ettet saisi olla tuota mieltä, tietenkään.) Minä ymmärrän todella hyvin, että olisi kauheaa elää väärän sukupuolen kehossa. Minulla ei ole siitä kokemusta, mutta onhan eri ihmisillä eroja ihan hormonitoiminnassa ja kromosomeissa, eli kaikki eivät ole biologisesti ottaenkaan yksiselitteisesti stä, miltä sukupuolielinten perusteella näyttää. Aika ajattelematonta on muiden kyseenalaistaa sellaiseksi syntyneen ihmisen kokemus. Ja aivan älytöntä on heittää, että joku ihan tuosta vaan huvikseen, hetken mielijohteesta haluaisi (ja saisi) tällaisen leikkauksen. Miettikää nyt itse! Minun verorahoillani saa mielellään muuttaa tällaisen ihmisen elämän onnellisempaan suuntaan. On paljon muita asioita, joihin en mielelläni rahojani antaisi, mutta tämä ei kuulu niihin. 

Vierailija
190/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

73, fiksua puhetta! :)

-AP

Vierailija
191/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vau, suuria muutoksia saa aikaan hormonihoidoilla. harmi että niitä pitää syödä loppuelämä. mutta onhan joillakin marevan tai tyroksiini loppuiän.

olen alalla jossa satunnaisesti olen lähikontaktissa henkilöiden kanssa jotka ovat muuttamassa tai muuttaneet sukupuoltaan, anteeksi, korjanneet. valitettavasti näin täysin mattimeikäläisenä minun on pakko sanoa että useimmilla on jotain psykologisia ja fyysisiä ongelmia eivätkä he kauhean onnellisilta ole vaikuttaneet, moni pyrkii avautumaan esim oireistaan mutta en voi heitä neuvoa. enkä uskalla sanoa että se keho johon he ovat syntyneet ei välttämättä niihin hormoneihin sopeudu aivan kivutta, sukupuoli on biologisesti myös DNA:ssa. mutta onneksi suomessa on varmasti huippulääkärit jotka auttaa säätelemään hormonitasapainoa.

onnea matkaan!! käytte yhdessä läpi prosessin jossa kumppanisi tulee tuntemaan miltä fyysinen naiseus ja fyysinen naisen keho ja peilikuva oikeasti tuntuvat! :-)

Vierailija
192/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedämme että hormoneista voi tulla kaikenlaisia ikäviäkin sivuvaikutuksia ja välttämättä kaikki ei ole kivutonta ruusuillatanssimista. Olemme kuitenkin päättäneet että unelman toteutuminen on kivun ja tuskan arvoista. :) Suomessa tämän asian hoito on huippuluokkaa, ja luotamme tässä asiassa terveydenhuoltoon täysin! :) 

Vierailija
193/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mielestäni valtion pitäisi maksaa hoito. Mutta hoidon pitäisi olla psykiatrista. Kuten monet teistä ovat sanoneet "se on korvien välissä", joten sen voi sieltä myös saada pois. Sääliksi käy "tyttöystävääsi" kun on jokin saanut tälläisen mielenvääristymän aikaseksi. Vähän lapsellista on ajatella, että sukupuolen voi vaihtaa veitsellä. Et voi itse päättää sukupuoltasi, voit vain oppia elämään sellaisena kuin sinut on synnytetty, psykiatrisen hoidon avulla.

Vierailija
194/194 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 18:10"]

[/quote]

[/quote]

Samaa mieltä. Eikö se kroppa sitten tuntuisi vieraalta jos siihen tehtäisiin muutoksia, olisi se sitten sukupuolenvaihdos tai vaikka nenäleikkaus tai silikonit? Harvahan meistä on tyytyväinen kroppaansa vaikka vastaisi sitä oikeaa sukupuolta. 

Tämä nyt ei ole mitenkään verrattavissa mutta itse naisena hyväksyn leveät miehekkäät hartiani ja pienet rintani ja sen että olen yhtä pitkä kuin keskiverto mies. Joskus toivon että kroppani olisi naismaisempi, mutta toisaalta en voisi kuvitellakaan muuttavani mitään siinä. Tärkeintä kuitenkin mitä pään sisällä on eikä miltä ulkopuolelta näyttää. En tietysti voi millään tietää miltä hänestä tuntuu olla väärässä kropassa joten pahoittelen jo etukäteen tätä kommenttia. Mutta kuten aikaisemmin kommentoitiin, tarviiko sille sukupuolelle laittaa niin suurta painoarvoa.

Toivon että tulette korjauksen jälkeen tänne kommentoimaan  vastasiko se odotuksia ja että tuntuuko se uusi kroppa vieraalta tai vihdoinkin omalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme