Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni mielestä minun ei kuuluisi saada mitään tukia..

Vierailija
02.09.2013 |

Mieheni tienaa töistä 1100 e/kk, minä saan vanheimpainrahaa ja lapsilisän. Jonka päälle saan n.300 euroa vanhemmiltani velkoja.. Näin äkkiälaskettuna joku 800 e? Vanheimpainpäivärahastani vähennetty jokunen euro, sillä kelalta ovat maksaneet liikaa asumistukea aikoinaan.

Mieheni sanoi tänään että on epäreilua että saan melkein samanverran rahaa kuussa, vaikka en tee mitään! Hänen mielestään 3 kk ikäisen lapsen hoito ei ole minkään tekemistä, vaikka teen sitä koko ajan.. Olenko naurettava, mutta loukkaannuin tästä aika pahasti? Hoidan lastani lähes 24/7 ja tiedän kyllä että no sitähän tämä on kun hankkii lapsia. Mutta loukkaa kuulla omalta mieheltä, etten tee mitään! Kotona yritän siivoilla lapsenhoidon ohessa, tehdä ruokaa ym.. Mieheni mielestä pitäisi vielä ehtiä tekemään vaikka mitä! Mutta mikään ei riitä??  Töitäkö mies tarkoittaa sitten tuolla, etten tee mitään? MITEN MÄ MINNEKKÄÄN TÖIHIN VOIN LÄHTÄ?

Mielestäni tuo vanheimpainpäiväraha on tavallaan ''palkkaa'' lapsenhoidosta. Korvaus siitä, ettei voi mennä ''OIKEISIIN TÖIHIN''.. Lapsenhoito on välillä oikeastikkin raskasta ja menee jo ihan työstä..

Ihanaa kuulla illalla kun romahtaa väsyneenä sänkyyn, että.. ''sä et oo taaskaan tehny mitään''..614

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on kateellinen kun tienaa niin vähän. Ilmeisesti ottaa koville. Mutta jos miehesi on sitä mieltä, ettet tee mitään, niin älä sitten tee mitään!  Lopeta tekeminen ja katso tuleeko asiat tehtyä? Sitten miehesi huomaa kuinka paljon tekemistä oikeasti on!

Vierailija
2/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotapa miehellesi, että etsit töitä ja hän jää kotiin hoitamaan lasta. Ole näytiksi yksi vuorokausi pois kotoa, niin saa harkita asiaa... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 10:26"]

Ehdotapa miehellesi, että etsit töitä ja hän jää kotiin hoitamaan lasta. Ole näytiksi yksi vuorokausi pois kotoa, niin saa harkita asiaa... 

[/quote]

Olen harkinnut vakavasti tätä, että lähtisin jonnekkin ystävän luo ja mies saa hoitaa yksin viikonloppuna jonkun päivän täysin yksin lasta.. Mutta en ole uskaltanut, koska pelkään että lapsi saa traumoja tai jotain, jos olen pitkään pois. Sen verran hienosti ovat neuvolassa pelotelleet..

Olen ehdottanut tuota että no jääppäs sinä kotiin, niin minä lähden töihin. Ei ole suostunut. Ja kavereille naureskelee, että onneksi ei tarvi olla päivät pitkät kotona vaan saa olla töissä! :/

ap

Vierailija
4/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö..anteeksi, mutta eikö ennen lapsen alulle saattamista selvinnyt, että miehesi on täydellinen idiootti?

Vierailija
5/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja maksaa miehellesi, koska miehesi tekee työnantajalleen töitä.

Mutta miksi yhteiskunta maksaa sinulle oman lapsesi hoidosta?

Vierailija
6/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kerran haaravälisi levittänyt miehelle ja sieltä lapsen synnyttänyt, mitaliko pitäisi lähettää. Lapsen saaminen on henkilökohtainen arvovalinta, ei sankari teko, josta pitäisi olla palkitsemassa.

Vierailija
7/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei mies ainakaan isyyslomien jälkeen enää valitellut mitään, kun laitoin silloin hoitamaan kaikki vauvanhoito asiat paitsi imetyksen, ja oltiin osittaisimetyksellä joten mies heräsi yöt syöttämään pullolla. kotityöt puoliksi. oli niin piipussa isyysloman jälkeen että ei enää valittanut miten "helppoa" minulla on :D

Vierailija
8/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut jaksaa vatvoa tulojaan täällä? Todella mautonta touhua.

Vierailija
9/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellinen pönttö mieheksi. Miksi naiset viitsivät katsella tuollaisia epäkunnioittavia kusipäitä?

Vierailija
10/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, älä vaan anna mitään arvoa noin tyhmälle mielipiteelle. Miehesi yrittää vain kohottaa itsetuntoaan ansaitsemalla nothing! Tuolla ei perhettä elätetä!

Jos veisit lapsesi yhtkunnan hoiviin tulisi se paljon kalliimmaksi yhtkunnalle ja mitä pikkuinen siitä saisikaan? Massahuoltoa, jossa olisi vain yksi pitkässä jonossa.

Olin itse kotiäiti monta vuotta kunnes palasin työelämään ja kylläpä tuntui olo logosalta ja tärkeältä tehdä ´´oikeita´´ töitä, josta tuli palkka! Kiirusta oli työni ja yhtä ongelmien ratkaisua koko ajan pyöritellessäni myyntiä sun muuta. Kotiäitinä olo oli huomattavasti työläämpää johtuen osittain loputtomista tylsistä kotitöistä. Koti kun oli elämistä varten ei tyhjillään.

Silti sanon vakavasti, että etenkin pikkulapsen paikka on äidin syli aina tuonne 2v asti. Älä anna minkään tai kenenkään sohia päätöstäsi jos olet samaa mieltä ja sinulla on mahdollisuus tähän vaikka yhtkunnan tuella!.

Vierailija
11/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tosiaankin on tyhmää loukkaantua tuosta. Mä hoidan kotona meidän 2 6 kk vanhaa vauvaa sekä 3 v lasta, hoidan kotityöt ja musta tuntuu, etten tee yhtään mitään. Mies tulee töistä kotiin, uupuneena, kun tekee rankkaa ruumiillista työtä.

Vierailija
12/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole sinut itsensä kanssa. Pitää sitten tölviä muita, kun ei ole itse tyytyväinen itseensä. Käske miehesi hoidattaa päänsä.

Vierailija
13/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei selvästikään ymmärrä, minkälaista on hoitaa vauvaa 24/7. Eipä sillä, ettäkö yhden vauvan hoitaminen+ kotityöt nyt niin kovin rankkaa olisikaan, mutta silti asiaton kommentti mieheltä. Toivottavasti miehellä on jossain vaiheessa mahdollista jäädä lapsen kanssa kotiin, esim. isäkuukausi, niin ehkäpä mieli muuttuu. Esim. oma mieheni tuumasi spontaanisti, että yllättävän rankkaa kun siihen mennessä kommentit oli olleet tuon suuntaisia kuin teilläkin...

Vierailija
14/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ymmärrä miksi pitäisi suuttua, jonkunhan niitä lapsiakin on hoidettava, kun ne on itse tehtykin. Toinen käy töissä, toinen on kotona. Kumpikohan olikaan taas helpompi homma? Palkkaa lastenhoitaja, jos sulla muka on niin kauhean rankempaa kuin miehelläs töissä.

Vierailija
15/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko niitä muksuja pakko tehdä, jos on niin rankkaa? Hittoako valitatte, itse olette ne tehneet, itse hoidatte. Olisi kannattanut vähän ajatella, että tehdäkkö muksu vaiko ei? Mä en ymmärrä teitä mammoja, jotka hiekkalaatikon reunallakin kehuu, kuinka mulla on niin rankkaa, meijän Nico-Jessicalla on korvatulehdus, Pertillä ihottumaa, Helinä on kuumeessa -_-

Vierailija
16/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpas kummaline mies, luulisi että on iloinen että saat rahaa ja talous pysyy kunnossa? :O vai onko teillä täysin omat rahat? 

mun mieheni on kiitollinen siitä että saan rahaa kelalta n.800e/kk äitislomalla ja olla tekemättä mitään". yhteiseen elämiseen ne rahat menevät.

Vierailija
17/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehesi sitten tullut ajatelleeksi, että tuot kuitenkin melkein puolet syömästänne leivästä pöytään? Noin pienellä palkalla luulisi olevan tyytyväinen, kun saatte edes jotain helpostusta. 

jos olisin sinä niin pakkaisin lapsen kainaloon ja lähtisin. siinähän idioottimiehesi itse ruokkii itsensä ja pesee sukkansa. Alle viikko ja pyytää sinua palaamaan. 

Vierailija
18/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 11:00"]

En mäkään ymmärrä miksi pitäisi suuttua, jonkunhan niitä lapsiakin on hoidettava, kun ne on itse tehtykin. Toinen käy töissä, toinen on kotona. Kumpikohan olikaan taas helpompi homma? Palkkaa lastenhoitaja, jos sulla muka on niin kauhean rankempaa kuin miehelläs töissä.

[/quote]

Ei tässä välttämättä ole kyse siitä kenellä on rankempaa. Vaan yksinkertaisesti siitä, että mies luulee että oma puoliso pystyy pienen lapsen kanssa tekemään mitä vaan. Noin pieni lapsi imee tissiäkin/syö pullosta jatkuvasti. Meillä 2 tunnin välein edellisestä syömisen aloituksesta. Sen jälkeen vaihdetaan vaippaa, nukutetaan ym. Minä voin sanoa, että siinä ei todellakaan ehdi eikä tarvitse tehdä yhtään mitään ylimääräistä! Tärkeintä on, että lapsi saa hoivaa, miehellesi on nähtävästi tärkeintä että saat kotona tehtyä kaiken mitä hän sinulta odottaa..

Vierailija
19/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2013 klo 10:39"]

Työnantaja maksaa miehellesi, koska miehesi tekee työnantajalleen töitä.

Mutta miksi yhteiskunta maksaa sinulle oman lapsesi hoidosta?

[/quote]

Yhteiskunta maksaa oman lapseni hoidosta sen takia, että olen tehnyt vuosia töitä ja maksanut yhteiskunnalle veroja juurikin tätä turvaa varten.

Vierailija
20/34 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun miehesi tulot ovat jo valmiiksi noin pienet, niin hänhän olisi voinut/varmaan vieläkin voisi ihan hyvin käyttää osan niistä vanhempainkuukausista ilman, että ainakaan perheenne tulotaso siitä hirveästi kärsii.

Toki, jos olet aikonut imettää lastasi esim. vuoden ikäiseksi, tuo on vaikeampaa. Mutta rintapumppu ja pullotkin on keksitty, kuten naiset sellaisissa maissa, joissa on lyhyet ja usein täysin palkattomat äitiysvapaat - vapaan aikana taataan vain se, ettei nainen menetä työpaikkaansa äitiyden takia - on keksitty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi